روايات

رواية دوار كبير البلد الفصل السادس 6 بقلم شهد وائل

رواية دوار كبير البلد الفصل السادس 6 بقلم شهد وائل

رواية دوار كبير البلد البارت السادس

رواية دوار كبير البلد الجزء السادس

دوار كبير البلد
دوار كبير البلد

رواية دوار كبير البلد الحلقة السادسة

منال هي فين مريم يختي ولا صوت ولا حس لتكون ما*تت
فاطمه فال الله ولا فالك ي منال في أي يختي ممكن تكون نايمه عشان الحامل تعبها جوي اسكتي يختي جويريه اللي كل يوم تصوت وتصحي من نوم تصوت و مريم كل يوم تنز*ف د*م منعرفش معاها وخايفين جوي ودكتور يقولنا ترتاح وحقن راحه وحقن جايه يحيي مكنش عايز يسبها انهارده
منال بخبث معلشي يختي كلنا كنا كدا بس عشان هي اول مره تحمل أن شاءالله تقوم بسلامه
مديحه فاطمه ي فاطمه انتي فين ي بنتي تعالي شوفي عيالك ي فاطمه
فاطمه خدي ي منال الاكل ده لجويريه طلعي ليها عجبال ما شوف امي عايزه اي مني
منال بخبث جوي جوي من عيوني حاضر هطلعو ليها حاضر
فاطمه نعم ي ياما في حاجه مالهم عيالي عملولك ايه وضر*بهم
مديحه البت رقيه بنتك تعبانه وبترجع ي فاطمه شوفي مالها يبنتي
فاطمه بخوف رقيه ي رقيه تعالي ي رقيه انتي فين محمد وجي ليها
محمد بعياط الحقي ي ماما رقيه وقعت وعملها تجيب د*م ومش عارف مالها
فاطمه وجريت بنتي يالهوي وذهبت اللي الحديقه الخلفيه من المنزل
وشالت بنتها وداخلت الدوار
مديحه يمراري اجري ي محمد جول لعمك زيدان ينزل بسرعه
محمد فعلا تطلع وفتح لي زيدان في اي ي محمد براحه علي الباب
محمد الحق ي عمي رقيه بتجيب د*م ومش راضيه تصحي
زيدان ونزل وجويريه حاولت توقف تنزل تشوف فاطمه ورقيه وهي نازله قالت تشوف مريم وكنت عارفه أن مريم بتسيب ليها المفتاح تحت الفرشه فتحت وداخلت اوضة مريم مش لقتها بس سمعت صوت ميه مفتوح فضلت تنادي عليها مش راضيه ترد داخلت واتصدمت من منظر الد*م اللي ف كل مكان ومريم مغمي عليها
جويريه مريمم جومي ي مريم يمراري وتصلت ب يحيي
يحيي خير ي جويريه فيكم حاجه بترني لي ي مرات اخوي
جويريه بعياط مريم ي يحيي وقعه ف الحمام والد*م ف كل مكان ورقيه تحت بتنز*ف هي كمان تعالي بسرعه مش عارفه اعمل ايه
يحيي أنا جاي أنا ورجاله وقفل معاها هشام الحق بنتك ي هشام
هشام مالها البت
يحيي بتنز*ف هي ومريم يلا بسرعه هتيجي معانا ي علاء
علاء يلا بعد وقت وصل يحيي وطلع علي شقته وهشام شال بنته وراح المستشفى ويحيي نزل برضوا راح مستشفى ب مريم وجويريه كنت معاهم
يحيي استر يارب تقوم بسلامه يارب ومش عايز غيرها يارب
هشام حصل أي ي فاطمه البت بتروح ي فاطمه
فاطمه بعياط معرفش والله معرفش كنت اعده بتلعب وجات خدت مني سندوتش جبنه وطلعت تلعب مع اخوها نادت عليا امي طلعت اشوفها قالتلي تعبانه لقيت محمد جاي بيجري وبيعيط ي محمد الحقي رقيه بتنزف د*م
منال خير ي خويا متخوفش ربنا هيقومها لينا بسلامه (هي دي متعرفش ربنا ست حربايه اه والله)
هشام يارب ي ام منصور أنا خايف جوي عليها يارب ماليش غيرها هي وأخوها يارب
زيدان اجمد كدا ي هشام مراتك بتاخد قوتها منك احمد كدا وابوك جاي دلوقتي لما يشوفك بتعيط كيف الحريم
هشام وترمه ف حضن زيدان وفضل يعيط ويحيي كان اعد خايف علي مراته اللي ف يوم وليله حصل كل ده ليهم و واحد وراه واحد ف البيت ده بقا مشاكل
جويريه جوم ي يحيي مش تعمل كدا هي هتكون كويسه والله متخفش
منال هي حصل ليها اي ي جويريه وانتي عرفتي منين أنها حصل فيها كدا
جويريه انتي بتكلميني كدا لي وحاسه انك بتقولي اني اللي عملتها في اي ي منال انا لقتها غرقانه ف د*مها
منال بخبث ولي متكنش انتي فعلا وانتي لسه مفيش حامل وغيرانه منها مهو أنا عارفه شغل الحريم ده
جويريه لا ويغركيش تعبي ورجلي المكسوره والله ي منال لو اتكلمتي كلمة تانيه مش هعمل حساب لحد وخليني سكته
منال هو انا اتكلمت اصلا ولا سمعنا صوت ولا حس ليها
يحيي بزعيق كفايه بقااااا مراتي بتمو*ت وبنت اخويا وانتوا اللي فالحين في مين عاملها كفايه بقا انتوا ايييي مبتحسوش وانتي ي منال اللي بتشكي فيها دي اللي تصلت عليا وعرفتني وشوف مراتك ي علاء الله يخليك أو خليها تمشي
الدكتور خرج وعلي وشه الحزن يحيي وقرب منها طمني
الدكتور البقاء لله احنا حاولنا بس ربنا كان عايز كدا
يحيي مريم عايشه مريم صح رد عليا
الدكتور المدام عايشه بس الجنين مات ومحدش يعرفها دلوقتي غير بعد فتره
هشام وشاف دكتور خارج من غرفت بنته راح لي هشام طمني ي دكتور الله يخليك بنتي كويسه صح شوية تعب صح وهتكون كويسه
دكتور انته راجل موحد بالله وعارف أن ده نصيب وكلنا هنمو*ت البقاء الله
فاطمه بصراخ بنتيييي يالهوي ي رقيههه جومي ي رقيه جومي يقلب امك بنتي ي هشام روحتي ي رقيه يقلبي عليكي يبنت بطني ااااه وغمي عليها
هشام رقيه راحت ي زيدان راحت ي يحيي رقيه راحتت بنتي راحت
يحيي أهدا ي خويا مش كدا مراتك ي هشام شوفها وانا وزيدان هنخلص اجراءت للدفن
بعد ما دفنوا رقيه وراحوا المستشفى تاني وفاطمه فاقت وكل شويه تسال علي رقيه ومحمد انما مريم عرفت ان الجنين نزل وداخلت ف حالة انهيار عصبي
دكتور وشاف هشام ي استاذ خلي المدام تهدأ شويه ده مش حلو علي الجنين اللي ف بطنها وربنا رزقك بغيرها خليها تهدأ ده مش حلو ليها
هشام مكنش عارف يفرح ولا يعيط علي بنته ولا يفرح بحامل مراته حاضر ي دكتور
زيدان جويريه اقعدي ارتاحي شويه انتي تعبانه
جويريه وعيطت ف حضنه دي كنت لسه عندي ي زيدان بتقولي اجبلك حاجه ي خالتي وامي هطلعلك الاكل وحضنتها قلبي كان حاسس كنت طيبه اوي وحنينه
زيدان وعيط معاها كنت بنتي مش بنت اخويا لما كنت تروح مدرسه لازم أنا اروح اوصلها وتعيط لو موصلتهاش وتيجي تلعب معايا كنت بحبه اوي ي جويريه انهارده قالتلي عايزه ي عمو شبسي وكيكه وحاجات حلوه كتير أنا جبتهم ليها بس هي ترجع
جويريه ربنا يرحمه ي زيدان ويصبر قلب فاطمه وهشام امي عرفت صح
زيدان ومسح دموعها اه. عرفت وبتعيط ف دار وابويا بياخد العزاء
فاطمه بعياط أنا عايزه رقيه ي هشام رقيه فين اشوفها طيب قبل ما تدفن
هشام احنا دفنها ي فاطمه ابويا بياخد العزاء يلا عشان نروح بيتنا
فاطمه دفنتها ي هشام من غير ما شوفها يقلبي عليكي ي بنتي هي بتخاف تقعد لوحدها ي هشام اروح اشوفها
هشام أهدي بقا ي فاطمه عشان اللي ف بطنك وربنا يرحمها ويغفر لها
فاطمه بصدمه مين اللي حامل مش عايزاه لا وفضلت تضرب ف بطنها أنا عايزه رقيه
هشام ومسكها دكتور ي علاء بسرعه هات دكتور فعلا دكتور آتي وادها حقنه مهدئه ونامت نروح عند مريم اللي صحيت وشافت حد قدامه وغابت عن الوعي تاني وووووووووووووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دوار كبير البلد)

اترك رد

error: Content is protected !!