روايات

رواية حكايتي الفصل الأول 1 بقلم دونا

رواية حكايتي الفصل الأول 1 بقلم دونا

رواية حكايتي البارت الأول

رواية حكايتي الجزء الأول

رواية حكايتي الحلقة الأولى

شاب مروح بليل متاخر ع تلاته فبيلاقي بنت قاعده علي البحر و قاعده زي التمثال .. بقولك ايه يا قطه انتي يابنتي
ولا كإن فحد بينده خالص
.. الله يا بنتي طب ياست التقيله متردي
و لاء حياه لمن تنادي يا سيد
بغيظ بيقرب منها وبيسحب درعها بينصدم وبيلاقي كل هدومها دم وبيرفع وشه ليه وبينصدم من تورم عيونها من كتر العياط و ودموعها اللي مغرقه وشها اللي متلطخ بدم
بقلق.. انتي مين و اي الدم داا كله وفجاءه البنت بيغمه عليها
بحركه سرعه بيشيلها وبيتفجاء بموبيلها بيرن ب اسم امي
ف بيفتح الاسبيكر
بعياطوخوف .. حقك عليا يا بتي انا السبب حقك عليا وعلشان خاطري ردي عليا يا دينا
طب المهم يابتي اسمعي واهربي لان جدك مش هيسيبك وحالف انه هيجوزك فارس بعد الكلام اللي ماله دماغه بيه عمك هاشم عاوزكي متقلقيش فارس لسته عايش
وبيقطع كلامها صوت حد بيزعق وبيضربها.. اقسم بالله يا ناهد ان اليوم اللي هجيب ف الفاجره بتك البيت هخليها متسواش خدامه تحت رجل ولدي
والخط بيفصل
الشاب شيل بنتنا دينا والصدمه محيراه ف اخد الموبيل والشنطه اللي كان فيها واخد بطلتنا وطالع
وهو سايق بيبصلها وبيقول لنفسه .. ياتراا حكايتك ايه يا دينا
ف بيت
بيرمي الشنطه والحاجات ع كرسي وبيدخل ينايمه بهدوء ع السرير
وبهدوء بيطلع بيرن ع صاحبه
.. الو يا أسر
.. يابني انا لحقت اوحشك دااا انا لسه سايبك
.. اخلص مسافات ما اقفل تكون انت وكارما عندي حالا
بقلق .. كارما!! شمس انت كويس ولا ايه وفجاء بيقفل
تيييييييييييييت
اسر بقلق ممزوج بغيظ .. كارما يلا قومي اجهزي هننزل
كارما بتعت ونعس.. مش عاوزه اروح ف حته
اسر بغيظ .. شمس قالي انه عاوزنا دلوقتي اكيد مش هيرن من فارغ
كارما بستغراب وقلق بتفوت من مكانها.. اللي هو ازي دااا بقا يعني
اسر بقلق وهو بيلبس .. مش عارف بس يلا تنجزي
وبيجهزوا وينزلوا
ف بيت الانصاري
بيكون قاعد شمس قدم دينا وبيفكر ف كل الكلام اللي امها قالته وبيسمع صوت الباب بيقوم
كارما بنعس.. يابني ف حد عاقل يجرجر حد ف انصاص اليالي كده
شمس بهدوء .. كارما ف بنت جوه ادخلي غيرلها هدومها وعندك شنطه الاسعافات وشوفي شغلك
كارما بصدمه بتبص ل أسر
اسر بصدمه .. بنت جوه ف بيتك انت يا شمس
شمس بغيظ منهم .. خلصتوا استغراب وصدمه صح ممكن بقا تتدخلي تشوفيها يا دكتوره
كارما من كتر الصدمه مش مصدقه ف بتجري وبتتفجا ب بنت نايمه بس بتصعب عليها بسبب شكل هدومها والدم اللي عليه ف بتقوم بدورها
اسر برفع حاجب وايده مربعها عند صدره ومبحلق ف اخونا شمس
شمس بملل.. في اي ف وشي مخليك مبحلق فيا كده يابني
اسر بغباء .. ما انا مش عارف ولا فاهم حاجه
شمس بنظره هاديه.. هتفهم كل حاجه لما تفوق
وفجاء بيسمعوا صوت زعيق
دينا فاقت ومن صدمته وخوفها مسكت سكي*نه .. ابعدي عني اوعي تقربي عليا والا ه*موت نفسي
كارما بخوف .. اهدي يا حبيبتي انا مش هأذيك صدقني ف لو سمحت اهدي
برعب وعياط .. قولي لجدي انا معملتش حاجه علشان عمي باعتك يقتلني
بيدخل شمس وكان اسر هيدخل بيوقفه شمس بعصبيه وصوت عالي
.. ااااسسرررر اياك تدخل
بيقف اسر مكانه ومش بيدخل رغم قلقه
شمس بهدوء بيقرب
بخوف.. اوع تقرب عليا انت كمان والا اهاا وبتكون شبه جارحه ايدها جامد وبتنزل ف دم
شمس بحركه سريعه بيسحب الس*كينه منها وبياخدها ف حضنه
بهدوء .. كارما اطلعي لاسر لانه اكيد قلقان
كارما بتفهم بتطلع وهي خايفه وبتحضن اسر جامد وهو بيهديها
دينا بوجع ووعياط وشهقات عاليه وهي جوه حضنه .. اان نا عاااو زه ااار ووح عععن د ببب اابا عععععااااااا
شمس قلبه بيوجعه عليه اوي وبياخدها ف حضنه بحنيه وبيهديها .. اهدي احنا ولا نعرف جدك ولا حته عمك ف ممكن تهدي بس
بترفع عنيها عليه وبكل دموع وحزن .. م م مكن ت تبلغ البوليس
شمس…..
يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكايتي)

اترك رد