روايات

رواية أحببت معذب قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي البارت العاشر

رواية أحببت معذب قلبي الجزء العاشر

أحببت معذب قلبي
أحببت معذب قلبي

رواية أحببت معذب قلبي الحلقة العاشرة

” عند زين”
– زين قاعد قدام البحر حزين وبيفكر هيعمل ايه مع ليل بعد ما عرفت خلاص انها مراته، فجأه لقي حد بيحط ايديه على كتفه
زين… ادم تعال اقعد
ادم… مالك يا زين، حصل ايه احكيلي
زين …. انا قولت ل ليل انها مراتي
ادم… ايه ، ازاي دا حصل انت مكنتش راضي تقول، حصل ايه فجأه كده
زين بدا يحكيله كل حاجه من اول مكالمة على لحد ما قال ليل انها مراته
ادم… انت غلطت يا زين، مكنش ينفع تقول حاجه زي دي فجأه كده، ليل زمانها منهارة دلوقتي
زين بتنهيدة وجع…. عارف، انا مقدرتش اتحكم في غيرتي، انا مش عارف اعمل ايه دلوقتي
ادم… زين اسمعني كويس ليل بتحبك، وانت كمان بتحبها، بطل بقى تضيع عمرك وتعب البت معاك ، وعيش حياتك انت وهي بقى
زين… عندك حق يا آدم، اول حاجه هعملها اني لازم افسخ خطوبتي من هايدي
ادم… عين العقل يا صاحبي، قوم يلا دلوقتي روح واستريح
زين قام عشان يروح وآدم كمان
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍃 صلوا على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
– زين وصل الفلة لقى وطلع أوضة ليل دخل عليها لقاها نايمة ودموعها على خدها قعد جنبها وملس على شعرها ومسح دموعها وغطاها وسبها وخرج لقى مامته قدامه
مامة زين… تعال يا زين معايا عاوزه اتكلم معاك
زين حاضر

 

 

 

 

– في الصالة
مامة زين… اسمعني كويس يا زين، انا سمعت كلامك زمان وقولت انك عندك حق ان منقولش لليل انها مراتك وسكتنا، بتعامل البت وحش وكسرت قلبها بعد ما اعترفلك بحبها وسكت، روحت خطبت هايدي دي ومخدتش رأي وسكت برده، بعدها تيجي بالشكل ده تصدم ليل وتقولها انها مراتك، لا كده كتير يا زين وانا مش هسكتلك بعد كده، مادام انت مش عاوزها طلقها يا زين وكفايه عذاب في البت لحد كده
زين… انتي عندك حق يا أمي، بس انتي عارفه انا اكبر من ليل بكتير خايف اعترفلها بحبي وبعدها تزهق مني وتسبني وتمشي
مامة زين… بص يا زين، ليل بنتي وانا مربيها وهي بتحبك بجد ومفيش اي فكره من الي في دماغك دي هتحصل يا بني، حرام عليك كفايه عذاب في البنت لحد كده
زين…. انا اصلا قررت هفسخ خطوبتي من هايدي، وهعترف ليل بحبي يا أمي بكره
مامة زين بفرح… عين العقل يا بني، ربنا يسعدك ا ويفرحكوا يارب
زين… اللهم امين يا أمي
🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍃 لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
” في جامعه ليل ووعد”
– ابو وعد واقف على بوابة الجامعه عاوز يدخل بس الامن بتاع الجامعه مش راضي يدخله
ابو وعد بزع*يق… سبوني ادخل انا بنتي طالبة هنا وعاوز اشوفها
واحد من الأمن… مينفعش يا فندم تدخل دا حرم جامعي ممنوع
ابو وعد… انا هدخل يعني هدخل
الأمن فضل يزق فيه لحد ما مشي
ابو وعد وهو ماشي فجأه لقى بنت بتنادي عليه
لمى … يا فندم استنى عاوزه اتكلم معاك
ابو وعد… انتي مين وعاوزه ايه

 

 

 

 

لمى… مش مهم انا مين، بس انا عرفاك كويس، أنت ابو وعد صح
ابو وعد… اه انا، انا عاوز اعرف وعد بتيجي الجامعه ولا ايه
لمى… لا بقالها يومين مش بتيجي ولا هي ولا ليل
ابو وعد… مين ليل دي
لمى… دي صاحبة وعد القريبة، ووعد اصلا بتشتغل معاها في شركة ابن خال ليل
ابو وعد… تعرفي فين الشركة دي
لمى… اه اعرفها
– ابو وعد خد عنوان الشركة من لمى ومشي عشان يروح ليها
لمى بشر… احسن ،الكش اخلص منك بقى يا ست وعد انتي وليل
( لمى زميلة وعد وليل في الجامعه، بس هي بتكرهم لأنهم احسن منها دايما في كل حاجه، وبالذات بتكره وعد وهنعرف ليه بعدين)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
” في فيلة زين”
– ليل صحيت من النوم وهي حاسه انها مش قادره تقوم من مكانها من كتر الوجع ورجعت تعيط تاني لحد ما لقت الباب بيتفتح وبيدخل منه زين
زين وبيقعد جنبها على السرير… ليل صباح الخير
ليل بتبصله وتعيط ومش بترد عليه
زين وبيمسح دموعها وبياخدها في حضنه… اسمعني يا ليل،، انا بحبك من وانتي طفلة صغيره، انا الي ربيتك على أيدي لحد ما كبرتي، باباكي كان له اعداء كتير ومن خوفه عليكي جوزك ليا، انا مرضتش اقولك عشان انتي لسه صغيره ومكنتش عاوز اشغلك عن دراستك، وعشان انا اكبر منك بكتير، بس انا بعشقك يا ليلي
– ليل بتسمع زين وبتسمع لأول مره اعترافه بحبها وهي مش مصدقة نفسها
ليل بعياط… طب ليه رفضتني لما انت بتحبني، انا عمري ما شوفتك كبير يا زين ولا اي حاجه من الكلام ده، ليه وجعتني يا زين وكسرتني كده دا انا بحبك

 

 

 

 

زين وبيشدد على حضنها… اسف يا قلب زين وعيونه،، كنت غب*ي، كنت خايف تندمي لما تكبري وتقولي عليا دا واحد عجوز
ليل….. عمري يا زين، أنت احلى راجل في عنيا، أنت زين الرجال، أنت زيني
زين بفرحة وهو بيمسع كلامها… انتي عشق الزين، انتي عشقي يا ليلي
ليل بحب وهي بتدخل جوه حضنه… بحبك اوي يا زين
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
” في شركة زين”
ابو وعد وصل الشركة ودخل للرسيبشن يسأل على وعد
الموظفة… ايوه يا فندم تأمر بأيه
ابو وعد… انا بسأل على واحده بتشتغل عندكم اسمها وعد
الموظفة.. اه يا فندم.. حضرتك تقربها ايه
ابو وعد… انا واحد قازبها ، وكنت عاوز اديها حاجه ممكن تناديها ليا
الموظفة… تمام يا فندم
الموظفة كلمت وعد وقلتلها في حد عاوزك
وعد نزلت تشوف مين عاوزها وانصدم لما لقت ابوها في وشها
ابو وعد مسكها من دراعها جامد… كنتي مفكره ايه انك هتعرفي تهربي مني يا بنت الك*لب
وعد وبتحاول تخلص نفسها منه… سبني بقى في حالي انت عاوز مني ايه
ابو وعد… انتي هتيجي معايا وهتتجوزي العريس ورجلك فوق رقبتك
وعد بعياط… حرام عليك بقى سبني في حالي، انا مش هاجي معاك في حتة ولا هتجوز حد
ابو وعد كان لسه هيضربها بلقلم لقى حد مسك ايده
ادم… مش عيب عليك تبقى راجل كبير كده وبتضرب بنتك قدام الناس
ابو وعد بصريخ… وانت مالك يا جدع انت، بنتي وانا حر فيها
ادم… لا مالي ونص، ويلا اطلع من الشركة دي حالا
ونادي على الأمن

 

 

 

 

ادم… خدوا الراجل ده طلعوه بره وميدخلش الشركة تاني
ابو وعد وبيحاول يخلص نفسه من الامن الي مسكه وبزعيق… انتي مفكره نفسك هتعرفي تهربي مني هجيلك تاني وهتتجوزي الراجل غصب عنك
– الأمن رمي ابو وعد بره الشركة وهو مشي وهو بيتوعد انه هينتقم من ادم ووعد
” عند وعد وآدم”
وعد واقفة هتموت من الخوف والعياط
– ادم شافها كده سحبها من ايدها وطلع بيها على مكتبه
ادم… وعد خلاص كفايه عياط
وعد بعياط… هو عاوز مني ايه مش كفايه الي بيعمله فيا من وانا صغيره، ليه بيكرهني كده هو مش انا بنته برده
ادم حس ان قلبه بيوجعه عليها… كفايه يا وعد، واحكيلي هو عاوز منك ايه وايه حكايه الجواز دي
وعد… عاوز يبعني ويجوزني لراجل قد جدي وليل ساعدتني اهرب منه انا وامي، بس مش عارفه عرف يوصلي ازاي، وعرف الشركة منين
ادم… متخافيش يا وعد، محدش هيقدر يعملك حاجه طول ما انا موجود
وعد بعياط… يعني هتعمل ايه
ادم بسرعه… وعد تتجوزيني

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!