روايات

رواية قلب الفهد الفصل الخامس 5 بقلم ندى رأفت

رواية قلب الفهد الفصل الخامس 5 بقلم ندى رأفت

رواية قلب الفهد البارت الخامس

رواية قلب الفهد الجزء الخامس

رواية قلب الفهد
رواية قلب الفهد

رواية قلب الفهد الحلقة الخامسة

 

جيان: انت فعلا قتلت رقيه يا فهد…….
فهد : انتي جبتي الكلام دا منين ..
جيان: والده رقيه جت انهارده وقالت لي كل الكلام دا …
لف فهد ..واتجه لجيان بخطوات ثابته ..
جيان كانت خايفه جدا ..
وبعد فتره وقف فهد قدمها ..وقال : وانتي مصدقه الكلام دا …
جيان بسرعه : لا طبعاا ..
فهد : اومال بتسأليني ليه ؟!وقبل ما جيان ترد ..
خرج فهد وسابها في الاوضه ..
جيان بعصبيه وخرجت وراه : هو أنا مش كنت بكلمك ..

 

 

فهد : الكلام خلص ..وكان هيخرج من الفله..
جيان : انت رايح فين …
راح قفل فهد الباب ..
جيان بعصبيه : ماشي ..وخرجت وراه ..وفتحت باب عربيته وقعدت على الكنبه الي وراه وقالت : انا راحه معاك بقا ..انا كدا كدا كنت لسه راجعه من الشغل..فجاهزه …
فهد : تيجي معايا فين …انتي فاهمه انا رايح فين اصلا ..
جيان : إيا كان ..هروح معاك بردو ..
فهد : براحتيك…و ركب عربيته … ومشي ..
وبعد فتره …

 

 

 

وصلو لمطعم فخم جداا ..
نزل فهد وقال : أهو عرفتي رايح فين ..خلاص بقا متنزليش من العربيه غير لما ارجعلك ولو نزلتي يا جيان …مش هيحصل كويس ..مفهوم
جيان : مش من حقك تأمرني انا اعمل الي انا عايزاه ..
فهد : مش انتي الي وافقتي تتجوزيني ..يبقى انا دلوقتي جوزك وانتي تحت حكمي ..يعني اعمل الي انا عايزه وانا كمان مقفلتش العربيه علشان عارف انك هتسمعي كلامي …
جيان بشك : وانت رايح تقابل مين بقا في المكان دا ..
فهد : متقلقيش مش بنت ..
جيان بتوتر : ومين قالك اني قلقانه قابل الي انت عايزه انا مالي …

 

 

 

ضحك فهد على تصرفها ..ودخل المطعم …..
الكاتبه :Miyano shiho (ندى رأفت )
وبعد فتره …..
جيان : يا ربي ..هو كل دا فين …انا زهقت من القعده في العربيه …وجعانه كمان …ياريتني كنت كلت مع جدو ..طب انا هنزل اكل ..واجي تاني ..وكانت هتفتح الباب ..لكن رجعت تاني وقالت : لا ..فهد عصبي ولو شافني..مش عارفه ممكن يعمل إيه…وبعدها راحت قالت : بس انا جعانه ومعرفتش افطر ..بعد الكلام الي سمعته وكمان متغدتش مع جدو علشان مستنيه فهد يوضحلي ..اذن كل دا بسببه يبقى انا هنزل اكل وبعدها ارجع تاني دا المفروض كمان ياكلني على حسابه وبعدها فتحت جيان باب العربيه ونزلت وقالت :إن شاء الله مش هيشوفني ومش هيحصل حاجه ..وبعدها دخلت المطعم بخوف ..وفضلت تبص يمين وشمال ..وفي اللحظه دي كان قاعد فهد مع رجل أعمال..بتناقشوا في موضوع ..في الشغل .. فجأه راح قال رجال الأعمال : إيه دا ايه دا … شايف القمر الي هناك دي ..
راح بص فهد واتصدم لأنها جيان
الراجل : مش بالذمة قمر يا فهد …انا عايزهااا
اتعصب فهد وقام ورحلها ومسكها من إيدها وخرج من المطعم ..اتخضت جيان جامد …وقالت: فففهد …
فهد بعصبيه ل*وا إيد جيان جامد
صوتت جيان وقالت : اسفه ..والله .اسفه ..سيب إيدي..انت بتوجعني …ااه ..
فهد بغضب : هو انا مش قولت متطلعيش من العربيه …

 

 

 

جيان بعياط: والله ..اسفه …كنت …جعانه …والله …
وفي الوقت دا طلع رجل الأعمال
و قال وهو بيبصلها بنظره غريبه : بقى في حد يعمل في قمر زي دا كدا ..دي حتى وهي بتعيط حلوه …راح اتعصب فهد جامد وضغط على إيد جيان جامد ….وفجأه سمع فهد صوت …وجيان صوتت جامد ومن كتر صويتها طلع الناس الي في المطعم … ساب فهد إيدها وبعد عنها راحت جيان بصتله بتعب …والدموع في عنيها ..وإيدها مش قادره تتحرك …راحت غمضت عنيها ووقعت ..على فهد ..
فهد بخوف : جي..جيان ..جيان ..ردي عليا ..جيان …
الراجل : اي القسوه ..دي في حد…. يعمل في حاجه حلوه زي ….دي …كدا بصله فهد ..بغضب …وبعدها
واحد من الناس قال : هو الي حصل ..
وبدأت الناس تتكلم …
لكن فهد خد جيان بسرعه وركب العربيه ومشي …
وبعد فتره ….وصل فهد الفله ..وخبط بهبد …
جد فهد : مين الي بيخبط كدا
داده عبير : استر يا رب ..وراحت فتحت وقالت بصدمه: الهانم الصغيره مالها…مال إيدها

 

 

فهد بهدوء : وسعي يا داده ..
دخل فهد ..وطلع جيان اوضته ..ونيمها …على سريره ..وخرج …
وقبل ما يخش اوضه التمرين …
جد فهد : جيان مالها يا فهد إيدها اتجبست ليه ..
كان فهد هيمشي ..
الجد بزعيق : رد عليا ..
فهد بعصبيه : انا الي عملت فيها كدا …ارتحت …وبعدها ساب فهد جده وهو في حاله صدمه …وخرج من الفله ……الجد وبدأت الدموع تنزل من عينه وقال : اظاهر مفيش فايده ..مفيش فايده ..انا اسف يا بنتي والله …وبعدها دخل با*س راسها ومشي وبعد فتره …دخل فهد الفله ..وطلع اوضته ودخل بهدوء فلقى جيان لسه نايمه فراح قعد جنبها وقال بندم وقال : انا ..اسف ..والله اسف .. انتي متعرفيش دموعك دي غاليه عندي قد إيه ….. علشان كدا قولت لجدي اني مينفعش اتجوزك ..لكنه أصر على كدا بس انا دلوقتي بقيت خايف عليكي جدااا مني ومن الناس بس الناس اكتر .. وبعدها قام فهد وخرج ونزل نام في اوضه الضيوف …

 

 

الصبح …
صحيت جيان بألم …فبصت على إيدها وبدأت الدموع تنزل من عنيها وقالت : انا متوقعتش انك ممكن في يوم من الايام ….تعمل فيا كدا يا فهد .. وحاولت تقوم ..بس كانت بتتألم جدااا
وبعدها بصت على الاوضه وقالت : انا فين ….؟!!
فهد : في اوضتي ..وهتفضلي فيها علطول ………………….يتبع

 

اترك رد

error: Content is protected !!