روايات

رواية انتقام هزم بعشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فيولا عماد

رواية انتقام هزم بعشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فيولا عماد

رواية انتقام هزم بعشق البارت الرابع والعشرون

رواية انتقام هزم بعشق الجزء الرابع والعشرون

رواية انتقام هزم بعشق الحلقة الرابعة والعشرون

بعد مرور ثلاث اسابيع
في ڤيلا الهلالي يقيم حفل زفاف مصطفى الهلالي والكل علي قدما و ساق و ذاك صدم مصطفى
المأذون :قول ورايا ي عم حسن اني استخرت الله العظيم و زوجتك ومولكتي وابنتي نور علي كتاب الله وعلي سنة رسول الله وعلي الصداق المسمي بيننا عاجله واجله و الحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
حسن بصوت منخفض :اني استخرت الله العظيم و زوجتك ومولكتي وابنتي نور علي كتاب الله وعلي سنة رسول الله وعلي الصداق المسمي بيننا عاجله واجله و الحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
المأذون ل مصطفى: اني استخرت الله العظيم و قبلت زواج موكلتك نور علي كتاب الله وعلي سنة رسول الله وعلي الصداق المسمي بيننا عاجله واجله و الحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
مصطفى ويردد وراء المأذون بتوهان وشرود ف ذكرياته مع نور :اني استخرت الله العظيم و قبلت زواج موكلتك نور محمد علي كتاب الله وعلي سنة رسول الله وعلي الصداق المسمي بيننا عاجله واجله و الحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
ورفع المأذون المنديل وأطلق جملته الشهيره :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
وارتفعت صوت الزغايط والفرح والهمس بينا حسن و فيروز
بعد ساعة ذهب المعازيم وتبقا حسن و فيروز و وأسد
مصطفى باستغراب:هو في حاجة
حسن باحراج:ابدا احنا بس كنا عاوزين نطمن عليك اطلع شوف عروستك
مصطفى بخنقة من فكرة أن واحدة بقات مراته غير نور : متقلقش حضرتك انا كويس مش هطلع دلوقتي
حسن بإصرار: انا ذي جدك واكبر منك وتسمع كلامي وعيب يبقا البنت مستنية كل الوقت ده يبني ميصحش اتفضل اطلع وانا موجود اسد قالي ابات معاكم النهاردة
مصطفي طلع وهو مجبر من كلام حسن والدموع تتلا في عيونه من فكرة انو دخل الاوضة ويلقي حد غير نور هو غلط ودلوقتي ندم جامد
وفجأة انفتح الباب
:كنت فين كل ده وسيبني ف ليلة فرحي ي ابن سعاد انت
مصطفى بصدمة و دموع يضمها إليه :نور ؟
نور وتضمه بحب:كنت عاوز تتجوز غيري يبن الهلالي ؟
مصطفى بدموع:اسف اسف بجد وأكمل ويمحي دموعه بس بس انتي هنا ازاي ؟
نور بتهته :انت كتبت كتابك عليا و المفروض اكون فين يعني غير بيت جوزي اللي هو انت ؟
مصطفى باستغراب: انا كاتب علي ماربهان مش انتي واللي ايد ف أيده كان الباشا مهندس احمد ؟انتي بتضحكي عليا ي نور ؟
نور:انا هددت ماريهان وأبوها واتفقت أن ابوها يقعد قدامك علي أساس أن انت هتجوز ماريهان وجدي بقعد جانب احمد ويحط ايدو ف ايدك وانت اصلا كنت سرحان مكنتش واخد بالك واتجوزنا وبعد ماريهان و ابوها سفروا وانا وانت اتجوزنا
مصطفى بغصب: يعني بتستغفليني ي نور عيل تلعبي بيه و
نور :انا لا استغفلتك ولا لعبت بيك افهم انا عملت الخطة دي عشان انا عارفة أن لو انت اتجوزت ماريهان انت وانا هنندم وكمان هتظلم البت معانا وملعبتش بيك انا عملت خطة معتز عشان احس بغيرتك عليا و ارجع كرامتي معاك اللي انت محتها ولعلمك انا مش هطلق وبراحتك انا هقوم اغير عشان مبدهاش بقا اوووف عكننت عليا ف يوم زي ده منك لله ي شيخ
مصطفى ويرجع كلام نور فعلا عندها حق انا خزلت نور وحسستها أن في بيني وبين ماريهان حاجة وكمان ندمت لما فكر إن كان ممكن اتجوز ماريهان لفكرة نسيان نور بس خلاص دلوقتي نور بقت مراتي وكمان بحبها وصرحنا بعض ليه بقا منعش ف سلام ؟
نور :اعااااا يحيوان مش في باب بيخبطوا عليه ؟
مصطفى بوقاحة : يروحي ملوش لازمة البس كده كده هتقلعي يلا
نور بجري: لا ابعد ي سافل لاا اااه
مصطفى ويحملها:هتروح مني فين يطعم انت 😉
وتسكت شهرزاد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام هزم بعشق)

اترك رد

error: Content is protected !!