روايات

رواية نور الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية نور الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية نور البارت السادس

رواية نور الجزء السادس

رواية نور الحلقة السادسة

كانت بتعيط وبترجع لورا بخوف وهي شايفه امها ومعاها اتنين رجاله عاوزين يمسكوها
اتكلمت بصدمه وعياط
انتي عايشه ازاي انتي كنتي مي،ته
اتكلمت بضحك
لا ممو،تش ولا حاجه أنا عايشه اهو
امسكوها
ابعد انت وهو عني ابعدواااا
مسكوها وربطوا ايديها وبوقها وقعدوها علي الكنبه وامها قعدت قدامها
اسمعيني لازم تسمعي من غير ماتتكلمي أنا مش هأذيكي انتي بردو بنتي من لحمي ودمي
كانت عامله تفرك بس الرجاله ماسكين دراعتها
انا عايشه يانور
ابوكي كان بيكدب عليكوا كل السنين ديه
بعدني عنكم ابوكي شخص اناني وطماع وحقير اوي
حرمني منكم وسافر بيكم علي هنا
ألف لكم قصه مش موجوده من الاساس وطبعا انتوا عشتوا علي الكدبه ديه
كان دموعها نازله علي خدها وبتهز رأسها بنفي
فكوا بوقها وايديها
انتي كدابه بابا كويس انتي اللي خونتيه مع الراجل الي بابا كان بيشتغل عنده انتي كدابه أنا مش مسمحاكي علي اللي عملتيه في بابا ولا علي انك سبتيني أنا وسامي لوحدنا مفكرتيش فينا كنتي فين لما كنت بعيط باليالي كنتي فين لما كنت بتعب كنتي فين لما كل الامهات كانت بتودي عيالها المدرسه وانا كنت بتفرج عليهم واعيط وأخويا كان نفسه انتي توديه اانا بكرهك جايه بعد السنين ديه كلها تنكري خير ابويا علينا والمفروض اصدقكك واخدك بالحضن ونعيط سوا وجو الكدب ده انتي راجعه ليه ها عارفه أنا بقول كويس انو بابا قال لنا أنك مو،تي بعد ماخونتيه ياريتك كنتي مي،ته فعلا عارفه بالرغم من كرهي ليكي الا اني كنت بدعيلك بالرحمه والمغفره احسن مااشوفك النهارده وانتي جايه تكتفيني كده
عنيها دمعت
قولتي كل اللي في قلبك يانور طلعي كل حاجه كتماها كل السنين ديه
بس اعرفي انك ظلمتني والله انا مظلومه ابوكي كان طامع في مديره وقاله أنا ممكن اخليك تتجوز مراتي وترفعلي مركزي في الشغل وتديني فلوس وانا هربت منه وهو كذب عليكوا أنا معرفتش اجيلكم كل السنين ديه عشان عملت حادثه ودخلت في غيبوبه وفوقت منها من سنه وطول السنه ديه وانا براقبكم من بعيد وانا اللي خليت عمر يروح ياخدك من عند معاذ لانو اصلا بتاع بنات ومش كويس و
حطت ايديها علي دماغها
بسسسسسسس اسكتيييي أنا بكرهكككك كلكم كدابين
حرام عليكواااا
في الوقت ده جيه معاذ وكسر الباب
وشاف نور وهي في حاله مزريه وبتعيط وبترعش
مكنش فاهم مين دول بس الرجاله جت تهجم عليه
وفضلوا يضر،بوا بعض وعشان معاذ تعبان لقي ڤازه
وكسرها علي دماغ واحد فوقع ولقي عصايه فضل يضر،به بيها
لحد ما وقع
ام نور كانت بتقولها
نورر ياله امشي معايا قومي
مكنتش حاسه باي حاجه دماغها عماله توديها وتجبها
كانت بتشدها من ايديها
مسك ايديها معاذ وبصلها بشر
ابعدي عنها احسن ليكي يا اما اقسم بالله ماهرحمك
بعدت امها بخوف عنها وفتحت الباب وجريت
ركع علي رجله
وحط أيده علي كتفها
نور انتي كويسه نور ردي
كانت بتعيط وشها احمر وفجأءه أغمي عليها
شالها معاذ بخوف وراح بسرعه علي المستشفي
هاتوا دكتورر بسرعه
جيه الدكتور وكشف عليها
ومعاذ واقف علي أعصابه
خرج الدكتور
ها نور مالها يادكتور
اتعرضت لانهيار عصبي
هتفضل كم ساعه هنا لحد ماتفوق وهكتبلها علي شويه ادويه تخدها لانو كمان ضعيفه جدا وباين أنها ماكلتش كويس
تمام يادكتور
بعد كام ساعه فاقت نور وسألها وهي في حالة صدمه وروحها البيت
جريت عليه أمه معاذ ابني انت كويس قالي سليمان علي اللي حصلك كل ده بسبب الملعونه ديه
اسكتيييي مسمعش حس حد او حد يتكلم كلمه علي نور
طلعها علي الاوضه وحطها في السرير
وخرج
في الصباح
صحيت نور وتلقائي عينيها دمعت
نزلت تحت واول مانزلت
اتكلمت ماجده
اخيرا صحيتي ياواطيه
وضر،بتها بالقلم علي وشها و……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور)

اترك رد

error: Content is protected !!