روايات

رواية عهد قاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم قرح القصاص

رواية عهد قاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم قرح القصاص

رواية عهد قاسم البارت الثالث عشر

رواية عهد قاسم الجزء الثالث عشر

رواية عهد قاسم الحلقة الثالثة عشر

قاسم بندم: يعني عهد كانت بتقول الحقيقه؟.. يعني كانت حامل ف ابني انا؟!
كرم: هي كانت حامل؟
قاسم بيبصله بغضب وبيجز علي سنانه وبيمسكه من التيشرت بتاعه وبينزل في ضر*ب بغل
قاسم: وربنا مهسيبك عايش يا ابن ال**** وبيفضل يضر*ب في لحد ما كرم فقد الوعي
قاسم بيقوم؛ خدو ارمو ف اي حته
وبيخدو وبيمشو
قاسم: هااا عملتو اي لقتوها
_للاسف لا
قاسم بزعيق: ازاااايييي هتكون رااحت فين يعني
_والله دورنا ف كل مكان وملقنهاش
وبتنزل ألين
ألين: في يقاسم صوتك عالي كدا لي وبتزعق
قاسم بيبصلها بعصبيه: اطلعي اوضتك عشان انا مش طايق نفسي ياألين
ألين: هو في اي؟؟؟؟؟
قاسم بشخط: اطلعيييييي اوضتككككك قولتتتت
ألين بتخاف وبتطلع اوضتها ع طول
قاسم: تعالو معايا انا هدور عليها
**************************في الصباح اليوم التالي.
الباب بيخبط
عهد بتصحي علي صوت الخبط وبتروح تفتح الباب
أرثر: صباح الخير
عهد بإبتسامة: صباح النور
أرثر: نمتي كويس؟
عهد: ايوا
أرثر: طيب كويس انا جبتلك الفطور عشان تفطري
عهد: شكرا اويي بجد انت كدا…. وبيقاطعها
أرثر: متكمليش انا لو مش مرتاح وانا بعمل كدا مكنتش عملت
عهد: مرتاح ازاي؟
أرثر: هفضل ماسك الفطار كدا
عهد: اهه اسفه وبتاخدو منها… وانت مش هتفطر؟
أرثر: لا فطرت قبل مااجي انتي خلصي وخدي دش وهستناكي نشرب قهوه سوا
عهد: اوكي.. وبتدخل الاوضه
وبتحط الفطار وبتروح تقف قدام المرايه وبتضع ايدها علي بطنها وبتعيط
عهد بعياط؛ ملحقتش افرح بيك يحبيبي ملحقتش حتي احس بيك.. وبتمسح دموعها وبتدخل تاخد دش وبتطلع تفطر وبتنزل
*****************************
قاسم بيرجع البيت وهو مش طايق نفسه
ألين: صباح الخير يقاسم انت كنت فين من امبارح؟؟.. وفين الست عهد مش باينه
قاسم بيتجاهلها وبيطلع الاوضه بتاعته وبيدخل
بيلاقي د*م علي الارض مكان كان بيضر*ب عهد وشعر واقع وهدومها
بيقعد علي السرير وبيرمي نفسه عليه ودموعه بتنزل وبيفتكر الي عامله معاها بندم
قاسم: روحتي فين يعهد ياتري اختفيتي فين
*****************************
عهد: طلبت القهوه؟
أرثر بينظر خلفه وبيبتسم: كنت مستنيكي
عهد: اوكي
أرثر: ها بتحبي قهوتك اي؟
عهد: بحبها مظبوطه
ارثر: تمام وبيقوم بيطلب قهوه وبيجي
عهد: هو انت بتساعديني لي؟
أرثر: مش فاهم!!
عهد: اقصد يعني انت بتعمل كل ده مع اي حد؟ خدي من حته مقطوعه وجبتلي اكل وخدي اوتيل واكنك تعرفني
ارثر: انا والله مش عارف بس ارتحتلك حسيت قلبي مرتاح وعندي رغبه اعمل كدا يعني متخافيش مش مجبور اني اعمل كدا
عهد: اكيد
ارثر: ينفع اسالك سؤال شخصي شويه؟
عهد: اهه اتفضل
أرثر: انتي فين عيلتك
عهد بتسكت شويه: انا مليش عيله
أرثر: انا اسف بجد والله مكنش قصدي
عهد بإبتسامة: عادي ولا يهمك… احمم انا هقوم اروح الحمام وجايه تاني
أرثر: اتفضلي
عهد يتقوم وبتمشي شويه بتحس بدوخه بتمسك راسها وبتحاول تفتح عنيها ولحظات بتفقد الوعي
أرثر بخضه: عههههددد وبيروح لعندها عهد عهد وكان متردد يشيلها.. بس بيشيلها وبيقول للسكرتير يطلب دكتور
وبيطلع بيها الغرفه
:-
ارثر: ها يدكتور مالها
الدكتور: انت جوزها؟
أرثر بتردد: لأ.. اهه
الدكتور: لا.اه اي؟
أرثر: ايوا بس لي؟
الدكتور: مبروك المدام حامل و في الشهر الاول
أرثر بتفاجأ: حامل؟؟؟
عهد بتفوق علي صوتهم وكانت مصدومه
عهد بدموع وبتضع ايدها علي بطنها بعد تصديق: انا.. انا حامل لسه؟؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عهد قاسم)

اترك رد

error: Content is protected !!