Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم: انا اسف يحياتي 
وبعدين نام هوا كمان جمبها وكان زعلان انها بقت تخاف منه 
الصبح 
حياه كانت نايمه وبتفتح عنيها لقت نفسها في حضن أدم قامت بسرعه وزقته بحركه تلقائيه أدم فتح عينه وقام قعد ومشا ايده في شعره 
أدم: معلش كنت نايم يعني مش حاسس 
حياه وهيا مش بتبصله: ماشي 
أدم: حياه بجد مكنتش قاصد الي حصل امبارح ده وقبل ميكمل كلامه حياه وقفته 
###### بقلم / جهاد عبد الرحمن ■■■■■#########
حياه : خلاص ياأدم  بس عايزه افهمك حاجه انا اجوزتك علشان بابا وبس وجوازي منك هيفضل علي ورق وانا اتمني انك تقدر ده وتفضل بعيد عني 
أدم : وانا مقولتش حاجه غير كده وعمري مهعمل حاجه غظب عنك ….بس 
حياه : لا خلاص ياريت الموضوع ينقفل 
أدم قام من علي السرير ومسك أعصابه علشان ميتنرفزش عليها وراح دخل الحمام ياخد شور 
حياه لنفسها: عمري مهضيع نفسي وانا عارفه انك هتسبني اكيد لما تزهق مني انتا ياأدم حياتك كلها كده وانا مش زي البنات الي عرفتهم ومش هسمح اني اكون مجرد نذوه في حياتك وهتعدي انا مش لعبه في ايديك عايز تاخد الي انتا عايزه وبعدها تسبني بس انا مش هسمح بكده… حياه نزلت علي خدها دمعه حيرانه مسحتها 
حياه : انا حتي كنت بدأت احبك.. معرفش انك مفيش فرق بينك وبين مكملتش كلامها…متقدرش تقارن بين أدم وكمال مهما يحصل من أدم 
أدم طلع من الحمام وكان لابس حياه راحت الحمام هيا كمان واخده شور ولبست درس ابيض مشغول برسمات صغيره شكله رقيق ولبست حجاب بيتناسب مع بياض بشرتها  واكتفت بملمع شفايف بالون الوردي 
ادم : حياه 
حياه : امممم 
أدم طلع من معاه كرت 
أدم: خدي ده انا كل مره انسا أدهولك 
حياه : ده فيزه سحب فلوس صح 
أدم: اه انا عملتها وحتطلك فيها مبلغ ل اي حاجه تعوذيها 
حياه : بس انا مش عايزه حاجه وبعدين انا معايا فلوس وكمان عمري مقبل فلوس مقابل جوازي منك قولتلك قبل كده ومش هغير كلامي….
أدم: حيلك عليا …الفلوس دي مش علشان اجوزتيني لا لان انا جوزك والمفرود اني متكفل بيكي وبكل طلباتك وده واجبي انا وكل مره بنسا ادهالك خدي 
حياه : لا انا معايا فلوس 
■■■■■■ بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>>>●
أدم بجديه : حياه مش هكرر الكلمه تاني خديها 
حياه بخوف اخده الكرت منه لأنها عرفه لما يتعصب ممكن يعمل ايه 
حياه : شكرا….
ادم: ايوه كده …العفو 
حياه بحنق رفعت حجبها: خلاص ????
أدم بضحك بيقرب منها 
حياه بتلقائيه بعدت …
حياه بخوف: في ايه 
أدم وحس بخوفها ..وده زعله 
أدم: متخفيش مني يحياه عمري مهئذيكي…
وفتح باب الاوضه ونزل 
حياه فضلت واقفه مكنها 
حياه : انا مبقتش فهماك ياأدم كل شويه تعمل تصرف يخليني معرفش افهمك ويزيد تعقيد شخصيتك قدامي لدرجه اني مش عارفه افسرها 
حياه نزلت هيا  كمان لقت أدم ودارين وسهام متجمعين علي السفره وراحت المطبخ علشان تعمل لاأدم القهوه لأنها عارفه انو مش هيشربها الا منها ولو معملتهاش هيفضل طول اليوم مصدع……
دارين لاحظت ان أدم وحياه منزلوش مع بعض زي كل يوم وده فرحها واداها امل…اكتر في جوزها من أدم ..
حياه : القهوه ياأدم 
أدم باابتسامه ساحره لحياه : شكرا 
حياه: العفو
أدم: افطري يلا 
حياه : لا مليش نفس افطرو انتو 
حياه سبتهم وطلعت الجنينه 
وبعد فتره قصيره أدم طلع لحياه وهوا معاه عصير فروله???? ( ???????? بحبها اوي يبختك ???? ???? نرجع تاني .) 
أدم: اتفضلي 
حياه : شكرا ياأدم 
أدم: انا قولت اجبلك فروله لانك بتحبيها مدام مش عايزه تفطري 
بس صراحه داده هيا الي عملتها مش انا لأني لو انا مش هتبقا فروله اساسا احسن ليكي اني معملتهاش … 
حياه : هههههههههههههه 
أدم: احل ضحكه علي الصبح يفرولتي 
حياه : ربنا يخليك 
أدم بحنيه: انا أسف يحياه عارف اني اتعاملت بقسوه معاكي امبارح بس انا فعلا اسف 
حياه : سكت________ مش بترود 
أدم قرب من حياه وحط ايده علي خدها 
أدم وعينه فيها حب وحنين ظاهر فيها : مستحيل اني ائذيكي او اعمل حاجه غصب عنك انتي فاهمه غلط ومتخفيش مني لأني اكتر شخص ممكن يخاف عليكي ويهمو انو تكوني سعيده ومرتاحه
حياه وقلبها كان بيدق بسرعه : خلاص ياأدم انا مسمحاك 
أدم قرب وطبع قبله علي جبينها وبعد عنها تاني 
أدم : انا هروح الشركه بقا عايزه حاجه 
حياه وهيا مبتسمه : لا شكرا ربنا معاك 
أدم: يارب اشربيها كلها 
حياه : اوكي سلام 
أدم: سلام 
>>>>>>>>بقلم / جهاد عبد الرحمن♤♤♤♤♤ >>>>>>>>>>>>■■■
في شركه ادم البنهاوي
أسر : ابقا اشكر حياه بالنيابه عندي 
أدم: ليه 
أسر: لولاها مكنتش اعرف تقي كان ممكن يحصلها ايه هيا الي لحقتها 
أدم وهوا ندمان علي تصرفه مع حياه امبارح : اه اوكي هيا تقي عامله ايه دلوقتي 
أسر : كويسه الحمد الله 
أدم: احوالكو ايه 
أسر بحنق : كل حاجه تمام مش فاضل غير انها تقولي انها بتحبني بس 
أدم: ههههههههههههههه عندي منها في البيت بس انا لسه مقولتش اني بحبها اصلا 
أسر: ليه قولها يبني 
أدم: مش عارف لما الاقي الوقت مناسب هقولها 
أسر: اوكي 
أدم: نكمل شغلنا بقا 
أسر: ايوه يدومي 
_________
عند حياه 
حياه : ايوه يخلتو عامله ايه 
ناديه : الحمد لله يحببتي انتي عامله ايه 
حياه : تمام صحتك عامله ايه يخلتو 
ناديه : نحمد ربنا يبنتي أدم عامل ايه وعمك عامل ايه 
حياه : كلهم كويسين يخلتو 
ناديه : الحمد لله يحياه انتي مرتاحه عندك أدم بيعملك كويس 
حياه : ايوه يخلتو الحمد الله 
ناديه : الحمد الله يبنتي 
حياه : طيب يخلتو سلام بقا علشان هطلع اشوف عمي 
ناديه : مع السلامه يبنتي وابقي سلميلي عليهم كلهم 
حياه : ماشي يخلتو يوصل مع السلامه 
حياه طلعت لصادق علشان تطمن عليه 
حياه بتخبط 
صادق : ادخل 
حياه دخلت 
حياه : صباح الخير يبابا عامل ايه 
صادق بتعب ظاهر عليه : الحمد الله يحياه 
حياه بعد ارتياح : انتا كويس 
صادق : ايوه انتي عامله ايه مع أدم 
حياه : الحمد الله 
صادق : خليكي معاه يحياه عارف ان أدم طبعه صعب شويه ومحدش يقدر يفهمه لاكن هوا قلبه طيب 
حياه : متخفش يبابا هفضل معاه علطول انتا شد حيلك كده علشان تقوملنا بالسلامه 
صادق : يبنتي انا في آخر ايامي يلا العمر عده وانا مش عايز حاجه من الدنيا غير اني اشوف أدم سعيد في حياته خليكي جمبه علطول يحياه 
حياه : متقولش كده يبابا انا هفضل علطول مع أدم وانتا كمان هتفضل معنا 
صادق ابتسم لحياه وسكت ______
حياه فضلت مع صادق شويه وهيا بتبصله لاحظت الشبه المشترك بين صادق وأدم نفس زرقه العيون ونفس الوسامه المعهوده لاكن أدم الوسامه ظاهره  ووضحه لانو في شبابه اما صادق فالتعب طفاه وعلامات الشيخوخه ظهره عليه 
حياه لنفسها : نفس عيون أدم الحلوين ونفس لمعه الحزن المشتركه بنهم عينونهم فيها حزن  لاكن ايه سبب الحزن ده ؟؟
حياه سابت صادق يرتاح ونزلت تحت تساعد فاطمه في الاكل 
عند سهام ودارين 
سهام : مش شيفاكي عملتي حاجه يدارين هتفضلي قاعده كده 
دارين : اصبري يماما انا مستانيه الوقت المناسب بس 
سهام : أما اشوف دماغك دي هتودينا لفين بس 
دارين بثقه  : #######
يتبع..
لقراءة البارت الرابع العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك رد

error: Content is protected !!