روايات

رواية صفقه جواز الفصل الرابع 4 بقلم إنجي محمود

رواية صفقه جواز الفصل الرابع 4 بقلم إنجي محمود

رواية صفقه جواز البارت الرابع

رواية صفقه جواز الجزء الرابع

رواية صفقه جواز الحلقة الرابعة

سدره.طمنيني يا رغد سليم عامل ايه
رغد بحزن.ربنا يقومه بالسلامه ويرجعه لينا بخير
سدره.انا السبب لو ماكنتش طلعت من البيت ماكنش ده حصل ده ذنبي أنا ماعرفش ليه ما فضلتش في الاوضه
رغد .ماتقوليش كده وده قدر ولو كنتي فين كان هيحصل بردوا المهم تبقي كويسه وتقومي بالسلامه كفايه اللى ماما وبابا فيه
جلال.قلبي عندك يا كامل يا خويا ده إلا الابن
كامل.الحمد لله على كل حال قدر ومكتوب
مرعي اخو كامل.احنا لازم ناخد حق ولدك ونرجعه ونشوف مين الناس دي وليه كانوا خاطفين بتك
كامل.نشوف اللى احنا فيه وبعدين نفكر لأن ده لا وقته ولا مكانه خالص واصبر بجي ومش عايز اسمع صوت واحد كمان
سميره زوجه مرعي.يا حزني يا بنتي على اللى جرا لابن العمده كيف هيبقي عمده ده ولا هيعرف يمسك حاجه أبدا
زينب.اكتمي خشمك أحسن ما قطع لسانك وابني هيبقي زي الفل بس تبعدي عنا

 

سميره بغيظ.ماعرفش بتكلميني كده ليه مع إن حاسه إن بنتك وش فقر اصل أول مره ابني مارضاش بيها ودلوقتي عريس بتاع مصر ولا هيكون هي اللى بتحب حد وعاوزه تهرب معاه
زينب بعصبيه.وحياه ولادي لو ما تكتمتي لقل أدبي عليكي ونفسي تجيبي سيره ولادي سواء بالخير أو الشر انتي فاهمه يا بنت……. وقومي اطلعي بره المشفي لو عندك دم
هنا.خلاص يا أما اهدي وانتي يا مرت عمي خلاص الواحد فيه اللى مكفيه
بعد يومين كان سليم وسدره طلعوا من المستشفى
سدره.عامل ايه يا حبيبي ألف سلامه عليك
سليم بتعب. الحمد لله يا سدره أخبارك انتي ايه كويسه
سدره.كل اللى عايزاه إن انت اللى تبقي كويس وتبقي احسن من الأول كمان
سليم.ان شآء الله ويلا علشان مش عايز خطوبتك انتي وادهم تتأجل اكتر من كده كفايه بقا
سدره.انت بتقول ايه لا طبعاً لما تبقي كويس الأول
سليم.انا هبقي كويس لما اشوفك في فرحك مع عريسك ولا انتي اللى عايزه تقعدي على قلبنا بقا
سدره.يا سليم ما ينفعش لما تخف الأول وتقدر تمشي وكمان الدكتور قال بالجلسات والمتابعه هتبقي كويس
سليم.وقال كمان العامل النفسي مهم ولا انتي شايفه هيبقي في فرحه احسن من دي
كمال.بتتكلموا في ايه يا ولاد
سليم.كنت بفكر إن سدره وادهم يكتبوا كتب الكتاب عالطول مافيش وقت للتأخير أكتر من كده
كمال وهو ينظر لسدره.السكوت علامه الرضا يبقي هكلم جلال ونجهز كل حاجه
أدهم.اللى تشوفه يا بابا أنا جاهز ويلا علشان الشغل في مصر واقف خالص أنا هنا داخل في شهر وده كله متعطل علشان الموضوع ده
بعد اسبوع كان الفرح وكانت سدره مرتديه فستان أبيض بسيط وكانت غايه في الجمال

 

ادهم.انا ماكنتش أعرف إنك جميله كده
سدره بكسوف.متشكره انت كمان شكلك كويس
ادهم.بس ده أنا مدوخ نص بنات مصر يا بنتي
سدره.يا سلام ايه الغرور ده بس
جلال.احب اقول مليون مبروك يا ولاد وكمان أحب ابارك لاخويا كمال على القرابه اللى زادت بينا وربنا يديم المحبه بينا دايما
وكان الجميع يفرح لفرحتهم
وفي تلك الأثناء
دخل مهران ومعه زوجته مريم
مهران.مبروك يا بنت عمي
سدره بصدمه.مهران الله يبارك فيك
ادهم يسحب يده الممتده.الله يبارك فيك انت بقي مهران سدره كلمتني عنك
مهران. الله لسه فكراني وبتحكي عني يا تري قالت ايه
أدهم بجمود.قالت إنك واحد واطي
ثم سحب سدره للرقص
مريم.دي بقي اللى كنت بتحبها مش بطاله
مهران بغيظ.بس انتي دلوقتى تعرفي تسكتي

 

بعد مرور أسبوع كان سدره وادهم يقضون شهر العسل في الغردقه
أدهم.ايه رأيك في المكان قريب هاخد اجازه واخدك ونروح بلد وانتي اللى تختاريها
سدره.لا هنا حلو أوي كفايه إنها بلدي وبعدين نسافر اللى عايزينه براحتنا بعدين
ادهم.سدره أنا آسف على اللى كنت بفكر فيه أنا حقيقي حبيتك من أول مره شفتك فيها وكمان ماكنتش اعرف إني هحبك اوي كده
سدره.وانا كمان اسفه على اللى كنت بقوله في حقك ويلا بقي علشان ننزل البحر
وفي تلك الأثناء رن الهاتف
أدهم بتوتر.طب أنا هقوم ارد على الموبايل وجاي
أدهم.الو يا بني ادم انت عايز ايه مش قولتلك ماترنش عليا أنا اللى هكلمك
مجهول.يا باشا أنا لحد دلوقتي مستخبي وماعرفش هروح فين وكمان الفلوس خلصت
أدهم.انت اللى غبي لو ماكنتش ضربت بالنار ده كله ماكنش حصل وكمان كانت ممكن تبقي قضيه قت..ل لولا إن الرصاصه جت في ضهره
مجهول.ما أنا ماكنتش أعرف إن ده كله هيحصل وماكنتش عامل حسابي إن حد غيرك هيكون موجود
أدهم.خلاص اسكت اللى حصل حصل واهو بقي قعيد
أدهم ينظر خلفه وجد سدره
ادهم بصدمه.سدره أنا

 

سدره ببكاء.طلقني
ادهم.افهمي ماكنش قصدي والله
سدره بصراخ.بقولك طلقني يا حيوان كنت عايز تقتل..ني أنا واخويا ليه ليه منك لله انت هتطلقني انت سامع وهتخليني أمشي من هنا دلوقتى
ادهم.انا مش هسيبك تمشي بالحاله دي اهدي الأول
سدره وهي تنظر حولها وجدت سكينه الفاكهة ثم رفعتها عليها
سدره وهي ترفعها في يده.هتسبني أمشي ولا لا مشيني من هنا حالا
أدهم وهو يقترب منها.اهدي وأنا هفهمك كل حاجه انتي غلطانه أنا كان قصدي اعلمك درس بس قلب جد
سدره وهي تحاول تبعده هنا ضربها ضربه افقدتها وعيها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صفقه جواز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *