Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت العشرون 20 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت العشرون 20 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت العشرون 20 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت العشرون 20 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

نظر للسلسه بدقه فقال بخوف:انتي ملك
ملك بلمعه:ايوه مين حضرتك
فجاءه احتضنها ودفن راسه في رقبتها وهو يبكي ويقول:كنتي فين يا ملك وحشتني اوي
لا تعلم ملك لما تصنمت ولم تحاول إبعاده عنها ولكنها لم تاخد بالها من فارس الذي اصبعت عيونه سوداء والشرار ينطلق من عينيه
ولم يحس الشاب بشئ ولقد وجد فارس يسحبه ويلكمه لكمة قويه
صرخت ملك:فارس
فارس بغضب:أنت مين وتحضنها بتاع ايه اصلا
قم امسكها من زراعها بقسوه وقال:تعرفيه منين دا يا ملك
ملك:معرفهوش والله
الشاب وهو ينظر لها بحب:هي فعلا متعرفنيش لانها مقبلتنيش قبل كدا صح يا ملك
ملك باستغراب ودموع:أنت مين
اسر بابتسامه:عايز اتأكد من حاجه قبل ما اقولك
اقترب منها فكاد فارس أن يسدد له ضربة أخرى فامسك اسر يده وقال:اهدي انا عايز اتأكد هي ولا لا السلسله إلى انتي لبساها دي جبتيها منين
ملك بتردد:أنت عارف مين صاحب السلسله دي او تقدر توصله
اسر بصدمه:ثانيه واحده
فتح اسر السلسله فظهر اسم ملك بوضوع نظر لها بابتسامه ودموع تلتمع في عينيه:كنت حاسس انتي هيه
ملك بتساؤل:أنت مين
اسر بابتسامه:أسر أمير الاسيوطي
ملك وفارس بصدمه:أسر
فارس بصدمه:أسر هو انت
اسر باستغراب:أنت تعرفني
فارس برفعة حاجب:فارس أحمد العامري
اسر بفرحه:فارس
فارس بغضب وقذ تذكر:أنت تعرفها منين وتحضنها بتاع ايه انت
اسر:علشان أختي 
فارس باستغراب:أنت شارب حاجه اختك منين 
اسر:انتي عارفه ان ليكي اخ اكيد صح 
خفت ملك نفسها وراء فارس وهي تمسك ببذلته وتتحاشي النظر إليه لف لها وقال:اخوكي 
اكتفت ملك بالإيمائه برأسها 
اسر بحزن:أنا… انا عارف ان الوضع صعب عليكي وانك مستغربه انه بقى ليكي اخ فجاءه ظهر بس صدقيني انا كنت بدور عليكي كتير اوي يا ملك…. وكمان
قاطعته ملك بحده:مش عايزه اعرف مش عايزه اسمع عنكم حاجه تاني عايزه اروح بس ممكن
جائت اسيل وقالت بمرح:فارس انت مضربتهوش تاني ليه اتخانقوا تاني ونبي بحب الخناقات 
نظر لها فارس وهي يغرز اسنانه على شفتيه لتصمت
نظر اسر لمن تتحدث فوجدها كتله من الجمال والمرح معا 
فقالت اسيل بغباء:أنت شفايفك فيها حاجه يا حبيبي بتدوس عليها كده ليه ااااه انت بتزغرلي بس من غير ما حد ياخد بالك نياهاهاهاهااها متقلقش محدش خد باله طيب 
فارس بتهمس:منك لله يا أسيل بقيت في نص هدومي يخربيت غبائك 
حمحم فارس بإحراج:احم احم اسيل خدي ملك واستنوني بره عقبال ما اتكلم مع أسر 
اسيل باستغراب:أسر اسر مين دا لسمح الله 
فارس باحراج وهو يشير لأسر:أسر جارنا القديم اسر امير
تسارعت دقات قلبها وهي تنظر لأسر وتقول:ا ا اسر اذيك يا راجل عامل ايه
ضحك اسر وقال:لسه زي ما انتي يا أسيل شقيه متغيريتش
اسيل بوجع ولكن اخفته:وانت كمان يا اسر لسه زي مانت ثم أكملت بهمس:لسه معتبرني اختك
اسيل بمرح:يلا يا لوكا
تحاشت ملك النظر لأسر ولكن عيونهم تلاقت نظرت له بحده وخرجت سريعا
فارس بدعم:معلش سيبلها شوية وقت هي دلوقتي مصدمه متخدش على خاطرك منها ملك طيبه اوي يا اسر
اسر بحنان:مش زعلان منها يا فارس ومقدر إلى هي فيه انا فعلا هسبلها شوية وقت مع اني مقدتش معاها وقت كتير يا دوبك أول أيام الولادة بس حسيت انها اختي بجد عارف ان السلسله إلى هي لبساها دي انا الي لبستهلها بإيديا
تنهد بياس وقال:وانت عامل ايه واتجوزتوا امتى
فارس بابتسامه واسعه:ياااه يابني داحنا حكايتنا حكايه احنا اتكتب كتابنا وقريب أن شاء الله هنتجوز ايه رايك بكره نفطر سوا وتحاول تتقرب من ملك شويه
اسر بفرحه:ياريت
فارس بابتسامه:خلاص اتفقنا يلا بقى هروح انا علشان متاخرش عليهم احنا قاعدين في فندق*******
اسر بابتسامه:وانا كمان انا اصلا عايش في الغردقه بس في حته بعيده شويه وأخدت اجازه اسبوع من الشغل وجيت اصيف هنا خلاص يا وحش نتقابل بكره
فارس بضحك:اتفقنا
###################
ذهبوا جميعا للفندق وكل هذا وملك في ملكوت آخر في سرحان وهي تتذكر شكل اسر وكم هو يشبهها وانها احست بالأمان في حضنه ولكنه ليس بالطبع كاحضن فارس
وصلوا إلى الفندق فنزلوا الجميع
وصعدت اسيل نملك لغرفتهم وفارس إلى غرفته وبدلوا ثيابهم ووقعت اسيل على السرير بتعب وراحت في ثبات عميق اما ملك فلم تستطيع النوم نظرت لاسيل وجدتها تنام في سبات عميق
تنهدت ملك بحزن وهي تفكر:مكنتش متوقعه أن دي هتبقى ردة فعلي لما اقبله متوقعتش اني هقابله بالسرعه دي بس انا مش هسمحهم ابدا رموني وانا صغيره وجاي دلوقتي يسأل عليا 
وقفت بياس وحاولت أن تيقظ اسيل 
اسيل بنعاس:عايزه انام يا ملك تعبانه اوي 
تنهدت ملك وخرجت من الغرفه وذهبت لغرفة فارس طرقت الباب عدة طرقات حتى سمعت
فارس بنعاس:مين على الباب هو الواحد ميعرفش ينام ساعه واحده على بعضها 
ملك بحزن:انا ملك
وقف فارس بخضه وقال:ملك
ذهب وفتح الباب وقال باستغراب:ملك لسه صاحيه لحد دلوقتي ليه وازاي تخرجي كده من الاوضه
احتضنته ملك وقالت بنعاس:مش عارفه انام
فارس بحنان:تعالى يا روحي
أغلق فارس الباب وذهبوا الاثنين الي السرير فاخدها فارس في حضنه وقال:احم ايه رايك في موضوع اسر يا ملك
ملك وهي تحتضنه اكثر:مش عايزه افتكر الموضوع ده انا كنت عارفه اني هقبله بس مكنتش اعرف انه هيبقى بالسرعه دي
فارس بحنان:عارفه مامتك كانت….
قاطعته ملك بحده وهي تخرج من حضنه:ممكن ننام مش عايزه اسمع مش عايزه اسمع حاجه عنهم خالص
تنهد فارس بياس فهي لن تتقبل الفكره بتلك السهوله فقال وهو يشدها لحضنه مره اخري:هشش خلاص يا روحي نامي
دفنت ملك رأسها بحضنن وذهبوا في ثبات عميق في اليوم التالي استيقظت ملك باكراً فوجدت فارس في ثبات عميق أصبحت تتامله وبداخلها تتحرك مشاعرها فهي تحبه كثيرا
وقفت وقبلته على راسه بهدوء ورجعت إلى غرفتها وجدت اسيل كما تركتها فغيرت ثيابها ونزلت للاسفل جلست علي الرمال وهي ترسم اسر فهي مبدعه بهذا المجال الرسم
فجاءه وجدت يد تضع على كتفها ويقول بصوت رجالي:ملك بتعملي ايه هنا في الوقت ده
نظرت ملك فوجدته اسر فنفضت يديه بحده كادت تذهب فقال اسر بتردد:عايز اتكلم معاكي شويه
وقفت ملك وقالت:………
يتبع..
لقراءة البارت الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!