Uncategorized

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم نرمينا راضي

وجاء اليوم الموعود ،استيقظت صباحاً فإ….ايه اللي انا بقوله ده ????????سوري اندمجت شويه نيهاااع ????????????
.
جه اليوم اللي يمنى هتروح اكتر مكانه بتحبه وهو الملاهي
قامت من نومها طبعا زي معظمنا مبيرتبش الاوضه والهدوم مرميه شمال ويمين ،قامت صلت وفطرت وكان الوقت داخل عالعصر تقريبا ،ايوه مهي الست يمنى جربت كل اللبس اللي عندها فنامت بعد صلاة الفجر ????
..مامت يمنى:بت يايمنى
يمنى وهي بتقلد كركر:ايوه ايووه حاضر حاااضر حااضر انا بوحه حلولي ????????
يمنى:اه ياأخرة صبري ،بقا الغسيل يتلبس من عالكنبه ويخلص من غير ماتطبقيه
يمنى وهي بتقلد ضحكة احمد سعد وشكله لما كان طالع مع هاني شاكر :اه يرضيني ????????????????
مامت يمنى:الله يكون في عونك ياعمر ،هيستحملك ازاي اذا كان انا هتشل منك يابنت الهبله ????
يمنى:ماما تعرفي ايه عن مجدي يعقوب
مامت يمنى:احسن دكتور قلب
يمنى:لاا عندك ياست الكل ، مع احترامي لمجدي يعقوب بس انا علاج لكل القلوب!! ????????
مامت يمنى وهي بتخلع الشباب :امشي يابت من وشي واخلصي البسي جوزك هيجي ياخدك كمان شويه
يمنى وهي بتضرب بايدها ع صدرها :إهيييه ياندامتي جوزي !هو انتوا جوزتوني امتى امال الجدع اللي انا مخطوباله ده ايه ؟سندوتش عجه !
مامت يمنى معرفتش تمسك نفسها من الضحك :ههههه ااه ياني منك يابنت بطني ،يابت ماعمر كاتب كتب كتابه عليكي يبقا جوزك ياهبله
يمنى:ياماما بعد إذنك متقوليش جوزي خليها خطيبي عشان ميبانش ان كبرت وعجزت حتي لما اخلف ميتقاليش جوزي
????
مامت يمنى:يعني عاوزه تخلفي ومحدش يقول انك متجوزه ليه ستنا مريم
يمنى:ههههه يماما هو كده بقا وخلاص
جرس الباب رن ،وعمر دخل قعد في الصاله معاه ريناد أخته اللي كانت زي يمنى في جنانها وخفة دمها بالزبط
عمر كان لابس كلاسيك بنطلون جملي وقميص لونه بيبي بلو وحزام أسود كان شبه نجوم تركيا كده موز موز يعني ????????
..عمر مراحش الشغل في اليوم ده لانه قام متاخر وقرر يخلي باقي اليوم ليمنى بس ..شويه ودخلها الاوضه لما لقاها اتاخرت
..عمر لسه بيدخل لقي تشيرت محدوف في وشه
يمنى :عااااا اطلع برا يامتحمرش
عمر:ههههه مراتي ومحدش ليه حاجه عندي
يمنى:عمر بجد اطلع براا
عمر وهو بيقرب منها :مش طالع ياقمري
يمنى وهي بتقلد محمد هنيدي في الخاله نوسه :بتجرجرني للرزيله وانا بصراحه بحبها هيهيهي????????
عمر:ههههه انتي لسه بالبيجامه ليه
يمنى:عااااا ينهارك أرنبيط حمضان انتي عاوزني اخلع ياقليل الادب واحنا لسه معملناش فرح
عمر قعد ع السرير بتاعها وهو ميت علي نفسه من الضحك :ههههه دماغك شمال… وربنا ماقصدي كده قصدي ملبستيش لبس الخروج ليه يامجنونه وبعدين يعني لو عملنا الفرح معندكيش مانع تخلعي عادي ????
يمنى وشها احمر:علفكره انت قليل الادب
عمر شدها لحضنه وباس خدها برقه :أقل حاجه عندي ياقمري ????
يمنى وهي لسه في حضنه:احممم طب اطلع بقا ????
عمر باس باطن كفها الصغنن وطلع (منكم لله ????????????)
لبست شميز لحد ركبتها لون جملى غامق وتحتيه بنطلون اسود وشوذ اسود شيك ولفت الحجاب بالطريقه السوريه كانت جميله اوي …
وخرجت وياريتها مخرجت ????????????
عمر اول ماشافها راح قايم من غير كلام شدها من لياقة الشميز زي المجرمين ????????وزقها في الاوضه وقفل الباب
. كانت متوقعه ده لانه حذرها كذا مره متلبسش بناطيل عشان هي كيرفي جمر ????
.
عمر وعيونه بطلع شرار :إخلعي
يمنى:نعم
عمر:اقسم بالله ان ماخلعتي القرف ده لكون مقطعه حالا وهو عليكي
يمنى:طيب هغيره بس اطلع برا
عمر بصوت عالي :سمعتييي قلت اخلعي ام الزفت ده
يمنى وهي بتقلد سعد الصغير لما كان محبوس وبعيط في برنامج عالحياه :ماشي ????????
عمر:للاسف ضحك وضاع كل الحازوقه اللي عملها ????????
قرب منها وضم وشها بايده وباس راسها :انا هطلع وتغيري الزفت ده فاهمه
يمنى:حاضر
عمر:بعشقك
يمنى:احمم وانا كمان ⁦❤️⁩
المره دي لبست دريس أسود بس كان شيك اوي وحزام جملي وحجاب جملي بلفتها المعتاده وشوذ اسود رقيق كانت اجمل بمراحل من الاول
..
خرجوا التلاته عمر ويمنى جنبه في الكرسي الاول وركب ورا ريناد وهما ماشين هيعدوا علي حمزه خطيب ريناد
..
في نص الطريق حمزه ركب ورا مع ريناد بناء على رغبة ريناد انهم يركبوا مع عمر اخوها رغم ان حمزه معاه عربيته ، وصلو الملاهي تقريبا المغرب كده
عمر نزل ومسك يمنى في ايده جامد كأنها طفلته
وريناد وحمزه زيهم
.
عمر:يمنى..!
يمنى:نعم
عمر:اممم انتي لابسه حاجه طويله تحت الفستان عشان لو اترفع
يمنى في سرها :لا مانت بميتشينك لابنطلون عاجب ولافستان عاجب
عمر:ساكته ليه اوعي تكوني نسيتي تلبسي حاجه تبقي زي هيفاء وهبي في فيلم دكان شحاته وهي بتتمرجح وتلم الناس علينا ????????????
يمنى:هيهيخوهعو لا ياظريف لابسه
عمر:ههههه ماشي ياحبببتي تحبي تركبي ايه الاول
.
..يمنى سابته وراحت للراجل اللي بيشغل الساقيه :والنبي ياعسل احنا مش في الستينات مشغلنا ام كلسون شغل حاجه كده لحسن مرزبه
الراجل:حسن مين !
..عمر للراجل :انا اسف معلش اصل بنت اختي وجاي افسحها
الراجل :هههه لاياباشا ولايهمك
..
عمر بص ليمنى :اقطعلك يعني لسانك الدبش ده ولااعمل في امه ايه
يمنى:مهو اللي قديم… وهوبا اشتغلت اغنية سالكه
يمني تسكت لااا راحت مغنيه مع الاغنيه ..عمر حط ايده علي بوقها يسكتها وهو مش عارف يضحك علي جنونها وعفويتها ولايرزعها كف يعميها ????????????عشان متلمش عليه الناس
..
عمر:يمنى حبببتي لو قعدتي ساكته هجبلك حاجات حلوه كتييير
يمنى:حبيبي ياابو الصحاااب
عمر:ابو الصحاب هههه وربنا انا لو مجوز عم عبده البواب كان هيبقا رومانسي عنك ????????
..
يمنى وعمر وريناد وحمزه قضوا يوم جميل ودخلوا بيت الرعب اللي يمني فضحتهم فيه بمعني الكلمه هي مكنتش بتصوت زي البني ادم الطبيعي لما يخاف ده لما كان يطلع حاجه تخوف كانت تقول بصوت عالي نيهااااع ????????خلت عمر مبقاش قادر يمسك نفسه من الضحك وراحو يلعبوا لعبت الحظ عشان تكسب دبدوب وكان يوم من اجمل الايام لهم حرفيا ????⁦❤️⁩

يتبع..

لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك رد

error: Content is protected !!