روايات

رواية خفايا القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر البارت السادس عشر

رواية خفايا القدر الجزء السادس عشر

خفايا القدر
خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة السادسة عشر

الجميع مصدوم من الحكته لهم نور
ليل: ازاي في ناس كده
ملك: لا إله إلا الله ازاي يعملوا في أطفال صغيره كده اي الناس دي
مالك سرحان : وصلت لكده يا عز عايز تعمل في أطفال صغيره كده ازاي فكرتش في كميه الألم اللي هيحسوا بيها فكرتش في أهلهم ليه دا كله عشان الفلوس صح كله دا عشان الفلوس بس لا انا هوقفك عند عند حدك مش هسمحلك تدمر ناس كتير عشان شويه فلوس
يوسف : مالك اهدي هنبوظ له الخطط بتاعته كلها زي المره الي فاتت
نور: الموضوع مش بالسهولة دي يا يوسف المره دي معاه ناس كتير وخطيرة ناس مش بترحم اهم حاجه عندها مصلحتها حتي لو علي حساب حياه الناس التانيه عز بقي قوي وكمان سمعت انه بيشتغل مع مافيا روسيه بس علي حاجه أكبر بكتير
يوسف: اي هو في ابشع من كده
نور: اه بس لسه معرفناش اي خطتهم وهم عايزين اي بالظبط
في الوقت دا تلفون مالك رن
مالك: الو
المتصل:………….
مالك: تمام وقفل من غير ولا كلمه تانيه
يوسف: مين دا
مالك: سيبوني دلوك وحدي
الكل راح اوضه تانيه وسابوا مالك من غير ولا كلمه لانهم عارفينه
سمير: كافووو يا سالي عجبتيني
سالي بسرحان: اي خدمه
سمير: مالك ايه في بتفكري في ايه
سالي: هو انت تعرف كل حاجه عن ماضي مالك دا
سمير باستغراب من سؤالها : اه ليه
سالي: احكي لي كل حاجه عنه
سمير: ليه يعني
سالي بتوتر: عادي يعني احم لو احتجت معلومه ممكن تفيدني احم
سمير بشك: لا مش هتحتاجي والموضوع اصلا بعد بكره بالكتير ويخلص
سالي: تمام بعد أذنك ومشيت
سمير: شكلك وراكي موضوع كبير يا سالي هانم
عز: ايه في
احد رجاله: في وحده برا عايزاك
عز: مين دي واسمها اي
احد رجالته: مش عارف اول مره تيجي هنا
عز: دخلها طلع الراجل ودخل البنت وعز كان مديها ضهره
البنت: ازيك يا عز بيه
عز ابتسم بخبث من بعد ما سمع صوتها : اهلا اهلا مريم هانم
مريم بصوت محموق : اهلا بيك يا عز بيه
عز: اتفضلي واقفه ليه قعدت مريم
عز: اي الفكرك بينا يا مريم هانم
مريم: ما هو للاسف مش جايه ليك
عز بخبث: ليه وحشك
مريم: وحشني وموحشنيش ملكش دعوه
عز وهو مستمع بشكلها: ليه كده في بنت محترمه تكلم الأكبر منها كده
مريم وقد فهمت ما يدور برأسه : اممممم مطلبتش حاجه اشربها يعني ولا خلاص طمعك نساك الأصول
عز: لا طبعا تشربي ايه
مريم: شكرا يا عز بيه كتر خيرك بس انا مش مطوله حبيت اقولك كلمتين وهمشي
عز: امممممم لا مش هينفع لازم تشربي حاجه
مريم: اسمع يا عز بيه لو لسه مفكرني البنت الصغيرة البتخاف منك ومن تهديداتك تبقي غلطان خلاص البنت دي ماتت وانت القتلتها ومالك مش لوحده وهدفعك التمن غالي اوووي ياعز بيه
عز: مريم المغمضه بقي لها لسان وبتتكلم ياااااه علي الزمن
مريم : انت لسه مشفتش مريم تقدر تعمل ايه وقامت رايحه تمشي بس رجعت تاني وقالت
مريم بصوت كله غضب مكبوت وتهديد مخفي: I’m back
بعد ما مشيت مريم
عز: ههههههه لا يا مريم لا انتي غلطانه وجيتي متأخره مالك خلاص بقي معاي مالك ضعف خلاص زمن مالك مشي دلوقتي زمن عز هههههههههه( مش عارفه سر حب الأشرار لضحك😂 )
عند مالك بعد فتره مليئة بالتفكير والقلق والتوتر مالك أخيرا اتكلم
مالك راح الاوضه القاعدين فيها: جماعه
يوسف قام بسرعه وراح له: هاااا ايه الاخبار
مالك: كل حاجه بقت واضحه خلاص
نور: اييييييه
مالك: سمير والبنت القبلناها انهارده متفقين مع بعض وبكره هيعمل حاجه كبيره
يوسف: هيعمل
مالك: هقولك…..
مالك شرح الخطه لهم وهم كانوا مصدومين
ليل بغيره: وانت هتعمل ايه
مالك لاحظ غيرتها: هكمل معاها عشان اشوف اخرها
ليل: لا طبعا ملك ضربت ليل في ايدها
ملك بصوت واطي لليل: يخرب بيتك هتفضحينا
ليل: احم احم مش قصدي بس اكيد هم عندهم خطه بديله وممكن يعملوا لك حاجه
زين وأخيرا اتكلم: وسمير دا عايز ينتقم ليه وعز عمله اي لدرجه انه عايز يدمرك بالطريقه دي
مالك: دا اللي هنعرفه قريب
نور: طب هتعمل اي مع عز
مالك: ههه دا محضره حاجه لا تخطر علي عقل بشري 😈
يوسف بضحك: استر يارب
مالك: ليل اليومين الجاين بيعتمدوا عليكي جدا ويوم الحفله بالذات
ليل: تمام قولي كل حاجه بالتفصيل
مالك: …………
كل واحد راح بيته بعد يوم طويل مليان خطط وتوتر والكل بيفكر في الجاي وخايفين تحصل حاجه غلط ف شخص من أهلهم يتأذي
في الليل عند مالك
مالك بسرحان وهو واقف في البلكونة : ليه توصل للمرحله كله بسبب طمعك وبسبب طمعك دا انا البعاني كل شويه اكتشف بلاويك في اي تاني وراك ااااااااه انا تعبت
في الوقت دا طلعت ليل وشافت واقف وسرحان وعلي ملامحه الحزن ف شاورت له بالسلام
مالك شافها ف شاور لها ليل شاورت تاني بمعني تعالي
مالك استغرب وقال لنفسه: مالها دي اجي فين
ليل شافت مستغرب وفهمت هو بيقول اي في نفسه وقعدت تضحك ودخلت جابت الفون ورنت عليه : ههههههه اي ياعم دماغك راحت فين قصدي تعالي اقعد معانا شويه
مالك بحزن حاول يداريه: لا انا هنام لان بكره لازم اصحي بدري لان بكره يوم مهم زي ما انتي عارفه وكمان انتي لازم تنامي بدري ليل انا مش عايز غلط لان الغلطه بموته واكمل بحزن : انا اسف اني دخلت في المواضيع دي ممكن اي حد يتأذي بسببي انا اسف
ليل باندافع: دا انا اموت عشانك وعشان تكون بخير
مالك: اي
ليل: احم ولا حاجه سلام هنام وقفلت وبصت له لفته باصص لها وهو بيضحك ف دخلت جري
مالك بضحك: هههههههههه عبيطه وهبله بس بحبك
عند ملك كانت قاعده مضايقة وبتكلم نفسها: بقا كده يا يوسف الكلب تكلمنيش ومش فالح غير تقتل بس وتحب في مالك ماشي ماااااااشي اكنش ملك الا وما خلعتك
يوسف من ورا وبصدمه مصطنعة: ااااه قلبي عايزه تخلعيني
ملك بعدم وعي: اه هخلعك عشان تبقي تطنشني وووو وبصت بصدمه
ملك وهي مصدومه و مبرقه عينيها : انت بتعمل اي هنا
يوسف بغمزة: سمعت علفكرة
اصطنع بعض الحزن : اهون عليكي تخلعيني ، مكنش العشم
ملك بتوهان : مقدرش اعمل كدا اصلا
يوسف سمعها بس محبش يحرجها ، ملك عرفت هي قالت أي فغيرت الحديث و قالت : متغيرش الموضوع يا سيف ، يعني اي يا سي يوسف متهتمش بيا علشان شغلك
أضافت ببعض الغضب : و يعني اي بردو تخلي ست نور دي تحضنك يعني اي
يوسف و قد شعر بغيرتها فأجاب مستمتعاً بغيرتها : فيها أي يعني نور زي اختي ، وبعدين بصراحه كان حضنها حلو
ملك ضربته علي صدرة : حضنها حلو في عينك ، ماشي أما وريتك مبقاش أنا
يوسف بحب و قد ضمها الي صدره : خلاص متزعليش مني مش هعمل كدا تاني
ملك و بعدت عنه : لا ابعد انا مبكلمكش خلي ست نور تنفعك وبعدين كده عيب
يوسف : نور اي بس ، ده انتي الي في القلب وانتي عارفه وعيب اي حضرتك انا زي جوزك يعني
ملك : مش مصدقاك
يوسف بغمزة : طيب ، سيبيني بقا اثبتلك
ملك بصدمه: تثبت اييي ولم تكمل كلامها لان يوسف شالها
قام يوسف و شالها و دخل بيها الاوضة و حطها علي السرير ، و قام بضمها الي صدرة
قائلا لها : عايزك تعرفي يا ملك انك الوحيده الي قلبي بيحبها و حطي الكلام ده في دماغك
ضمها الي صدرة فهو يعشقها ، ليس كما هي تفكر
ملك خافت لباباها يدخل وكانت عايزه تمشيه بس قالت تستمتع باللحظه لأنها تعشقه ومن النظره الاولي
تنهدت ملك بحب لأنها تعرف أنه يحبها ، و لكن هي تريد أن تحظي ببعض الاهتمام قليلا
نامت ملك في أحضانه تستمتع بضمه بتلك الطريقة التي تحبها منه هو فقط و غطت في ثبات عميق
عدا الليل علي ابطالنا وهم مبسوطين ولا يعلمون ما ينتظرهم
في الصباح
ليل وهي بتخبط علي باب اوضه ملك: ملك قووومي وليه قافله الباب يا كلب البحر
ملك صحيت: مين
ليل: مين اي يا حيلتها افتحي يابت
ملك قامت تفتح وفي آخر لحظه افتكرت يوسف اللي نايم ولا علي باله
ملك بخوف جريت تصحي يوسف: يوسف يوسف قوم
يوسف بنوم: حرام عليك يا مالك سيبني انام واكمل الحلم الحلو دا
ملك: مالك وحلم حلو!!! ملك لطشت يوسف بالقلم ويوسف صحي مفزوع
يوسف: اي في مين مات عز عمل اي ايييه في
ملك: كنت بتحلم بمين
يوسف: ااااه يخرب بيت ايدك ليه عملتي كده في حد يصحي حد كده بدل ما تصحيني وتقولي لي قوم يا بيبي وتديني بوسه وتجيبي لي الفطار
ملك: باين عليك ليه بتحلم يخربيتك قوم ليل برا
يوسف شد ملك لحضنه ونام: تعالي بس فكك من ليل دا وحده بتقطع احلي اللحظات
ملك بخوف: يوسف قوم امشي هتحصل مشكله وكانت هتبكي
يوسف قام مخضوض: مالك يا حبيبتي تبكيش خلاص همشي
ليل: ملااااااااااك يابت افتحي بتعملي اي دا كله
ملك: حاضر جايه
يوسف مشي وملك فتحت
ليل: كنتي بتعملي اي دا كله
ملك بتمثيل النوم: و لا حاجه كنت نايمه ومش قادره اقوم لاني نمت متاخره
ليل: ونمتي متاخر ليه مش عوايدك
ملك بتوتر خفيف: هااا لا عادي كنت بفكر في اللي هيحصل ما انتي عارفه انا بخاف من الحاجات دي
ليل: تقلقيش خير ان شاء الله يلا اغسلي وشك عشان نفطر وانا اروح الجامعه وانتي يوسف وزين هيجوا ياخدوكي عشان باقي الخطه
ملك: تمام مشيت ليل وملك قفلت الباب وبتكلم نفسها
ملك: يالهوي لو حد شاف يوسف
يوسف من وراها: بس كنتش اعرف ان بتعرف تكدب كده
ملك: كله بسبب يوسف منك لله يا يوسف خلتني اكدووووووو وبصت وراها بصدمه
ملك : انت بتعمل اي هنا ما مشتش ليييه
يوسف: اخس عليكي في زوجه محترمه تقول لزوجها كده
ملك: يوسف مش وقت هزارك ليه مشتش
يوسف شدها له: مقدرتش ابعد عنك يا جميل
ملك حاولت تبعد عنه لكن دون جدوى: يوسف ابعد عني
يوسف: تؤتؤ انا كده مرتاح
ملك: يوسف كده عيب لو حد شافنا هيقول اي
يوسف مصدوم ومره حده ضحك جامد: نعم يا عينيا
ملك: متضحكش عليا هزعل والله وامشي
مره وحده يوسف بطل ضحك وشدها له تاني : اوعي تقولي كده تاني اوعي تزعلي مني او تسبيني حتي لو انا طلبت منك كده انتي فاهمه
ملك: اه فاهمه وابعد عني
يوسف بعد واتكلم بجديه: طب انا جعان
ملك: حاضر بعد كده استوعبت هو قال ايه وقالت: نعم يا حيلتها دا لو بابا عرف انك هنا هيقتلك
يوسف : هو انتي عندك خال عبيط ابت يقتلني اي انا جوزك لو تفتكري وبعدين انا مش بخاف احمد من برا: ملك يلا عشان تفطري
ملك : حاضر وبصت ليوسف لقتهوش: ههههههه جبان ونزلت
بعد فتره ليل راحت الكليه بعد ما مالك راح بعشر دقايق زي ما متفقين ويوسف جه اخد ملك واحمد وكان في العربيه فريده وزين منتظرين
في الكليه ليل دخلت لقت الطلاب كلهم بيتفرجوا علي حاجه وبيبصوا علي مالك ومالك شاف ليل وابتسم
طالب: عامل فيها الدكتور الشريف اللي مافيش منه اتنين
طالب تاني : اه والله ياما تحت السواهي دواهي
وفجأه جات سالي والطلاب كلهم كانوا يبصوا عليها
سالي: اي بتبصوا لي كده لييه
طالب: كنتي قولي انك من النوع دا كنت دفعت لك اكتر
سالي: انت بتقول اي يا جدع انت
طالب: ايه هتعملي فيها الشريفه دلوقتي ولا بتحبي ناس ناس
سالي: اي بحب ناس ناس دي ما تتعدل كلامك وانا أشرف منك
طالب: واي الصور دي
سالي اخدت التلفون وشافت صورها هي ومالك وكانت في حضنه (لما عملت نفسها دايخه في المكتب ) وهي بتركب معاه العربيه ابتسمت في نفسها وقالت : حلو الخطه نجحت وقالت بصوت عالي
سالي: ايييييييه دا دي اكيد مش انا وشافت مالك وراحت له
سالي: انت اللي عملت كده صح انا كنت عارفه انك مش كويس من اول ما شفت نظراتك لي وانا مش مرتاحه لك حرااااام عليك عملت فيا كده ليه دا لو اهلي عرفوا هيقتلوني والناس دلوك تقول عليا اي حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اخي ليه وقعدت علي الارض وهي بتبكي دموع تماسيح
طالبه راحت لها : حرام عليك يا دكتور ترضي حد يعمل كده في حد من اهلك ترضاها علي اختك
طالبه تاني: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ليه بتعمل كده كله دا عشان ترضي شهوتك
كل دا مالك بيسمع ببرود لأنه عارف ان دا خطه منهم وبص لليل لقاها متأثره وبتبكي
ليل راحت عن سالي: حرام عليك عملت لك اي دي فكرتش فيها وفي اللي هيحصل لها من بعد ما تعمل
مالك مصدوم: انا معملتش حاجه هي الكدابه
ليل بصوت عالي: لا انت الكداب مافيش بنت هتفضح نفسها
مالك: ليل انتي بتقولي اي انا مستحيل اعمل كده
ليل: ليه مستحيل ما انت شاب عازب وعايش وحدك وهي بنت جميله وحلو
طالبه تاني بس متفقه مع سالي: فعلا انت لازم تصلح غلطتك
مالك: أصلح اي انا مغلطتش عشان اصلح غلطتي
العميد جه (هاني): ايه في ايه بيحصل هنا
طالبه ورت له الصور وحكت علي اللي حصل
هاني: مالك انت ازاي تعمل كده فعلا انا مصدوم
مالك: انا معملتش حاااااااااجه هاني: يلا كل واحد يروح مكان رايح وانت يا دكتور مالك تعالي المكتب وانتي يا أنسه علي ليل والبنت المتفقه مع سالي : هاتوا الانسه دي وتعالوا
في المكتب
البنت: حضرتك لازم تتصرف لان كده مستقبل البنت هيضيع
ليل وهي باصه لمالك بخزي: فعلا حضرتك لازم تتصرف
هاني: مالك انت لازم تتجوز الأنسه سالي
مالك: اتجوز مين يا هاني اي اللي بتقوله دا
هاني بصوت عالي: اسمي العميد هاني واتكلم كويس وان انت لازم تصلح غلطتك وتعمل خطوبه وانهارده قبل بكره عشان سمعه البنت انت فاهم
ليل مصدومه وزعلانه لكن العميد معاه حق
مالك: انت بتقول اي انا مش هخطب حد
ليل : لا انت لازم تخطبها اما هنبلغ عنك البوليس
مالك مصدوم من ليل: انتي بتقولي اي يا ليل انتي مصدقاهم
ليل: واصدقش ليه ومن رأي يا حضره العميد ان الخطوبه تكون انهارده قبل ما الموضوع يكبر ومستقبل البنت يضيع
سالي فرحت جدا بس بينتش
مالك: وانا مش موافق
هاني: يبقي هنبلغ البوليس اقعد وفكر كويس يا دكتور مالك
مالك مشي راح مكتبه متعصب ورن علي يوسف وزين يجوا له وبعد فتره كانوا عنده
يوسف: اي فيه
مالك حكي لهم الحصل
زين: علي فكره هاني معاه حق
ملك: انا مصدومه في ليل ازاي تشك فيك
مالك: ولا يهمني وانا مش هخطبها انا معملتش حاجه
يوسف: مالك اسمعني انت لازم توافق لو البوليس ادخل انت هتخسر من اول جلسه لأنك بالنسبه لهم بتشوه سمعه بنت
مالك: برضو لا انت ازاي عايزني اعمل كده انت اتجنيت
زين: مالك فكر كويس لازم تعمل كده
يوسف: مالك لازم تعمل كده متخفش نحن معاك وهنحلها وقتها فركش الخطوبه
مالك بتفكير: مش مقتنع بس ماشي
مالك راح قال لهاني علي موافقته سالي فرحت لان خطتهم نجحت
مالك لليل: هندمك علي اللي عملتيه دا انتي متعرفيش مالك الجارحي
ليل: هنشوف وراحت لسالي
ليل: متخفيش نحن معاكي ونساندك
سالي بتصنع: شكرا ليكي شكرا انتي مش عارفه اهلي كانوا هيعملوا اي في
ليل: متخفيش ملك جات لها
ملك: اي اللي انتي عملتيه دا
ليل: عملت اي
ملك: ازاي تشكي في مالك
ليل: مالك غلط ولازم يصلح غلطه يعني لان كان ده حصل معاي كنتوا عملتوا اي هااا لا يا ملك انا هقف مع سالي وانهارده الخطوبه وانا هكون معاها واخدت سالي ومشيت
ليل: متخفيش انا معاكي فين بيتك
ليل إسألي راحوا شقه سالي
سالي: هروح الحمام وجايه خدي راحتك
ليل: تمام
سالي في الحمام بتكلم سمير: الو يا سمير بيه
سمير: هااا اي الأخبار
سالي: انهارده الخطوبه
سمير: برافو عليكى انا هاجي انهارده وهنفذ الخطه التانيه وهجيب المأذون واتفق معاه
سالي: تمام وقفلت.
تسريع أحداث جه الليل بعد ما عدا النهار علي الجميع في حاله صدمه وبعد ما يوسف قال لفريده واحمد وعز عرف والجميع عرف بخطوبه الدكتور الشهير مالك الجارحي وسالي الرشيدي
بليل في قاعه الخطوبه
يوسف: فينها عروسه الغفلة
مالك: ومالك مستعجل ليه
يوسف: مش مستعجل بس ولم يكمل كلامه بسبب دخول ليل وسالي
سالي راحت قعدت جنب مالك ومالك كان بيبص لليل بكره
فجأه حصل ضجه كبيره
مالك : ايه في
سالي بخبث لمالك: نهايتك
مالك بصلها بصدمه
شخص: سااااااالي
سالي بتمثيل الخوف : بابا
الشخص راح لها ومسكها من شعرها : وليكي عين تقولي بابا انتي ازاي تعملي كده هااااا انا هقتلك واغسل عاري
احمد بصدمه: سميييييير
سمير: احمد
سالي: يا بابا استني هفهمك
سمير: تفهميني اي يا ف*ج*ه انا هقتلك
احمد راحله : اهدي يا سمير مالك غلط واهو بيصلح غلطه
سمير: بيصلح غلطه ازاااااي هااا افرض سابها بعد الخطوبه هاااا انا هقتلها واخلص
سالي: والنبي يابابا سيبني هموت في ايدك
ليل راحت له: اهدي يا عمو انا عندي فكره يكتبوا الكتاب انهارده
الكل في صوت واحد: نعععم!!!
ليل: هو دا الحل الوحيد
مالك: لا طبعا انا مش موافق
سمير: يبقي تمووووت
سالي راحت لمالك ونزلت عند رجله: والنبي وافق هيموتني حرااااام عليه
احمد: وافق يابني وخلاص
مالك: أوافق علي اي انتوا بتهزروا
ليل: انت غلطت ولازم تصلح غلطك
مالك: اي كل ما حد يتكلم يقولي انت غلطت ولازم تصلح غلطك انا معملتش حااااجه
ليل: لا عملت ولازم تكتب عليها
يوسف: خلاص يا مالك عدي الليله
مالك بص لليل: بكرهك وقال بصوت عالي موااافق
سمير: ماشي هتصل بالمأذون
عدا فتره منتظرين المأذون والجميع في حاله توتر وسالي وسمير مبسوطين بنجاح خطتهم
مالك بيبص لليل بنظرات كره والكل مصدوم من اللي بيحصل جه المأذون
المأذون : فين العريس والعروسه
سمير: اهم وشاور علي مالك وسالي
المأذون: تعالي ولسه هبدأ في كتب الكتاب شخص جه
الشخص: ازاي ابني يكتب كتابه وباباه مش موجود
الكل بس بصدمه لأنه كان ليس سوا عز
مالك: انت بتعمل اييييييييي هنا اطلع برا
عز: جاي احضر كتب كتاب ابني
سمير بصدمه: عز
عز: اهلا اهلا بصديق الطفوله
سمير: انت عايش ازاااي
عز: ههههه عمري طوييل اعمل ايه
المأذون: يلا يا جماعه
يوسف: مالك اهدي وعدي الليله
بعد مده المأذون قال:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فى خير ان شاء الله وبكده اصبحتم زوج وزوجه
سمير: اخد عقدت الزواج وضحك بشر وصوت عااالي
سمير: هههههههه غبي غبي للاسف غبي ههههههه
مالك: اي في
سمير بخبث وكره: كل املاك مالك الجارحي بقيت باسمي هههههههههه
سالي: الف مبروووك يا بيبي
يوسف: ازاااااي
سمير: اكيد مصدوم هحكي لك انا اللي ذقيت عليك سالي وانا اللي اخدت الصور وانا اللي تهمتك وكله دا عشان انتقم هههههههههه
يوسف: ازاي عملت كده مالك عملك اي
سمير: مالك معملش حاجه بس ابوه عمل وبص لعز انت اللي عملت واهو ابنك بيدفع التمن هههههههههه
مالك: مش هرحمك وراح يهجم عليه سمير سقف بايده ورجاله كتير دخلت ومسكوا مالك ويوسف وكل الموجودين
سمير: تؤتؤ صعبت علي هههههههه بس طلعت غبي يا مالك فين الشيطان وعقل الشيطان راحت عليك هههههههه واه شكرا لليل حبيبه القلب لولاها مكنش دا حصل كلهم بصوا لليل
ليل: انا مكنتش اعرف انا اسفه
مالك: ويفيد بايه اسفك دلوك وكمل كلامه لسمير: انا بس عايز اعرف عايز تنتقم مني ليه
سمير: عشان عز اللي هو ابوك اخد مني اكتر شخص حبيته
مالك بصدمه : اي
سمير بصوت عالي: ااااه كنت بحب وحده وهي كانت بتحبني بس عز شافها وعجبته خطفها واتجوزها غصب وحبسها عنده لمده سنه وخلفت منه بنت وبعدين انتحرت بسبب ظلمه لها
مالك بصدمه: اييييه وبص لابوه حرااام عليك انت ايييييه وفين بنتها
عز: انا اللي حبيتها الاول
سمير : اخرس متقولش حبيتها وابوك الطماع خد البنت اللي لسه تمتش شهرين وقتلها
عز: هههههه غلط لسه عايشه
سمير: اييييه
عز: غبي طول عمرك غبي
سمير: هقتلك يا عز انت وابنك وطلع المسدس وصوبه ناحيه مالك فجأه رجاله كتير جات وقتلوا رجاله سمير
سمير: اييي دا ايه في
مالك: للاسف هقطع عليك فرحه النصر واقولك انت وقعت ميرسي علي المعلومات دي
سمير: اي انت بتقول ايه انا اخدت كل املاكك
مالك: اقرأ العقد تاني كده
سمير قرأه لقيه ان مالك اللي اخد كل املاك سمير
سمير: ازاااااااي ازاي عملت كده
مالك: كله بفضل ليل
ليل بضحكه شر: …..

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك رد

error: Content is protected !!