روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت الثاني والعشرون

رواية احببت بنت عمي الجزء الثاني والعشرون

احببت بنت عمي
احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة الثانية والعشرون

ممرضه تجري الحق يا دكتور المريضه قلبها وق*-ف
الكل كان ف حالة زهول معقول تكون هاجر الدكتور دخل العنايه وبعد نص ساعه من التوتر خرج الدكتور قرب من رضا
الدكتور:- للاسف البقاء لله ربنا يصبركم
وفاء بصدمه:- لا لا بنتي لسه عايشه بنتي بخير هيا مش هتسبني والدموع تسيل بغزارة اههه يا بنتي
الدكتور:- اهدي يا مدام شدي حيلك ومشي
سيف:- كان ف عالم اخر لا يدرك الي حصل
زينه:- بعياط هستيري لا هاجر عايشه انا متأكدا سليم اخدها ف حضنه وكان بيعيط معاها
رضا:- عيونه بتلمع من الدموع لكن بيحاول السيطره علي نفسه
عماد:- طبطب علي اخوه شد حيلك يا رضا راحت لي الي خلقها انا هكلم ابويا علشان نتمم مراسم الدفن وبالفعل كان سعد عرف أن هاجر توفاه الله
********************
ميرا:- جدو انت بتهزر صح هاجر ازاي ما*تت ده انا لسه مكلمها امبارح وكانت كويسه وعيونها كلها دموع ومبرقه من الصدمه
جمال:- يا حول الله زين هات العربيات يلا
زين:- حاضر
وبالفعل مشي سعد وميرا الي كانوا ف حاله لا يمكن شرحها وجمال وزين وعفاف ومحمد وحياة
***************
كان سيف لسه ف صدمه ومش مستوعب
جري شهاب عليه وكان منهار اختي ما*تت يا سيف مراتك ماتت
سيف:- لا هاجر ممت*تش هاجر عايشه
شهاب:- بنفي لا ما*تت
سيف:- بص*راخ مراتي عايشه ابعد عني ودخل يجري علي العنايه لاقها الملايه علي وشها .. اصحي يا هاجر حبيبتي وشد الملايه من عليها متهزريش معايا انا مش هقدر اعيش من غيرك انا بحبك مش احنا متفقين أن عمرنا م نفارق بعض ليه كدا بس ليه تخلفي بالوعد وحضنها جامد وبيصر*خ بأعلي صوته اهااااااااااا يا هاجر قومي يروحي قومي انا حبيبك سيف كفايه أن ابننا ما*ت انا مكنتش اعرف انك حامل وكان كل كلمه كانت دموعه تنزل بهستريه وبيهز فيها بعن*ف شديد وبزعيق قوميييييييي بقاااااا مش هقدر علي بعدك ف الوقت ده الدكتور دخل وخرج سيف بالعافيه وعيونه عليها وبيعيط وبعد مرور ساعه من العياط كل فرد منهم مش مستحمل فكره بعد هاجر دخل سعد وميرا وزين وحياة وجمال ومحمد وعفاف
ميرا:- جريت علي زينه اخدتها ف حضنها
زينه:- شوفتي صحبتنا واختنا ما*تت اه يا هاجر
ميرا:- بعياط هستيري بعدت عن زينه وراحت علي رضا عمي ارجوك اشوفها لآخر مره اشوفها
رضا:- حاضر يا بنتي بس استني الدكتور جوه عندها دلوقتي
سعد:- كان ف سبات عميق محدش عارف ازاي هو عامل كدا يمكن من الصدمه ورضا رغم أنه بنته لكن وقف عادي بس الدموع ف عيونه
الدكتور:- خرج تقدرو تشوفها لآخر مره
دخلوا كلهم معاده زين وحياة ومحمد وعفاف
كانت ج*ثه هامدة
وفاء:- حضنتها هاجر قومي يروح امك متسبنيش لوحدي انتي بنتي واختي وصحبتي يروحي وبدأت تعيط بنه*يار شدها رضا وراح عند هاجر وباس رأسها وقال مع السلامه يا قلب ابوكي هتوحشيني
راح نحيتهاشهاب:- ليه كدا تسبيني يا هاجر ليه م كفايه الوجع الي انا فيه ليه اتوجع تاني مع السلامه يا احلي اخت
وبدأء الكل يقرب منها ويودعها وبعد مده خرجت هاجر لي المد*فن انتهت رحلتها ف الدنيا لتذهب لي الاخره
وبعد م هاجر ادف*نت وسط صر*اخ وفاء وميرا وزينه وهناء جدتها وعياط شهاب وعماد وحسن ورندا واسماء وسليم وكان الكل ف حالة زهول معقول تكون هاجر خلاص اتو*فت
الكل راح علي البيت وبدأء عزاء هاجر كان سيف مش موجود كان ف شقته قاعد ف الأرض مسك هدومها وبيشم رحتها ويعيط انا السبب ف كل ده انا الي سبتك تتأ*لمي اهه سامحيني يا هاجر سامحتني يروح قلبي انا بحبك اووي ف الجنه ان شاء الله ومن كتر العياط نام ف الاوض
بعد م العزا خالص كان الكل لبس هدوم بالون الاسود وفاء كانت حالتها صعبه ومش بتتكلم مع حد قاعده ف الأرض وبتعيط من غير صوت
راندا:- اهدي يا وفاء راحت عند ربنا ف الجنه ان شاء اهدي متعمليش ف نفسك كدا وبتعيط علي حالة وفاء
وفاء:- بنتي ونور عيني سبتني يا راندا مليش غيرها ف الدنيا الحاجه الحلوه الي طلعت بيها من الدنيا لو تعرفي النا*ر الي جوايا وكانت بتهبد علي صدر*ها نا*ر عمرها م هتهدا ابدا
سعد:- وحدي الله يا وفاء هيا ف مكان أحسن
وفاء:- ونعمه بالله وسبتهم وطلعت
سعد:- اطلع يا شهاب انت ورضا واراها حاولوا تهدوها
والكل طلع علي شقته وميرا طلعت مع اسماء بيتها
وسليم طلع بيت ولده حسن
جمال وزين وعفاف ومحمد وحياة ف شقة الجد سعد
هناء:- ياقلبي عليكي يا بنتي لسه صغيره
جمال:- وحدي الله يا حاجه حرام المو*ت مفيهوش صغير ولا كبير
هناء:- ونعمه بالله
سعد :- قومي يا هناء حضري العشا
جمال:- اكل اي يا سعد انت مش شايف الي احنا فيه
سعد:- الاكل ملوش دعوه باحزن قومي يا هناء
هناء:- انا هقوم وقامت محمد قومي يا عفاف أنتي وحياة راحت عفاف وحياة مع هناء
سعد:- بص ف صورة هاجر المتعلقه هتوحشيني يا غاليا
***************
ف شقه سيف كان لاقه هاجر وقفه قدامه
هاجر:- عمري م هسامحك ليوم الدين يا سيف انت السبب انت السبب انت السبب وكانت الجمله دي بتتردد
سيف قام مفز*وع……………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

اترك رد

error: Content is protected !!