روايات

رواية ملاك الحياة الفصل الثاني 2 بقلم داليا منصور

رواية ملاك الحياة الفصل الثاني 2 بقلم داليا منصور

رواية ملاك الحياة البارت الثاني

رواية ملاك الحياة الجزء الثاني

رواية ملاك الحياة الحلقة الثانية

رواية ملاك الحياة
في مكان تاني
يستيقظ شخص، بيقوم ياخذ شاور ،وبيطلع لافف فوطة حولين وسطة ، يدخل اوضة الملابس ،بياخذ بدلة لونها اسود وقميص ابيض جزمة لونها اسود وساعة من اغلي الماركات نعم ياسادة دة ادهم لمحمدي…
ادهم المحمدي ،شاب في 31سنه عمرة، ذكي جدااا وعصبي لاقصي درجة طولة180 عيونة لونها غريب جدا ، ازرق مع زيتوني شعروا لونوا بني ، جسموا رياضي وشغال مع المافيا مبيرحمش حد، واي حد بيقف قصاده، بينسفوا مهما حصل ،

بيزل ادهم بكل هيبة وووسامة تخطف اي حد من علي الدرج ويطلع من القصر ويركب اغلي ماركة من العربياااات ويطلع على شركتوا ……
——————–
في الجامعة :
ملاك :
-اخيرا طلعنا من المحاضرة دي ياااه ده دكتور لكاك اي ده.
نورهان بضحك :
-ههههه دة دكتور يقعد يقول حجات محصلتش وكل الدفعة مش بطيقوا اساسا.
ملاك بضحك هي الاخري :
-عندك حق والله ،المهم ياصحبي ،انا همشي دلوقتي ،بااي بقي ياعيوني ست الكل عاوزاني اروح بدري .
نورهان:
– بااااي
روحت نوهان هي وملاك ووصلوا كل واحده فيهم بيتها.
_______________
في بيت ملاك
ملاك بصوت عالي :
-يا اهل الدااار انا جعاااانة انتوا فين.
احمد بضحك :
-يبت اي صوتك عالي كدة لي .
الام بعصبية :
-مانا شكلي هرتكب فيكي جريمة يا اخر صبري .
ملاك بذعل اصطناعي :
-انا ياست الكل.
الاب: لي كلوا على ملوكة حببتي .
ملاك بضحك :
-يحيا بابا يحيا هو ده الكلام مش ،يابت ياملاك صوتك علي لي وبتتريق علي احمد.
الام بنرفزة :
-دلعها ياخويا لم انا معتش بقدر اكلمها بسبب دلعك دة .
الاب بحنبة :
-خلاص بقي يا حببتي سبيها لسة جاية من الجامعة وزمانها تعبانة .
الام بحب :
– حاضر ياحبيبي وبصتلوا بحب ،فاقوا على اكتر شخص يليق عليها مفرقة الجماعات.
-ايوه بقي ،علي الحب ،خليكم باصين لبعض كده ،وسيبوني واقفه هنا بتقولها بضحك .
الام بعد مفاقت :
-ادخلي يا يا بت غيري هدومك وحصليني نحضر الاكل .
ملااك غيرت هدومها وطلعت ،حضرت اكل مع مامتها **(وموصكوش لو ملاك عملت اكل يودي على المستشفه علطول 😁 )اكلت معاهم ولمت السفرة ودخلت الاوضة ونامت ..
___________________
في بيت اسد
اسد قاعد في اوضتوا ، بيفكر في ملاك ،قد اي هي جميلة ، وتتحب بس هي لسانها متبري منها شوية .
دخلت علية مامتوا وهي بتقول ليه :
– اسد انت قاعد كدة لي .
مامت اسد :
-حنان عندها 50سنة طيبة جداا وبتحب ابنها واي حاجة يقولها بتنفزهالوا لان باباة متوفي وهو عندوا 10سنين علشان كدة بتخاف علية
اسد :-نعم يا ماما .
حنان :-اعملك العشا ياحبيبي .
اسد :-لا يااست الكل مش جعان قومي ارتاحي انتي .
حنان :-حاضر ياقلب امك هقوم بس لو احتجت حاجة قومني .
اسد بحب :-حاضر يا قلبي، قومي نامي إنتي ،ولو إحتجت حاجة هقوم اعملها انا مش صغير .
الام برضا :-ربنا يخليك ليا ياحبيبب ،ذهبت الام وتركت اسد لوحدوا.
ينام اسد وهو مشغول بملاك وعيونها إلي تسحر اي حد مهما حصل ،بس نفض الفكره من دماغوا واتوعدلها ونام.
______________________
تاني يوم الصبح
ملاك صحيت ،بس مش لوحدها اكيد بعد تعب مامتها زي كل يوم وتهديدها ليها زي عويدها وقامت ، لبست درس لونه بينك ،وعلية طرحة لونها ابيض، وشوز ابيض، كانت اية من الجمال وهي نازلة .
ايمان بحب :
-نزلة بدري لي كدة يا ملاك .
ملاك باستعجال :
-لازم انزل بدري عندي محاضرة بدري النهاردة هلحق اكلم نورهان ونروح الجامعه .
ايمان بحب :
-ماشي يابنتي خالي بالك من نفسك .
خرجت ملاك من البيت وتكلم نورها ويتفقوا يتقابلوا فين .
ملاك وهي بتعدي الشارع تيجي عربية سريعة وملاك مش واخدة بالها حااااسب…..
ياتري هيحصل اي لملاك وهل هتموت والا اي الي هيحصل تفاعلوا اكتير

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملاك الحياة)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!