روايات

رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم نونتي محمد

رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم نونتي محمد

رواية ملاكي البارت الثامن

رواية ملاكي الجزء الثامن

رواية ملاكي الحلقة الثامنة

*قمر ركبت تاكسي وأتجهت من نفس الطريق اللي مشيت فيه ملاك..للحظة قمر اوقفت التاكسي قصاد لمة وناس بتجري.. نزلت من التاكسي باستغراب وسألت واحد واقف مع شخص تاني وبيتكلموا عن اللمة دي*
قمر/لو سمحت هو حصل إي هنا
الشخص/لا إله إلا الله.. لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم
قمر بتوتر/هو فيه ايه
الشخص بحزن/كان في بنت بتسوق العربية بسرعه و الواضح أنها كانت بتعيط اوي لدرجة أنها مكنتش شايفه قدامها وفجأة ظهرت قدامها شحنه كبير واتخبطت في عربيتها
*قمر لأول مره حسيت بمشاعر متلغبطة بحزن وتوتر وخوف يتملك قلبها.. ومشيت علي اللمة بخطوات بطيئة جداً حتي ترا وجه الفتاةوكانت الصدمه أنها ملاك داخل العربية ووجهها ملئ بل دم والناس بتوع الإسعاف شالوها ودخلوها عربية الإسعاف وهي غائبة عن الوعي..ركبت قمر عربية الإسعاف وقد انهارت بالبكاء تماما وهي متمسكه بيد ملاك..وبعد حوالي نصف ساعه وصلت عربية الإسعاف إلي المستشفى ودخلو ملاك غرفة العمليات*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*

 

 

 

 

*عند بدر*
*خرج بدر من الاوتيل ورعد بيسند عليه وركبوا السيارة وبدأ بدر بالقياده متجه إلي ڤيلت رعد وبعد بضع الوقت وصل امام الڤيلا وركن السيارة ونزل منها.. واتجه نحو رعد الذي واضح عليه التعب الشديد ثم سند عليه وبعد خطوات قليله وصل أمام الباب و يرن الجرس وتفتح له فيروز والدة رعد لتنصدم عندما ترى رعد في هذه الحاله*
فيروز بصدمه/مالو رعد يا بدر
بدر بهدوء/شوية تعبت متخفيش..انا هدخل رعد الاوضه بتاعته
فيروز بحزن/ماشي وانا هروح اجيب له عصير فرش عشان يشربه وينام
بدر بإبتسامة خفيفه/ماشي
*بدر أخذ رعد إلي غرفته ليجعله يسترخي علي التخت(السرير)ثم جلس بجنبه علي التخت(السرير) وتكلم بحزن ممزوج بوجع*
بدر/ليه عملت معايا كدا يا صحبي..ليه خنتني أنا كنت واثق فيك اكتر من نفسي انا كنت هعترف بحبي لها..بس أنت خلاص نهيت كل حاجه حلوه في حياتي..ليه هنخسر بعض بعد كل السنين دي ليه ليه عملت كده يارعد..يارب كل دا يكون كابوس و أقوم منه
*بدر كان لسه هيمشي سمع صوت جعله يتوقف*
رعد بهلوسه/اممممم ملاك متسيبنيش…ملاك بحبك
*بدر بعد ما سمع كلام رعد حس بأحساس غريب..لاكن لم يهتم للأمر كثيراً ثم ذهب*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*

 

 

 

 

*عند ملاك..*
*قمر منهاره من البكاء.. و عملية ملاك نجحت لاكن دخلت في غيبوبه مؤقتة*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*عدى اليل طويل على الجميع وأشرقت سماء القاهرة بنورها الساطع لبداية يوم جديد*
*داخل قسم الشرطه*
بدر بزعيق/ياا عم رشاااااد (العسكري)
عم رشاد/تأمر بحاجه يابيه
بدر/عايز كباية شاي
عم رشاد بحب/فطرت الأول يابني
بدر بعصبيه/مش شغلك أنت اتفضل
عم رشاد بحزن/حاضر يابيه
*مشي عم رشاد و رجع بعد دقايق وهو معاه كباية شاي ثم وضعها علي المكتب بدون أي كلمه ولسه هيخرج اوقفه صوت بدر*

 

 

 

 

بدر بهدوء/عم رشاد
عم رشاد بعمليه/تأمر بحاجه تانيه يابيه
بدر بحزن/أنا أسف علي طريقة كلامي..حقيقي مش قصدي ازعلك منى..أنت عارف كويس غلاوتك عندي قد ايه
عم رشاد بإبتسامة حب/مفيش داعي للأسف يابني ربنا يفرح قلبك..انا هروح أشوف شغلي مش عايز حاجه
بدر بإبتسامة/تسلم
عم رشاد/اااه بالحق يابني في واحده واقفا برا عوزه تقبلك ادخلها ولا لا
بدر/ماشي خليها تدخل
*خرج عم رشاد وخلي البنت تدخل..اما بدر كان قاعد علي المكتب ويضع رجل على رجل وبيشرب الشاي بهدوء.. وفي نفس اللحظة البنت خبطت الباب ليأذن لها بدر بدخول وعندما يراها يقف بصدمه……………؟؟؟؟؟*
♡•• ياترا مين البنت دي؟؟؟
♡•• ياترا ملاك هتفوق أمتي؟؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملاكي)

اترك رد

error: Content is protected !!