روايات

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الفصل الثالث 3 بقلم مي الشازلي

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الفصل الثالث 3 بقلم مي الشازلي

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء البارت الثالث

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الجزء الثالث

عندما يقع آدم في عشق حواء

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الحلقة الثالثة

عم محمد بخضه وقف العربيه قبل ما يدوس حد
الراجل وهوا بيزعق: مش تحاااسب ياعنى راجل كبير واعمي
نزل مالك من العربيه بجسمه العريض قدام الراجل: الراجل الكبير دي المفروض تشكره انه مش داسك وفرمك تحت كوتش العربيه وساعتها هيكون مش غلطان علشان الاستاذ معدي في طريق سريع ومتخطي الاشاره
الراجل بي ببجاحه: وانت مالك هوا انت كنت المحامي بتاعه وبردو راجل كبير واعمي وملكش دعوه ياكتكوت وروح شوف وراك اي علشان متتاخرش على ماما
مالك اتعصب جدا: انا هوديك لي ماما عنيا ونزل فيه ضرب شافهم ظابط واخدهم على القسم
اما عند ملك
خلصت لبس وهي نزله شافت الجاكت بتاع مالك اخدته معاها وهي مش عارفه لي بس حست انها ممكن تشوفه انهارده نزلت ركبت ميكروباص وصلها لغايه مكان شغلها( ملك شغاله جرسونه في مطعم فخم جدا في اسكندريه)
ملك برسميه وابتسامه: صباح الخير يافندم
مدير المطعم: صباح النور جايه في معادك بظبط تقدري تغير هدومك وتبدي شغل
ملك بي ابتسامه: تمام حضرتك عن اذنك
مدير الشغل ابتسملها وهي ردتله الابتسامه ومشيت تشوف شغلها
عند مريم
الباب كان بيخبط بي وهي حطه الهند فري ومش سامعه
مريم وهي بتغني : ذكريااات لان انسها يومااا أجمل لحظات لان انسهاااا يوميااا أجمل لحظات لان تأتي ثانيااا
وفي الباب بره اخر ما زهق رن عليها

 

 

 

مريم بلا مبالاه: ايييي يا فصيلل
عمر وهوا متعصب: افتحي ياختي بقالي ساعه بخبطت وانتي يوماا ماا
مريم وهي بتكمل الاغنيه بستفزاز: ستعود لنا الحياااه ونعيش م..
عمر بمقاطعه: فتتتتتحي
مريم وهي راحه تفتح: طيبببب
فتحتله الباب: what
عمر: سااعه سااعه بخبط
مريم: مش زنبي الاه اي في حاجه تاني وقعت
عمر: لا ياختي اولا الجيران بتشتكي من صوتك ثانيا اتاخرتي على الشغل ياست هانم اخلصي علشان اوديكي
مريم وهي تتذكر: هوا انا مقولتلكش
عمر وهوا يبقلد صوتها وبربع ايده: لا مقولتليش
مريم بلا مبالاه: انا اجازه انهارده بي مناسبه عيد ميلاد المدير وعزمنا عنده فا اكيد اكيد انا راحه
عمر بنظره في الشقه: اومال فين ملك
مريم: عادي في الشغل اشمعني
عمر وهوا يذهب من اماهما: مفيش بطمن بس هروح انا الشغل باي
عند مالك
الظابط بغضب: بطاقتك يلاا
الراجل: يابشا انا مالي انا للي كنت هموت واضربت
الظابط بغضب اكبر: مش عاااوز اسمع صوووت ياروح امك بطايقكوا
مالك كان يبحث عن البطاقه في الجاكت بتاعه ولقها ولدها لظابط
مالك: اتفضل يافندم
الظابط اخد منه البطاقه وقال: ياعنى مهندس وعمال بلطجي
مالك: اعتقد انا معملتش حاجه واحد قل أدبه عليا وكان عاوز يسرقني ويسرق الراجل الغلبان للي كان معايا اسكت
الراجل كان مصدوم والسواق والظابط
مالك بابتسامه استفزاز: صح ياعم محمد

 

 

 

عم محمد وهوا بيجري في الحوار: ايوه يابيه وكان عاوز ياخد مننا العربيه ودي عربيه الشغل ياعنى عهده
مالك بابتسامه نصر علشان تدخل على الظابط الحوار: شوفت حضرتك ياعنى مش زنبي
الراجل مذال في صدمته: كدابين يابيه كدابين
الظابط بغضب: اسكت يلاا ياعنى حرامي وبجح دي انا هنفخك امسك يا استاذ بطاقتك انا اسف ليك جدا على للي حصل والبهدله دي تقدر تمضي على المحضر وتمشي
مضى مالك على المحضر وعم محمد قرب مالك شويه على الراجل قبل مايمشي الراجل خاف ورجع بضهره
مالك وهوا يتقدم: علشان متبجحش تاني مع أي حد وتجيب سيره امي كويس ياروح امك وسابه ومشي هوا وعم محمد وكانوا عاملين يضحكوا
عم محمد بضحك: الله يجزيك يابني الواد من كتر الصدمه بقا فاقد النطق
مالك بضحك: علشان يبقا يلم نفسه ياحج يلا إنما احنا اتاخرنا وممكن نطرد انا وانت

 

 

 

ذهبوا لي العمل يكملوا يومهم
في المساء
خلص مالك شغله بعد تعب كبير من الملفات كان ماشي من جنب بيت ملك وبص لي البيت وابتسم لقى حد بيخبطت على كتفه جاي يبص مين لقى حد رش حاجه في وشه واغم عليه وتم نقله للعربيه

يتبع ……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية عندما يقع آدم في عشق حواء)

اترك رد

error: Content is protected !!