Uncategorized

رواية عشقت ميمونة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هاجر محمد

 رواية عشقت ميمونة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هاجر محمد

في المساء في غرفة ميمونه كانت تجوب الغرفه ذهابا وإيابا وهي تضرب على كفها تمنع نفسها طوال اليوم من الخروج حتي لا تري وجه تلك البغيضه و:- أخرج أقتل البت دي… لا أنا هولع فيها. عاااا مش قادره أفضل معاها في نفس المكان . أسلم حل إني اصلي وأخرجها من تفكيري
خرجت ميمونه توضات وهي تحاول تجاهل همسه  لكن تلك الحقيره لم تتركها طرقت علي غرفت ميمونه فظنت أنه حمزه فوضعت حجابا علي رأسها وفتحت الباب بابتسامه لكنها تفاجأت بتلك الهمسه فتحتولت ابتسامتها لملامح متجهمه وهمت أن تغلق الباب إلا أن همسه منعتها بكفها و:- استني استني ما تخافيش مني
ضغطت ميمونه علي أسنانها وتتفست بقوه و:-  بصي أنا ماسكه نفسي بالعافيه ولولا اني وعدت حمزه إني أتجنبك نهائياً كان زماني دلوقتي مرتكبه جريمه
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
همسه بابتسامه خبيثه و:- للدرجه دي.. طب علي الأقل خافي علي ابن مالك اللي في بطني ولا الكره عمي عينك للدرجه دي
تجمهرت عين ميمونه بالاحمرار وتذكرت طفلها  فلم تشعر بنفسها إلا وهي تمسك بهمسه من رقبتها و:- مالك مالهوش أولاد ومش هيكون ليه غير مني .. وأنا بقي دلوقتي هقتلك إنتي وابنك زي ما قتلتي إبني 
اختنقت همسه وحاولت أن تفك يدها وفي النهايه استطاعت ابعدها بعد أن ضربتها بقدمها بقوه في بطنها فسقطت ميمونه علي الارض وامسكت بطنها بألم
إقتربت همسه من ميمونه وامسكت بشعرها والشر يتطاير من عينيها و:- أيوه ياميمونه أنا اللي قتلت إبنك وأنا اللي ساعدت كمال في كل حاجه وعملت كل اللي أقدر عليه علشان أوجعك  زي ما انتي وجعاني طول عمري . وقفت ورفعت قدمها وضربت ميمونه مره أخري في بطنها
_تأوهت ميمونه وصرخت بألم :- آآآآآه.. إن إنتي مريضه ومجرمه ومكانك السجن إنتي وخالد وكمال
همسه :- وإنتي مكانك تحت التراب  لأنه مناسب لامثالك.. إنتي طماعه وعايزه تاخدي كل حاجه. وبتاخدي كل اللي أنا نفسي فيه.. وموتك هو اللي هيخلي مالك يحس بحبي ليه
ميمونه :-  إنتي أحقر من إنك تتكلمي عن الحب. الحب اخلاق وأدب الحب احترام  وانتي حتي نفسك ما حبتيهاش يبقي هتحبي غيرك إزاي .
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
همسه :- بقيتي تقولي شعارات وحكم  بس ده مش هيفرق معايا لأنك خليتني واحده الشيطان يعملها حساب وكلامك ده عمره ما هياثر فيا أنا عايزه مالك وبس 
صرخت ميمونه في وجهها و:- ومالك  عمره ما هيبقي ليكي إنتي سامعه مالك جوزي أنا وحبيبي أنا.. واللي في بطنك ده ولا ينتمي ليه ده ابن كمال اللي عاملك باللي تستحقيه لأنك السفاله بتجري في دمك
أمسكت همسه كتفها بقوه و:- والاجرام كمان.. أنا هقتلك بإيدي علشان اطفي ناري منك هههههه وأخرجت سكينا من رابطة في قدمها ووجهته ناحية ميمونه التي فتحت عينيها بخوف من ملامح همسه التي يشع منها الشر وكأنها تحولت إلي شيطانه وإلي يدها التي تقترب منها
ومره واحده أطلقت صرخه و:- ااااااااااااااااه1
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في مكان آخر وبالتحديد في سيارة حازم يجلس بها هو وآدم ومالك يستمعان إلي كل ما يدور بين ميمونه وتلك الملعونة همسه
مالك بعصبيه يشوبها الخوف و:-  أنا خايف على ميمونه ومش هقدر أصبر أكتر من كده أنا هطلع  لميمونه والكلبه دي لازم تاخد جزائها علي كل اللي عملته
حمزه بحده :- مااااالك انا وعدتك إن ميمونه حمايتها عليه
مالك بغضب :- إيه حمايتها عليك دي وأنا لزمتي إيه لو حماية مراتي تمنها إني أسلم نفسي للكلاب دول أنا هسلم نفسي من دلوقتي
آدم في محاوله لتهدئته :- مالك اهدي وما تخافش علي ميمونه إحنا هنقدر نحميك ونحميها  ونحمي ناس كتير
من شر واتسون وخالد الجندي
مالك :- ولا يهمني حد دلوقتي غير ميمونه فاهم انت وهو ولا لأ
هم حمزه أن يرد إلا أن صرخة ميمونه جعلت الجميع يحبس أنفاسه ولحظات خرج الجميع يركض من السياره  في هلع……
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في أحد الكافيهات يجلس صهيب  يهز قدمه  وهو يمسك هذا الظرف في يده. وبعد فتره وصلت ما كان في انتظارها فوقف مظهرا هيئته  فأشارت له وتوجهت سريعاً إليه
نطرت إليه بابتسامه و:- طبعاً ما بتسلمش صح
ابتسم صهيب وأشار لها أن تجلس  وبعدها جلس هو أيضا و:-  أسف يا أنسه ساره إني جبتك في الوقت ده
ساندي بابتسامه :- ولا يهمك أنا قايله ليك يابشبمهندس إني تحت امرك في أي وقت… و و وأتمني موضوع الروج ما يكونش سبب ليك أي مشاكل
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
ضغط صهيب علي أسنانه باستياء و و:- بلاش تفكريني لو سمحتي لاني بحس بالقرف من نفسي  ممكن تخلينا في الموضوع اللي كلمتك علشانه.2
قبل أن تتكلم تلك المدعوه ساره رن هاتف صهيب..أخرج صهيب هاتفه  فابتسم بحزن وهمس لنفسه و:- وكأنها بتفكرني بالذنب اللي عملته.. فتح هاتفه ووضعه علي أذنه واستأذن من ساره ليبتعد عنها…. 
صهيب :- السلام عليكم1
سجود :- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
تنهد صهيب بقوه و:- وحشتيني
سجود بنبره حزينه ومعاتبه :- كذاب  إنت ما بقتش صهيب اللي كان  بيتمني لحظه تجمعنا مع  بعض  ب ب بس  أنا مش متصله علشان أرخص نفسي وأعاتبك  لأ
قاطعها صهيب سريعاً و:-  سجود بالله عليكي أنا مش حمل كلامك ده وبالذات دلوقتي خليكي مصدر قوتي زي ما كنتي وبلاش تضعفيني
سجود بصوت متحشرج و:-  أنا عمري ما أضعفك ولو ده حصل يبقي بعدنا عن بعض وإنفصالنا خالص افضل
صهيب :- إنتي متصله علشان تقولي الكلام ده
حركت سجود رأسها بنفي و:- ل لأ أنا متصله علشان قلبي مقبوض عليك أوي وحاسه إنك بتبعد عن روحي فكنت عايزه اقو
قاطعها صهيب باتارا ما تبقي من كلامها داخل جوفها و:- بحبك……. وسامحيني علي أي غلط عملته معاكي وعلي أكبر غلطه عملتها اللي أنا مش هقدر اسامح نفسي عليها.. بس حالياً  عايز أقولك إني مجنون بيكي   ولو غلطت في حقك صدقيني بيكون غصب عني 
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
سجود بدموع :- هو أنا ليه حاسه بخوف جامد عليك ليه حاسه كده صهيب إنت فين
صهيب بابتسامه :- بعمل اللي اتفقنا عليه بقف في وش الظلم وبنصر الحق. واللي مقوي قلبي صورتك وصوتك وإنتي بتشجعني لده ادعي لي
اجهشت سجود في البكاء و:- صهيب أنا كمان بحبك.. حافظ علي نفسك علشان 
صهيب :- لا إله إلا الله 
سجود :- محمد رسول الله1
أغلق صهيب مع سجود وعاد إلي الطاوله ولكنه تفجأ  بالمكان يملأه رجال كثر ومن بينهم  خالد وفريد وشخص أخر وهو مدير صهيب في الشركه ويدعي حلمي الجوهري .. وساره مقيده وملقاه علي الارض..
تحرك خالد ناحيته وهو يضرب بسلاح علي يده و:- الأوراق  والفيديو اللي معاك
نظر إليه صهيب بنظرات قويه لا يشوبها أي خوف و:- قصدك الأوراق اللي هوصلكم بيها كلم واحد ورا التاني للسجن
وضع حلمي يده في جيبه وتقدم منه و:- صهيب إنت مهندس شاطر وليك مستقبل يعني ممكن تسافر بره وتنسي مصر وتنسانا
صهيب بتقزز :-  هو ازاي فيه ناس بالوساخه دي
خالد بسخريه :- هو إنت بتقول حكم زي مالك أخوك.. بس خساره إنك تبقي في عداد الموتي زيه هو ومراته
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
صهيب :- كلامك ده تحت جزمتي ياكلب.. واقترب من خالد وبصق في وجهه
تفجأ خالد من فعلته   ووضع كفه تلقائيا علي وجهه لحظات ومسح وجهه وبعدها رفع  سلاحه وأطلق رصاصه سلكت طريقها مباشرة إلي صهيب……..
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
أما عند ميمونه صعد الجميع مباشرة وكان اولهم مالك الذي دخل مالمجنون مباشرة ليصدم مما رأه   ولم يتلفظ سوي بشي واحد و:- ميمونه
صدم مالك حينما رأي ميمونه وهي طريحة الأرض والدماء تنزل من منتصف بطنها .. صرخ مالك وركض نحوها وسرعان ما أخذها بين أحضانه و:- ميمونه ردي عليه إنتي كويسه
. نظرت إليه ميمونه بابتسامه  و:- م مالك.. انت بجد قدامي  أنا مش مصدقه
اقترب حمزه من ميمونه  ومزق مكان الجرح و:- الجرح سطحي الحمد لله ما تقلقش هتبقي كويسه
ترك مالك ميمونه وأبعد حمزه عنها وبكل غضب لكمه لكمه قويه في وجهه  و:-  هي دي الامانه اللي هتحافظ لي عليها هي دي اللي هتحميها بحياتك.. أنا غلطت إني سمعت كلامك من الأول  إنت ظابط غبي وفاشل
_مااااااااااالك. تفوه بها حمزه بغضب وهو يمسك يد مالك التي كان يرفعها ليضربه مره أخري و:-  أنا طول عمري عايش علشان احمي ميمونه والنفس اللي بتنفسه طالع علشانها ولو كنت عايش دلوقتي فبرده عايش علشانها  
فتح مالك عينيه علي مصرعيهم بصدمه لا يستوعب ما يقوله هذا  و:-   إنت اكيد مجنون إيه االلي بتقوله ده. أنا هقتلك بإيدي ياجبان 
أمسكت ميمونه قدمه بضعف و:-  م م م مالك  ح حمزه أ أ أخويا… وبعدها سقطت فاقده لوعيها
انحني مالك على ركبتيه وحمل رأسها علي قدمه و:- ميمونه افتحي عينك   علشان خاطري أنا السبب في كل حاجه حصلت لك علشان خاطر فتحي
حمزه :- مالك ميمونه كويسه بس لازم تتنقل بسرعه علي أي مستشفي
مالك :- أنا هكلم صهيب يبعت لنا عربية إسعاف  قولي ايه العنوان
حمزه برفض :- ما ينفعش تروح المستشفى بتاعتك طبعا.. أنا هنقلها علي المستشفي العسكري ده أمان ليها أكتر….. آدم خد البت اللي بره دي منها لحد ما افضي ليها……
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في المقهى خرجت رصاصه اخترقت كتف صهيب وسقط مباشرة علي الارض وهو يتاوه بشده.. اقترب منه خالد ووضع قدمه علي مكان الرصاصه و:-  هات اللي معاك وإلا الرصاصه اللي جايا هتكون في دماغك1
تصبب العرق من جميع جسد صهيب وهو يصرخ بقوه من ضغط قدم ذلك اللعين  و:- اااااااااااه.. أمسك خالد كتفه وقرب وجهه منه :- لآخر مره هقولك… فين الظرف اللي ساره ادته ليك 
نظر إليه صهيب بأعين حمراء و:-  إنت كلب. وخاين وعاجلا أو آجلا مكانك هتترمي في زنزانة  بين أربع حطان  لحد ما تتعفن لأن الموت رحمه ليك انت ما تستاهلهاش
امسك خالد بفكه بغضب و:- إنت هتتكلم سواء برضاك أو غصب عنك 
صهيب :- لو عملت أضعاف اللي عملته ولا هتوصل لأي حاجه
وقف خالد وضربه بقدمه بقوه ووجه سلاحه إلي الخلف لتخترق رصاصه جسد تلك المسكينه ساره التي أطلقت صرخه عاليه
صرخ صهيب باسمها و:- سااااااره
وفي نفس اللحظه خرجت رصاصه أخري من الخلف استقرت في منتصف ظهر خالد الجندي  ودخل هجوم  قوي على المقهي
_كل واحد يحط سلاحه علي الارض .. ما حدش يتحرك من مكانه
كمال بغل :- هاني!!! إنت اللي بلغت عننا كنت عارف انك  خاين بس ابوك اللي ورطنا  وكنت حاسس وإن نهايتنا هتبقي علي ايدك.. بس أنا مش هسيبك وهقتلك1
ضحك هاني باستخفاف :- أنا خاين.. أومال إنت تبقي إيه..  معاذ باشا تقدر تلم الزباله دول كلهم علي مكانهم اللي يستاهلوه1
أخذ معاذ الجميع…… وتم نقل صهيب وساره.. وذلك الملعون خالد إلي المستشفي
في سيارة الإسعاف التي بها ساره  يجلس معها هاني ممسكا بيدها بين كفه ودموعه تتدفق من عيونه و:- اسف ياساره أنا اللي دخلتك في اللعبه دي.. لو حصلك حاجه مش هسامح نفسي ولا هقدر اعيش أصلا
فتحت ساره عيونها بضعف و:-   ل  لو لو مت ا اوعي تنساني ياهاني إوعي تنساني
قبل هاني يدها و:- ه هتعيشي وهنعيش وهنكمل  حياتنا مع بعض خلاص ما بقاش فيه حد يمنعنا   لا خالد ولا كمال ولا أي حد وهنكمل أنا وإنتي.. ولو مش عايزه تعيشي علشاني يبقي علشان اللي هنا ورفع يده علي بطنها  … علشان خاطري اتحدي الموت 
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في المستشفي وبالتحديد أمام الغرفه التي بها  ميمونه خرج الطبيب من الغرفه وخلفه يجرون ميمونه علي  السرير المتحرك 1
بعد مرور عدة ساعات فاقت ميمونه وكانت في حاله لا بأس بها
يجل مالك بجوارها ممسكا و:- حمد الله على سلامتك
ميمونه بابتسامه بسيطه :- خوفت عليه
تجمعت الدموع في عين مالك وهو يطبع قبل مطوله علي يدها و:-  لأ  أنا ما خوفتش عليكي.. أنا حسيت بالموت ميمونه إنتي روحي  اللي مش مستعد اضحي ولا أغامر بيها مره تانيه 
رفعت ميمونه كفها علي وجهه و:-  وأنا عمري ملك ليك وكفايا عليه إني لو مت إسمي مرتبط بإسمك  ولو ما عشناش مع بعض في الدنيا ربنا يجمعنا في الاخره
نهض مالك من مكانه واقترب من رأسها وقبلها و:- ان شاء الله.. نظر مالك في عين ميمونه عن قرب و:- إنتي لازم ترتاحي دلوقتي وتنامي
شردت ميمونه وهي تدقق النظر في عينيه و:-  وحشني إني انام بين ايديك… ينفع
_ابتسم مالك وبدون كلام تمدد بجوارها وأخذها بين أحضانه  حتي ذهبت في ثبات عميق2
_بعد أن تأكد مالك من استقرار أنفاسها وذهابها في النوم قام من جوارها بحذر  وقبل راسها وهمس بصوت منخفض و:- يااارب لو ليا عمر مش عايز اعيشه غير معاها.. ولو أجلي انتهي  ورحلة حياتي خلصت اجمعني بيها في جنتك
_خرج مالك من الغرفه  ومن المستشفي بأكملها وقد قرر أن يقدم نفسه  ابتغاء حماية تلك من تعلق بها قلبه وروحه قبل ارتباط إسمها بإسمه
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في المساء….
في أسفل المستشفي  يقف حمزه مع ضباطه
حمزه بفرح:- الله عليكم يابطال شرفتونا ورفعتم راسنا  وسيادة اللواء نور الدين  فرحان جدا وخاصة بعد ما طلع أمر من سيادة وزير الداخليه مباشرة بالقبض علي واتسون ورجالته. والفديوهات اللي وصلت له  هتوصله  الإعدام مستريح
معاذ أحد رجاله :-  الحمد لله ياباشا ده بفضل ربنا ثم سيادتك
حمزه :-  الفضل الحقيقي بعد ربنا.. يرجع للدكتور مالك  وهاني الجندي  بس فاضل حاجه واحده علشان نضمن إن واتسون ما يتسلمش للسلطات الامريكيه ويتم محاسبته في مصر هنا ودي اللي هيعملها هاني…. هاني… هااااني
لكزه معاذ و:- حمزه باشا بيكلمك
انتبه هاني له و:- تحت أمر سيادتك يافندم
حمزه :- شكلك مش مركز روح ارتاح وبعدين نكمل كلامنا
هاني باعتراض :- لا يافندم أنا كويس  شوف سيادتك تؤمرني بإيه وأنا جاهز
ربت حمزه علي كتفه و:- بطل…. بطل وليا الفخر إنك من رجالتي ياسيادة الرائد3
_أنا اللي ليا الشرف إني تلميذك يا باشا
رن هاتف حمزه فرد عليه في الحال وكان أحد رجاله المندسين بين رجال واتسون و:- أيوه ياوليد إيه الأخبار عندك.
وليد :- مصيبه ياباشا مصيبه… الدكتور مالك سلم نفسه لواتسن  ????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد

error: Content is protected !!