روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت السابع والعشرون

رواية احببت بنت عمي الجزء السابع والعشرون

احببت بنت عمي
احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة السابعة والعشرون

ميرا
فاقت من سرحانها علي صوت رساله مسكت الموبايل لاقت مسج مكتوب فيها وحشتيني يحبيبتي بس من رقم هيا عارفه الرقم ده كويس
ميرا:- قفلت الموبايل وسندت علي السرير وبكت بحر*قه
***************
كان شهاب مستغرب إن ميرا مردتش عليه زعل جدا بس قرار أنه يتصل بيها وبعد كذا رنه اخيرا رددت عليه
شهاب:- وحشتيني ليه مش بتردي
ميرا:- عيب يا ابن عمي احنا اخوات وبعدين اي وحشتيني دي انت متخيل اني عبيطه وسازجه زي زمان
شهاب بغضب شديد:- احنا مش اخوات انتي مراتي هااا وبعدين انتي بتردي ببرود ليه
ميرا:- لا مش مراتك احنا مطلقين وخلاص كلها كام يوم وعدتي تخلص
شهاب:- هههههههههههه طب قولي كلام غير ده يا مراتي
ميرا بعصبية:- كذا مره اقولك انا مش مراتك
شهاب:- هو محدش قالك أن انا رديتك من بعد طلقنا بي اسبوع ولا اي بس انا كنت صابر عليكي بس خلاص صبري نفذ
ميرا:- انت كداب مستحيل ده يحصل وازاي انا معرفش
شهاب:- امممم لا مش كداب وازاي ده يحصل الاجابه عند ولدك وجدي هما عارفين كويس الاجابه وخالي بالك اسبوع باكتير تكوني اتغلبتي علي صدمتك دي علشان ترجعي بتنا باي يا مراتي
ميرا:- كانت لسه هتتكلم بس السكه قفلت مسكت الموبايل ورمتوا علي السرير اعععععععععع مستفز
********************
وف صباح يوم جديد
هاجر:- انا عايزه اروح عند جدو اكيد قلقان عليا
سيف:- نامي يا هاجر وبعدين جدو عرف من سليم انك ف بيتك ومعايا واحنا اتصلحنا خلاص بقاا سبيني أنام
هاجر:- لا مش هنام انا عايزه اروح اطمن علي ماما لسه زعلانه مني
سيف:- بيقوم بنرفزه هو يوم مش باين لي شمس قومي يا ختي خليني اخلص منك
هاجر:- خلاص نام وانا هروح مع سليم وزينه اكيد هما ريحين
سيف:- لا مش ريحين انهارده اجازه بتعت سليم وهيقعد ف بيته انهارده وياسلام لو احنا كمان قاعدنا وبكره نروح سوا كلنا
هاجر:- طيب الي تشوفه انا هكمل نوم
سيف:- يا سلام يعني تصحيني من النوم وتنامي انتي
هاجر بضحك:- اممم باي يا بيبي
سيف:- صبرني يارب علي البل*وه دي
هاجر:- انا بل*وه
سيف:- اهه وتخمدي بقاا
************************
كانت سلوي بتتكلم ف التلفون
سلوي:- تمام جهز الحاجه بس عارف لو حد شك واحد ف الميه أو عرف حاجه عن أن انا ليا يد ف الموضوع ده قول علي نفسك يا رحمان يا رحيم
المجهول:- لا مستحيل حد يعرف يا مدام كله تحت السيطرة
سلوي:- تمام الخطه تخلص واتأكد أن شهاب انتهي تاخد فلوسك حد عرف مفيش فلوس
المجهول:- لا يا مدام الفلوس قبل اي حاجه علشان انا والرجاله نشتغل بنفس
سلوي:- هتاخد ربع الفلوس والباقي بعد م المهمه تخلص واتأكد أن كله تمام قولت اي
المجهول:- اتفقنا هبعتلك رقم تحولي عليه الفلوس وف خلال ساعتين يكون الخبر عندك
سلوي:- تمام سلام
سلوي:- علشان تعرف تلعب معايا حلو يا شهاب هد*مرك هههههههههههه
********************
سعد:- وفاء
وفاء:- نعم يا عمي
سعد:- سيف اتصالح هو وهاجر ودلوقتي هيا ف بيتها
وفاء:- بجد يا عمي
سعد:- اه سليم هو الي قالي
وفاء:- طيب ربنا يسعدها
سعد:- خلاص يا وفاء متنشفيش دماغك كفايه كدا البت معترفه بغلطها متزودهاش انا عارف انك كنتي ف مراحله صعبه والي هيا عملتوا ده مش صح والمفروض تتحاسب عليه بس خلاص الي حصل حصل واحنا دلوقتي لازم نتخطي الزعل كفايه كدا
وفاء:- حاضر يا عمي لما تيجي مش هزعلها
سعد:- طبطب عليها وابتسم ربنا يباركلك يا بنتي
*****************
كان شهاب واقف ف المحل العطاره وشغال ف الحسابات
دخل واحد عايز فكة 200 يا شهاب
شهاب:- معنديش فكة
الشخص :- طب ليه كدا
شهاب:- قولت معنديش والله
الشخص:- راح نحيت الشوال الي وراه ودخل ف شوال الدقيق كيسه وبعدين قال خلاص يعم انا ماشي
وبعد مرور ساعه دخل الظابط
سعد:- خير يا باشا
الظابط:- عندنا أمر بتفتيش لأ أن المكان ده ف مخد*رات
سعد:- ازاي بس اكيد المعلومات دي غلط احنا ناس محترمه ملناش ف الكلام ده
الظابط:- ده أمر من النيابة ان احنا نقوم بتفتيش الحاجه
شهاب:- لا طبعا محدش هيفتش حاجه
الظابط:- شوفوا شغلكم يا رجاله بدأت العساكر بتفتيش المحل
شهاب:- حضرتك ممكن افهم ف اي وازاي احنا عندنا مخد*رأت يعني
جه أحد من العساكر:- لقينا ده يا فندم
الظابط:- ده هرو*ين………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!