روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل السادس 6 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل السادس 6 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه البارت السادس

رواية ملكت الحمزه الجزء السادس

رواية ملكت الحمزه الحلقة السادسة

حازم بصلها والدموع اتجمعت فعينو ووقع عالارض
حياه ايدها بقت تترعش لحد مالسكينه وقعت منها وعرقت ومبقتش عارفه تتصرف ازاي
حياه بخوف ودموع: نا نا نا م مكنش ق قصدي والله
حازم بوجع: مهما عملتي هفضل احبك واعشقك
حياه بعياط وشهقاتها بقت عاليه اوي: نتا كد هتموت ونا هبقا قاتله نا قتلتك
حازم بوجع وحب: ششش م هيحصل حاجه اهدي
حازم حاول يقاوم وقام قعد وبص على كتفو اللي بق ينزل دم كتير
حازم بعرق ووجع: تعالي تعالي قالعيني التشيرت بسرعه
حياه قربت بخوف وعياط وقالعتو التشيرت وعدلتو
حازم وهو بينهج: اقطعي التشيرت نصين واربطي كتفي يلا
حياه بقت تعمل زي مقالها وهيا بتترعش
خلصت وكتفو مبقاش ينزف تاني
حياه بعياط: ع خاطري سبني امشي
حازم مسك وشها بايدو برغم وجعو
وقال بتملك: مستحيل مستحيل نتي هنا معايا محدش هيقدر ياخدك مني فاهمه
حياه بخوف حاولت تبعد بس كان مسكها كويس
فالوقت ده فونو رن
بص لاقه حمزه بيرن عليه
بعد عنها ووقف بصعوبه
وعطاها ضهرو
وحياه استغلت انشغالو وفتحت الباب براحه وجريت بره
واول مجريت الكلاب بقت تعوي
حازم بصدمه بص وراه ملقهاش ولاقه الباب مفتوح
جري بسرعه على بره لاقها بتجري
حازم بسرعه وخوف: حياه ارجعي ارجعي المكان خطير ارجعي
حياه مكنتش بترد عليه بس وقفت لما لاقت كلاب بتجري عليها
وقعت عالارض بصدمه وخوف وبقت تزحف عالارض والكلاب خلاص قربت تاكلها
وهنة الكلب كان هينط عليها وحياه حطيت ايدها على عيونها واستغربت لما ملقتش صوت بتحوش ايديها بتلاقي الكلاب ميته ودمها سايح عالارض
وبتبص بتلاقي حازم واقف وفي ايدو مسدس
قامت وكانت لسه هتكمل جري حازم سبقها وشدها عليه
حازم بحده وقسوه:بتهربي مني يحياه بتهربي نا هوريكي
وشدها من شعرها ناحيه الكوخ اللي كانو فيه
زقها عالارض وبق ينكش حواليها وبيدور على حاجه
حياه بعياط: ابوس ايدك مشيني عملتلك ايي
حازم قرب عليها وبق وشو فوشها وقال بعصبيه: افهمي نتي م هتمشي من هنا فاهمه هتفضلي هنا بمزاجي ولما يجييلي مزاج اسيبك هسيبك وده من رابع المستحيلات طبعا
حياه بدموع وكره: نا بكرهك يا حازم يا عامري بكرهك وبكره اليوم اللي شوفتك فيه بكرهك وحته لو فضلت قاعده هنا وعملت ايي ع احبك مستحيل برضو نتا انسان مقرف
حازم قرب عليها وهيا فضلت ترحع لورا لحد مللزقت فالحيطه وحط ايدو على الحيطه وبق يبصلها بغموض
حازم ببرود: هظبط اموري بس وساعتها هنتجوز وم هحلك برضو يحياه
حياه بقرف وكره: ده لما تشوف حلمه ودنك انشاء الله تصدق كان لازم اصدق كلام مروان عنك بس نا اللي غبيه
ما عنو مروان كان قدامي وكان يتمنا باصه مني وكان مستعد يجي يكلم اهلي وساعتها كنت هوافق يحازم وكنت هقهرك لانو مروان احسن منك مليون مره ونا بحبو هو
حازم ضربها بالقلم طيرها بعيد عنو لانها حجمها صغير اوي بالنسبالو وقصيره جدا وجسمها على قدها
راح ناحيتها ونزل لمستواها ومسكها من شعرها وقربها منو وقال بجنون: اياكي تجيبي سيرتو على لسانك اياكي
نتي ملكي نا وهثبتلك ده
وراح سابها وقالم جاب جنزير كبير وربطها بيه وحط مفتاح الجنزير فجيبو
وسابها وخرج
حياه بصراخ: استنه بكرهك يحازم بكرهك
حازم ركب عربيتو واتجاه للفيلا.
………………………………………………………
فالفيلا حمزه وصل ونزل هو وملك ودخلو
فالوقت ده جميله كانت طالعه من المطبخ
جميله شافتو جريت عليه بدموع
جميله باشتياق: يحبيبي وحشتني اوي كل ده تغيب عني اهون عليك يحمزه
حمزه بحب: ونتي وحشتيني اوي يجوجو ووحشني حضنك
جميله طلعت من حضنو وحمزه باس ايدها
حمزه بهدوء: مال حمزاوي فين واخواتي فين
جميله بحب: يامن مع محمد فوق وحازم فالشغل وعلي بيظبط شويه حجات فالمستشفى الجديده وحور جوه فالمطبخ وحمزاوي مشي
حمزه حط ايدو على كتف جميله وقال بحنيه: بقلك ايي بق يست الكل نا وحشني اكلك اوي
جميله بحب: يحبيبي عاملالك كل الاكل اللي بتحبو وجهزتلك كل حاجه
ملك كانت واقفه ورا حمزه وكانت ساكته
لحد ما جميله خدت بالهو منها
جميله باستغراب: الله مين ديي يحمزه
حمزه راح شدها وحط ايدو على كتف ملك وقال بحب: ديي مراتي يجوجو
جميله بصدمه: مراتك ازاي نتا اتجوزت امته
حمزه بهدوء: هفهمك بعيدين يا امه ماشي اعرفك بق ملك
ملك دي جميله روح قلبي
ملك ابتسمت ومدت ايدها ع تسلم عليها لاكن جميله رفضت وقالت برفض: ودي مين اهلها يا حمزه وزاي تتجوز منغير متقولنا
حمزه بهدوء: ساميه يا ساميه
جات ساميه: ايوا يبه نورت الفيلا والله يبيه
حمزه بهدوء: منور باهلها ساميه خودي ملك على جناحي فوق
ساميه بطاعه: حاضر يحمزه بيه.
ولسه ملك هتمشي مع ساميه وقفتها جميله
جميله بغيظ: تطلع فين نا م مصدقه نو نتا اتجوزت ومين دي شكلها وحش اصلا نتا مقامك عالي يحمزه
ملك عيونها دمعت من كلامها الجارح
حمزه بحده: ساميه اعملي اللي قولتلك عليه
وبالفعل ملك طلعت مع ساميه فوق
حمزه بحده: نا مسمحلكيش تقللي من مراتي نا محترمك ع نتي امي غير كد كنت زعلتك
جميله بصدمه: ياااه للدرجادي يبقا هيا بق اللي كانت السبب هيا
حمزه بزعيق: جميله اوعي تفتكري نك لما تهيني مراتي وتجرحيها هسكتلك مراتي هنا ست البيت ده فاهمه ولو زعلتيها هدمركو يجميله
وسابها وطلع فوق
جميله بدموع وصدمه: ياااه يحمزه بتزعقلي وتقف قصادي ع دي
مسحت دموعها وقالت بحقد وغل: ماشي يا نا يا هيا وهتشوف يحمزه
…………………………………………………………
فوق فالجناح
حمزه دخل لاقه ملك واقفه عند باب البلكونه وسرحانه
حته محستش بدخولو
حمزه راح ناحيتها وحضنها من ضهرها
ملك فاقت من شرودها
حمزه بحب: سرحانه في ايي يحبيبي
ملك بهدوء: مفيش
حمزه بهدوء: ملك م عايزك تزعلي من امي نا
ملك بهدوء: نا م زعلانه يحمزه عادي دي مامتك تعمل اللي هيا عايزاه
حمزه حس من نبرت صوتها نو هيا مجروحه وزعلانه اوي
حمزه عدلها وحط ايدو حوالين وسطها وقربها منو
وقال بعشق: طيب ايي رايك نخرج انهارده اوديكي ايي مكان نتي عايزاه
ملك بابتسامه باهته: لا لا م عايزه اخرج خليني قاعده
حمزه بهدوء: ملك في ايي مالك
ملك بهدوء: مفيش يحمزه
حمزه قرب وباسها من شفايفها وبق يتعمق اوي
وبق بتلذذ بعد وسند على جبينها وقال بحب: بحبك
ملك بابتسامه: ونا كمان بحبك اوي
حمزه دفن راسو فرقبتها وبق يبوسها
قاطعو خبط عالباب
ملك بتوتر:ح ح حمزه الباب بيخبط يحمزه
حمزه بتوهان: سيبك منو خليكي هنا معايا
ملكت بعدتو وبصلتو وقالت بحب: طيب شوف مين وتعالي كمل م هطير يحبيبي
حمزه بعد بغيظ وتافف
راح فتح لاقه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك رد

error: Content is protected !!