Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس 5 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس 5 بقلم ريهام جمال

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس 5 بقلم ريهام جمال

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الخامس 5 بقلم ريهام جمال

قاطعتو بسمله وهي بتقولو بزعيق وشجاعه وفرحه من جواها لكن لسه م مصدقااه ..بقولك اييي انت فرحان بنفسك كده لي ..اي الغرور الي انت في ده زي ماربنا مديلك ممكن ياخد منك ف ثواني زين سااكت بهدوء ….هدوء ماقبل العاصفه (ادعو لبسمله ياشبب مكانش ينفع تعمل استرونج ☹️????)خلصت كلامها واتفاجأت بصفعه قويه ع وشها
زين :واضح انك متعلمتيش من غلطك الاولاني شكلك نفسك يبقي حقيقه وغمزلها 
بسمله وهي بتحاول تفتح عنيها من قوه الصفعه بصتلو نظره فيها خوف مع احتقار 
زين وهو خارج وبيقفل الباب من برا :شكلك عايزه تصرف تاني 
ف مكااان تاني…. 
أما اتصل بزين اشوفو عمل اي مع البت 
محمد :الو 
زين :عايز اي 
محمد :مالك يابني صوتك مالو 
زين وهو بيعدل من هيأته:مالي يعني … اتصلت لي 
محمد :كنت بطمن عليك 
زين :انا كويس اقفل بقا 
محمد :طب و ..و البت الي معاك 
زين وهو يضيق عنيه :شاغلك لي 
محمد:بطمن احسن تكون عملت فيها حاجه .. حرام عليك يازين كفايه الي عملتو فيها 
زين :أن لسه معملتش حاجه انا هخليها تندم انها فكرت في يوم أنها تقف قصادي ..هخلي الموت بالنسبه ليا رحمه 
محمد وبنوع من القلق عليها :زين طب ا
قفل زين الخط ورجع التليفون ف طيبة 
محمد :الوو…الوو 
خرج زين ومسك شنطه بسمله وخرج الورق مره تانيه وقعد ع الكرسي وبدأ يقرأ (اوهمني العالم بالاحتواء وما وجدت منه إلا الجفاء )يكمل تاني …(وفي حبي لك غارقه … وفي بعدي عنك هالكه ) وشو اتحقن وبدا بنوع من الغيره وف نفسو وكمان بتحبي لا عااااال )
بسمله بعياط :انا مليش غيرك يارب يارب ساعدني انا تعبت وسمعت اذان الظهر بصوت دخل قلبها واول حاجه جت ف بالها أنها تصلي وتدعي ربنا أنه يخلصها من الي هي في 
اتحركت باتجاه الباب بخطوات تقيله وحاولت تفتح الباب لكن مقفول من برا ..بدأت تخبط 
زين من ورا الباب :عايزه اي 
بسمله لما سمعت صوتو خافت بس جمعت الشجاعه وبصوت مرعوش ومتقطع :ع …عايزه …عايزه اتوضا علشان اصلي الظهر 
زين برفعه حاجب وبيكلم نفسو :اكيد م همنعها من حاجه زي دي بس لا ممكن تهرب … هههه علي مين 
زين :دادا رئيفه …. دادا رئيفه 
رئيفه :ايوا يابيه 
زين :هاتي مياه داخليهالها واقفلي الباب تاني 
بسمله من جوا بصوت محقون :ححيوان 
رئيفه :حاضر يابيه 
وهو رايحه وقفها وقالها وانتي وداخله معاكي هاتيلها اكل 
سمعت بسمله من جوا وكانت فرحانه لأنها كانت واقعه من الجوع بس جه ف بالها انو ممكن يسممها 
بسمله :انا مش جعانه انا عايزه اصلي وبس
زين من ورا الباب :وانا مطلبتش رايك 
بسمله بصوت ف استهزاء : نينينيني 
سمعها زين من برا وضحك بس كتم صوتو (لازم يبان انو جاد واسترونج وكده )
بسمله قعدت ع السرير وبدأت تتامل الأوضه 
زين من برا :أما نشوف اخرتها معاكي 
…………….
الو ايوا ياماما 
ام زينب :انتي فين يابنتي 
زينب :أنا مع الاء واهل بسمله بندور ع بسمله 
ام زينب بحسره :لسه ملقتوهاش 
زينب بتنهيده :لا يماما لسه 
سيف :اهو المكان ياحضرات 
ريم بتفحص :متاكد 
الاء:الحيوان اخدها من قدام الكليه بشويه ومحدش حس بيها 
الام بحسره :ربنا يرجعك لحضني يابنتي 
بص سيف ل الاء الي عماله تشتم الي اخدها وسرح شويه ف عيونها (الاء شعرها كيرلي بني واطول شويه من بسمله .. عيونها زرقا بلون البحر لابسه نضاره وبشرتها بيضا وفيها نمش 
زينب لاحظت أن سيف مش منزل عينو من الاء ورجعت بصت ل الاء بخبث 
زينب :مالك يلااا ف اي متنح كده لي مش هو ده المكان شكر الله سعيك اتفضل 
بصلها سيف وهو كان عايز يقتلها أنها ضيعت عليه اللحظه دي 
الاء وانتبهت لصوت زينب الي بتزعق:ف اي يازينب 
زينب :ها… مفيش انا بقول هو عرفنا المكان يمشي بقا 
ريم بزعيق :ع اساس هنعرف الي اخدها شكلو اي من غيرو 
سيف بص لزينب نظره الي هو (انا ربنا نصرني)
زينب برفعه حاجب وسكتت 
الاب خليكو هنا انا اروح اجيب الظباط وااجي 
كلهم بصوت واحد طييب 
…………..
بسمله وهي لابسه اسدال اديتهولها رئيفه وبتصلي ورئيفه بتتامل ف الملاك الي بيصلي قدامها وهي شايله صينيه الاكل 
ومن جواها ربنا معاكي يابنتي 
زين وانتبه لصوت العياط والدعاء الي جوا ف مشي بخطوات هاديه وبص من فتحت الباب لقي ملاك ساجد ع الأرض بيعيط ومن غير مايحس بنفسو ابتسم 
خلصت بسمله صلاتها وبصت لرئيفه وبعدين سبقتها رئيفه وقالت :حرما يابنتي 
بسمله بابتسامه مكسوره :جمعا أن شاء الله 
رئيفه قومي يابنتي علشان تأكلي 
بسمله بتفحص رغم الجوع الي جواها 
جايبك علشان تسمميني صح 
دادا رئيفه :لي يابنتي بتقولي كده كلي شكلك هفتان 
بسمله وصوت علي شويه :وجايبك علشان تقنعيني اه يازين الكلب 
زين وهو متابع الي بيحصل من برا 
جالو الضحكه ع تصرفها وخوفها وف نفس الوقت رفع حاجبو لما شتمتو وكان هيدخل بس منع نفسو 
رئيفه:اي الي بتقولي ده يابنتي ده حتي الأكل انا الي عملاه بايدي 
بسمله بشك :طب كلي منو الاول 
رئيفه انا زي مامتك يابنتي متخافيش مش هاذيكي وكلت قدامها من الاكل 
بسمله براحه واخدت منها الاكل :شكرا 
وبدأت تاكل بشراسه من جوعها 
زين من برا وبيقول ف نفسو مفجوعه 
رئيفه وابتسمت وقالت ربنا معاكي يابنتي يااارب 
بسمله وهي بتاكل وبعدين وقفت اكل 
استغربت رئيفه من رده فعل بسمله 
ف اي يابنتي الاكل مش عاجبك 
بسمله بتذمر :انتو ازاي متحطوش مخلل وسلطه ازااي … اكيد هو الي قالك كده علشان يعصبني 
زين من ورا الباب وكان خلاص مش قادر يمسك نفسو وبدأ بقهقه عاليه ورئيفه جوا كذلك ضحكت 
بسمله بحزن وتذمر :انتي … انتي بتضحكي وبعدين التفتت لصوت الضحك الي برا وضيقت عنيها وقالت  اكيد كان عارف …. ربنا قادر ع الظالم 
بسمله وربعت ايديها وبصت لرئيفه :عايزه مخلل????
رئيفه بضحك : حاضر انتي تؤمري 
بسمله وهي بتبص ع رئيفه الي متجهه ناحيه الباب وقالت كمان خاطفني ومش هتاكلوني نينيني 
ولما الباب اتفتح شافت زين وهو مقرب عليها وعدل بسرعه من هيأتو ووشو كان احمر من الضحك لنا شافتو بدأ الخوف يتسلل ليها وقالت ف نفسها طب سبني اخلص لقمتي هتموتني وانا جعانه ☹️
دخل زين و…….
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك رد

error: Content is protected !!