روايات

رواية العقاب الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية العقاب الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية العقاب البارت الخامس

رواية العقاب الجزء الخامس

رواية العقاب
رواية العقاب

رواية العقاب الحلقة الخامسة

الام
ملكيش دعوه بيه يا ايمان خليكي في حالك
يا بنتي انا مصدقت انك لقيتي شغل
ايمان
هتفضل نتكلم كده كتير يا ماما تعالي بقي
نشوف الست اللي برا دي
الام
حاضر يا بنتي ، وفعلا خرجوا وانا كنت قاعده
مسكوفه اوي والله من اللي أنا فيه
سناء
والله انا اسفه ومش عارفه اقول اي بس بنتك
اللي صممت اجي معاها
الام
اهم شي ميجيش لينا مشاكل أنا وبنتي
ناس علي باب الله ومش بنحب المشاكل
سناء
اوعدك بس القي شقه وهمشي عالطول
ايمان

 

 

طيب الحمد لله لقيت حد يكون معاكي
يا امي أنا نازله شغلي بقي وادعيلي
الام
ربنا معاكي يا بنتي ويفتحها في وشك يارب ، وبعدها نزلت ايمان وراحت الشغل
عادل
هو حضرتك هتفضلي كل يوم كده تيجي
متاخره ولا اي هنا في مواعيد شركه ولازم
تكوني ملتزمه
ايمان
بقول لحضرتك اي مبلاش طريقه الكلام
دي معايا أنا اصلا عادي مش باقيه
علي الشغل كرامتي اغلي عندي من اي
حاجه
عادل
ماشي ادخلي ، وفعلا دخلت عند استاذ
بهاء
ايمان
حضرتك الورق ده لازم يتمضي ممكن تمضي
دلوقتي مالك يا استاذ بهاء
بهاء
ابدا مافيش حاجه كنتي بتقولي اي اه
الورق
ايمان
أنا اسفه طيب تحب ناجل الشغل شويه

 

 

لو مش قادر دلوقتي ولا اي
بهاء
لا لا سيبي الورق انتي وانا همضي عليه
، وبعدها خرجت ايمان وسماح اتصلت بيه
سماح
بقولك اي أنا كنت عايزه شويه فلوس
كده اعدي عليك في الشركه ولا اي
بهاء
تيجي فين يا سماح لا طبعا مينفعش
تيجي لما اجي بليل بعدين هو انتي عايزه
الفلوس فيه اي معلش
سماح
هنزل اجيب شويه هدوم كده اروق علي
حالي يا بهاء انا والبنات حرام عليك معقول يبقى عندك الفلوس دي كلها وما فكرش كده اهتم نفسي شويه
بهاء
فكري في امي شويه اللي مشيت من البيت وانا ما اعرفش عنها حاجه بجد انا الموضوع ده مضايقني جدا ومش عارفه اعمل ايه يا سماح
سماح
لا يا حبيبي انا اللي بفكر فيه مستقبلي ومستقبل عيالي انت سامع ولا لا الشركه بتاعتك دي لازم تكبر يبقى معنا فلوس كثير وكمان تغير ليا الشقه اللي انا عايشه فيها دي
بهاء
ماشي يا سماح خالص بقي خلصنا مش
عايز كلام كتير ، وعدا شهر وفعلا بهاء
نسيني خالص وفي يوم كان بيتكلم معاه
عميل في التلفون
بهاء
معقول يا فندم أنا أقدر انسي عزومه حضرتك
لا طبعا هاجي بليل ، وقفل السكه وسماح
قالت
سماح
عزومه الله اجي معاك بقي أنا والبنات ارجوك

 

 

يا بهاء أنا بقالي كتير مش خرجت معاك
بهاء
تيجي معايا فين لا طبعا مينفعش اقولوا
أنا جاي أنا ومراتي
سماح
وفيها اي يعني لما اجي معاك انا اي بقيت
كوخه دلوقتي
بهاء
مش قصدي يا موحه ده انتي. حبيبتي والله
بس بقول مينفعش انك تيجي بعدين
أنا هعمل الواجب وامشي عالطول واوعدك
أن يوم الجمعه الجايه تخرج
سماح
اذكان كده ماشي ربنا معاك يا حبيبي
وبعدها راح الشركه
ايمان
أنا أجلت كل المواعيد انهارده علشان
عزومه جمال بيه يا استاذ بهاء
بهاء
اكتر حاجه عجباني فيكي انك شاطره يا ايمان
عارفه شغلك من قبل ما اكلمك فيه
ايمان
المفروض أن ده شغلي اللي باخد عليه
مرتب ولازم أحافظ عليه
بهاء

 

 

اي رايك تيجي معايا بليل عزومه جمال
بيه
ايمان
مينفعش ماما مش بتوافق والله اروح في اي
مكان غير شغلي
بهاء
انتي ممكن تروحي من وراها وكانك في
الشغل يعني ولو علي اللبس أنا أقدر
اجيب ليكي احسن فستان في الدنيا
ايمان
للاسف مش بروح مكان من ورا ماما
وبعد اذنك انا لازم اخرج ، وفي الوقت
ده خرجت واخدت شنتطها ومشيت وكان
عادل سامع كل الكلام واتصل ب سماح
سماح
اي يابني فينك بقالي كتير مش سمعت صوتك
يعني
عادل
حاولي تحافظي علي جوزك شكله كده

 

 

ناوي يتجوز السكرتيره
سماح
ينهارك ابيض انت بتقول اي يا واد معقول
ويعني مقولتش ليا علي موضوع السكرتيره
ده قبل كده ليه
عادل
مجاش في بالي أنه ممكن يكون حططها
في دماغه والله بس دلوقتى لقيته
بيقول ليها أنها تروح معاه عزومه وكمان
عايز يجيب ليها هدوم بس هي عملت
فيها تقيله ومشيت
سماح
ليلته سودا معايا أنهارده والله اسمع يا واد
عايزه اعرف البت دي ساكنه فين بالظبط
عادل
لو عملتي اي حاجه هيعرف أن أنا واكيد
هيمشيني من الشغل
سماح
أنا عايزه منك حاجه بقولك اي انت بتقول
انها مشيت عايزك تمضي علي حاجه
عادل
امضي مين جوزك ده بيعد علي الورق
مره واتنين لا يمكن اعمل كده ابدا
سماح
متخافش يا واد اهم شي مش عايزه

 

 

البت دي تيجي اليومين دول وتكون انت مكانها
وانا هحاول اكون معاك والله يا بهاء زي ما
بقيت فوق والله لخليك تحت
عادل
طيب اقفلي اقفلي جوزك خارج ، وبعدها خرج
بهاء
اي ده امال فين ايمان
عادل
انا كنت فاكرها استاذنت منك لانها مشيت من شويه خرجت من مكتبك واخذت الشنطه ومشيت
بهاء
معقول ازاي يا غبي متجيش تقول
ليا علي اللي حصل ده
عادل
وانا اعرف منين انك مش تعرف , وبعدها
اخد بهاءوفتحت الام
الام
ايوه حضرتك مين
بهاء
أنا صاحب الشركه اللي شغاله فيها
ايمان ارجوكي أنا عايز اتكلم معاها شويه
ممكن
الام
خير اي اللي بينك وبين ايمان علشان
تيجي لحد هنا
بهاء
مافيش والله بس في حاجه وفي الشغل
ولازم اكلمها فيها ، وفي الوقت ده خرجت
ايمان
ايمان
اي ده استاذ بهاء خير فيه حاجه ، وانا
كنت في الاوضه ولما سمعت صوت ابني

 

 

خرجت جري
سناء
معقول ابني حبيبي انت عرفت أن
أنا هنا منين والله العظيم انت وحشتني
اوي يا حبيبي
بهاء
اي ده ماما انتي بتعملي اي هنا ، وفي الوقت
ده الكل أنصدم وايمان قالت
ايمان
معقول ده ابنك اللي رماكي في الشارع
طب ازاي ده اللي يشوفك يقول
أن مافيش احن منك ، وفي شقه سماح
كانت عامله تنادي علي لوجي
سماح
يا جولي خليكي جمب اختك يا حبيبتي
عقبال ما اخد دش ودخلت الحمام وكان
خرطوم الغاز اتخرم وحصل ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العقاب)

اترك رد

error: Content is protected !!