روايات

نوفيلا العوض الفصل العاشر 10 بقلم فرحة أحمد

نوفيلا العوض الفصل العاشر 10 بقلم فرحة أحمد

نوفيلا العوض البارت العاشر

نوفيلا العوض الجزء العاشر

نوفيلا العوض
نوفيلا العوض

نوفيلا العوض الحلقة العاشرة

لحظات من الصمت عدت وقطع الصمت ده صوت ضحك سراج وخاالد… قربو من بعض وكل واحد فيهم سلم علي التاني…
وبصو علي كل الفريق المصدوم من وجود خاالد وهو اصلن كان في نظرهم واحد خا*ين واترفد من شغله وحجزو علي كل فلوسه واملاكه لانهم عرفو انه كان بيشتغل لصالح المنظمه الروسي*ه وكان اتسجن لولا ان ال بيشتغل لصالحهم قدرو يهربو ومن ساعتهاا ميعرفوش عنه حااجه وكانوا مقررين انهم هيرجعو يحققو في القضيه بتاعته بعد ميخلصو القضيه ال هماا مسكنهاا…..
اتقدم سراج بضحك اتجاه باسم ال فاتح بقه من الصدمه وقفل بقه واتكلم بهدوء….
سراج بهدوء… بصو بقاا علشان الكل يفهم اولاا كدا خاالد مكنش مرفود ولاا حااجه واناا واللوا حسام وخالد ال عملناا كدا عشان يبقي طريق دخول خاالد بين افراد المنظمه سهل ونقدر نجيب معلومات عن كل حااجه هماا بيعملوهاا بطريقه سهله..
باسم… بردو مش فاهم طب مانتو كنتو تقدرو تعملو ده كله بس من غير مترفدو او تحجزو علي كل امواله…
سراج… مش عاارف ايه ال دخلك مخابرات ياا باسم وانتاا مبتفهمش مهو ياا غبي كان لازم نعمل كدا عشان هماا ميشكوش ان ده مجرد فخ لهم وخاالد يقدر يخش مبنهم بكل سهوله….
محمد (واحد من الفريق)… طب ازاي واناا سافرت بنفسي رو*سياا بعد مهرب اناا وفريقي عشان ندور عليه وملقنهوش ونزلت صورو في كل المحطات التلفزيونيه هناك عشان حتي لو غير اسمه وحد شاافه يقولي…
خاالد بابتسامه وهدوء… باختصار لاني مسافرتش اصلن وكنت بخرج عادي واللوا حسام كان ماملي كل حاجه عشان محدش من القوات المصر*يه يشوفتي ويرجعو يعتقلوني تااني وبعد منخلص المهمه ال احناا عملناا عشانهاا ده كله اللوا حسام وسراج وانا هنصرح عن كل حااجه من الاول بس كدا هي دي كل الحكايه….
اللوا حسام… بما ان كل حااجه اتوضحت دلوقتي جه الوقت اني اقول لكو اناا مجمعكو ليه…
الكل اتجمع علي ترابيزه واحده وبدا اللوا حسام يتكلم… اولاا كدا خاالد عرف ان الشحنه ال فيهاا المخد*رات والاس*لحه هتجي مصر انهاارده حوالي الساعه ١٢ بليل وهتتسلم من مينا بور سعيد وهتتحول علي شركات سليم الانصاري….. سكت شويه وبص علي باسم ال كان فاتح بقه من الصدمه ان ازاي يكون خااله متورط في حااجه زي كدا… ورجع بص لسراج ال كان قااعد بهدوء ومش مصدوم وكانه كان عاارف او متوقع ده وبعدين كمل….
والرائد سراج ومعاه محمد وادهم وجااسر دول ال هيهجمو ويقبضو عليهم…. وباسم واحمد ومحمود ويااسر دول ال هيئمنو المكان من جميع المداخل عشان سراج وفريقه يدخلو من غير محد يحس عشان لو حد حس بيهم هيحصل اشتبكات كتير احناا في غناا عنهاا وممكن حد يتئذي وهماا هيبقي ليهم فرصه للهرب….اماا بخصوص خاالد فهو هيبقي مع سليم عشان ميشكش… نهاا كلامه وبص نااحيه بااسم واتكلم تاني…
اللوا حسام… اقفل بقك ياا باسم وكل ال قولته يتنفذ بالحرف لان لو حصل اي غلط فانتاا وفريقك ال هتبقوا المسئولين قدامي….
باسم بهدوء… تمام ياا فندم بس اناا من حقي اعرف ازاي خاالي يبقي متورط في حااجه زي دي ومن عرف حضرتك مش ممكن يكون في سوء تفاهم…
وقبل ما اللوا حسام يتكلم اتكلم خاالد بغ*ل وهو بيجز علي سنانه… لا مش سوء تفاهم ولاا حاجه لانه متورط زي مااللوا حسام قال بظبط وهو واخد الشركه دي واجهه بس عشان يداري علي عاميله السو*دا من التجاره في المخد*رات والاس*لحه وخطف الاطفال وبيبعهم وتجاره الاعضا*ء والق*تل بد*م باارد وفوق ده كله الاغتصا*ب متستغربوش ايوا اغتصا*ب اي بنت من ال بيخطفم بتعجبه كان بيعمل فيهاا كان بيد*بحهاا وهي عاايشه ومكنش بيفرق معاه انهاا طفله كل المهم عنده انه يشبع رغبته الحيو*انيه… لدرجه انه اغتص*ب امي…. سكت شويه وصوته اتخنق بالبكاا لماا افتكر شكله امه وهي مرميه علي الارض سايحه في د*مهاا وسليم خارج من عندهاا بيضحك بش*ر… مش هااسمحه وهدفعه تمن مو*ت امي غاالي اوي وهقت*له باادي وبعديهاا مش هيهمني اي حااجه تاانيه المهم هشفي غل*يلي منه…..
لحظات من الصمت عدت عليهم والكل مش مستوعب كل ال خاالد قااله وكل ال بيدور في عقلهم هو ليه متورط في ده كله… قطع الصمت تلفون سراج لماا رن برقم نورين…..
سراج بهدوء… نعم ياا نورين في حااجه….
نورين بعياط…. الحقني ياا سراج ماما في المستشفي وبابا طلع مش باباا….
سراج بقلق… في المستشفي ليه ايه ال حصلهاا وانتي وصلتلهاا ازاي….. كمل باستغراب… ويعني ايه ابوكي طلع مش ابوكي..
نورين بدموع… خلص ياا سراج تعالي واناا هبقي احكيلك…. قفلت قبل ما تسمع رده وطلعت تجري علي اوضه امهاا…
اماا سراج فلم حاجاته بسرعه ولسه هيخرج وقفه صوت اللوا حسام…. انتاا رايح فين ياا سراج ومعناا ايه ال سمعناه ده ويعني ايه سليم مش هو سليم….
سراج…. اناا كمان مش فااهم ياا فندم اهم حااجه دلوقتي اناا وباسم هنمشي وانااهفهم اناا كمان وابقي اتصل بحضرتك واقولك….
حرك اللوا حسام راسه بمعني مااشي وسراج وبااسم خرجو برا الجهاز وركبو العربيه وسقوهاا باعلي سرعه متوجهين للمستشفي…. بعد نص ساعه وصلوا ونزلو وسئلوا علي اوضه حنان وطلعوا لهاا….
سراج وباسم اول مدخلوا لقوا حنان راسهاا ملفوفه بشاش واديهاا ووشهاا مليانين كدمات وعلمات زرقاا وحمرا من اثر ضر*ب سليم فيهاا ومهره ناايمه جمبهاا وعماله تعيط ونورين ناايمه جمبهاا من الناحيه التانيه وعماله تعيط هي كمان وحنان عماله تربت علي ضهرهم هماا الاتنين وتهدي فيهم وهماا مش مبطلين عياط…
اتقدم سراج وباسم ناحيتهم وهماا بيضحكوا علي شكلهم وده غاظ مهره ونورين وقاموا بسرعه وفضلوا يزعقوا لهم…
سراج وباسم بضحك…. خلاص خلاص ولله هنسكت ومش هنضحك بس انتو ال كان شكلكو يضحك وانتو نايمن جمبهاا وبتعيطو وهي تتبطب علي دي شويه وعلي دي شويه وبتعيط هي كمان…
حنان بضحك بس كان باين في صوتهاا التعب…. بتضحكو علي احزاني اناا وولادي ياا جزم….
سراج…. منتوا ال شكلكو يضحك الله…. 😂
باسم بهدوء وجديه…. مين ال عمل فيكي كدا ياا حنان…
حنان بضحك…. حنان حااف كدا متجي تلعب معااياا احسن ياا ولاا….
باسم بضحك… هش ياا وليه انتي المفروض تحمدي ربناا اني قولتلك حنان بدل مكنت اقولك ياا تيتا وانتي شبه ال طالعين من التربه بكفاله اسكتي اسكتي واناا ال غلطان اني بصغرك….
حنان بغيظ… تيتاا وطالعه من التربه بكفاله كمان تصدق يلاا انك عيل وااطي وادي دقني اهيه ان جوزتهالك هخليك تحفي وراهاا وبردو مش هجوزهالك ياا بااسم الك*لب….
باسم وهو بيطلعلهاا لسانه… هتجوزهاا برضااكي او غص*ب عنك ياا تيتاا صح ياا نوري….
نورين بابتسامه…. صح ياا قلب نورك… احم احم اقصد لااااء هخليك تحفاا وراياا عشان تحرم تقول علي مامتي ياا تيتاا… سكتت شويه بعدين كملت وهي كاتمه ضحكتهاا بالعافيه…. عشان اناا ال اقولهاا ياا تيتاا بس ههههه….
حنان بغيظ وهي بتضر*بهاا في جمبهاا… حتي انتي طب يلاا غورى من جمبي اناا مليش بنات غير مهره صح ياا مهرتي…
مهره بضحك… صح ياا تيتاا هههههه….
حنان بغيظ… حتي انتي كمان طب يلاا غورى من جمبي اناا مليش غير سراج حبيب قلبي صح ياا ولاا…
سراج وهو بيتقدم نااحيتهاا واتكلم بضحك…. صح ياا حنون….
حنان بضحك… مش بقول انتاا ال لياا خد ياا ولااا اناا عاايزه احضنك… اتقدم منهاا سراج بضحك وميل عليهاا حضنهاا…
واتكلم في ودنهاا… مش اناا ال نصفتك فيهم…
حنان بنفس الهمس… حصل عاايز ايه بقاا…
سراج بضحك… اسم الله عليكي منتي طلعتي لماحه اهو المهم جوزهالي بقاا…
حنان بفرح وضحك… مهره….
سراج… ايوا بس ايه عرفك اني عاايز اجوز مهره مش يمكن نورين…
حنان… لان نورين قالتلي انك بتحب مهره وهي كمان شكلهاا بتحبك…
سراج بفرح لان مهره طلعت بتحبه… يعني نورين هي ال قالتلك كدا…. حركت حنان راسهاا بمعني اه فبعد عنهاا بفرح….
باسم بجديه… هزرناا وضحكناا نخش في الجد بقاا مين ال عمل فيكي كدا ياا حنون وازاي انتي جتي هناا ونورين ومهره عرفوا ازاى انك هناا…
نورين… انا كنت حااطه في اوضه ماما كاميرا محدش يعرف عنهاا حااجه ولاا هي ولاا ال كنت مفكرا بابا كنت حطاهاا عشان اشوفهاا واطمن عليهاا لانهاا كانت بترفض اني ادخلهاا فلماا اناا كنت بتصل عليهاا ومش بترد قلقت عليهاا وافتكرت اني كنت حااطه كاميرا ومواصلهاا بتلفوني فجبت الكاميرا وشوفت فيهاا ان الزفت ده عمل فيهاا كدا… بص ياا باسم اناا مش قاادره اتكلم فامسك التلفون وشوف الفديو….
سراج وباسم بصدمه بعد مسمعو اعترفات جورج في الفديو….. طب ازاي وفين خاالي وليه الزفت ده بيعمل كدا…
حنان بدموع… معرفش معرفش هو ليه بيعمل كدا وعايز مننا ايه وبذات سليم اناا خاايفه عليه ياا سراج انتاا وباسم اعملوا حااجه….
سراج بهدوء… متقلقيش ياا حببتي اناا هرجعلك خاالي لو التمن حيااتي وانتوا اناا هقول لدكتور انو يخرج مرات خالي من هناا وتروحو علي الفيله عشان المكان هناا خطر عليكوا بذات مهره وطنط فاناا هبعتلكو السواق ياخدكو وهبعت حرس كتير قدام الفيله عشان محدش يعرف يدخل…..
نهاا سراج كلامه واخد باسم وخرجو متواجهين للجهاز مره تاانيه واتصل بالسواق يروح لهم واتصل علي شركه للحراسه وتقي فريق من اكفئ الحرس…. وبعد مده وصلوا ودخلوا وحكوا للوا حسام وكل الموجودين كل حااجه…
اللوا حسام…. طب مين ده هو اكيد له علاقه بسليم عشان كدا بيكر*هو لان لو مفيش مبنهم علاقه ايه ال هيخليه يعمل فيه كدا الموضوع ده في حلقه مفقوده وال هيوضحلناا هو انتاا وباسم ياا سراج…
سراج باستغراب… احناا ازاي ياا فندم احناا زيناا زيكو مش فاهمين حااجه… سكت شويه بعدين بص للوا حسام… ال فهم هو يقصد ايه…
سراج… انتاا تقصد…. وقبل مايكمل قاطعهاللوا حسام…. ال انتاا فهمته هو ال اناا اقصده بظبط….
طلع سراج تلفونه ورن علي امه….
فيروز بقلق…. انتاا فين ياا سراج حور عماله تعيط ومهره مش هناا تسكتها وهي اصلن كانت شافت حاجه هي ونورين في تلفون نورين وخرجوا ولسه لحد دلوقتي مجوش واناا بدات اقلق وايه جيش الحراسه ال انتاا جاايبه تحت ده اناا مش فااهمه حااجه…
سراج بهدوء… مهره في طريقهاا جاايه لعندك وهي هتبقي تفهمك بس دلوقتي هو خاالي سليم كان ليه اخ توأم…
فيروز باستغراب من سؤاله… انتاا بتسأل ليه هو ايه ال حصل في ايه ياا سراج اناا بدات اقلق…
سراج بنفاذ صبر… ردي علي سؤالي يا ماماا اه ولاا لاء…
فيروز… اه كان له بس كناا بنصيف وكان اناا عندي حوالي ٧ سنين وسليم وسالم عندهم ٩ سنين وفي اليوم ده سالم غرق وفرقه الغطس فضلت اكتر من ٣ ايام تدور عليه في البحر كله وملقتهوش خاالص…. بس بتسال ليه بردو…
سراج….. هتفهمي قريب ياا ماما المهم دلوقتي خلي بالك من حور…. وقفل التلفون قبل ميسمع ردهاا….
اللوا حسام… معني كدا ان سالم هو جورج وحد لقااه وال لقااه باعه للمنظمه ال في رو*سياا ال هو شغال لصالحهاا وهو رجع عشان ينتقم من سليم لانه مفكر ان جدك هو ال سابه بمزاجه وده طبعاا ال مفهمينه له هناك في رو*سياا….
محمد…. بس ايه علاقه سليم بالانتقام حتي لو هماا مفاهمينه ان ابوه هو ال سابه بمزاجه ايه علاقه اخوا في الانتقام…
اللوا حسام… اكيد لانه مفكر انه ابوه فضل اخوه عليه فده ولد الكر*ه في قلب سالم…
سراج.. معاك حق في كل ال قولته ياا فندم اكيد هو ده السبب ورا كل ال هو عمله….
اللوا حسام بامر… طب يلاا كل واحد يجهز عشان المهمه بتاعت بليل…
……………………………………
كانت الساعه حوالي ١٢ بليل في مينا بور سعيد بالتحديد كان خاالد واقف وبيستلم البضاعه… عدت ٣ ساعات وانتهي خاالد من استلام الحاجه وحطوهاا في العربيات وبدأو ينقولهاا علي شركات الانصاري فبعت خالد رساله لسراج انهم في طريقهم لشركه عشان يجهزو…..
بعد نص ساعه وصلت البضاعه ودخل وبدا جورج بالقاء التعليمات والاوامر بدخول البضاعه في مخازن الشركه وهو دخل قبلهم….
لكنه اتفاجه اول مشاف سراج قااعد علي الكرسي وحاطط رجل علي رجل وساند راسه علي حرف الكرسي ومغمض عيونه وبيقول…. اهلا اهلا بسليم بااشاا خاالي العزيز ولاا اقول جورج احسن…
جورج بضحك وكانه متفجئش… اهلاا بالغبي سراج ابن اختي ال مفكر نفسه بيفهم وانه هيقدر يوقعني بسهوله دي… بس متنساش انتاا بتلعب مع مين لو انتاا متقدم عني في التفكير بخطوه فاناا سبقك بخطوتين بص وراك كدا….
بص سراج ورا لقاا راجل في عقده الخامس يعني عنده حوالي ٥٠ سنه قاعد علي كرسي متحرك ومتربط جاامد نسخه طبق الاصل من جورج مع اختلاف العيون فعرف علي طول ان ده اكيد خااله سليم….
جورج وهو بيضحك بش*ر… شوفت اناا اذكي منك ازاي…. المهم دلوقتي احناا هنتفق اتفاق حلو كدا انتاا تهربني من هناا زي الشاطر واناا مقتلهو*ش هااا قولت ايه….
سراج وهو بيبص نااحيه خااله ال متربط وافتكر وعده لمرات خاله انه هيرجعلهاا جوزهاا لو الامر كلفه حياته ورجع بص لجورج ال لو سابه يهرب فده هيعتبر خيانه لبلده فضل علي الحال ده مده لحد ماخد قراره واتقدم مت خاله وبدا في فك الاحبال ال متربط بيهاا…. انتهي من فك الاحبال وبص ناحيه جورج ال بيضحك بانتصار واتكلم….
انتاا ليه بتعمل كدا ده اخوك ليه بتئذيه…..
جورج بكر*ه…. لان ابوياا كان بيفضله علياا لدرجه انه رمااني في الملجأ ورباه هو اتخلي عني بسببه هو… هو اخد كل الحب والحنيه واناا لاء ويمكن من الاسباب ال خلتني ارميله بنته في الملجأ هو اني كنت عايز حد من صلبه يحس نفس الاحساس ال اناا حسيت بيه…
سليم بحزن… بس انتاا فاهم غلط ياا سالم واناا قولتلك كتير بس انتاا متخن دماغك ومش عايز تصدقني ان ابوناا كان بيحبناا احناا الاتنين زي بعض وعمرو مفرق مبناا بس انتاا غرقت واحناا فضلناا ندور عليك ومش لقناك ففكرناك مو*ت…
جورج… اولاا كدا اسمي جورج مش سالم خليك فاهم كدا ثانياا بقاا انتاا مفكرني طفل هصدق كذبك ازاي مو*ت واناا اصلا كنت عايش في الملجأ….. المهم دلوقتي يلاا ياا غبي املي طريق للخروج…
سراج… ولو قلتلك ان الغبي ده مش هينفذ حااجه من الشرط وهيسجنك وهيحسبك علي كل اعمالك بالقانون هتعمل ايه…
جورج وهو بيرفع المسد*س في وشه واتكلم بسخريه… يبقي هتمو*ت انتاا والغبي ال جمبك يلاا اتشاهد علي روحك….
لحظات من الصمت عدت قطع الصمت ده صوت رصا*صه طلعت…..
خاالد من ورا…. كنت مفكرك اذكي من كدا ياا جورج بس المهم الرصا*صه دي عشان اغتصا*بك لامي…ضربو كمان وحده في قلبه ودي عشان مو*ت ابوياا بحسرته عليهاا… وضربه كمان وحده في دماغه… ودي عشان طفولتي ال عشتهاا لوحدي واتحرمت فيهاا من حنان الام والاب….جت عربيه الاسعاف واخدت جث*ه جورج ونقلوهاا علي المشر*حه وقبضو علي كل الموجودين ورجع سليم لبيته ولولاده…
وخاالد اخد برائه من كل التهم ال كانت متوجهاله… وسراج اتقدم للجواز من مهره وهي وفقت وكذلك باسم اتقدم لنورين وهي وفقت وحددو الفرح بعد شهر…..
بعد مرور شهر في احد القاعات الفخمه بيدخل سراج بمظهر الجذاب ال بيخطف الانظار خصوصا من البنات الموجوده وكان ماسك ايد مهره بتملك وحب كبير كانت مهره حااطه مكياج خفيف ومع ذلك كانت طالعه جميله… ودخل بعديه باسم ال كان وسيم بدرجه كبيره وخطف الانظار هو كمان بوسامته وماسك ايد نورين بتملك وحب كبير كانت نورين لا تقل جمال عن مهره… سلموا علي كل الموجودين وبدأو في الرقص….
سراج لمهره…. بحبك ياا مهرتي… صدقيني عمرى مهزعلك ولاا هخلي دمعه تنزل من عيونك في يوم من الايام وهعوضك عن كل ال شوفتيه في حياتك هبقي اناا عوضك ال ربناا رزقك بيه بعد سنين عذ*اب وانتي هتكوني العوض ال ربناا رزقني بيه اناا ربناا بيحبني انه رزقني بيكي…. اناا عوضك ياا مهره….
مهره عيونهاا دمعت وحضنت سراج كامل وهمست جمب ودنه… بحبك ياا سراج…
نورين بضحك…. همو*ت واعرف ايه ال بينك وبين ربناا عشان يرزقك بزوجه قمر زي ياا بسومتي….
باسم بضحك و سخريه… مكنتش بصلي يحببتي مكنتش بصلي…
نورين…. ااااه يااا واااطي طلقني يالاا انتاا اصلاا متستهلش انك يكون في حياتك جوهره ثمينه زي….
باسم وهو بيلوي بقه…. جوهره انتي جوهره ياا حببتي طب اتنيلي بس….
نورين بتزمر… طب طلقني يااا عديم السنس…..
باسم بضحك…. سنس اااه الله يرحم ابوكي ياا ختي كان بيشرب الشوربه بالخرطوم قال سنس قال اسمه احساس يختي مش ناقصين عوج لسان علمساا…..
نورين بغيظ… اناا ابوياا كان بيشرب الشوربه بالخرطوم ياا باسم طب خد دي بقاا وانتاا ابوك كان مفكر الفول المدمس نوتيلاا ياا معفن وكان بيسقي البقصومات في ميه المخلل بدل الشاي يلاا ياا عيله جرباانه انتاا نسيت نفسك ولاا ايه يلاا لو انتاا مفكر نفسك شاطر في الحساب عشان كنت علمي وهدنك تحسبلي اناا عملت ايه وابوياا عمل متنساش بردو اني كنت ادبي وشاطره في التاريخ وحاافظه انتو عملتوا ايه ياا عيله معفنه…. اه اه استنا افتكرت حااجه كمان ابوك كام بيشرب المولخيه بالفاس هه…. نهت كلامهاا او بمعني اصح ردحهاا وحطت اديهاا في جمبهاا وطلعت لسانهاا له….
باسم…. ياااا بت المضااايقه ايه ده كله بابور زفت واتفتح في وشي الله يحر*قك ويحر*ق سنينك السود*ا ياا بنت المستخبي…
نورين وهي بتشوح باديهاا واتناست امر انهم في فرح وفي قاعه وفي ناس وان اصلن الموسيقي فصلت والناس بيتفرجو عليهم وهماا بيتخانقو وعمالين يضحكو وهماا مش وخدين بالهم… اناا بنت مستخبي يااا اجرب ياا معفن متخلنيش افضحك واقول لناس انك كنت بتعمل حمام علي نفسك واحناا في المدرسه والمس زعقتلك…
باسم وهو بيشهق بصدمه وزم شفايفه زي الاطفال وغمض عين وفتح التانيه…. وه وه يااا بنت المعفنه اناا تفضحيني طب منتيش فااكره الواد ال كنتي بتحبيه واحناا في المدرسه وروحتي تقوليله ساعاتهاا شتمك وضربك…
لسه نورين هتكمل ردح سكتهاا باسم لماا حس ان صوتهم علي والناس بتتفرج عليهم وبتضحك…
باسم بتسبيت عشان يسكت نورين…. عيونك حلوه يااا نوري…
نورين وهي بتتعدل في وقفتهاا وعملت نفسهاا مكسوفه وحطت راسهاا في الارض واتكلمت بكسوف وفضلت ترمش… بجد يااا بسومي…..
نهت نورين كلامهاا وبصت حواليهاا بصدمه لماا لقت الناس بيبصو عليهاا هي وباسم وبيضحكو….
………………………………………….
ياااا يااا تيته ده كله مريتي بيه في حياتك بس يبختك بجدو سراج لانه بيحبك بجد بس جدو باسم وتيته نورين دول كاانوا مسخره اوي بس بيحبو بعض اوي هماا كمان تصدقي ياا تيته كان نفسب اكون معاكو يوميهاا عشان اشوفهم وهماا بيتخانقو هههههه….
مهره بضحك…. كام شكلهم مسخره يااا واد ياا احمد هههههه….
سراج من ورا…. ايه ده كله لسه مخلصتوش ده انتوا بقالكو اكتر من خمس ساعات قاعدين بتتكلموا…
مهره…. عاايز ايه ياا سراج احفاادي وقااعده معاهم وبحكلهم قصه حياتي اناا واجددهم لك شوق في حااجه….
سراج… لا ولاا حااجه اناا بس كنت عاايز اقولك علي سر بس بماا انك مش فااضيه يبقي مش مهم…..
مهره وهي بتتشعلق في رقبته زي الاطفال…. لاء لاء خلاص استني قول…
سراج بضحك علي منظرهاا… طب تعرفي اني اناا ال سمتك…
مهره…. بجد يعني شوفتني اول متولد وعيني جت في عينك وانتاا اتسحرت وقلبك سكن قلبي وساعاتهاا انتاا معرفش انتحر*ت… بصوت عمار حسني…
سراج بضحك…. مهو هو ده ال حصل فعلاً هههههه…. تصدقي ياا مهرتي اني اول مشفتك حسيت ان في حااجه بتربطناا…
مهره… تصدق بردو اني حسيت نفس الاحساس بردو… وهو ان اناا اعرف الخلقه النتنه دي كتك قرف في زوقك في حد بيسمي مهره… كتك قرف في شكلك يلاا غور من وشي بقاا انتاا واسرارك بقاا قطعت خلوتي اناا واحفاادي عشان سر تافه زيك يلاا امشي من هناا ياا ابو اسرار تافهه….
سراج وهو بيطلع ورده من ورا ضهره…. خلاص متزعليش ياا مهرتي وخدي ورده اهيه….
مهره بفرحه… هااا وبعد الورده هتقول ايه…
سراج فهم هي عايزا يقولهاا ايه فابتسم في سره علي مهرته ال هتفضل صغيره مهماا كبرت بس اتصنع عدم الفهم… مش عاارف بيقولوا ايه ياا حببتي….
مهره بغيظ بس حاولت تهدي نفسهاا واتكلمت وهي بتجز علي سنانهاا..لماا الواحد يكون مزعل حببته ويجي يديها ورده بيقولهاا ايه ياا سرااااج…. وخلص قول عشان مزهقش عليك…
سراج بضحك علي شكلهاا… معرفش بيقول لهاا ايه…
اتقدمت منه مهره وفضت فوقيه وعضته من دماغه بعدين بعدت عنه واتكلمت… هااااا دلوقتي افتكرت بيقولوا ايه ولاا افكرك…
سراج بضحك واستسلام… اه ولله افتكرت ابعدي بس واناا اقول…
بعدت مهره عنه ووقفت قدامه وعدلت من مظهرهاا وفضلت ترمش ومثلت الكسوف…. يلاا ياا حبيبي قول…
سراج بحب… ووقت اماا مهرتي تبقي زعلانه مني وحزينه هجبلهاا ورده وهقولهاا تشبهلك ياا جميله…
اخدت منه مهره الورده وعيونهاا دمعت واتكلمت بحب… بحبك انتاا العوض ياا سراج….
“وقت مـ بقآ حزيـﮯنهہ‏‏ هہ‏‏تليـﮯ وردهہ‏‏ وقوليـﮯ تشـبهہ‏‏لگ يـﮯ جمـيـﮯلهہ‏‏ “

يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (نوفيلا العوض)

اترك رد

error: Content is protected !!