روايات

رواية خيانه مشروعه الفصل الأول 1 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه الفصل الأول 1 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه البارت الأول

رواية خيانه مشروعه الجزء الأول

خيانه مشروعه
خيانه مشروعه

رواية خيانه مشروعه الحلقة الأولى

ولما ټخونها معايا هي مش ھتزعل پقا؟
بيقوم من علي السړير وهو عاړي الچسد
وبيتكلم
پعصبيه “قولتلك مش بخونها وانتي عارفه كدا كويس
بتقوم وهي وبتلف ايديها حوالين عنقه متزعلش
يابيبي بعدين انت عارف كويس اني بغير عليك يعني
حتي لو اختي اللي متجوزاك اكيد هغير عليك
بيلف راسه وپيقبلها ويفعلو ماحرمه الله
في مكان يشبه القصر
كانت قاعده على الكرسي المتحرك وماسكه صوره
جوازه هي وهو وبتبتسم بسعاده وهي بتفتكر
النهارده عيد جواز هم نهارده هتكمل خمس سنين متجوزاه قد ايه هي بتحبه وبتتمنى ان هي تعيش طول عمرها جنبه دايما بيهتم بيها عمره ما حسسها ان هي عاجزها من وقت ما عملت الحادثه وهو بيهتم بيها وبمشاعرها عمره ما حسسها ان هي ناقصه حتى وهي مش قادره تدي له ابسط حقوقه الزوجيه بيستكفي بس ان هو يشوف ابتسامتها لو لفت العالم كله مش هتلاقي راجل يحبها زيه ولا راجل في حنيته واهتمامه كانت قاعده بتفتكر كل تفصيله فيه وبتفتكر تعمل له ايه النهارده عشان تخليه يوم ما يتنسيش
قطع حبل افكارها دخول مامتها نيره هانم
نيره هانم بحب/عامله ايه يا حبيبتي النهارده انا عارفه ان النهارده يوم مهمه قوي في حياتك عشان كده جيت عشان اساعدك
ملاك بحب/ تسلمي لي يا ماما
بس انا عايزه اعمل حاجه تخلي جاسر يكون مبسوط ويفرح بيها انت عارفه ان هو بيضحي على طول عشاني بقى اقل حاجه مني ان اعمل اي حاجه عشان تفرحه
نيره هانم/
يا حبيبتي جاسر بيحبك واقل حاجه بتعمليها
بيفرح بيها بس انا عندي فكره ليكي هتخليه يفرح
انا جبت بتاعه الميك اب عشان تظبطك وتجهزك وجبت لك فستان احمر حلو كده علشان تبقى قمر النهارده وتخلي اليوم النهارده يوم ما يتنسيش
ملاك بحزن/
حتى لو بقيت قمر يا بابا انت عارفه اني ما اقدرش اقدم له الحاجه اللي اي راجل عايزها
يعني واجبي كاي ست ما اقدرش اقوم بيه وامتع جوزي وادي له حقوق ولا هو محروم منها
نيره بحب/
ما تحطيش حاجه في دماغك جاسر بيحبك والحكايه دي مش فارقه معاه وما تنسيش كمان ان الدكتور يعني قال اني مع الوقت ممكن يكون في علاقه بينك وبين زوجك عشان كده خلي رحمتك في ربنا كبيره
ملاك /ونعم بالله يا ماما
نيره/ يلا بقى عشان ما نتاخرش ويجي جاسر من الشركه يلاقيك عروسه
واخذتها وراحت عشان تظبطها وتجهزها الحفله البسيطه اللي هيعملوها لها بمناسبه عيد جوازها
*****************
في شقه صغيره على النيل
كان نايم عريان على السرير وباين عليها علامات الغضب قربت عليه الدلال وبسته في صدره بحراره
جاسر بغضب /خلاص يا مليكه ابعدي عني
مليكه بدلع/في ايه يا حبيبي انت زعلان مني انا زعلتك في حاجه احنا كنا لسه مبسوطين مع بعض انت ليه محسسني اني بجبرك على حاجه اللي حصل بينا ده كان بردك وده مش اول مره يحصل بينا
جاسر وهو بياخد نفسه بصعوبه/
انا عارف كل الكلام اللي بتقوليه مش لازم تفكريني كل شويه بس لازم تفهمي اللي بينا عمره ما هيتخطى علاقه على السرير
ملكه بوجع /
وانا راضيه انا راضيه باقل حاجه تديها لي انا بحبك قوي بحبك اكتر منها هي اللي اخذتك مني هي اللي حرمتني منك مش عشان هي اختي التوام تاخد كل حاجه حب اهلي حبك انت ليه محسسني اني مش بحك
جاسر/ما عادش ليه لازمه الكلام ده اللي حصل حصل ارجوكي ما تجيبيش سيره ان انت اختها واحنا مع بعض لو عايزه نكمل مع بعض
وسابها ودخل ياخد دش
اما هي لفت نفسها بالملايه وقامت علشان تلبس هدومها وعلى وشها ابتسامه شيطانيه
في الحمام تحت الدش كان بياخد نفسه بصعوبه
باللي بيعمله في نفسه بياذيها وبياذي نفسه بيحبها ايوه بيحبها وما يقدرش يشوف دمعه منها وفي نفس
الوقت محتاج ده محتاج ده زي اي راجل وللاسف الشيطان حلل له افعاله وما لقاش غير اختها
يمكن عشان شبهها
يمكن عشان توامها يمكن عشان استغلت حاجات هي تعرفها عنه كذا حاجه بتدور في دماغه مش لاقي لها اجابه خايف لا يتعاقب على اللي هو بيعمله ده وفي نفس الوقت مش قادر يبطله طلعت تنهيده حاره من صدره
بعد شويه وقت خرج من الحمام
كانت هي لبست الجاكيت بتاعه القصير
وقربت منه بدلع وحاطط ايديها حوالين رقبته
مليكه بدلع/
انت زعلت مني انت عارف اني بحبك قد ايه وما كانش قصدي اني اذكرك باي حاجه انا كمان بحبها ويمكن اكتر منك كمان علشان كده انا عملت كده علشان ما تبصش لوحدها بره
جاسر بضيق /خلاص يا مليكه انت عارفه ما بحبش الكلام الكتير
كانت لسه رايحه تبوسه لكن هو منعها
بصيت له باستغراب
لكن هو قال لها مش وقته دلوقتي انا هلبس عشان ما اتاخرش على الحفله اللي هي عاملاها ولا انت نسيتيها
مليكه/ لا ما نسيتهاش ولا عمري هنساها روحي البس انت
دخل عشان ينقي بدله ويلبس اما هي كانت واقفه وباين عليها الغضب اليوم ده بيذكرها باسوء يوم في حياتها اليوم ده خسرت حبيبها اليوم ده اتجوز اختها اليوم ده اخذت اخر حاجه كانت فاضله لها
دخلت وغيرت هدومها عشان تنزل معاه وتروح على الحفله اللي عاملاها ملاك
بعد شويه وقت خرجوا من من العماره وهو لابس نظارته وركب العربيه بتاعته وهي ركبت جنبه وراها على الحفله
*****************
اما في القصر كانوا الميك اب ارتست خلصوا تزيين وتجهيز ملاك كانت عامله زي الملايكه فعلا بفستانها الاحمر وشعرها البني وعينيها الزرقاء اللي عامله زي البحر هي فعلا اسم على مسمى وكانت قاعده على الكرسي مستنياها وحواليها عيلتها ابوها وامها
واخوها نارين ومراته فدوى وحماتها وحماها اللي ما كانوش راضيين اصلا ان هم يجوا لانهم كانوا متضايقين من ابنهم لانه ما رضيش يتجوز بعد ما ملاك عملت الحادثه
بعد شويه وقت ملك كانت قاعده لكن فجاه شمت ريحه برفان اللي هي بتميزها من وسط ملايين رفعت عينيها وشافته وهو داخل وجايب معاه باكيه ورد وابتسامته مزينه وشه اللي بتخليه اوسم واحلى حد في حياتها قرب عليها بهدوء وبس فوق راسها وقدم لها الورد
وقال لها بحب
“كل سنه واحنا مع بعض يا حياتي”
ملك بحب وعشق /كل سنه وانت في حياتي يا اغلى ما في حياتي
وحطيت ايديها حوالين وش بحب غصب عنها دموعها نزلت من كتر الفرحه اخذها في حضنه بحب كان عايز يدخلها جوه قلبه
وطبعا كل ده كان بيحصل قدام عينين مليكه اللي بصلها بحقده وكره وهي شايفه نظره الحب والعشق عينينا جاسر لاختها حبت ان هي تبوظ الحفله فقربت عليها وراحت حضنتها
مليكه بشر /كل سنه وانت طيبه يا قلبي عقبال 100 سنه تبقوا مع بعض على طول
ملاك ببراءه/ وانت طيبه يا حبيبتي عقبال ما ربنا يرزقك بابن الحلال
مليكه بدون وعي/
عن قريب قوي وانت اول واحده هتتعزني
ملاك بجد طب هو مين
مليكه هو،،،،،،،،،،،

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانه مشروعه)

اترك رد

error: Content is protected !!