Uncategorized

رواية رفقا بالقوارير الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ميادة مأمون

 رواية رفقا بالقوارير الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ميادة مأمون

رواية رفقا بالقوارير الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ميادة مأمون

 رواية رفقا بالقوارير الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ميادة مأمون

لبست هدومي وجريت علي عربيتي ركبتها وقررت اني اروح لوعد
اما بقي ندي اخدوها علي القسم وهي منهارة من العياط ووقفت قصاد الظابط اللي كان قاعد حاطط ايدة تحت ذقنه مستنيها تسكت 
اقعدي يا ندي 
……
بصي كل اللي انتي بتعمليه ده مش هايجيب نتيجة 
احنا معانا اعتراف بصوتك وصورتك كمان
………..
يا بنت الناس مش هاينفع كدة لازم تتكلمي
حاضر هاتكلم
حلو اوي اكتب يا بني
س/ انتي اللي قتلتي عصام
ايوة انا اللي قتلته ولو كنت اقدر اولع فيه كنت عملتها
س/ قتلتيه ليه يا ندي
بصت للظابط ورجعت بصت قدامها تفتكر
فلاش باك
براڤو عليكي يا ندي بس بنت اللذينا دي 
حتي بعد ما قصت شعرها بردو زي القمر
ماخلاص بقي ياعصام هو احنا هانفضل طول عمرنا نتفرج علي صور المحروسه
ما تخليك معايا بقي شوية شوف الكارثة اللي انا فيها دي ياعصام
مالك قلقانة ليه بس اذا كان علي الحمل سهله خالص ديتها علقة اكبر بشوية من بتاعت المرة اللي فاتت وبعدها هاتلاقيه نزل
بعدت عنه بخوف ورجعت لورى 
اياك تقرب مني انا بقولك اهوه 
اتحول فجاءه لشيطان حيوان دانئ بيقرب منها وعايز يفترسها
ليه هو بمزاجك كل شوية تيجي تقرفيني بالحوار ده خلاص بقي سيبني اخلص نفسي واخلصك منه 
من كتر رعبها منه وقعت علي الارض وفضل يضربها في بطنها وضهرها برجله وهي تصرخ
وفي الاخر اعتدي عليها بكل وحشية وبعدها سابها مرمية في السرير وقفل عليها الشقة ومشي
وبعد ما فاقت لقت نفسها غرقانة في دمها والام فظيعة مكتسحة جسمها كله
فضلت لوحدها في الشقه اكتر من يومين مرميه وبتنزف لحد ما رجع وفتح الباب
بابتسامة خبيثة دخل ليها
ندوش عاملة ايه دلوقتي 
بصتله بغضب والدم بيغلي في عروقها
روح منك لله ربنا ينتقم منك 
كدة بردو يا ندي وانا اللي قولت انك هاتشكريني عشان خلصتك من المصيبة دي
اشكرك انت عارف انت عملت فيا ايه انت قتلتني روح يا شيخ منك لله
قتلتك ايه بس يا حبي مانتي زي الفل وعايشة قدامي اهو خفي بقي بسرعة خلينا نرجع ايامنا الحلوة تاني
انت فاكر اني ممكن اعرفك بعد كدة اسمع انا مش عايزة اشوف وشك تاني
لاء يا قلبي الكلام ده انتي 
مش قده خالص بصي كدة علي الصور دي قوليلي ايه رايك
شهقت بخوف لما شافت صورها وهي بين احضانه
وصلت بيك الوقاحه انك تصورنى 
اه توصل دانا ممكن احملك احلي سيديهات كمان لو بس فكرتي تسيبيني
حرام عليك يا عصام منك لله يا اخي ……..ابو الفلوس اللي خلتني اتحوج ليك انت واسلمك نفسي
بلاش قلة ادب يا ندي واعرفي ان لوليا انا كان زمانك مرمية في الشارع بعد ما سيبتي بيت اهلك ولا فاكرة نفسك كنتي هاترجعي ليهم تاني
طب امسح الصور دي يا عصام عشان خاطري امسحها
اهدي يا حبي انا مش محتفظ بالصور دي عشان اهددك بيهم لاء دي اللي هانجيب بيهم وعد
بصتله بعدم فهم
وايه علاقة وعد بصوري انا وانت
ازاي بقي يا روحي بصي البرنامج ده كدة
احنا ها نقص وشك الجميل ده من علي الجسم المرمر ده ونحط وش القمر وعد
عليه
وليه دا كله 
يا بت فتحي مخك بقي ماهي دي الصور اللي هاتجبها ليا وتخليني اعرف اطولها 
ياخي حرام عليك انت اكيد مش بني ادم انت شيطان شيطان
طبعا يا روحي شيطان بس انتي بردو مش ملاك يعني يا ندوش
يلا بقي خفي بسرعة وقوميلي بالسلامة عشان نبدأ ننفذ خططتنا
خطة ايه انا مش هاشترك معاك في حاجة
لاء دانتي هاتشتركي وبمزاجك وهتوافقي كمان 
اشمعني بقي
لان ده اللي هيبعد وعد عن حبيب القلب ويرجعلك تاني
قعدت تفكر في كلامه وهي بتخطط لحاجه تانية خالص
وبعد مرور يومان راحت ندي علي الشركة وهي لسة تعبانة
///////////////////////////////
صباح الخير يا قاسم
صباح النور الله مالك يا ندي انتي لسه تعبانة
ايوة شوية ماتشغلش بالك انت
ازاي ماشغلش بالي ياندي انتي وشك اصفر اوى
معلش دلوقتي هاشرب شوية عصير وابقي كويسة
لاء بصي يا ندي انا مش هافرح لما توقعي مننا في الشركة انتي تاخدي اجازة وتقعدي في البيت ترتاحي ولما تخفي ترجعي براحتك
انت شايف كده 
ايوة طبعا
ماشي هاخلص شغلي النهاردة ومن بكرة هاقعد في البيت
اخبار وعد ايه
ههههههه اسكتي ربنا هديها اليومين دول ومابتعمليش مصايب زي عاويدها
بتحبها ياقاسم
وعد دي كل ناسي يا ندي ازاي ماحبهاش بس
الغيرة لمعت في عنيها وبصتله بحزن وخرجت من مكتبه في هدوء
/////////////////////////////////////
وبعد مرور ايام كتير
كانت استردت فيهم صحتها ورجعت منها لي شغلها تاني
كانت في الموقع معايا جاتلها رسالة من عصام علي تليفونها
خلصتي شغلك ولا لسه
لسه
خلصي وتعالي بسرعه عشان هانفذ النهاردة
مش هاينفع انا عندي شغل كتير ولسه هرجع علي الشركة
ماليش فيه تخلصي وتجيلي علي هنا ولما هي تيجي ابقي روحي ماطرح مانتي عايزة
قفل التليفون
بقت واقفة سارحنة ومش مركزة معايا في الكلام
هاتي الفايل يا ندي
……..
ندي انتي مش سمعاني ولا ايه
هاه اسفة اصلي حاسة بشوية صداع
طيب هاتي الفايل اللي قولتلك عليه وارجعي انتي علي الشركة
حاضر اتفضل حضرتك
سابتني ومشيت وهي ناوية تروح علي شقة عصام وبعدين ترجع علي الشركة
//////////////////////////////
قولتلك يا عصام انا مش هاعمل كده
يابت افهميني انتي هاتبعتي ليها الصورة بس وتكتبي تحتيها 
لو عايزة تفهمي تعالي وانا افهمك هتلاقيها جات لوحدها
صرخت في وشه وهي بتزقه بعيد عنها
قولتلك لاء مش هاشترك معاك في الجريمة دي
بتمدي ايدك عليا يا بنت ال……. ضربها بالقلم علي وشها ضربة وقعتها علي الارض جانب تربيزة الانترية اللي كان عليه طبق فاكهة وسيكنة جانبه
قامت من علي الارض ومسكت السكينة وهي بتقولة 
انت اللي ابن ستين …….. خلاص يا عصام انا مابقتش اخاف منك 
ههههههههههه ناويه تقتليني يا ندي طب يلا مستنيه ايه مانا قصادك اهو يلا اضربي
فعلا قربت منه وحاولت تضربه الا انه مسك السكينه من ايدها ورماها علي الارض وفضل يضرب فيها
بترفعي السكينة عليا يا واطية 
مش بسهولة كدة هاتخلصي مني وزقها جانبها تاني
وعاطها ظهره
يلا قومي نفذي اللي قولتلك عليه اخلصي احسن شكله كده موتك انتي اللي هيبقي علي ايدي
وقفت وراه بسرعه من غير مايحس بيها
لاء يا عصام انا قولتلك لاء
بتقولي ايه ااااااه
غرزت السكينة في صدره اول ما لف ليها
ووقع تحت رجليها علي الارض
وبدل ما تبعت الرسالة لوعد بعتتها لقاسم واتصلت بيها هيا ومثلت التعب عليها
//////// ////////////////
واخيرا وصلت السرايا ووقفو الرجالة بتوعي يرحبو بيا
وبعد ما سبتهم دخلت وانا فرحان اني برأتها وفرحان اكتر بلوأها بعد المده دي كلها
لكن صدمني الشيخ حسن بمقابلته ليا
جاي ليه يا ديب
اني قاسم يا عم الشيخ مش جده
كلكم سلسال واحد نسل شياطين من اول الديب الكبير لحديك انت
لزمته ايه الكلام ده بس دلوك بجي دي مجابلة تجبلوني بيها بعد الغيبة دي كلتها
لما ترجعلي بتي مطلجة يبجي انت مالكش حدي سلام من اصله
كلام ايه ده وعد عارفة كويس جوي انها كلمة جولتها في ساعة غضب
وهو في حد بيطلج وهو فرحان اياك الطلاج مش لعبة في يدك ماهياش كلمة هاتجولها وترجع فيها تاني
خلاص يا عم الشيخ اردها لو كان الطلاج. اكده وجع ىبجي اردها لعصمتي تاني
اكده بسهوله وكأنك ماجولتهاش طب وبعد اكده يا ترى كل ما تغضب بجي هاطلجها ولا هاتضربها تاني
يعني عايزني اعمل ايه دلوك
تبعد عنها بتي مش هترجع معاك علي مصر تاني
مش بكيفها ولا بكيفك انت كمان ياعم الشيخ
وعد حامل ولازمن اردها اظن انت عارف كويس ان شرع ربنا بيجول
الحامل عدتها بتفضل سارية تسع شهور لحد ما تولد 
يعني يحقلي اردها في اي وقت طلاما حامل مني واللي في بطنها يبجي حتة منى
اكدة والله براوة عليك فاهم انت في اصول دينك جوي 
بس اللي اني عرفته بجي انك من يوم اخدتها وانت ثقتك فيها معدومه
جالك منين بجي ان اللي في بطنها ده يبجي حتة منك
يتبع…
لقراءة الفصل السابع والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!