Uncategorized

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد عبدالسلام

             رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد عبدالسلام

اسد في التليفون
اسد:انت فين
سليم: في البيت
اسد:ومشيت ليه انت مش عارف ان دكتور يامن جاي
سليم: يولع يامن علي اللي جايبه
اسد بصرامه:ولا احترام نفسك وراعي انك بتكلم ابوك
سليم: بابا انت علي عيني وعلي راسي بس انا مش جاي انا لو اطول اخد ليله و اكسر رجليها عشان محدش يشوفها هعمل كده بس اللي مانعني الشديد القوي
اسد:اللي هو انا
وقفل في وش سليم
مالك: قالك ايه
اسد:مش جاي
مالك: طب هتعمل ايه
اسد:انا هشوف ليله موافقه علي يامن
مالك بمقاطعه:طب لو موافقه
اسد:يبقي هو اللي ضايعها من بين ايديه
مالك:لا يا اسد ابنك مش هيستحمل ده ممكن يعمل فينا حاجه ده مجنون ذيك
اسد:ولا هيقدر يلمسهاا حتي
بعد شويه يامن بيدخل الڤيلا و اسد ومالك و عمر و تميم بيستقبله و بتدخل في اللحظه دي لؤلؤ و مش عارفه ان في حد عندهم
اول ما بتدخل الكل بيستغراب
واول واحد بياخد رد فعل تميم و بيقوم من جنبهم بكل عصبيه و بيمسكها من دراعهاا و بيطلع علي غرفتها و بيقفل الباب
تميم بزعيق: ايه اللي حصل ده
لؤلؤ: انت بتزعق ليه معرفش ان في حد تحت وربنا
تميم بعصبيه و بيمسكها من دراعها:انتي عارفه كويس ان يامن تحت
لؤلؤ :تقصد ايه يا تميم
تميم وبيحركها و هو ماسك ايديها وبيضغط اكتر:ونازله وشافك بنظرك ده
كانت لؤلؤ لابسه تيشيرت ابيض و بنطلون و بشعرها
لؤلؤ:مكنتيش اعرف و بعدين انت مدايق ليه يعني من امته وانت كده
تميم:من حقي ادايق عليكي
لؤلؤ بزعيق:ليه جوزيي
تميم وبيضغط علي ايديها اكتر:هيحصل وهيحصل عشان اعيد تربيتك و بيسبها و بيخرج
لؤلؤ بعصبيه:انا انا يا تميم ناقصه تربيه ماشي يا تميم
في غرفة ليله
حور:يلا يا حبيبتي غيري هدومك وانزلي
ليله:لا
تاليا: يا بنتي هو اي جنان و خلاص يعني ايه لا
ليله:يعني لا يا تاليا
لوليا: يا بنتي اخلصي بقي
ليله:يو بقيي
ودخلة تغير هدومها
تاليا: عليا النعمه عيله كلها مجانين
مالك من وراها:بتقولي ايه
تاليا بتوتر:هااا انا ه ه هكون بقول ايه
مالك: اصلي سمعت حاجه كده
تاليا:هاا سمعت مني انا انا ده انا ساكته من الصبح حتي اسال بنت اخوك(علي لوليا)
لوليا بضحك:لا لا يا عمي دي ساكته من الصبح
مالك: فين ليله
ليله بخوف:انا جاهزه
مالك ضحك :يلا يا حبيبتي
وبتنزل معاه
ليله لابسه فستان ابيض و شوز و حجاب احمر و ميكاب بسيط خالص
يامن في سره اول ماشفها:بسم الله مشاء الله ايه الجمال ده
وليله بتقعد جنب اسد
اسد:طب نسبهم مع بعض شويه
تميم و عمر بغيره اخويه:ايه
عمر:ده ليه يعني
تميم:معندناش الكلام ده
مالك كاتم ضحكته بالعافيه
اسد:علي برا يلا منك لي
وطلعو بس الغرفه كلها من الزجاج و من وهما في الخارج شايفين ليله و يامن
يامن:عامله ايه
ليله بحترام وعيونها في الارض:الحمد لله
يامن:انا جيت النهارده عشان اطلب ايديكي ان اول مشوفتك قولت ان انتي اكتر واحده حياتي معاها هتبقي كويسه
ليله:ساكته و محروجه تتكلم
و القاعده بتنتهي و اسد و مالك بيسالوها وهي بتقول انها هتفكر شويه
ليله في غرفتهاا:هوافق ولا لا
عقلها:وافقي ده بني ادب محترم
قلبها:وسليم
عقلها:سليم مين ده بيعتبرك بنته مش اكتر و انسان اناني
قلبها:بس انتي بتحبي
عقلها:بس هتتعلقي علي الفاضي وعمره ما هيحبك ده بيحب لؤلؤ اكتر منك
قلبهاا:لو مش بيحبك هيبوسك ليه
عقلها:ده كان بيعاقبك يا غبيه
وبين تفكير كتير اووي بين قلبها و عقلها و الواقع
بتقرر انها هتوافق و تحاول تنسي سليم
ليله :بس هيبقي حرام عليا لو معرفتيش انساه لازم يامن يعرف
و بتقرر انها هتوافق و تعرف يامن الحقيقه و هو لي حرية الاختيار
كل ده لؤلؤ قاعده في غرفتها متعصبه و متغاظه من تميم و بتقرر انها هتاخد حقها و بتروح غرفته
وبتدخل وهو نايم
لؤلؤ وهي جنب تميم و ضربته :قوم وربنا ل اجيب حقي
وعماله تضربه ب ايديها الاتنين علي ضهره
تميم:اه
وبيشدها
وبتقع عليه
وتميم بيثبتها في ثانيه
تميم: انتي مش ناويه تعقلي
لؤلؤ بتوتر و عصبيه في نفس الوقت:لا انت ازاي تقول ان انا ممكن اعمل كده ها
تميم: كلمه كمان وهتاخدي علي وشك يا لؤلؤ عشان انا متغاظ منك
لؤلؤ بتوتر:طب اوعا
تميم: لا
لؤلؤ بزعيق:وده ليه ان شاء الله
تميم: وحيات امي هتجوزك
لؤلؤ بتوتر: ابقي شوف مين اللي هيوافق
تميم ضحك:طب ايه رايك ان هتوافقي و غصب عنك كمان
لؤلؤ:لا يمكن اوافق علي واحد ذيك
تميم:ومالو. اللي ذي
لؤلؤ:كل يوم مع واحده شكل
تميم ضحك:وانتي هتبقي واحده منهم
لؤلؤ بعصبيه: انت قليل الادب و حيوان اوعاا كده
تميم بيسبها و هي بتخرج
تاني يوم الصبح ليله بتصحي وبتفتح فونها و كانت السوشيال الميديا كلها عن خبر موت البشمهندس سيف
وبتنزل جري علي تحت
وهي نازله بتخبط في سليم
سليم: في ايه حد بيجري وراكي
ليله او ما شافته بعدت عنو بخوف
وسليم بيدخل علي اسد و مالك المكتب
اسد بجحيم :انت موت سيف
سليم: انت بتقول ايه يا بابا اموت مين
اسد:قول الحقيقه
سليم:انت تصدق ان انا اعمل في حد كده
مالك:اهدا يا اسد وبيكلم سليم طب مين اللي عملها
سليم: معرفش
اسد: مش هو معاك من يوم خطف ليله
كل ده و العيله كلها سامعه زعيقهم برا
سليم: انا سبته تاني يوم علطول
اسد:كداب
سليم: مش كداب يا بابا
اسد:عايز تقنعني انك سبتو من غير ما تجيب حق ليله
سليم بتسرع: لا طبعا جبته
اسد:انك موته صح
سليم: لا
مالك:طب عملت في ايه
سليم: خليته اقل من اي واحده ست
مالك: يعني مش انت اللي قاتلته
سليم: لا يا عمي موت ايه
اسد: انا مصدقك
سليم:انت ازاي تشك فيا ان انا اعمل كده انا جبت حق ليله و هو كل الايام دي كان في المستشفي
اسد: عشان ساكت ومعرفتيش انت عملت في ايه
سليم: خد الفلاشه دي و هتعرف عملت في ايه
واسد بياخد الفلاشه وبيفتحها هو و مالك
وكانت عباره عن سليم وهو بياخد حق ليله
سليم بعصبيه في الفيديو:دي حاجه بسيطه عشان حاولت تعتدي عليها
مالك: يخربيت ابوك في حد يعمل في حد كده
سليم: ده حاجه صغيره جنب اي حد يفكر يلمس حاجه تخصني
ليله اول ما سمعت الجمله دي فرحة
سليم بيطلع من المكتب بيلاقي العيله كلها
حور وبتقرب منه:انت رايح فين اقعد افطر معانه عشان خاطري الفطار اهو جاهز اقعدي
سليم بيقعد
والعيله كلها بتتجمع علي الفطار
اسد:ها يا ست ليله قررتي ايه
ليله وعيونها في عيون سليم:
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!