Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فاطمة جودة

   رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فاطمة جودة

بعد ما روحو البيت 
عهد .. لي لي .. اومال البنات فين 
ليليان .. راحو يجيبو حاجات للمصيف 
عهد .. ماشي 
ليليان .. طب انا زهقانه جبتو اي 
عهد اتكسفت 
عاصم .. لبس ليا يا ماما 
ليليان .. ماشي انا هعمل كيك وانزلو اقعدو معايا 
عز .. انا هقعد معاكي اطلعو اوضتكو 
عاصم .. حاضر وخد عهد وطلعو 
ليليان .. يوووه يا عز انا زهقت العيال بيخرجو وانا بفضل لوحدي 
عز خدها وطلعو اوضتهم .. انا مش مالي عينيك 
ليليان ابتسمت بسخريه .. انت فين يا عز انت في الشركه علي طول وسايبني 
عز حضنها .. عشان اطلعك المصيف اللي انتي عايزاه كان لازم انشغل الفتره دي 
ليليان .. زعلانه صالحني 
عز قبلها بحب 
*******
عهد كانت في الحمام 
عاصم .. زي ما قولتلك تظبط كل حاجه 
مجهول .. متقلقش يا باشا 
عاصم .. ماشي سلام 
عهد خرجت لقته نايم على السرير عاري الصدر راحت نامت علي صدره 
عاصم .. اي يا حبيبي 
عهد .. كنت بتكلم مين 
عاصم .. هعرفك بعدين مش هتقيسي اللبس 
عهد .. هاخدهم المصيف 
عاصم اتنهد بضيق وقام واقف وضهره ليها 
عهد حضنته من ضهره .. مالك 
عاصم .. فكرة انك ما زلتي بتخافي مني بتخليني اكره نفسي 
عهد قبلت شفاتيه وهي واقفه بتحاول توصله عشان طويل عنها شويه .. انا بقولك في المصيف مش عشان خايفه منك عشان تغيير الجو وكده 
عاصم بادلها قبلتها .. احلفي انك مش خايفه 
عهد .. والله مش خايفه حد يخاف من القمر دا انا ملكك بتاعتك وجمبك 
<خليني جمبك خليني في حضن قلبك خليني خليني جمبك خليني في حضن قلبك خليني خليني جمبك خليني خليني في حضن قلبك وسيبني احلم سيبني احلم سيبني احلم سيبني >
عاصم شالها .. بحبك 
******
Fatma goda 
زين .. حبيبي عامل اي 
يارا .. الحمدلله احسن 
زين .. احنا طالعين مصيف هتيجي معانا 
يارا .. لا طبعا 
زين .. مش بمزاجك كلهم مخطوبين هطلع انا السنجل اللي فيهم وهعرفك عليهم كلهم 
يارا .. طب واهلي 
زين .. لما نرجع نعمل الخطوبه وبعدين انتي مش اهلك سافرو من يومين امريكا 
يارا .. اه 
زين .. يبقي هتيجي معانا 
يارا .. زين بقي 
زين .. حبيبتي انتي طالعه معايا وبعدين البنات معانا وماما ولي لي وكلهم متخافيش 
يارا .. ماشي 
******
ادم .. انتو اتأخرتو كده لي 
ميرا وهي بتاخد نفسها .. احنا اتمرمطنا 
ادم .. وريني جبتي اي 
ميرا .. اي رأيك في المايوه ده 
ادم .. حلو جدا بس مش هيبقى ضيق 
ميرا .. يا ادم دا مايوه هيكون واسع والا جلبيه يعني 
ادم .. مش فاهم يعني لما تلبسي دا هيكون لازق عليكي واي حد هيبص 
ميرا .. طب اعمل اي 
ادم .. بصي انا كنت شوفت حاجه كدا اونلاين عامله زي الطرحه كده بتتحط علي الوسط 
ميرا .. جبتها 
ادم .. خلاص ماشي 
ليان .. انا طالعه اوضتي 
ادم .. يلا يا شاطره الحقي كلمي حازم 
ليان .. دا انت بارد 
ادم ضحك .. بهزر والله
ليان .. زومه حبيب قلبي 
ادم .. ربنا يخليكو لبعض وحط ايدو علي كتف ميرا ويخليكي ليا يا روحي 
ميرا .. اونكل فين 
ليان .. في اوضتهم 
ميرا .. ماشي 
ليان طلعت 
ادم .. ميرا أنا جعان 
ميرا بتمثيل .. النوم حل عليا فجأه 
ادم .. عشان خاطري وهساعدك والله 
ميرا .. هغير هدومي واجي 
ادم .. متتأخريش 
ميرا .. ثواني 
*****
في التليفون 
زين .. وحشتيني 
هيدي كانت قاعده جمب سليم .. وانت كمان يا روحي 
سليم .. زين خلاص فكك من جو وحشتيني وكده عشان مزعلكش 
زين بعند .. اختي 
هيدي .. بس بس عامل اي ويارا عامله اي 
زين .. الحمدلله بقت احسن انا معاها 
هيدي .. في بيتها 
زين .. اه 
هيدي .. احترم نفسك ها 
زين .. محترم والله 
هيدي .. ماشي يا حبيبي سلام 
سليم بصلها 
هيدي .. اخويا يا سليم 
سليم .. متستهبليش مش اخوكي 
هيدي .. اخوات في الرضاعه 
سليم .. انا لسه مش متقبل الموضوع 
هيدي .. وبعدين بقي 
سليم .. خلاص خلاص خرجتي وجبتي اللي انتي عايزاه 
هيدي .. ايوه
******
Fatma goda
يوم السفر 
كل اتنين في عربيه وزين عرفهم علي يارا وحبوها لأنها باين عليها طيبه
بعد وصولهم الساحل الشمالي
عز .. كل واحد يعيش مع نفسه بقي 
عمر .. ياريت احنا جايين نبسط 
عز .. مش عايز حد يخبط عليا عايز انام وارتاح 
ادهم .. خش يا عم هو حد كلمك 
كل واحد دخل اوضته 
في اوضة سليم بيتكلم في التليفون 
سليم .. نامي وبليل هعملك اللي انتي عايزاه 
هيدي .. سليم 
سليم .. اي يا روحي 
هيدي .. هو انا لو قلعت الطرحه عادي 
سليم .. ممكن تيجي الاوضه عايز اتكلم معاكي 
هيدي .. ماشي وراحتله الاوضه 
سليم .. اقعدي 
هيدي قعدت .. قولت اي 
سليم .. انتي شايفه أن دا صح 
هيدي .. منا بسألك 
سليم .. مينفعش طبعا الحجاب مش لعبه تقلعيها وقت ما تحبي وتلبسيها وقت ما تحبي  وحرام انك تبيني الشعرتين دول طبعا انا عارف أنه مش قصدك تبينيهم بس حاولي عشان يكون حجاب صح 
هيدي ابتسمت .. ربنا يخليك ليا انت طلعت محترم 
سليم غمز .. تؤتؤ انا محترم في حاجات وحاجات سافل فيها 
هيدي ضحكت .. ماشي يا خفيف انا راحه انام 
******
ادم راح لميرا 
ميرا .. نعم 
ادم .. جيت اقعد معاكي 
ميرا .. عايزه انام
ادم .. اتخمدي مش همشي 
ميرا .. ادم 
ادم .. يا قلب ادم 
ميرا .. روح اوضتك 
ادم .. هقعد معاكي بإحترامي والله 
ميرا .. انا هدخل اغير
(ميرا كانت بتقعد معاه ب بيجامه بكم وطرحه ) 
ادم .. انا هقعد في البلاكونه 
ميرا بدلت ملابسها وجت قعدت معاه ادم كالعاده حط ايدو علي كتفها وهي بتسند رأسها علي كتفه 
ميرا .. بحس معاك اني واحده تانيه 
ادم .. دي حاجه كويسه والا وحشه 
ميرا ضحكت .. مش عارفه 
ادم .. لما بتسندي رأسك عليا بحس بحنان وأنك بتحبيني و واثقه فيا والا اي
ميرا .. اديك عمري وانا مطمنه 
ادم .. ربنا يخليكي ليا .. طلب صغير 
ميرا .. ها 
ادم .. نتجوز بقي احساس سخيف أن اللي بتحبها قدامك علي طول وبتخاف عليها احسن تأذيها في لاحظة 
ميرا .. مش فاهمه حاجه 
ادم .. يا حبيبتي طول ما انتي قدامي انا خايف عليكي من نفسي لأني مبقدرش اسيطر علي مشاعري 
ميرا .. انا بأحترمك جدا رغم انك سافل اصلا 
ادم .. اني احضنك دا شيء استرد بيه طاقه واحس بحبي عشان اقدر اوصلك احساسي 
ميرا .. عارفه علي فكره 
*****
Fatma goda
عاصم .. عهد بقالك ساعتين في الحمام بتعملي اي 
عهد .. منا مش هخرج 
عاصم .. مالك انتي كويسه 
عهد .. سيبني يا عاصم دلوقتي 
عاصم فتح باب الحمام ولقها مكسوفه تخرج عشان لبسها مسك ايديها .. اي القمر دا 
عهد .. 
عاصم .. عهد يا حبيبي بكلمك 
عهد .. عاصم انا . انا 
عاصم شالها هي خفيفه .. ممكن تهدي مالك متوتره لي 
عهد .. اللبس دا عريان اوڤر 
عاصم .. حبيبتي انتي اللي اوڤر وخرج من الحمام وهو شايلها 
عهد .. مش هنخرج 
عاصم .. هنخرج بس مش انهارده والا انتي اي رأيك 
عهد حضنته عشان متوشوفش نظرة عينيه اللي بتخليها في عالم تاني 
عاصم قربها منه وانفاسهم بقت قريبه من بعض وطبع قبله طويله علي شفاتيها وهي استسلمت لعشقه وتاهت في عالم حبه 
*****
Fatma goda
في صباح يوم جديد 
ادم صحي لقي ميرا نايمه علي كتفه هزها .. ميرا .. ميرا .. يا حبيبتي 
ميرا .. عايز اي عايزه انام 
ادم .. اصحي بقي الساعه عشره عشان نبدأ اليوم من أوله 
ميرا صحيت .. خلاص اهو فوقت انت نمت هنا 
ادم .. ياربي علي الغباء ما احنا نمنا واحنا سهرانين وانتي اهو قايمه من علي كتفي 
ميرا حسست علي كتفه .. معلش هو اكيد نمل 
ادم .. بتعملي اي 
ميرا  بتمشي ايديها علي كتفه بحركات دائرية .. بخليه يفك 
ادم ضمها ليه.. يلهوي بقي انا هتجوز القمر الحنينه دي 
ميرا .. ربنا يخليك ليا يا روحي عمري ما كنت اتخيل اني ممكن احب بالطريقه دي 
ادم .. قومي البسي وانا هروح البس عشان ننزل البحر 
ميرا .. طب البس وتعالي 
ادم .. ماشي 
******
الكبار نزلو لوحدهم متجمعين 
زين بيخبط علي يارا 
يارا .. صباح الخير 
زين .. صاحيه والا صحيتك 
يارا .. اه صاحيه 
زين .. مش هننزل البحر 
يارا ضحكت .. انت اهبل والا اي دراعي 
زين .. بصي اقعدي علي الشط متنزليش بجسمك فاهمه 
يارا .. ماشي يلا 
****
الكل اتجمع تحت 
كارمن .. كتك القرف وانت حلو كده 
وليد ضحك .. في اي 
كارمن .. اي العضلات دي مش فاهمه 
مراد .. اهمدو بقي يلا ننزل البحر 
نزلو ما عدا حور ويوسف 
حور .. عاجبينك 
يوسف .. هما مين 
حور .. البنات العريانه يا جزمه اللي عمال تبص عليهم 
يوسف .. حور اهدي شويه بقي مش كده 
حور ضربته في كتفه .. اقسم بالله انت زباله وانا نازله البحر يارب تولع انت وهما 
يوسف شدها وبقت في حضنه .. هتهزري انتي عارفه انا مبصتش علي حد 
حور .. لا بصيت وملكش دعوه بيا 
يوسف بتمثيل .. اااااه قلبي 
حور بلهفه .. يوسف انت كويس 
يوسف مسكها .. هموت لو زعلتي مني انتي عارفه اني مبصتش علي حد 
حور .. خلاص 
يوسف قرب منها .. مش زعلانه 
حور .. يخربيتك بابا شايفنا 
يوسف ..  مش واخد باله 
حور .. يوسف اتلم شويه مش كده عشان بجد هزعل 
يوسف .. خلاص تعالي ننزل البحر 
******
Fatma goda
عاصم صحي لقي عهد نايمه علي صدره فضل يلعب في شعرها لحد ما صحيت 
عاصم .. صباح الخير
عهد بكسوف .. صباح النور يا حبيبي مش هننزل 
عاصم .. خلينا هنا 
عهد بزعل طفولي .. عايزه انزل يا عاصم مليش دعوه 
عاصم .. بس هنزلك انتي مش وش نعمه 
عهد ضربته .. طب والله لأوريك 
عاصم ضحك .. ايدك تقيله 
عهد .. ما انت بتقول مش وش نعمه 
عاصم .. خلاص يا ستي انتي وش نعمه وكل حاجه حلوه 
عهد .. احلف
عاصم .. اه والله انا هاخدك ونروح مكان بعيد عنهم عشان ننبسط مع بعض لوحدنا 
عهد .. طب ما ناخدهم معانا 
عاصم .. لا والنبي احنا عرسان يا ماما 
عهد ضحكت .. ما خلاص 
عاصم شال شعرها من علي عينيها.. خلاص اي 
عهد .. انت بتقول عرسان واحنا متجوزين من بدري 
عاصم .. الرسمي امبارح بداية شهر العسل 
عهد .. هتفسحني ونخرج 
عاصم .. كل اللي انتي عايزاه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!