روايات

رواية مليكة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد البارت الثامن

رواية مليكة الفهد الجزء الثامن

رواية مليكة الفهد الحلقة الثامنة

وصلنا عند شريف لما قال.والله لا اندمك عليها ي الياس
(عند الياس)
خلص اكل
محمود.الف هنا
الياس.الله يهنيك الاكل جميل تسلم الي عملت
محمود بحزن.سلمت يبني
الياس.قام يتمشي مالك ي عم محمود
محمود بحزن.والله يبني البت عايزه عمليه الزايده والحال زي ما انتا شايف
الياس.ومقولتليش ليه ي عم محمود انا مش قولت قبل اكده اي حاجه تحصل تقولي
محمود. انا مش عايز اشيلك همي
الياس.همك هو هو همي طلع فلوس كتير امسك ي عم محمود روح الحق بتك
محمود بدموع فرحه.ربنا يخليك يبني ويرزقك ببت الحلال الصالحة الي تراضيك
الياس بحزن.اللهم امين    همشي انا. السلام عليكم
محمود.وعليكم السلام يبني
مشي الياس وصل الفيلا ادي المفتاح للحارس يودي العربيه المغسله
الحارس.حاضر حضرتك
هوه داخل قابل الحارس بتاع قصر جده
عثمان.الياس بيه شنطه هدوم مليكه هانم ادخلها فين
الياس.لا سيبها انا هدخلها
عثمان.حاضر ي بيه
اخد الياس الشنطه منه ودخل الفيلا لقي الجو كان هادي والفيلا متهويا الشبابيك مفتوحه والمايه اتشالت بمعني اصح الي قال عليه اتعمل
بص في الرسيبشن مفيش والصالون برده مش لاقي مليكة ولا المطبخ
الياس لنفسه.ممكن تكون فوق رايح يطلع لقي السجاد عند السلم ومليكة علي السلم قاعده وحاطه راسها علي رجلها
الياس بخوف.مليكة
مليكة.بصوت ضعيف مم
الياس.قعد جمبها مالك فوقي
مليكة __________
الياس.هزها مليكة فوقي
مليكة.ميلت عليه بقت في حضنه
الياس بخضه وشالها وطلع الاوضه بتاعته حطها علي السرير ونزل يجب مياه وطلع
قعدها نص قاعده.قومي اشربي مياه
مليكة.شربت شويه
الياس.مالك ايه الي حصلك
مليكة بصوت كد يكون مسموع انا مأكلتش ليا ٣ ايام
الياس.افتكر ان لما كانت هناك مأكلتش ولما جه هنا خلاها تشتغل ومفيش اكل حتي التفاحه اكلت قاطمه واحده عشان نامت
الياس بص عليها.هجبلك اكل حاضر
مليكة.هومي غرقت
الياس.في شنطه الهدوم تحت هجبهالك
مليكة.ماشي
نزل الياس يجب هدوم مليكة وطلع خبط عليها
مليكة. بصوت ضعيف ادخل
دخل الياس لقي مليكة نايمه حط الشنطه علي الارض
قامت مليكة من علي السرير
الياس.اساعدك
مليكة.لا انا هغير لوحدي
الياس.انا هنزل اجبلك اكل
مليكة بدوغه. ماشي راحت لغايت الشنطه طلعت الهدوم ودخلت الحمام
الياس.اخد نفس بقوه ونزل طلب الاكل وأمر الحراس تجيب الخدم من بكره
(في قصر الحج عمران الدمنهوري)
دخل بلال من الباب.يالي هنا
الخادمه.كله متجمع في الصالون
بلال.استر ي يارب عشان بخاف من التجمع ده
الخادمه بضحك. ضحكتني يبني
بلال بهزار.ايوه كده العب يسوسو بقولك تتجوزيني
(طبعا بلال شخصيه مرحا جدا)
سحر بضحك.يبني انتا قد ولدي
بلال.ولدك ولدك هروح انا ي حجه
سحر.ربنا يخليك يبني ويرزقك ببت الحلال الصالحة الي تريحك
بلال.رفع ايده للسماء بصوت عالي ياااارب ومشي دخل الصالون لقي جده وابوه وامه وعمه وايناس وشاهيناز قعدين
الجد.صوتك عالي ليه ي بلال
بلال بص علي ايناس.اصل سوسو دعتلي ببنت الحلال الصالحة
ايناس.اتكسفت وبصت في الأرض
الجد لاحظ وابتسم من غير  حد ياخد باله
محمد.ي بوي انا كلمت الياس عشان كليه مليكه
الجد.ماشي ي ولدي هي هتروح امته
محمد.الياس قال خليها آخر الاسبوع اكده
الجد.وانتا قدمتلها كليه ايه
محمد.مليكة السنه دي رايحه تانيه كليه هندسه وكانت بتساعدني في الشركه هناك
الجد بإعجاب.بسم الله ماشاء الله كده هي تبقي مع شاهيناز يروحو مع بعض بس شاهيناز رابعه هندسه
احمد.ربنا يخليهالك خلاص تبقي تنزل معانه تدرب في الشركه هي وشاهيناز
احمد.ايه رايك ي بتي
شاهيناز بغيظ.ماشي ي عمي المهم رأي جدي
الجد.انا معنديش مشكله
احمد.تمام
بلال.نور فين
محمد.بتذاكر النهارده كان اول يوم ليها في المدرسه
ايناس.دلوقتي ي جدو شاهيناز هتروح مع مليكة انا مين هيوديني دلوقتي وانا الكليه بتاعتي غيرهم انا رايحه تالته طب أسنان
بلال بندفاع.انا هوديكي
الكل ضحك عليه
ايناس.با احراج طب انا هطلع ي جدو بعد اذنكم ومشيت
الجد.ايه ي فاطمه يلا جهزو الوكل
فاطمه.حاضر يعمي
بلال.طب انا تروح اغير ومشي بسرعه
ايناس طالعه السلم
بلال.ايناس
ايناس بكسوف.نعم
بلال.مالك طلعتي تجري ليه ومقلتيش ماشي
ايناس.انا مش هينفع اقول كده قدام جدي وابوي والكل
بلال بخبث.يعني انتي عايزاني اوصلك
ايناس بكسوف.انا وجايه تطلع
بلال قال.اه
ايناس بخضه.بلال مالك
بلال.ده وجعني وشاور علي قلبه
ايناس.بخوف حاسس بأيه
بلال.شفيه ماله بيحب واحده وهي مش حاسه بيه
ايناس وشها بقي احمر.ي راجل
بلال.قرب منها .والله حتي بصي كده
ايناس.ضربته في كتفه
بلال.اه
ايناس.ايده جده
بلال اتفزع. بص وراه ملقاش حد لف لا بص علي ايناس لقاها بتجري علي السلم
بلالبصوت عالي. هتروحي فين مسيرك مكانك هنا وشاور علي حضنه
ايناس اتكسفت جامد عشان صوته كان عالي وقفلت باب الاوضه
بلال.مجنونه بس هيبقي مكانك في قلبي وطلع الاوضه بتاعته
(عند الياس)
جاب الاكل وطلع الاوضه عند مليكه
ومليكة كانت طالعه من الحمام لبسه سلوبت قصير جدا
(لان هي كانت بتلبس كده هناك)
الياس بصلها وتنح جامد فيها وقرب منها
يتبع ……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على (رواية مليكة الفهد)

اترك رد

error: Content is protected !!