Uncategorized

رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

_خالد بصدمه… رؤي
_روئ…  اها رؤي.. اللي مستغلها ورايح تتجوز عليها… من وراها..  واهلك عادي…قصرت معاك فحاجه انا…  ليه تعمل فقلبي كداا ده انا يخي حبيتك…  وانت استغفلتني كداا ارتحت يعني وقال اي بحبك وانت اول حب واخر حب فحياتيها طب وانا شفافه فـ حياتك صح…  وانتي يهانم رايحه تخطفي واحد من مراتوه يخطفه الرجاله.. 
_سلمي..  بتبص لخالد…  بقا انت متجوز…  لا برافوا بجد…  انت عظيم اوووي… اوووووي…  ايه اللي انت عملتوه ده هه…  متجوزني ومفهمني اني اول حد فـ حياتك وانت متجوزه اصلا 
_خالد… كنت هطلقها اصلاً
_روئ….البسي بقاا يقطه وتلف في الشقه  انما الشقه ايه زوقها هايل.. هايل بجد يخالد قولي بقاا انا نويت  ابات انهرضه هنا فانام هنا ولا هنا اعتقد اوضه النوم لا الاطفال وبتبص لسلمي عندك بقاا بجامه حلوه ليا وجت تقرب من الدولاب 
_خالد… مسك ايديها وضغط عليها جامد انت اتجننتي ايه اللي بتعمليه ده غوري من هنا… غوري 
_رؤي… قربت منه وبهمس هي تعرف انك لامؤاخذه وقبل متكمل كان قلم نازل علي وشها من خالد 
_واتكلم بزعيق..  انتى… انتي اللي مش بتخلفي مش انا كدبت عليكي علشان خايف علي مشعرك مكنتش عايز اجرحك يهانم انتي اللي لامؤاخذه مش بتخلفي واتجوزتي علشان عايز اكون اب لما النتيجه التحاليل طلعت كدبت عليكي 
_رؤي بهستريه…  كدااااااب وبهدوء ولو ده مش يديق الحق انك تتجوزي علي بعد ٣ سنين حب ٢خطوبه و١ جواز ولا تلقيك اكتشفت اني مش مهمه صح…. انا هدمرك يخالد هدمرلك حياتك يخالد 
_ وفجأه المكان مليان دخان جامد اوووي زي قنبله المسيله للدموع كداا و التلاته يغمي عليهم… بعد ما شخص مجهول رش عليهم مخدر وشالهم الاتنين وركبهم العربيه ومشي 
_اما خالد..  فسبوه مغمي عليه 
______________________♡’ 
مجهول…. ياانا ياانت يخالد انا هوريك
وبص لسلمي ورؤي… انتوا الاتنين ضحيه لخالد الكلب ده وكمل سواقه ووصل مكان بعيد عن عيون الناس ونده رجالتوه وشال هو رؤي وطلعها وراجل من الرجاله شال سلمي ودخل كل واحده اوضته وقفل عليهم 
_المجهول للرجاله… تقفوا تحت البيت وعينكم عليهم اي غلطه فيها حياتكم مفهوم 
الرجاله… مفهوم يباشا 
ويمشي المجهول وهي مبتسم لانه حقق ولو جزء من الخطه وفـ نفسه حقك هيرجع يملك 
______________________♡’ 
_خالد… يبدأ يفوق ويفتح عينوه ببطء وبعد دقايق يقوم يوقف ويحط ايدوه علي راسوه 
_خالد… هما فين وفضل يدور عليهم فـ الشقه كلها وينصدم لما ميلقيش ليهم أثر وفـ نفسه اخر حاجه فكره اني دخل اشخاص غريبه لسه هنتكلم وطلع دخان واغمي علينا هو في اي انا معنديش عداوه مع حد طب هعمل ايه وهتصرف ازاي 
_خالد.. قعد بهدوء وبدأ يفكر هيكون فين ومع مين و اي حصل ملقاش نتيجه او اجابه توصلوا لسلمي ورؤي
وفضل يرزع فكل حاجه حواليه ولمح ورقه ففتحها 
“هنتصدم لم تعرف الحقيقه  متفكرش كتير لانك عمرك ما تتوقع انا مين اصلاً هتتصدم!..” 
_خالد… مسك الورقه وضغط عليها جامد وبيبص فـ ساعتوه لقي ان الوقت متأخر ومينفعش يكلم حد 
______________________♡’
_في شقه المجهول…” 
_سلمي… بتفتح عنيها وتفوق وتقوم تقف تبص حوليها وتقرب من الباب وتفتحوه وتخرج لاوضه اللي جمبها 
_سلمي… اي ده مرات خالد وتقرب منها تفوقها 
_رؤي… في اي انا فين لا يخااااالد 
_سلمي…فوقي… فوقي 
_رؤي.. تفوق وتقوم تعد وتبص حواليه 
_رؤي…. احنا فين وفي ايه… احنا مين جابنا هنا… وانتي بعملي ايه 
_سلمي… بتفسح وتضحك
_رؤي… تقوم وتخبط علي باب الشقه جامد انتووو يبهايم يلي هنا يحمير يبقررر يجعرات افتحولنا..  طب طمنوني احنا مخطوفين طب ردوا..  
الباب مقفول ومحدش رد 
_سلمي… هنعمل ايه 
_رؤي..  مدت ايديها انا رؤي
_سلمي.. وانا سلمي ضرتك يعمررري 
_رؤي..  غصب عنها ضحكت من الطريقه 
_سلمي بتلقائيه… انا معرفش انوا متجوز مفهمني انوا مطلق علفكره بقالنا شهر اتعرفنا علي بعض حسيتوه المناسب فعملنا فرح علطول..  اسفه ليكي بجد
_رؤي…اسفك مش هيصلح حاجه بس انتي ضحيه زي… وبدموع بس انا مش بخلف هتحرم من اني اكون ام هو كان من حقوه يتجوز بس يطلقني الاول… مش هتستحمل وانا عرفه انوا فغيري فحياتوه… اكيد لما يخلف هينسي اصلا لو فضلت علي زمتوه بس هو استغفلني وحب يعمل كداا انا هوري رؤي والعشق والانتقام وهجنن خالد ده 
_سلمي… بصتلها وبصت في اللاشئ مبقتش عارفه تعمل ايه واتكلمت عارفه انا وحيده ولا عندي اب ولا ام ولا اخوات واعمامي وخلاني كل واحد يقدره علي اللي معاه كنت مفكره خالد هيكون كويس ليا وعوضي بس يلا هطلق بدري اوووي.. متبصليش كداا منا مش هكون السبب في خراب بيت برضوا
_رؤي بصتلها بسرحان وفـ نفسها دي انتي خبيثه يبت بقا.. منا مش هكون السبب في خراب بيت ده انتي عارفه انوا متجوز يعقربه ده انا قاريه الشتات بتاعت الواتس.. بس انا جاحده وخطتي دي جامده اووووي،
_______________________♡’ 
بعد سنه وشهرين”
_خالد… يعني ايه ملهمش اثر الارض انشقت وبلعتهم يمحمد 
 _محمد…  اكيد في حاجه غلط يخالد في حلقه مفتقده في الموضوع ده 
_خالد..  اقفل يمحمد ورمي الفون بعصبيه، ايه بقااا روحتي فين يرؤاااااااااااااااا انا السبب اكيد بس فين سلمي سلمي فين… الاتنين اختفوا فين كل ده ومش ليكم انا هتجنن واحشتنااااااي اووووووي يرؤاااااااااا وفضل يرمي حجات من علي المكتب 
___________________________♡’
في شقه المجهول ” 
_رؤي واقفه في اوضه وقدام شاشه كبيره وخالد باين فيها وهو بيعمل الريأكشنات دي فدمعت ومسحت دمعت اكسريه  يرؤي.. زي مقتلها دمري يرؤي،هو خلاص كداا حبك يرؤي  وصرخت انتقمييييي ودمري بقاااااااااااا 
وجابت فونها وبتكلم المجهول
_رؤي… تراقب كويس ده لسه صدمته الكبيره لما يعرف انت مين واي حقيقك… وقفلت معه 
_رؤي… اقرب شخص ليك قتلت حبيبتوه يخالد انت دمرت ناس كتير 
_سلمي… بتبص علي الاوضه وفـ نفسها من ساعه انا جت هنا وانا بلاحظ وجود رؤي هنا يترا بتعمل ايه ووتسحب وتدخل 
_سلمي…..  اي ده خااااااالد انت ازاي كداا هو ايه اللي بيحصل هنا 
_رؤي قعدت بهدوء…  باخد حقي، حقي جواز خالد وانوا يستغفلني… وبزعيق حقي  اختييييييييي اللي قتلها !!
_سلمي بصدمه … قتل أختك!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!