Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل العشرون 20 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل العشرون 20 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل العشرون 20 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل العشرون 20 بقلم أحلام تامر

ناصر بصدمه :مديحه
مديحه كمان انصدمت لكا؛ افت ناصر
مديحه انت بتعمل اي وبصت لاياد والدموع ف عنيها
ناصر لسه هيتكلم
اياد انتو تعرفو بعض ي ماما
ناصر بص لاياد وبدموع اياد ابني
اياد استفرب جدا ولسه هيتكلم بس قاطعهم حضور الممرضه عشان تاخد مديحه لغرفه سحب الدم
مديحه مشيت معاها بهدوء وسالت الممرضه وهيه بتسحب منها
مديحه بتوتر.. هيه.. هيه البنت اللي جوه اسمها اي
الممرضه علي ما اتذكر ريماس ناصر
مديحه عيطت اكتر
الممرضه في حاجه تعباكي
اومات مديحه بلا
اعطتها الممرضه كيس عصير وذهبت لكي تعطي الطبيب الدم
مديحع قعدت تعيط معقوله ريماس تبقي بنتها.. طب ازاي محستش بيها لما ريماس كانت عندها المفروض ان الام تحس ببنتها طب ليه نا محستش بكده
عاجبك كده.. كان هذا صوت ناصر
مديحه بصتله بحزن كنت عايزني اعمل ايه
ناصر انتي مش بس يتمتي ولادك انتي بعدتي الاخوات عن بعضهم ثم اكمل بغضب انتي لولا خوفك كان زمان ولادنا متربيين ف حضننا بس انتي عارفه ده مش خوف.. ده اسمو انانيه انتي انانيه ي مديحه ولدتي بنتك ورمتيها لاخويا لييه مش كنتي اتطلقتي عشان خايفه ابنك يتيتم طب طب ليه يتمتي البنت لييه مربتهاش ف حضنك ومع اخوها..
مديحه مكانتش عارفه تتكلم
ناصر انتي عارفه بنتي مرت بايه طول فتره غيابي.. طول الوقت ضرب وذل واهانه لا وجواز اجباري وانتي مهانش عليكي تسالي عليها حتي.
ايييه ريماس اختي.. كان هذا صوت اياد
مديحه بصتله بحزن شديد
اكنل ناصر وهو يقرب من اياد اه يبني ريماس اختك ونا ابوك
اياد انت ناصر محمود سامي
ناصر اه نا ناصر محمود سامي الدسوقي
اياد بص لامه بصدمه ليه خبتي عليا انو عايش.. لييه تبعدينا عنو.. لييه تخليني يتيم ونا صغير.. محستيش بتعبي لييه
ناصر عشان فعلا نا كنت ميت ي ابني اكيد تعرف موضوع خالد ابو فارس ونا كنت معاه
اياد بص لناصر بحنيه وحضنه جامد.. لييه بعدت عننا.. ليه سبتنا ليها
مديحه انصدمت من اخر جمله قالها اياد
مديحه.. ليه سبتنا ليها ي اياد للدرجه دي كرهتني.
اياد ماحدش بالو من الجمله اللي قالها
ماما نا مقصدش نا اسف بس نا فعلا كنت عايش من غير اب من غير سند وضهر
مديحه حقك عليا يبني والله ما كان بايدي
اياد طب طب لييه سبتي اختي تعيش مع مرات اب تعذبها وتهينها وتبعها لاي حد
مديحه ببكاء مكنش بارادتي والله غصب عني
اياد لييه اي اللي حصل عشان تربيني نا وترمي بنتك
قاطعهم دخول الممرضه الاستاذ فارس بعت لحضرتكو عشان يطمنكو ان المدام ريماس خرجت من العمليات
الكل خرج بسرعه
ناصر ريماس عامله ايه
فارس بحزن عندها كسر ف ايد وكسر ف وجليها وبعض الكدمات ف وشها والدكتور بيقول هيتاكد انها كويسه لما تفوق يطمن ان مفيش اضرار الحادثه
فارس خلي الكل يمشي ما عدا اياد وناصر اصروا انعم هيفضلو وفارس استغرب اصرار اياد انو يفضل وفسرو انو عشان يفضل معاه.
الدكتور دخل كشف علي ريماس وريماس فاقت وفضلت تتمتم بكلام مش مفهوم.
الدكتور بلغ فارس وناصر واياد انها فاقت اياد دخل جري قبل فارس مما جعل فارس يستغرب والغيره تسيطر عليه دخل فارس لقي اياد حاضن ريماس برفق
فارس:اياااد.. انت بتعمل اي
اياد وانت مالك واحد بيحضن.. وقبل ما يكمل كان فارس مسكه من قميصه جامد
ريماس بصوت منخفض طلعوه بره
فارس انصدم وافتكر اللي عملو فساب إياد.. ريماس حبيبتي اسمعيني حقك عليا والله
اياد ابعد عنها كده عشان متزعلش
فارس إياد انت بتعمل اي.. دي مراتي
اياد ودي اختي
فارس اخت مين.. اه اختك ف الاسلام وبتعتبرها اختك تمام بس مش لدرجه انك تحضنها..
اياد بص لريماس بكل حب وحنيه لا مش اختي ف الإسلام دي اختي حقيقي وشاورع ناصر والحاج العسل ده ابويا
ريماس كانت مصدومه ازاي
اياد قومي انتي بالسلامه وهنفضل علطول مع بعض واقرفك حكاوي
ريماس بحزن اقوم ازاي انت مش شايفني عامله ازاي
اياد اقسم بالله عسل وقمر حتي لو متمرمطه برضو عسل
فارس كلن واقف هيولع
ناصر كده تخوفينا عليكي ي حبيبتي.. ده نا ما سدقت لقيتك
ريماس بمرح كنت عاوزه اشوف غلاوتي عندكو اي
فارس حمدالله على السلامه يحبيتي
ريماس لاياد مش عايزاه ف الاوضه
اياد فارس لو سمحت اخرج
فارس بغضب اخرج ازاي واسيبها لوحدها وبعدين دي مراتي ونا بحبها واللي عملتو ده كان غيره مش اكتر
ريماس ببكاء بابا والنبي خليه يخرج نا تعبانه  وهو موجود
فارس بحزن خرج من المستشفى كلها وفضل يلف بعربيته. ورن على احد رجاله ف الشركه
الو عايزك تبعتلي عنوان السكرتير بتاعي اللي اسمه عبدالله…. فورا
عند ريماس مكنتش متقبله فكره ان مديحه تبقي امها او ان يطلع ليها ام اصلا..
تاني يوم مديحه راحت تزور ريماس
ريماس اول ما شافتها فضلت تعيط وكذالك مديحه
مديحه:حقك عليا ي بنتي حقك عليا ي ضنايا
ريماس :لا رد
مديحه راحت تمسك ايد ريماس
ريماس ابعدي عني.. قومي.. اطلعي بره نا معنديش ام امي ماتت
**********
عند فوزيه
لبست وراحت لناصر.. الف سلامه لريماس ي اخويا باذن الله تقوم بالسلامة.. بس قوي نفسك كده
ناصر عايزه اي ي فوزيه
فوزيه ردني تاني والنبي وهعيش خدامه ليك ولريماس
ناصر لا مش. هرجعك يا فوزيه.. عارفه ليه عشان نا بكرهك اه بكرهك ولسه بحب مديحه
فوزيه بغضب بس خلاص مديحه بح.. مشيت وسابتك.
 هيه اول واخر حب ليا حتي لو عيه اللي بعدت عني مقدرش اكرهها..
عشان النبي ي ناصر رجعني ليك والله بحبك ومقدرش من غيرك..
ناصر انتي ست معندكيش كرامه بقولك مبحبكيش اي مبتفهميش.. قومي اطلعي بره.
قامت فوزيه تمشي وهيه فعلا متاثره وزعلانه لانها فعلا بتحب ناصر..
ناصر بعد ما مشيت كنت فاكر اني لما اتجوزك هخليها تغير وترجع ليا بس للاسف كنت غلطان.. اتجوزتك ي فوزيه بالتحديد عشان انتي اختها.. عشان تتصدم وترجع بس هيه مرجعتش للاسف مرجعتش
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد