Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

       رواية عوضني بالأجمل الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

يوم فرح چاسمين ومراد….
في ڤيلا مراد الحديدي..
في جنينة الڤيلا..
ابو مراد:انا مش عايز حاجه تنقص من الفرح لازم كل حاجه تبقا جاهزة
وبعد فترة جت العروسة ومعاها يارا واسماء…
مراد مسك ايد چاسمين وطلعوا على الاستيدچ ورقصواا..
جاسم:بس اي الجمال ده كلوا
يارا:حبيبي الجمال اللي انا فيه دلوقتي بسببك عشان اللي معاها واحد زيك لازم تبقى فرحانة دايما وانا الفرحة اللي انا فيها هيا اللي مجملاني
جاسم:ياحبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب
يارا:بس
جاسم:بس اي يروحي
يارا:كان نفسي اعوضك بس للاسف طلعت مبخلفش
جاسم:ياحبيبتي دي حاجه مش بايدينا بس انا بحبك من غير اي حاجه
❤️❤️❤️????.
ونروح عند العشاق الجداد…
اسر:انسة اسماء صح
اسماء:اه انا ازيك حضرتك عامل اي
اسر:الحمدلله انتي اللي رجلك بقت عامله اي
اسماء:الحمدلله بقيت احسن بكتير
اسر:الحمدلله فرحان اني اتطمنت عليكي
اسماء:شكرا جدا ده من زوق حضرتك
اسر:مابلاش حضرتك دي انا لسا صغير مابلاش تكبريني
اسماء بضحك:حاضر ياسطا
اسر:من حضرتك لياسطا الله عليكي
اسماء:انت اللي قولتلي بلاش حضرتك خلاص هقولها تاني
اسر بضحك:لا لا لا خلاص يازميكس
اسماء:ايوا كده خليك فريش
اسر:انا فريش جدا على فكرة
اسماء:بس ميبنش عليك
اسر:بس لما تعرفيني هتعرفي ان دمي خفيف وقمور وكل البنات بتجري ورايا
اسماء:ياجامد انت
اسر:بس حلوة مشاءالله عليكي في الفستان ده
اسماء:ميرسي جدا
اسر:بقولك اي انا زهقت ومش عارف اتكلم تاني انا من يوم ماشوفتك وانتي بهرتيني بجمالك ولقيتها فرصة لما مراد خطب چاسمين قولت يبقا هشوفك كتير وفضلت اتخيلك كل ماتوحشيني فا تقبلي تتجوزيني
وركع على رجلوا قدام الناس كلهاا وكلوا وقف سقفلوا…
اسماء:انت فجئتني بس …..
اسر:بس اي
اسماء:بس موافقة
وطبعا اهل اسماء كانوا في الفرح و وافقوا هما كمان وظغرطوا كلهم????..
بعد الفرح….
چاسمين:انت عارف لو قربت مني هعمل اي
مراد:اهدي يابنت المجنونة هو انا خاطفك اهدي بس كدا وتعالي ناكل ونصلي وبعد كده نتكلم في الموضوع
چاسمين:لاا قولتلك لا
مراد بحركة سريعة مسكها من ايديها…
مراد بيحاول يكتم ضحكتوا:هتسكتي ولا اي
چاسمين:هسكت حاضر يلا ناكل
واتعشوا هما الاتنين…..
وصلوا….
مراد:بصي ياحبيبت قلبي مش انتي بتحبيني
چاسمين:اهه
مراد:وانا بحبك صح
چاسمين:صح
مراد:اومال في اي بقا لي الجنان ده
چاسمين:انا بس خايفة
مراد:طب انتي خايفة لي
چاسمين:كده
مراد حضنها…
مراد:طول ماانتي معايا متخفيش ماشي
چاسمين بعدت عن حضنه….
چاسمين:ماشي
مراد قرب منهاا وبحركة سريعة منوا قبلها بكل حب وهيا ايضا….
ونسيبهم مع بعض شوية….
بعد 3اسابيع..
اروى:مرات اخويا المستقبلية
اسماء:انتي اروى صح
اروى:اه اخت اسر
اسماء:حكالي عنك كان نفسي اشوفك جدا بس شوفتك اهو
اسر:بسببي انا اللي جبتك
اروى:ملكش دعوة بيها يااسر
اسر:خليكي معاها يااروى وخلي بالك منها انا هطلع فوق اخد شاور عشان هتتغدي معانا انهارده
اسماء:خلاص ماشي
ونروح عن ابطال روايتنا…
يارا:بيبي انا هروح اشتري حاجات عايزاها من المول
جاسم:طب خلي بالك من نفسك انا هروح الجامعة وهتاخدي معاكي واحد من الحرس اللي تحت
يارا:حاضر
جاسم:وحاجه تانية متقوليش بيبس دي تاني
يارا:لي يابيبي
جاسم:بتعصبني والله
يارا:خلاص مش هقولك تاني
نزلت يارا وخدت معاها واحد من الحراس وراحت المول
يارا:استنا انت هنا هدخل اجيب حاجة واطلع
الحارس:تمام يافندم اتفضلي
يارا دخلت جابت حاجتها من وخرجت…
يارا:يلا بينا
وداخت كانت هتقع
الحارس:يامدام اكلم دكتور جاسم
يارا:لا لا انا مفي….
ومكملتش الكلمة كانت اغمى عليها
الحارس كلم جاسم ..
جاسم بصدمة:انت بتقول اي طب فوقها ووديها عند اي مستشفى قريبة منكم وانا هاجيلك
وفعلا فوقها الحارس ..
وذهبوا اللى المستشفى..
كان جاسم بقا هناك…
جاسم:اي اللي حصلك
يارا:محصلش حاجة دوخت ووقعت عادي
الدكتورة:اتفضل حضرتك برا عشان اكشف عليها
يارا:لا لا خليه
الدكتورة:تمام عادي
ووقف جاسم والدكتورة كشفت عليها…
الدكتورة:……
جاسم بصدمة:انتي بتقولي اي..
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!