Uncategorized

رواية أحببتك دون أن أدري الفصل الخامس 5 بقلم أماني المغربي

 رواية أحببتك دون أن أدري الفصل الخامس 5 بقلم أماني المغربي
رواية أحببتك دون أن أدري الفصل الخامس 5 بقلم أماني المغربي

رواية أحببتك دون أن أدري الفصل الخامس 5 بقلم أماني المغربي

ليبتعد بعد فترة وينظر إلي ملامح وجهها المصدوم…. صدقيني انا عمري ماكرهت حد قدك 
زقته بعيد عنها وصرخت في وجه….انت مجنون والله العظيم  مجنون  وعاوز تتعالج 
لشدها لحضنه… مجنون بيكي 
زقته…. وانا بكرهك بكرهك ي وائل وعمري ما كرهت حد زيك  وتعرف كمان انا بحب بلال  وعمري مهحبك 
في الوقت دا كان بلال وصل وسمع كلمها 
جري عليها وهو سعيد…. بجد إلي انا سمعته ي نور بجد بتحبيني 
غمضت عيونها وبتلعن الحظ إلي جابه في الوقت دا 
حاوط وجهها بحب بعد ما بعد وائل…. انتي ما تعرفيش قد إي كنت خايف اقول ليكي مشاعري لترفضيني وصدقتنا تنتهي بس الحمد لله انك طلعتي بتحبيني  
حضنها  لتنظر إلي وائل الذي اصبحت عينه بلون الدماء لا تعرف لما شعرت بوجع في قلبها 
ابعدها بلال ونظر إلي وائل بغضب..  انا كلمت الدكتور وحكيت له إلي حصل وطلب إننا نرجع 
نظر لهم بغضب وركب سيارته٣ 
ضي بحزن… استنا ي وائل انا جايه معاك 
عدت الأيام والشهور  ووائل اختفي من الجامعه بعد ما باباه هزئه عشاني لما عرف إلي حصل  
طول فترة غيابه حسيت بفراغ غريب مش عارفه سببه  وفي نفس الوقت ضميري بيأنبني عشان بلال من جه مش عارفه اكسر قلبه ومن جه مش عارفه أحبه ولا اصرحه بالحقيقه 
في الشركه إلي احمد شغال فيها 
وائل بحزن… بابا بالله عليك سمحني بقا  انا بجد اسف  انا والله العظيم مش كنت هسيبها ولا أخلاقي ولا تربيتي تسمح ليا أن اعمل كدا 
احمد بحزن  …. انا مش زعلان منك علي قد ما زعلان إني ما عرفتش اربي واتي طلعت اب سئ
حضنه وائل وعيونه دمعت   … ماتقولش كدا ي بابا انت احسن اب وفي العالم اني إلي غلطت وانت ملكش ذنب  وصدقني مش هعمل كدا تاني وهحاول اتحكم في اعصابي 
طبطب احمد عليه…. وانا  متاكد انك مش هتعملها تاني   تعال بقا  انا عازمك علي الغدا 
ابتسم وائل وحضنه..  وحشتني ي بابا 
احمد … وانت  كمان ي بن الكلب هه 
وهما خارجين خبطوا ببنت 
نور…اووف اووف ي ست  ماما دايما بتنسي تاخدي الدوا بتاعك  
اااااه 
وائل لحقها قبل ما تقع  الاتنين قلبهم دق جامد  لما شافوا بعض كل واحد فيهم كان بيتأمل ملامح التاني  هو كان بيعتقد أنه دفن حبها من اخر لقاء بس اول ماشفها عرف أن عمر ما حبها اتشال دا زاد من ضربات قلبه إلي زادت بقربها منه 
هي مش كانت احسن منه فهي أول ما شفته عرفت أد إي كان وحشها جامد 
بعدها عنه وبعد نظره عنها بعد ما افتكر اخر لقاء 
احمد بقلق… انتي كويسه ي بنتي 
هزت راسها وهي بتبص لوائل.. اه   كويسه 
أحمد… انتي بتشتغلي هنا 
نور .. لا ماما هي إلي بتشتغل هنا 
احمد… والله طب هي بتشتغل اي هنا 
نور…هي جايه مع الفريق إلي تبع شركه أدموس 
احمد .. اه إلي جاين يعينوا الاجهزة إلي في الشركه 
نور.. علي ما اعتقد كدا 
ابتسم احمد … طب هي اسمها اي خليني اتعرف علي إلي ربت القمر دي 
ابتسمت بخجل..  اسمها 
… مستر احمد  المدير عاوزك 
احمد.. تمام خمس دقايق وهحصلك 
احمد .. شكلي هستنا لمرة تانيه عشان اتعرف عليها  اه صحيح مامتك هتلاقيها في الدور السابع مش هنا وانت ي وائل    اسبقني وانا هحصلك 
وائل.. حاضر 
 ركب كل منهم الاسانسير  والصمت هو ثالتهم 
وفجاءة النور انطفي و الاسانسير  وقف 
نور بخوف.. هو إي إلي حصل
وائل..  شكل التيار قطع  انا هتصل بابا عشان يساعدني 
اااوف مافيش شبكه 
نور … يعني إي يعني اتحبسنا 
وائل… اششش تنفعي تسكتي  اكيد يعني شركه كبيره ذي هيلاحظوا
العطل ويصلحوة 
نور..  يارب  بجد يكون عندك حق  ويلحقونا بسرعه
بعد فترة وائل بداء يحس بخنقه فهو لديه فوبيا من الأماكن المغلقه 
نور بقلق….. انا كويس 
وائل… هكون كويس لما ماسمعش صوتك 
نور بهمس.. مغرور 
مسك رقبته وبداء يتنفس بصعوبه  فخافت نور عليه..  وائل انت كويس 
وقع علي الارض مش بقا عارف ياخد نفس 
جريت عليه..  وائل   مالك
نظر لها بحزن وقال وهو يحاول أن يلتقط انفاسه…..افرحي  شكل امنيتك هتتحقق وتخلصي مني 
غمض عينه وهو بيلتقط انفاسه بصعوبه
ضربته علي خده برفق والدموع اتجمعت في عيونها..  وائل مالك إي إلي بيحصل ليك 
وائل بعيون زائغه… عندي ضيق تنفس وبتخنق من الاماكن المغلقه 
صرخت نور فيه لما لقته غمض عينه…. وائل  فتح عينك   
دموعها نزلت…  وائل ارجوك فتح عينك   حدددددد  يلحقناااا  حد  يفتح الباب 
نور .. وائللللل 
فتخ عينه بصعوبه..  اشششش انا لسا مش مت عشان تصرخي 
حضنته وعيطت… رزل حتي وانت بتموت 
مسح دموعها  وابتسم بضعف…لي خايفه عليا فكرتك إنك بتكرهيني
نظرت له ولا تعرف بماذا تجاوب 
حاول ياخد نفس طويل..  لي خايفه عليا ي نور 
نور بضيق… انت مفكر اني مش عندي قلب دا لو كلب قدامي بيموت هزعل عليه 
ابتسم وابتعد عنها وسند راسه علي الجدار.. كلب هه  
قعدت جنبه وبتعيط… مش قصدي 
سكت وهي كمان سكتت  ولكن كل لحظه  تنظر اليه لتتاكد أنه مازال علي قيد الحياة 
نور .. هما اتاخروا لي 
احمد بقلق… رد ي وائل رد  ياتري مش بترد لي  
احمد بخوف.. مش معقول يكون عالق في الاسانسير 
جري علي الأمن… مراد  انت شفت وائل خارج من هنا 
مراد..  لا 
جري علي الأسانسير     يارب يكون إلي في بالي مش صح 
نور… وائل أنت مت 
ضحك غصب عنه.    يعني لو مت هرد عليكي إزاي  واحدة غبيه 
نور بدون وعي..  بس بتحبني
بعدت نظرها عنه بعد ما انتبهت للي قالته 
نظر لها بحزن وائل بتعب… بس انت بتكرهيني 
نور ..  لا والله 
قلبه بقا ينبض جامد وعيونه أثرت عيونها كان عيونهم بتقول إلي هما مش قادرين يقولوا 
فجاءة الاسانسير اشتغل 
وقفت نور…الحمد الله اشتغل 
الاسانسير وصل للطابق الارضي أول ما فتح احمد جري عليه وساعد وائل … انت كويس 
وائل وهو بيبص لنور… اه كويس 
تسريع الأحداث وائل رجع تاني الكليه بعد ما ابوة سمح له ونور بقت بتتوتر لما يجتمعوا في مكان واحد وهو بيحاول قد ما يقدر يبعد عنها خاصه أن ابن خالته بيحبها وهي للاسف بتحبه عشان كدا بيحاول علي قد ما يقدر يبعد عنهم لانه بيحس بنار في قلبه لما بيشفهم قريبين  وفي يوم من الأيام 
بلال وقف مكان الدكتور ومسك المكرفون..  سيداتي سادتي مككن تدوني من وقتكوا خمس دقايق 
الكل بص له فبداء يتكلم..  انا دلوقتي عشقان اجمل بنت في العالم 
بصت نور في الارض  و وائل قرر يخرج 
بلال…معلش ي ابن خالتي  استني خمس دقايق  العرض لسا مش خلص 
نزل قدام نور وركع..  نور تقبلي تتجوزيني 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد