Uncategorized

رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهي عبد الرؤوف

 رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهي عبد الرؤوف
رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهي عبد الرؤوف

رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهي عبد الرؤوف

بعد سنتين شايفين تيم و هو بيركب الطيارة و رايح فرنسا لصفقة عمل مهمة 
تيم : ايوه يا سيف لا خلى بالك أنت من الشركة لحد ما ارجع خلاص تمام 
وصل باريس و هو ماشى عربيته لمح شخص يعرفه نزل من العربية بسرعة و قعد يدور على بس ملقهوش 
السواق : تيم باشا فى حاجة
تيم : و أنت مالك أنت مهمتك توصلنى و خلاص 
ركب العربية تانى ووصل لحد الشركة 
تيم : خلينا نبدأ الاجتماع من غير مقدمات 
آسر : ممكن ثوانى علشان مديرة الاجتماع أتأخرت 
دخلت بكل أناقتها و جمالها بصلها و هو متفاجأ آخيرا لقيها آخيرا هيقدر ينتقم منها على الى عملته و هى بصتله بتفاجأ لى دلوقتى يجتمعوا 
آسر : أحب أقدملك مديرة الشركة التانية  ليان 
تيم :مش محتاج تعرفنا إحنا نعرف بعض كويس مش كدا يا أستاذة ليان 
آسر : تعرفوا بعض إزاى 
ليان : إتقابلنا مرة لم كنت فى مصر المهم نبدأ الاجتماع دلوقتى 
عيون تيم منزلتش من عليها و هو بيفكر إزاى قدرت تعمل فى كدا لى بس مش هتفلت من غضبه  
آسر : أستاذ تيم أستاذ تيم 
تيم : ايوه 
آسر : خلصنا الاجتماع 
تيم : خلاص تمام أبعتلى كل الاوراق الازمة و أنا هقراها و أقرر و يفضل أنسة ليان تاجى علشان نتناقش و نخلص كل الصفقة لانى مستعجل 
آسر : طبعا أتفضل معايا و بالتأكيد  ليان هتاجى 
فى بيت تيم 
الخادمة : سيدى سيدى هناك فتاة فى الاسفل اسمها ليان تنتظرك 
تيم نزل و لقاها قاعدة مستنياه و بتعض على شفايفها هو عارفها و حافظ كل تصرفاتها و عارف إنها متوترة 
تيم : أستاذة ليان اى جابك دلوقتى 
ليان : جاية علشان الصفقة 
تيم : دلوقتى أنا عايز أرتاح تقدرى تاجيلى بكرة 
ليان : بس بكرة معايا حاجة ضرورى 
تيم بزعيق : و أنا مالى بالضرورى بتاع حضرتك هتاجى تمام مش هتاجى إعتبرى الصفقة ملغية 
ليان : حاضر يا فندم الى تؤمر بى 
أخدت اورق و مشيت كان متفاجأ من برود أعصابها 
تيم : مش مهم تبانى هادية مش مهم اى حاجة بس أنا هخليكى تعيشى نفس الالم الى عشته بل أضعاف الالم 
جات ليان الصبح و أستنته 
تيم : تعالى باليل معايا شغل مستعجل 
ليان أخدت الورق بهدوء و مشيت للمرة التانية أستمر يعمل كدا لمدة اربع ايام 
ليان :  هل سوف يتأخر 
الخادمة : لا اعلم يا سيدتى 
و فجأ دخل عليها و معاه واحدة 
تيم : أنت هنا أفتكرت مش جاية تقدرى تمشى و تاجى بكرة 
ليان مستغربة من تيم من إمتى هو بتاع بنات 
ليان : أتركيه يمكنك الذهاب الان 
البنت : فى الحقيقة لا اريد فقد خططنا أن نقدى الليلة معا 
ليان : لقد أخبرتك أن تتركيه و خذى النقود و أنصرفى 
تيم : و أنت متالك تفضل و لا و زى ما قالت خططنا أنه تكون الليلة مع بعض تقدرى أنت تمشى 
ليان : حضرتك ممكن توقع الورق و نخلص و تعمل الى تحبه 
تيم : تقدرى تمشى و تتجى بكرة أنا مشغول 
ليان : لا بكرة و لا بعده أنا مش جاية تانى أساسا و أعتبر الصفقة ملغية أستمتع بوقتك 
مشت وركبت عربيتها و ساقت بسرعة لحد ما وصلت شقتها وطلعت حضنت طفل صغير و قعدت تبكى كد اى هو أتغير بقى مختلف تماما قسوته و بروده رجعه أسوء من الاول 
ليان : متقلقش يا أدم أنا هحميك و هحميهم كلهم حتى لو كان بارد معايا و حتى لو كرهنى لو بعدى عنهم هيخليهم كويسين خلاص 
فى اليوم التالى 
آسر : ليان لى رفضتى الصفقة أنت عارفة كد اى هى مهمة للشركة 
ليان : لانه أستاذ تيم مش بيحترم عملائه و لا شركائه ليا أسبوع دلوقتى و مرضيش يوقع الورق او حتى يتناقش فى الصققة و متقلقش هنلاقى صفقة أحسن منها 
آسر : الى تشوفيه أنا واثق فيكى يا ليان صح فى حفلة لازم نحضرها لشركة فرنسوا 
ليان : أنت عارف رأى فى الحفلات دى 
آسر : بس دى مهمة للشركة يا ليان و ضرورى نحضرها و إلا هنخسر عملاء كتير 
ليان : خلاص يا آسر إمتى الحفلة 
  : بعد يومين 
ليان : خلاص تمام و أبقى دور على عميل غير تيم فى الحفلة متلعبش كتير هاه 
آسر : و أنت تعرفى عنى كدا برضو
ليان : لا خالص 
و الاتنين بدأو يضحكوا دخل تيم عليهم فجأ
تيم : أتفضلى أطلعى برة أنت مطرودة 
آسر : اى الى حضرتك بتقوله دا 
تيم : إخرس أنت و لو عايز أطردك معاها إتكلم 
ليان : حضرتك بأى صفة تطردنى 
تيم : مالك الشركة الجديدة 
ليان : ممكن أشوف أوراق الملكية 
تيم : طبعا 
ليان : الاوراق سليمة ممكن تسيبنا شوية يا آسر 
آسر : بس يا ليان 
ليان : معلش يا آسر شوية 
طلع آسر 
ليان : أنت لى بتعمل كدا أنت مش عارف إنه دى شركة رياض 
تيم : أنت الى بتسألينى لى بعمل كدا يا بنت رياض 
ليان : المشكلة فيك يا تيم الانتقام عاميك زى ما كان زمان بالظبط 
تيم : هههههههه
ليان : فى حاجة فى كلامى تخليك تضحك بالشكل دا 
تيم : كل كلامك يضحك إنتقام بعد كل الى عملتيه بتتكلمى على الانتقام أنت حرقتى قلبى حرق و لا تكونى نسيتى يا ليان أحب أفكرك مين فينا الى وجه المسدس على التانى مين الى كان بيخدع التانى مين الى كان طول الفترة دى بيمثل على التانى انا و جاية تتكلمى على الانتقام 
ليان : و أنا مش هبرر اى تصرف عملته 
تيم : و مين قالك محتاج تبريراتك و لا أعذارك تعرفى أنا بكرهك الكره قليل ممكن تقولى بمقتك يا ليان بمقتك 
ليان : كويس الحال من بعضه أستأذن أنا و حاجة آخيرة متندمش يا تيم على حاجة فى الاخر و اه متنساش عايزة أوراق الطلاق 
تيم : أوراق الطلاق و أندم دول حاجتين بتحلمى بيهم يا بنت رياض 
ليان : زى ما تحب 
مشت ليان راحت شقتها دلوقتى كل الى مصبرها على كل حاجة بتحصل هو أدم 
ليان : يمكنكى الذهاب الان سأظل معه لليوم 
أدم : ماما 
ليان : دومى روحى وحشتنى 
ادم : ماما أنت وحستينى موت بس أنا زعلان منك 
ليان : لى يا دومى 
أدم : علسان أنت مس بتفسحينى 
ليان : بس بس يا دومى تعالى ننزل نتفسح 
عند تيم 
تيم : عايز تقولى كل حركة بتعملها بالتفصيل لم نشوف يا بت رياض أنت و لا أنا مش هنسالك الى عملتيه 
رجع ضهره لورا و غمض عنيه و بيفتكر اليوم المشؤوم اليوم الى قلب حياته 
(مش هحكيه دلوقتى ???? بس أعتقد خمنتم اى حصل )
جاه يوم الحفلة 
لبست ليان درس أسود منفوش فى لمعة خفيفة و لبست حجاب بنفس اللون و هيلز أحمر و حزام بنفس اللون و مسكت شنطة صغيرة بنفس اللون باست مراد و مشيت وصلت للحفلة 
كان أسر مستنيها و دخلو مع بعض طبعا تيم فى الحفلة 
آسر : ليان شكلك حلو النهاردة 
ليان : أنا كل يوم حلوة 
آسر : ما أنا عارف 
فرانسوا : ليان لقد كنت أنتظرك 
ليان : لماذا الاتكفيك جميلات الحفل 
فرانسوا : إنهن جميلات و لكن جمالك الشرقى مختلف عن صاحبات الشعر الاشقر 
آسر : هاى هاى أنتظر لقد تخطية الحدود الان 
فرانسوا : حدود أنظروا من يتكلم الان 
و تيم باصص و هيحترق من الغيرة 
فرانسوا : و الان قد أتى الملك 
بصت لقت رياض 
رياض : فرانسوا صديقى العزيز 
جاه تيم و هو متعصب 
تيم : رياض باشا ممكن الانسة شوية هنرقص مع بعض 
رياض : طبعا
قرب من ليان شوية 
رياض : اى كلمة غلط أنت عارفة اى هيحصل 
مشت مع تيم
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد