Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

        رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

الدكتورة:مبروك المدام حامل
جاسم:انتي بتقولي ازاي ودي مبتخلفش
الدكتورة:مبتخلفش ازاي دي حامل وعندها كل حاجه كويسة مين اللي قالك كده
الدكتورة:دكتورة مين دي دي مبتفهمش 
جاسم:يعني انا هبقا اب 
يارا ومصدومة وبتعيط:انا هبقا ام انا مش مصدقة نفسي الحمدلله ياارب
جاسم ويارا رجعوا البيت وكلموا اهلهم وطبعا العيلة كانت فرحانة جدا..
ونروح عن اسر واسماء …..
اسر:بصي يروحي احنا هنسكن مع ماما وبابا في الڤيلا وانتي طبعا لو رفضة اكيد مش هغصبك
اسماء:لا لا بالعكس انا اصلا كنت هقولك كدا
اسر:بجد يعني انتي مش متضايقة
اسماء:لا والله ابدا ده انا فرحانة جدا 
اسر:دايما يارب تبقي مبسوطة بقولك انا كلمت باباكي عشان نحدد ميعاد الفرح
اسماء:انت مستعجل كدا لي
اسر:اي ده يعني انتي مش عايزة تبقي معايا
اسماء بتسرع:لا والله بالعكس
اسر:بالعكس اي
اسماء بكسوف:بالعكس عايزة ابقا معاك
اسر:ايوا كدا بقا نفشي اسمع كلامك ده على طول كدا 
اسماء:هتسمعوا متخفش 
اسر:جاي بكره باليل استنيني بقا
اسماء:مستنياك ياحبيبي
❤️❤️❤️❤️.
ونروح عند چاسمين ومراد …
مراد بعصبية:قومي ياست هانم قومي
چاسمين:في اي بتزعق لي
مراد:اي ده
وكان في ايدوا برشام منع الحمل …
چاسمين:ده ده
مراد:ده اي ده برشام منع الحمل عايزة تحرميني من اني ابقا اب
چاسمين:افهمني طب 
مراد:افهم اي ماهي واضحة 
وسابها ودخل ياخد شاور ….
وخرج كان بيلبس ..
چاسمين:بص انت هتسمعني يا اما 
ومسكت سكينة الفاكهة ..
چاسمين:هقتل نفسي
مراد:بطلي جنون
چاسمين:لا مش هبطل جنون عشان انت مش مديني فرصة افهمك
مراد بعصبية شديدة:عايزة تفهميني اي تفهميني انك مش عايزاني ابقا اب اكيد خايفة على جمالك زي اي ست مبيهماش غير نفسها
چاسمين بعياط هستيري:بس بقاا انت عمال تهني وانا معملتش حاجة انا فعلا اللي جايبة البرشام ده بس جايباه بقالوا كتير كان في هدومي اللي كانت هناك واللي جاب الهدوم جاب البرشام ده معاه
مراد:طب فهميني انتي جايباه لي من الاول
چاسمين وبتتكلم بشهقات:انا من وانا بنت كنت بشوف اختي الكبيرة كانت بتاخد منوا عشان جوزها مطنش عايزها تخلف بدري كدا وانا ساعتها مكنتش واعية وحطيت البرشام ده عندي عشان اختي متخدش منوا بس هيا دلوقتي خلفت عادي انت اللي فهمتني غلط
مراد:انا اسف متزعليش مني والله انا مجاش في بالي كدا خالص
چاسمين:لا عادي دي ردفعل اي حد كان هيعمل كدا
مراد:طب خلاص ياست عشان سوء التفاهم ده هجبلك هدية
چاسمين:بجد هتجبلي هدية هتجبلي اي
مراد:مش هتبقى هدية كدا
چاسمين:خلاص ياروحي مستنياك
HABiBA MOHAMED???????? ‘
يارا:انت عارف ياحبيبي انا وبابي مستنينك تيجي بفارغ الصبر 
جاسم:من اولها كدا وهتتجنني 
يارا:مش ابني ولازم اكلموا عشان يعرف قد اي احنا مستنينه 
جاسم:ماشي ياحبيبتي كلميه براحتك
في مساء نفس اليوم …
يارا:بص ياجاسم الهدوم دي بيتكتب عليها اسم البيبي حلوين اوي صح
جاسم:حلوين اويي يروحي 
يارا:اول مااعرف نوع الجنين هنقرر الاسم ونجيبه 
جاسم:حاضر ياحبيبتي 
في صباح ثاني يوم …..
اسماء:اتفضل يااسر اتفضل ياعمي
دخل اسر ودخل باباهه …..
واتفقوا ان الفرح بعد شهرين ……
يوم الفرح الصبح…
يارا:انهاردا هتبقى فرحتين فرحة اسماء واني هعرف نوع البيبي
جاسم:انتي كدا في الرابع يبقا اكيد هنعرف انهاردا كل مره الدكتورة تقول المره الجاية يبان
يارا:انشاء الله هيبان
الدكتورة دخلت وكشفت على يارا…..
يارا:ها يادكتورة
الدكتورة:….
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!