Uncategorized

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة بدران

  اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة بدران

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة بدران

اسكريبت مصيبة اقتحمت حياتي 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة بدران

بعد أسبوع من العمل مع ياسين أو كما تطلق عليه نور شيطان الشركه او تدعوا ميار باسم دوركولا او كما تفضل نوفا اسم  مستر ابو غضب 
نور وهى تندب حظها وتشتغل على المشروع الموكل إليها هى ونوفا وتساعدهم ميار :- مكنش يومك يا نوى يعنى يوم ما تشتغيى  تشغيى عند ايشيطان ده ايناس الطبعية 170 180 ويوم ما يبنا يكيمهم يكونوا 190 ام ده مترين ليه ها ليه يعنى وحده طولها 155 تشتغل عند واحد 200 كي مره بحاوي اتكيم معا يقبتى بتكسر من رفعها وتعبت وانا بقيه يما تكون عاوزنى كيمنى وانت قاعد عشان اعرف اوصيك عااااااااا يبنا على المفتى اسبوع واحد خيانى اقوم كى يوم من اينوم بصوت  
نوفا هى وبتضحك على نور :- بت يا نور أسبوع واحد بتكلمى نفسك امال بعد ما نخلص التدريب هتعملى ايه  هتمشى تضربى فى الناس ????????????????
ميار وهى تندب حظها مثل نور :- شوفتى يا نور أسبوع واحد وبتعملى كده امال انا اللى ليا خمس سنين شغاله عنده كل ما ينادى عليا بحس ملك الموت مستنينى جوه عااااااا انا لسه صغيره انا عاوزه اعيش حياتى 
ميااااااااار 
ميار بخوف :- حضر حضر ملك الموت حضر وذهب تركد إلى ياسين تاركه نور ونوفا اللذان سقطا على الارض من كثرة الضحك على ميار 
ياسين بغضب وصوت عالى مما جعل ميار مرعوب كثير منه :-  مشروع SG وصل ازى لشركة شريف ها مش عاوز كذب لو عرفت ليكى دخل فى الموضوع انا مش هرفض من الشغل انا هموتك سامعه 
ميار وقد أوشكت على الموت :- ممممم مستر ياااسين انا معرفش حاجة عن الملف 
ياسين :- نص ساعة نص ساعة مش اكتر يا ميار وكل المعلومات تكون عندى 
ميار  :- حاضر 
خرجة ميار من مكتب ثم بعد ذلك قام باجراء مكلمه لاحد اصدقائه 
ياسين :-  ياسر 
ياسر :- من طول قلت ياسر على طول يبقا فى مصيبه قول يا باشا 
ياسين :- ملف الصفقه SG اتسرق من مكتبى 
ياسر :- امم وانت عاوزنى اساعدك وتحرف مين عندك بيشتغل معا صح 
ياسين :- عارف ان هتعبك معايا بس انت عارف انا مش بثق فى حد غير 
ياسر :- نصايا واكون عندك 
ياسين :- فى انتظارك سلام 
ياسر :- سلام 
                         ********
ذهبت ميار الى كل من نور ونوفا وكانت تبكى 
نور :-  مايك يا مياي ليه بتبكى 
ميار ببكاء :- مستر ياسين ????????????
نوى :- مايه مستر زيفت ده 
ميار :- فى ملف اسمه SG اختفه من مكتب المدير و
نوى  :- قصدك عيى الميف ده متخفيش ثم ذهبت إلى ياسين 
ميار :- نور اسمعى نور  
نوفا :- مالك 
ميار :- الملف وصل لشريف عدو مستر ياسين ولو مستر ياسين عرف أن اى حد فى المكتب ليه دخل ممكن يموته ونور راحت ومش عارف هى عارفه اية عن الموضوع انا خايفه عليه 
نوفا :- طيب اهدى انتى وانا هنزل اجيبلك حاجة تشربيه ثم نزلت إلى الدور الأول 
نوفا :- ااااه مش تفتح يا أعمى  
ياسر :- مين ده الأعمى 
نوفا  بغضب :- لا بسم الله اعمى  وغبى كمان  الاتنين مع بعض 
ياسر بنرفزه :- مين ده يا حيوانه اللى غبى انتى عارفه انتى بتكلمى مين 
نوفا :- اهو دخلنا فى جو الغموض ويا ترى الحلوه تبقا مين يا بيضه انتى 
ياسر بصوت عالى :- بقا الرائد ياسر يتقال عليه يا حلوه ويا بيضه كمان 
نوفا بسخرية :- ولا غبى واعمى متنساش 
ياسر :- انتى يوم ابوك مش فايت يا بنت 
نوفا :-لا يا حلوه تجيبى سيرة الوالد ازعل واجيب ناس تزعل 
ياسر :- لا انا كده خفت ما تزعلى ولا تحرقى بس لما أعلمك الأدب الأول 
نوفا :- لا كده نوفا زعلانه 
ياسر :- ما تحرق نوفا 
نوفا ولقيت فازه جمبه راحت مسكنها وضربت ياسر بيها :- كده نوفا فرحة 
ياسر بالم وغضب :- يا بنت الك*** انا اتاخد على إخوانا دانتى يومك مش معدى 
                           ******
ياسين :- ادخل 
نور :- السلام عيكم مستي ياسين 
ياسين :- وعليكم السلام 
نور :- انا جاي بخصوص ملف SG اللى ضايع  
ياسين :- انتى عارفه الملف و
نور :- ايوه فى واحد امبايح جه ايمكتب بعد ما خيصنا شغي كان شييك اسمه شيف وكان بدوي على الميف ده وانا ساعدته وجمعتيه الميف وبعد كده مشى 
ياسين وعلى وشك الشلل او شل  :- عملتى 
نور :- يووه هقوي من تانى بس يكز المره 
ياسين بغضب :- دانا هيكز مصرينك يا بعيده وبعد كده طلع من الجرد حاجة 
نور بغباء  :- اية ده هو انت هتدينى مكافئة على شغلى 
ياسين :- مكافئة طبعا وبعد طلع مسدس بتاعه دانا هطلع روحك يا بومه الكلب بقا جاى يسرق المكتب وانتى تساعدي 
نور هى وبتجرى :- اهدى يا باشا حيام تودى نفسك فى داهيا  عشان وحده زى 
ياسين هو وبيجرى ورها والشركه مرعوبة :- لا قال ايه الاول على دفعه دانتى العيل الصغير بيهم اكتر وحيات امك لموتك يا نور الك** بس استنى عليا 
نور :- ده اخى اليعاوز يعمي خيي فى الشيكه دة 
ياسين :- تجننى وتقول خير دانا هعملك جمعيات خيريه بس استنى عليا  
                     ******
ميار  :- ياسر باشا الحق مستر ياسين هيقتل نور 
ياسر كان ماسك نوفا ولسه هيضربها سمع ميار رمى نوفا على الارض وجرى يلحق ياسين 
نوفا بالم :- اااه  يا تور بس لما تنزل وربنا لقتلك قال ياسر باشا لولا خايفه على نور كنت عرفتك شغلك يا تور 
ميار :- نوفا اخلصى عشان نلحق البت قبل ما تموت 
نوفا هى وبتجرى :- يا ربى هتكون هببت ايه المره دى هى مش هتسكت غير لما يموتها 
                            ******
وفى مكان تانى
شريف بعصبيه :- البنت الغبية  ادتنى الملف الغلط
مجهول :- يا باشا انا قلتلك خليك وانا هجيبلك الملف لحد عندك بس انت اصريت 
شريف :- معاك 24 ساعه ويكون الملف عندى 
مجهول :- بس كده الحساب هيزيد 
شريف :- 100 الف 
مجهول :- تؤ 500 والموضوع يخلص 
شريف :- كده كتير 
مجهول :- براحتك شوف حد تانى 
شريف بنرفزه :- ماشى بس بكره الصبح يكون عندى 
مجهول ببتسامه :- ماشى سلام 
شريف : سلام 
استوووووووووووب 
________________________
ياسين هيلحق يقتل نور  ويريح البشريه من غبائها 
نوفا هتعمل ايه مع ياسر 
مين اللى بيساعد شريف
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا

اترك رد