Uncategorized

رواية حياة فهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسمة سيد

        رواية حياة فهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسمة سيد

حياه طلعت العماره و عرفت الشقه الى دخلت فيها مي 
وخبطت عليها واول ما فتح الباب
حياه: ماااهر؟؟! 
ماهر:  انسه حياه!! 
خير حضرتك عايزه حاجه
حياه:  اه عايزه طبعا حالا تنادي مي والا هقول لفهد انك خطفها وشوف هيعمل فيك ايه 
ماهر بخبث:  ولما يشوف الصور ويعرف انها مش بنت بمزاجها هيعمل ايه 
حياه فهمت انه مصورها بس محبتش تبان قلقانه
حياه:  عارف هيعمل ايه… هيقتلك و هيعرف يخفب اي حاجه عنك وعن الصوى وعن اي حد تبعك ولو مش مصدقني جرب
ماهر:  بصي من الاخر انا معيش الا نسخه واحده وعايز فلوس فهاخد الفلوس وامشي لو مش. موافقه هفضحها حتي لو هموت عادي 
حياه:  وانت يابو شخه عايز كام بقي 
ماهر:  مقبوله منك عشان انا بحترمك بس هاخد مليون جنيه 
حياه:  دا عندها اجري هات مي والا وربي هندمك
ماهر:  هسيبك تفكري لبكرا وخش انديهالك دلوقتي اهي يا ستي طلعت سمعه كل حاجه من الاول
مي:  حياه اسمعيني الاول خاليني افهمك 
حياه:  امشي قدامي يلا على العربيه
وانت لينا كلام تاني بكرا 
ماهر:  مستنيكم تنورو 
…………… 
فهد:  هي مش حياه اتاخرت يا جماعه 
شهد:  اه بس يمكن بتشتري حاجات كتير 
هدير:  بس هي قالت انها هتيجي بسرعه
انس:  قال يعني انتو الستات بتقولو حاجه و بتعملوها
عمر:  اتصل بيها يا فهد طيب 
فهد اتصل علي حياه وشويه وردت 
فهد:  ايه يا حياه اتاخرتي كدا ليه 
حياه:  معلش اصل عديت على مي جبتها معايا  عشان عربيتها عطلت 
فهد:  طيب متتاخرش اكتر من كدا
حياه:  لا متقلقش قربت اهو 
فهد قفل معاها وقلهم انها قربت
مي:  حياه ونبي خاليني اشرحلك كل حاجه 
حياه:  بعدين يا مي مش دلوقتي المهم محدش يعرف حاجه وانا هتصرف
مي:  يعني انتي مش هتقولى لفهد
حياه:  انتي عبيطه فهد لو عرف هيقتلك فيها انا هتصرف بعيد عن فهد 
…………….. 
مجهول 1:  هاا يا اياد جهزت كل حاجه 
اياد:  طبعا جاهزه اوي
ناني:  يعني انت خلاص هتبدا 
مجهول 1: طبعا هبدا
ناني:  حلاوتك بقي 
………… 
حياه:  احناا جيناا
فهد:  ايه كل دا 
حياه:  معلش بقي كنت بجيب مي معايا 
ها حمزه جيه
شهد:   لا لسه بس قرب
حياه:  طيب ايه رئيكم نقدي اليوم هنا ولعب و هزار وكدا احسن ما نخرج 
هدير:  فكره جامده بس تمشو الواد السمج الى هناك دا
انس:  الله وانا مالي انا يا لمبي
هدير:  مش بقولك سمج
حياه:  بطلى رخامه بقي لازم كلما نتجمع بقي 
ونعمل الجروب الى نسناه دا
انس:  مش قولتلك انك احسن مرات اخ في الدنيا 
حياه:  مهو مش ببلاش متفرحش اوي ????????
انس:  الى انتي تأمري بيه 
فهد:  احم احم مش كفايا كلام بقي 
حياه:  انا هطلع انا ومي نغير هدومنا 
مي:  عن اذنكم 
………. 
مي:  هتعملي ايه عايزه اعرف 
حياه:  اكيد هروح اخد الصور يعني
مي:  وهتديلو الفلوس كمان؟! 
حياه:  اه المهم يغور من حياتك 
مي:  بس انتي تعرفيه منين 
حياه:  ماهر دا كان شغال عند بابا زمان و ممكن يكونو لسه سوا برضو معرفش 
المهم دلوقتي انا عايزاكي تتصرفي عادي قدامهم واوعي تبيني حاجه قدام فهد مخصوص انتي فهمه
مي: حاضر ربنا يستر 
بعد شويه 
هدير:  حياه انزلى بسرعه حمزه جيه 
حياه:  نزله حالا روحي انتي بسرعه
مي اوعي تنسي اتعملى عادي وان هحللك الموضوع فهمه 
مي:  حاضر 
“زوووممممي” قالتها حياه وهي بتجري على حمزه بسرعه وبتحضنه
انس بس لفهد وقاله 
انا شايف انك تهدي قبل ما تتهور 
عمر:  وانا كمان بقول كدا 
فهد ماسك نفسه وبيحاول يداري عصبيته
حمزه:  وحشتيني اوي يا حياه قلبي احلويتي خالص
حياه:  وانت وحشتني جدا جدا اخيرا شوفتك 
هدير:  احم احم احنا هنا ولا عشان هي حبيبه القلب هتنسانا 
شهد:  طبعا ما دي حب الطفوله 
هدير:  مطلعش طفوله بس ????????
حياه:  سيبك منهم يا بيبي دول غيرانين مننا تعالى اقعد 
هدير روحي قولى لماما ان حمزه جيه
شهد:  ماما وطنط خارجو وقالو مش هيتاخرو 
حمزه:  طب مش تعرفيني الاول على الشباب 
حياه عرفتهم على بعض وطبعا القعده كلها هزار وفهد متغاظ من حمزه 
نزلت مي بس حمزه اول ما شفها حس ان قلبه بيدق جامد وانه مش قادر يشيل عينه من عليها
مي:  حمدالله على السلامه 
حمزه:  الله يسلمك يارب
حياه:  دي مي اخت فهد 
ودا حمزه الى حكتلك عليه يا مي 
فهد:  تعالى اقعدي يا مي 
حمزه بصوت واطي ميسمعهوش الا حياه 
يخربيت جمال اهلها ايه دا
حياه برضو بنفس الصوت 
اعمل حسابك انك هتيجي معايا مشوار مهم جدا بكرا بس محدش يعرف عنه حاجه ماشي 
حمزه:  ربنا يستر من مشاويرك
بقولك ايه هي مي مخطوبه او حاجه 
حياه:  بكرا نشوف الحوار دا اتقل شويه
حمزه:  البت خطفت قلبي بنظره واحده 
حياه:  طب يا رومانسي لم. نفسك اخوها هياكلك 
حمزه:  لا ما هو باين 
هدير:  ايييييه كل دا كلام بنكم متخليكم معانا شويه 
حمزه:  انتي فصيله يابت انتي 
هدير:  عادي طول عمري ولا نسيت 
شهد:  لو هو نسيت فاحنا مش نسين????????
حمزه:  عجبك. كدا يا حياه 
حياه:  سبهم كدا غيرانين
فهد:  انا بقول ان حمزه يطلع يرتاح عشان بليل نقعد سوا 
حمزه:  لا انا همشي
حياه:  لا طبعا انت هتقعد معانا اطلع ارتاح بقي لحد ما الغدا يجهز 
فهد:  تعالى اوريك اوضتك 
حمزه:  ماشي يلا 
انس مسك فهد
انس:  اوعي تتغابي على الراجل معلش استحمل 
فهد:  بص انا على اخري فابعد. عني 
انس:  اهدي. شويه بقولك بلاش تعمل مصيبه 
فهد:  طيب طيب امشي 
حياه:  انا هروح اعمل  كيكه شوكولاته عشان حمزه بيحبها مني 
فهد:  حمزه!! 
حياه:  اه… ايه انت مش بتحبها؟ 
فهد:  لا بحبها بحبها اوي
حياه:  طب حلو هروح اعملها بقي 
………. 
مجهول:  اياد ابعتله الصور و المسج دلوقتي يلا
ناني:  متاكد انك هتعمل كدا دلوقتي
مجهول:  طبعا متاكد خرابهم على ايدي 
اياد:  تمام هبعته حالا 
……… 
تفتكرو هيحصل ايه بعد كدا!!! 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!