Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة محمد

           رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة محمد

في صباح ثاني يوم…..
يارا:اعععع انت مين
المجهول:انا العو يابيبي
يارا واتصدمت لما شافت جاسم واقف على الكرسي وهينط من الشباك جريت عليه وحاولت تمسكه وفعلا مسكته…..
يارا بعياط:انت كنت هتعمل اي ياجاسم
جاسم:صحيت من النوم…..
فلاش باك ……
جاسم:چوليانا انتي دخلتي هنا ازاي ولا احسن انك دخلتي مش هسيبك غير لما اعرف انتي مين
چوليانا:……
جاسم:شدها وخرج للريسبشن 
چوليانا:انت بجد متعرفش انا مين انا چوليانا
جاسم:انتي كدابة چوليانا ماتت
چوليانا:يمكن انا روحها
وجريت على الاوضة
جاسم دخل وراها ملقهاش بص شافها في الشباك وجري عليها….
باك……
يارا:اكيد كان بيتهيقلك اكيد مش هتقف في الشباك اصل هيا مش بتطير يعني
جاسم:انا معرفش ازاي كنت هنط من الشباك
يارا:انا صحيت شوفت واحد في وشي بردوا بس لما جريت عليك كان اختفى انا خايفة
جاسم:متخفيش يروحي
واتكلم في الفون…..
جاسم:يعني انت شوفتهم وهما خارجين من الباب اللي ورا عايزك تروح وراهم وتشوف هينزلوا فين وتبعتلي اللوكيشن
الراجل:حاضر ياباشا
يارا:يعني مكنش بيتهيقلنا
جاسم:اهه ده فخ حد عايز يإيذيني
يارا:لا ياروحي انشاء الله مش هيحصلك حاجه
جاسم:طول ماانتي معايا انا بخير
HABiBa mohamed ????????.
چاسمين:اهه يابطني
مراد بلهفة:اي يروحي اي اللي بيوجعك اوديكي عند الدكتورة
چاسمين:لا انا بهزر معاك بشوفك هتخاف عليا ولا لا
مراد:انتي باردة وهزارك بارد زيك قلقتيني
چاسمين:انا اسفة ياعم خلاص متزعلش
مراد:لا انا زعلان
چاسمين:طب اصالحك ازاي طب
مراد:بوسيني
چاسمين:نعم انا اللي ابوسك انت قليل الادب 
مراد:لا مش قصدي قصدي من راسي كل يوم تبوسيني من راسي ولو انا مقبلتش ابقا زعلان منك ويبقا في حاجه
چاسمين:ماشي ياعم هات راسك ابوسها
مراد:لا
چاسمين:لي يعني انت زعلان مني
مراد:يروحي انا اقدر ازعل من بهزر
HABiBa mohamed ????????.
 اسماء:الو يا يارا عامله اي
يارا:الحمدلله
اسماء:مال صوتك في حاجه
يارا:لا مفيش
اسماء:يعني انتي بتكدبي عليا انا انا اكتر واحدة افهمك
يارا بتعيط….
اسماء:في اي طب اتخنيقتي انتي وجاسم
يارا:لا بس اللي حصل هو وحكت كل حاجه لاسماء
اسماء:يالهويي طب بصي انا هكلم اسر ليه رجالة في كل حتة بردوا يمكن يقدروا يوصلوا لحاجة
يارا:طب تمام ماشي انا هخلي جاسم يكلموا بردوا
وقفلت يارا مع اسماء……
يارا:بقولك انا كلمت اسماء وهيا عرفت من صوتي ان في حاجه وقولتلها وقالتلي ان اسر ممكن يساعدنا فاكلموا انت
جاسم:خلاص ماشي يا يارا
جاسم في الفون….
جاسم:الو يااسر
اسر:ازيك ياجاسم اسماء كلمتني وانا بعت رجالة عندكوا وشافوهم في كاميرات المراقبة وهما دلوقتي في طريقهم للڤيلا اللي هما فيها لانهم جابوا اللوكيشن
جاسم:بجد طب انا هروح هناك في ثواني
اسر:تمام وانا هركب العربية وهروح انا كمان
يارا:اي عرفتوا مكانهم
جاسم:اه 
يارا:طب انا هاجي معاك
جاسم:لا تيجي معايا فين انا هوديكي عند بابا والحراس هناك كتير
يارا:ماشي
وفعلا وصل يارا للڤيلا وذهب اللى اللوكيشن..
دخل جاسم الڤيلا ……….
شاف چوليانا واقفة مع والصدمة كان انوا كان ابن خالتة چوليانا حبيبته اللي ماتت    …….
فريد ابن خالتة چوليانا:اي ده ده القط وقع في الفخ بقا
جاسم:انا اسد والاسود مبتفعش في افخاخ
فريد:هنشوف متخفش
چوليانا اللي هيا اسمها الحقيقي ليلى……..
ليلى:بس متأثرتش يعني ومصدقتش انيي چوليانا حبيبتك القديمة
جاسم:عشان انا مش مغفل انتوا اللي مغفلين انا بس عايزة اعرف انت عملت كده لي
فريد:عشان انت سرقت مني حبيبتي بسببك انت هيا انتحرت كانت بتحبك مستحملتش كلامك و مستحملتش تسيبك لاني كنت بحبها واتصورت معاها الصور دي وهددتها ياتسيبك يا اوريك الصور وهيا موفقتش وانا بعت الصور ليك
جاسم:يازبالة ياحقير 
وضربه بالقلم   …..
فريد:انت مش قدي 
وضربهه بالمسدس…..
والحكومة جت مع اسر وقبضوا عليهم وجاسم ودوه المستشفى…….
في المستشفى…….
الدكتور:للاسف…….
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!