Uncategorized

رواية حمل بالغلط الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

   رواية حمل بالغلط الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

رواية حمل بالغلط الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

رواية حمل بالغلط الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

بتروح سارا على بيت ابوها 
سارا بدموع و ابوها بياخدها في حضنه.. مالك يا حبيبتي 
مراد عملك حاجة
سارا… انا حامل يا بابا 
ابوها.. مبروك يا حبيبتي 
سارا… الطفل مش ابن مراد
ابوها بصدمة.. ايه 
سارا… مش ابنه يا بابا مش ابنه انا خنت مراد خنته مع اعز صحابه 
بيضربها بالقلم… اخرسي انا هقول ل مراد يطلقك فاهمة
سارا بتطلع فوق بدموع 
*********
بتقوم تفتح الباب بتعب لانه بيخبط بتلاقيه في وشها 
مراد… روان 
و بيحضنها 
مراد.. لي مشيتي لي مشيتي و سبيتيني انا بحبك 
روان بصدمة… بجد
مراد… ايوه بحبك اوي 
روان… بس سارا حامل
مراد… انا عايزك انتي
روان بجمود عكس اللي جواها… مراد احنا اللي بينا هو البيبي و اللي جه غلطة 
مراد… علفكرة انتي كمان حسا من ناحيتي بحاجة متكدبيش 
روان… انا مش بكدب 
مراد … روان اللي بطن سارا ده مش ابني 
روان بصدمة… ازاي 
مراد… سارا بتخوني مع اقرب صحابي مع صحبي عمار 
اللي كان دايمًا خالد يحظرني منه من اسبوع كنت راجع من الشغل عديت على اوضتها سمعت مكالمة بينها و بين عمار و عرفت انها مش حامل في ابني و ان مكنش في عينة تلاتة او تانية هي معملتش العملية أصلًا عشان كانت عايزة تحافظ على مظهرها و انها موديل و لما لقيتك حامل قامت قايلالي انها حامل مني 
روان بصدمة… كل ده في حد يعمل كده 
مراد بحزن.. انا همشي 
امسكته من معصمه و ادخلته الداخل و قبلته
مراد… روان 
روان… بحبك 
و نتركهم في عالمهم الخاص 
في احد القرى السياحية في محافظة الغردقة 
ادهم… قنبلة تنفجر في الاوتيل ده ازاي و كل الحراس اللي حواليه دي في خاين هنا و ان صاحب الاوتيل يموت ده مقصوده
.. ادهم باشا الظابط كامل فحص القنبلة و اتضح انها من اخطر انواع القنابل و انها لا يمكن تدخل مصر بسهولة 
ادهم… كلملي المقدم عبدالله حالًا 
ذهب خارج الغرفة و اتجه لغرفة مدير الاوتيل ف وجد 
انسة صغيرة يتراوح عمرها ما بين العشرون و الواحد و عشرون
ادهم.. انتي مين 
حلا… انا اا حح لا 
ادهم … انا ادهم الي يحقق في القضية 
انتي بنت استاذ كارم
حلا… ااآيوه هو هو مين عمل كده في بابا انا بحبه اوي 
و انخرطت في بكاء مرير جلب المقعد و جلس امامها 
ادهم… اهدي هو اكيد في مكان احسن 
حلا… بس انا بحبه اوي هو ليه سابني زي ماما انا عايزة اموت عشان اشوفه
ادهم… بعد الشر عليكي يعني هو باباكي لو كان هنا كان هيحبك تبقي بالشكل ده ده قدره و عمره يا حلا 
حلا… انا بقيت لواحدي 
ادهم بتلقائيته… انا معاكي 
حلا.. ازاي
ادهم… هفضل معاكي احد ما تقفي على رجلك 
حلا بحزن… هتمشي بعديها 
ادهم.. هفضل معاكي 
حلا بفرحة طفوليه… بجد 
دخل شاب طويل و وسيم عنده عضلاته بس على ملامحه القسوة و لكن هو شخص طيب القلب من الداخل 
… انت مين
ادهم قام وقف و حلا استخبت وراه بخوف
ادهم… انا الظابط اللي جاي احقق في القضية
… احنا مبلغناش 
ادهم… دي قضية بتهدد امن الغردقة مش الاوتيل بس القنبلة إللي موجودة دي كانت خطر و لازم نحقق مع الناس لللي في الاوتيل هنا
… انا المدير و بقولك لا 
و جاي يشد حلا من ورا ضهره ادهم مسكها
حلا بخوف… ابعد ابعد عني ابعد
تامر بصوت جهوري .. حلااا تعالي هنا 
ادهم ببرود.. مش هتيجي 
بيضربه بالبوكس مناخير ادهم بتنزف 
حلا…. انت كويس كويس يا ادهم
تامر بغضب… ده عشيقك ده 
حلا بصراخ…اطلع برا اطلع برا انا بكرهك  انا بكرهك انت اكتر انسان بكرهه في الدنيا
بتيجي بنت جميلة اوي شعرها اصفر و عيونها زرقة بتجري على حلا تحضنها
خلود… اطلع برا امشي يا تامر و انا هبقى اخليها تيجي 
تامر بحزن.. ماشي 
خرج خالد بحزن 
ادهم… هو مين ده 
خلود… ده جوزها 
ادهم بدهشة…ازاي دي صغيرة 
خلود… حلا اطلعي السويت بتاعك 
بتخرج حلا بتعب ظاهر على وشها و بتمشي و هي متسندة على الحيطة 
لكن فجأة 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد