Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم فاطمة جودة

          رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم فاطمة جودة

عاصم وعهد رجعو الاوتيل والشباب اتجمعو
(عاصم وعهد وسليم وهيدي ويارا وزين ويوسف وحور وميرا وادم وحازم وليان و وليد وكارمن ) 
 والكبار اتجمعو لوحدهم
(عز وليليان ومراد وداليدا وادهم وفريده وعمر ونانسي وكيان وفرح واسر ومرام ) 
                               **********
عاصم .. يا جماعه عايزين نسهر 
وليد .. طب ما تيجو نروح 
عاصم .. ماشي
وراحو مكان خاص بالسهر وطبعا كان فيه رقاصه والكبار كمان راحو معاهم 
عاصم .. عهد اي يا حبيبي 
عهد بهمس .. انت مهزق 
عاصم بحده .. في اي 
عهد .. انت عارف أن في رقاصه 
عاصم .. استغفر الله العظيم 
الرقاصه طلعت والطبيعي الولاد كلهم ركزو معاها بس الكبار مدوهاش اهتمام 
ادم .. اوبا 
عز بحده .. ادم 
ادم .. احنا سهرانين يا بابا اي 
وليد همس لأدم .. صاروخ صح
ادم .. بتسأل 
حور .. انا طالعه اوضتي
يوسف مسمعهاش وهي طلعت 
كارمن .. يخربيت كده انا غلطانه اني جيت وطلعت لحور والبنات اتسحبو واحده ورا التانيه حتي عهد لأن الولاد مخدوش بالهم أما الكبار ف عز قالهم محدش يعمل حاجه عشان الولاد تحترم نفسها 
الرقاصه خلصت ومشيت 
وليد .. أحيه البنات مشيت 
عاصم بصدمه .. هي ليله سوده 
يوسف .. احنا ازي محسناش 
 ادم .. احنا ليلتنا سوده 
*****
البنات في الاوضه بيعيطو مع بعض 
عهد غصب عنها وسط دموعها .. احنا بنعيط لي
كارمن .. عشان هما زباله كلهم محدش فيهم احترم وجودنا 
عهد بزعل .. ااااه 
يارا .. مكنتش متخيله أن زين كده 
حور .. والله كلهم زباله شافو الرقاصه تنحو 
ميرا مكانتش بتتكلم هي اتصدمت من ادم ازي ده يحصل 
ليان .. اخوكي دا مهزق 
كارمن .. عارفه 
هيدي .. ماشي يا سليم الكلب 
ميرا .. هو احنا ناقصنا حاجه عشان يبصو لغيرنا 
عهد .. مش عارفه 
ميرا انفجرت في العياط .. انا تعبت مفيش حاجه في حياتي بتكمل صح احنا اي اللي خلانا نروح الحفله اصلا كنا قاعدين مبسوطين
Fatma goda 
حور .. انا مش هكلمه 
عهد .. يبقي بنضحك علي نفسنا لو قولنا مش هنكلمهم تاني 
ميرا .. انا بجد بحبه بس بعد اللي عمله قل في نظري انا مينفعش ابص لراجل غيره والا هو يبص لواحده غيري 
حور .. تيجو ننام مع بعض كلنا ونقفل الموبايلات ونقفل الباب ونعاقبهم 
كارمن .. وليد بيرن 
حور .. اقفلي الموبايل .. ها قولتو اي 
الجميع .. موافقين
*******
عاصم .. هما فين 
عز .. انتو تستاهلو وانت اول واحد مراتك جمبك وبتبص لغيرها اخس عليكم شوفو هتعملو اي 
ليليان .. وانا اللي بحسب زين العاقل فيهم 
الولاد كانو واقفين مكسوفين من اللي عملوه 
عمر .. وانت يا ادم ميرا الدنيا مبهدلاها باللي عملته ده هتكرهك 
ادهم .. انتو كلكم اغبيه معاكم بنات زي القمر وبغلطه تافهه هتندمو كلكو 
يوسف .. ما خلاص يا جماعه في اي 
مراد .. في انكم مهزقين يا سي يوسف سمحتو لنفسكم تبصو للرقاصه وخطيبتك معاك حتي لو هي مش معاك المفروض تحترمها بس انتو بصيته عشان غرض معين وكلكم عارفين  ومحترمتوش البنات 
الكبار طلعو كلهم بعد ما عرفوهم غلطهم 
والولاد راحو قعدو في الجنينه قدام البحر 
عاصم .. احنا فعلا غلطنا لما روحنا الحفله مهي كانت معموله من يومين ومروحناش
Fatma goda 
وليد .. هنعمل اي اللي حصل حصل 
ادم .. ميرا قافله موبايلها  
وليد .. وكارمن 
يوسف رن علي حور .. وحور قافله الموبايل 
حازم .. وليان 
زين .. حتي يارا 
عاصم .. ماشي يا عهد منكم لله ماصدقت رضيت عني وابسطها يخربيت كده 
ادم .. بس بس بصو علي اوضة حور 
كلهم بصو لقو البنات من ورا الزجاج بتاع البلاكونه بس مش واخدين بالهم و واقفين 
(اوضة حور علي البحر علي طول والولاد كانو تحت الاوضه في الجنينه والاوضه في الدور الثاني  ) 
حازم اتنهد .. يبقي كده اتفقو علينا 
عاصم .. يا جدعان انتو تولعو انا عايز مراتي 
ادم .. اقعدو اقعدو 
عاصم .. هنعمل اي 
سليم .. فكرو هنصالحهم ازي 
عاصم .. يا جماعه انا وضعي مختلف انا متجوز 
زين .. اسكت عشان انت وضعك انيل مننا 
عاصم اتنهد .. عندك حق 
حازم .. هوبا الفكره جت .. احنا لو طلعنا مش هيفتحو الباب وكلهم فوق مع حور صح 
عاصم .. اخلص 
حازم .. ننط في البلاكونه 
عاصم .. طب ما أسهل نجيب مفتاح من الريسبشن
حازم .. يا راجل وهما هيدولك المفتاح بكل سهوله 
عاصم .. صح بس برده افرض  حد شافنا 
وليد .. الساعه 12 مفيش حد هنا معظم الناس في البار 
عاصم .. هاتو حبل 
ادم .. بس يخربيت أفكاركم تنطو اي وجو الحراميه ده مينفعش الله يكرمك يا حازم بلاش أفكارك اللي تودي في داهيه دي  
عاصم .. اتفقو و قولولي 
Fatma goda 
ادم .. احنا نجيب هدايا حلوه تمام وكل واحد يعمل قلب بالورد ويكتب اسف واسمها بالورد
عاصم .. هنبقي كلنا زي بعض اي العسل ده 
سليم .. كل واحد يعمل اللي علي مزاجه 
عاصم .. هقول هعمل اي من غير ما حد يقلدني 
زين .. خلص هو احنا في فصل 
عاصم .. في حد هنا بيطبع صور علي يفطه وبتكون جامده 
زين .. امم وبعدين 
عاصم هخلي الاوتيل حد يطلع الاوضه بتورته ومعاها ورقه 
ادم .. اه يا رومانسي طب يلا بسرعه كل واحد يشوف هيعمل اي ونتجمع هنا 
عاصم .. اليفطه هتتعمل تقريبا في ساعه محدش يعمل حاجه غير لما كلنا نتجمع 
الكل .. ماشي 
*****
Fatma goda 
حور .. هما مش هيعتذرو 
ميرا نايمه في حضن هيدي .. معتقدش 
يارا .. انا زهقت هتفضل قاعدين كده 
عهد شغلت فيلم وكل واحده قعدت في حضن التانيه 
عهد مع يارا وليان مع حور وكارمن مع ميرا وهيدي 
ميرا .. انا بحبه مش متخيله اني ممكن اسيبه 
عهد. .. اكيد مش هتسيبو بعض يعني بس لازم كلهم يتربو 
حور .. اه يا يوسف الكلب 
ليان ضحكت .. انتي اكتر واحده مقضياها فينا 
حور اتنهدت .. انا مسلمه لي عشان بعشقه وعارفه أن اللي عمله انهارده غلط بس كلنا بنغلط محدش فينا ملاك بس لازم يتربي
يارا .. هو عادي احب في فتره بسيطه والا اي 
عهد .. كلنا حبينا في فتره بسيطه اوي بس اللي بختلف هو انتي حبيبتي بسبب اي 
يارا .. من غير سبب قلبي دق ليه 
عهد ابتسمت .. هو كده 
يارا .. انتو طيبين اوي وحبيتكم جدا 
كارمن .. حبيب هارتي 
بعد مرور ساعتين 
الباب خبط عهد فتحت لقت حد من الريسبشن 
الشخص .. حضرتك مدام عهد 
عهد .. ايوه 
الشخص .. اتفضلي 
عهد خدت التورته وهو مشي ودخلت 
كارمن .. اوبا اي ده 
عهد .. ده عاصم وفتحت الورقه 
(اسف علي اللي حصل صدقيني اسف وندمان انتي عارفه اني اتغيرت عشانك والله ندمت اسف مش هعرف انام وانتي مش في حضني سامحيني بقي بحبك بصي من البلاكونه ) 
حور … اوووووه اي الجمال ده وخرجو كلهم البلاكونه 
عاصم واقف تحت البلاكونه واليفطه كبيره عليه صورتهم وتحتها “اسف “
“بحبك ” وهو ماسك بوكيه ورد 
ادم وباقي الولاد كانو عاملين قلوب كبيره من الورد وجواها اسم كل بنت واسف ”بحبك ”
Fatma goda 
البنات واقفين مصدومين
وكلهم نزلو تحت 
عاصم .. اسف 
عهد .. هتعملها تاني 
عاصم شدها وحضنها .. والله ما هيحصل تاني 
سليم .. خلاص بقي ميبقاش قلبك اسود 
هيدي .. انت اللي غبي 
سليم قبل ايديها .. بحبك 
ادم .. طبعا لو موت هنا مش هتصدقيني بحبك اسف والله وعمري ما هعمل كده تاني انتي الحاجه الوحيده الحلوه اللي في حياتي 
ميرا دمعت .. كسرتني باللي عملته 
ادم حضنها رغم أن كل الناس واقفه .. معاش اللي يكسرك ربنا ياخدني لو عملتها تاني 
ميرا .. بعد الشر 
ادم .. بحبك 
ميرا اتكسفت وضحكت 
الناس كانت بتتفرج من البلاكونات 
زين .. يارا قلبك ابيض بقي 
يارا ضحكت .. انت مش رومانسي وغبي 
زين قبل ايديها وهمس .. هحضنك لما نكون لوحدنا 
يارا بصدمه .. انت قليل الادب 
زين .. بس بحبك 
وليد .. كوكي 
كارمن .. انسي 
وليد .. كارمن والله ما هعمل كده تاني انا اسف بقي 
كارمن عيطت .. مش اول مره تغلط 
وليد .. ودي اخر  مره خلاص بقي مش هعرف انام 
كارمن ضحكت .. خلاص 
وليد .. بحبك 
يوسف .. ح 
حور قاطعته .. انسي يا يوسف انا مش ماليه عينيك يبقي ملكش دعوه بيا 
يوسف بصوت عالي جدا .. يا ناس انا غلطت  في حقها وندمان وبعشقها مش بحبها  مستعد اسيب الدنيا كلها عشانها خلوها تسامحني 
الناس بصوت واحد .. سامحيه .. سامحيه .. سامحيه 
حور ضحكت .. مسمحاك 
يوسف حضنها رغم أن زين واسر شايفين 
******
عاصم كان طالب من الريسبشن مايك  ..  بحبااااااااااك يا عهد 
عهد خدت المايك وغنت
Fatma goda 
اول كلام اتقال ما بينا خلاص انا اتأكدت بعده إن الحياه والا تسوي بعده عندي اي حاجه قد بعده
 برتاح معاه والراحه ديا معشتهاش مع حد قبله لاحظة لقاه بتبقي عيد وتملي بفرح لما أقابله 
< مبطمنش غير جمبه مبجريش الا بس عليه وفوق منا روحي بتحبه عنيا وقلبي بيموته فيه 
مبطمنش غير جمبه مبجريش الا بس عليه وفوق منا روحي بتحبه عنيا وقلبي بيموته فيه >
عالم جديد بسافرله كل ما اشوف عيونه جت في عيني هو الوحيد في الدنيا دي اللي نفسي اعيشله طول سنيني اااااه دا انا من زمان بحلم بقربه وصورته مرسومه في خيالي مهما حكيت مش هقدر اوصف قد اي شغلي بالي
﴿مبطمنش غير جمبه مبجريش الا بس عليه وفوق منا روحي بتحبه عنيا وقلبي بيموته فيه 
مبطمنش غير جمبه مبجريش الا بس عليه وفوق منا روحي بتحبه عنيا وقلبي بيموته فيه ﴾
يتبع…..
لقراءة الفصل الأربعون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!