Uncategorized

رواية رغم أحزاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين غانم

      رواية رغم أحزاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم أحزاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين غانم

ليتها تسامحني
رعد دخل يجري علي اوضه: فى ايه مررريم 
مريم: بتعب: مياه عايزة مياة 
رعد: بتقولى ايه 
أميره: بتجري علي المياه: اوعي ي رعد عايزه مياه 
اميره بتساعدها علشان تقوم 
اميره: انتي كويسه 
رعد: برق نادي علي الدكتور بسرعه 
برق: حاضر 
مريم: باصه لاميره وساكته 
اميره: بدموع اجي 
مريم: هزت راسها
اميره: جرت عليها حضنتها جامد والله مكنتش اعرف انك لسه عايشه انا كنت كل يوم بكلمك وكان نفسي،تحضنيني زي كده اووي بدموع اكتر انا كنت كل يوم افتح السلسله تكلم معاكي ومع ماما وقولها انها حرمتني منك بتقوم من حضنها بصي كده انا مش بخلعها خالص انتو كنتوا دايماً معايا و اماني بصي وبتفتح السلسله
مريم:بدموع انا احلى شوفي حتي وانا صغيره انا اجمل
اميره:حتي وانتي تعبانه قمر ي ولاد 
مريم:بس انا بتكلم علي اللي هنا و بتشاور علي السلسله  
اميره: برقت انتي لسه  محافظة  عليها 
مريم: بس السلسله اتقطعت علشان كده  ركبت دي بدلها وبصت علي رعد وقتهاا 
رعد بيفتكر لما جات اول مره البيت فلااااش باااااك 
رعد: لما اغتصبها شدها من علي السرير يلااا علشان زهقت ومش  فاضي وبيرميها علي الارض 
مريم:  ااااه بنهيار  بتداري نفسها وبتحاول تقوم مش قادره من تعب 
رعد:  بهدوء ولا كانه عامل حاجه انتي هتمثلي اخلصي
 ورايا شغل 
وبتقوم من الارض وطلع بره الشقه وتفتكر  ان السلسله مش في رقبتها دي  الحاجه الوحيده اللي بتفكرها بمامتها  وتؤام روحها 
مريم رجعت مره تانيه بتخبط علي باب ????
رعد: لما فتح الباب اتصدم انها رجعت تاني: شايفك رجعتي  فكرتي تاخدي الفلوس صح لاا لا خليني اخمن رجعتي تستمتعي معايا صح خلاص خلاص متبصيش كدا رجعتي علشان لبسك مقطعه صح مش عارف انتى مكسوفه ازاي وانتي ده شغلك 
مريم: زاحته لوراه ودخلت الاوضه 
بس بترتعش جدا وعماله تدور علي حاجه  ورعد بيراقبهاا حتي مابتميل علي حاجه وبتاخدها وتلف وشها تشوفه واقف وساند علي الباب 
رعد: ايه ده 
مريم:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لما اكون بكلمك تردي عليه بقولك ايه دي 
مريم: بتخبيها ورا ظهرها ورعد بيشد منها وهيا ماسكه فابتقطع منهم 
مريم: لاااا ليه حرام عليك كده حتي الذكري الوحيده اللي باقيه من ماما دمرتها وهنا رعد مستحملش وشدهااا ورا رامها بره البيت 
مريم: مسكتها انا اسفه حتي  دي مقدرتش احافظ عليها 
عوده للواقع 
رعد: بعد اذنكم 
برق: استني ي رعد هاجي معاك و بيخرجوا من الاوضه 
اميره: مالك ي مريم انتي تعبانه ي حبيبتي 
مريم بابتسامه: لا سلامتك 
اميره: طيب اسيبك تستريحي وبتقوم 
مريم: بتمسك ايديها لاااا انا محتجاكي اووي 
اميره: وانا معاكي ي قلبي  طيب ادخاري شويه انام جنبك علشان همووت من تعب 
مريم: سلامتك من تعب ي بنوتي 
اميره: بنوتك 
مريم: واحلى بنوته في الكون 
برق: مالك ي رعد 
رعد: مفيش قولت اكيد عايزني يتكلموا مع بعض علشان كده خرجت 
برق: وانا اهبل هصدقك انت اللي قطعت السلسله لمريم صح 
رعد: عرفت ازاي 
برق: كان باين جداا عليك وعليها اول متكلمت بصت عليك وانت كمان بصيت عليها 
رعد: ايوه انا يا برق قولتلك اللى عملته فيا مش قليل يا برق علشان تسامحني يارب تسامحني 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هو دخول الحمام زي خروجه 
ياسمين: بخضه هاااا 
عصف: ايه شوفتي عفريت ????
ياسمين: لا شيطان ????
عصف: بت انتي اناا
ياسمين: لا اسمع انت انا جايه هنا اعمل حوار مع مدير الشركه فاميجيش حتة موظف زيك يكلم معايا  فاهم ولا افهمك 
عصف: فاهم طبعا انتى قولتى انك عايزة تقابلي  المدير صح 
ياسمين: بثق: ايوه 
عصف: طيب اتفضلي، في المكتب وهو خمس دقايق ويكون عندك 
ياسمين: لا هستني هناا 
عصف: ازاي ي، فندم لازم تدخلى جوه حضرتك مذيعه قد الدنيا صح 
ياسمين: لو كده ماشي 
عصف: بيكلم السكرتيره مش عايز اي مخلوق يدخل علينا مفهوم  
السكرتيره: حاضر ي عصف بيه 
عصف: بيدخل ويقفل وراه الباب اظن المكتب عجبك صح 
ياسمين: انت بتعمل ايه  
عصف: بيشمر الكم ويقرب منها 
ياسمين: انت بتعمل ايه والله اصوت والم عليك الناس 
عصف: بقي انا حيوان وطور غير منتظم و ايه 
ياسمين: شيطان اه وكمان اهبل 
عصف: ايه 
ياسمين: يالهوي ايه اللي بقول ده 
قصدي انك انسان محترم  وكمان منتظم جدا في مواعيدك 
عصف: بنفاذ صبر: بت انتي طلعتيلي منين وعايز ايه 
ياسمين: بخوف والله ماعايزه منك حاجه انا كنت جايه علشان اعمل حوار مع مدير الشركه بس وامشي اه والله هو ده بس????????
عصف: و محدش خبرك ان المعاد اتلغى علشان احمد سافر 
ياسمين: لاسف لا ومعرفتش غير لما جيت هنا وقولولي ان اخوه هو اللي هيحضره بدله 
عصف: هو بيقرب، وتعرفيه مين اخوهه بقي 
ياسمين: بترجع لوراه لا لاا 
عصف: لسه بيقرب وهيميل عليها 
ياسمين: بتضربهه بقلم وتزيحه علي الطربيزه انا مش كده ي حيوان انت وتسيبه وتنزل جري 
عصف: اتصدم من رد فعلها واتجنن 
بيعمل اتصال 
عصف:الوو
مدير القناة:اهلا اهلا عصف باشا 
عصف:عايز ملف الصحفية ياسمين…. انهارده
المدير: في حاجه حصلت ي باشا 
عصف:غير ان ممنوع دخولها القناة 
المدير بخوف:بس 
عصف:بعصبيه:مفيش حاجه اسمها بس لو انت نسيت من اللي بيدعم اللقناة بتاعتك
المدير:تمام ي افندم اعتبرها اترفدت 
عصف:الملف بتااعها يكون عندي 
ويقفل السكه 
عصف بعين كلها شرار :انا بقي هدفعك تمن القلم ده غالى اوووي يا حيوانه 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر مهران 
الجد: انا عايز اشوفها واحضنها انا ملحقتش اشوفها 
سحر: يا بابا هي كويسه والله واحتمال بكره ترجع بالسلامة وحضرتك لسه تعبان يعني الحركه الكتير وحش عليك 
الجد: انا هتجنن عليها ازاي معرفش ان حفيدتي لسه عايشه لدرجه دي انا كنت غبي ومحمد قدر يستغفلتي 
سحر: ي حبيبي انت ملكش ذنب ده كله بسبب الحيوان التاني 
الجد: لا انا اللي غلطان انا خايف اختك متسامحنيش زى مايكون قلبها حاسس فضلت توصيني عليهم وانا مكنتش قد الوصيه ده يارب سامحني 
سحر: بابا هي اكيد شايفنا واكيد عارفه اللي حصل 
مهران: ربنا ينتقم منك ي محمد حسبي الله ونعم الوكيل فيك حرمتني من حفيدتي وحرمتها مننا 
سحر: خلاص بقي ي بابا ربنا ردها لينا بسلامه 
مهران: بعد ما دمرت ي بنتي دي جايه مدمرة وكمل عليها ابن اخوكي البيه التاني 
سحر: حرام والله رعد بيحبهاا جدا انت مشفتهوش كان خايف عليها ازاي 
مهران: حبها محبهاش انا كده كده هطلقها منه دي متجوزها غصب عنها وانا لايمكن افرض علي احفادي حاجه مش عايزينها 
سحر: سيبهم هما الاتنين يكرروا هم عايزين ايه لانا عندي شك انهم هيحبوا بعض 
مهران: وقتها مش هقدر ادخل بينهم 
سحر: يبقي تسيبهم على راحتهم 
مهران: عندك حق واللي هم عايزينه هيحصل 
سحر: ان شاءلله هقوم انا الحقى اطمن علي عصف و نور قبل مانام 
مهران: روحي ي حبيبتي بس هاتي التليفون بتاعي الاول 
سحر: هتكلم مين بلليل كده ي جدع 
مهران: وانتي مالك انتي 
سحر: كده تخبي علي بنتك حبيبتك حبك الجديد  
مهران: طيب بذمتك حد يقدر يخون القمر ده وبيبص علي الصوره اللي جمبه 
سحر: لا اقنعتني بجد ????????????
بس هتكلم مين برضو معرفتش 
مهران: انتي بتغيري ولا ايه ????
سحر: بصراحه يا بابا من سعت مابقي عندك احفاد مززز كده وانت نسيتني خالص وانا للاسف لسه بغير عليك
مهران: بتغير علي ابوكي من ولادك ي عبيطه 
سحر: بزعل ااه ????
مهران: طيب يلاا اخرجي علشان هكلم المزه بقى 
مهران: السلام عليكم 
ريم: بفرح: جدووو حبيبي اخبارك ايه طمني عليك وحشتيني اوووي مكنتش بتتصل عليا ليه ولا كنت بترد عليا انا زحلااانه منك ي جدووو ????????????
مهران: طيب ردي السلام الاول وبعد كده اديني فرصه اعرف اكلمك 
ريم: بضحك: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ♥
عامل ايه ي حبيبي 
مهران: بخير ي قلبي طمنيني عليكي انتي 
ريم: انا كويسه بس حضرتك ليه الفتره اللي فاتت مكنتش بتكلمني 
مهران: حقك عليا بس كنت تعبان شويه 
ريم: بقلق: طيب حضرتك عامل ايه  وصحتك كيف حالك طمني ي جدووو وقولى كنت مالك ي حبيبي 
الجد: انا بخير الحمدلله بتعيطه ليه دلوقتي 
ريم: علشان حضرتك مش بتقول الحقيقه ولا انا معاك علشان اطمن عليك 
الجد: طيب خدي عمتك كلميها وهطمنك عليا 
سحر: ايوه ي حبيبتي 
ريم: بعياط: ايوه ي عمتو جدو عامل ايه قولى الحقيقه الله يخليكي 
سحر: ي حبيبتي والله جدك كويس دول شويه تعب راحوا لحالهم وهو كويس والله 
ريم: بتمسح دموعها يعني هو كويس عن الاول 
سحر: اه والله ي حبيبتي وخدي هو معاكي اهووو 
مهران: اه ي حبيبتي اطمنتي 
ريم: برضو لا اهم حاجه خلي بالك من نفسك كويس 
مهران: هاا يلا بقي طمنيني عليكي واحكيلي عملتي ايه في الكام يوم دول وعملتي ايه مع الدكتور اللحليوه
ريم: بضحك انت لسه فاكر 
ملحوظه (ريم قربت جدا من جدهاا  بعد ماسافرت ومش بتخبي عليه حاجه) 
مهران: حد قالك انى عجزت ولا ايه 
ريم: فشر ي حبيبي انت لسه مززز و حليوه زي مانت 
مهران: بضحك انتى و اميره عليكم كدب يا ساتر 
ريم: بحق ي جدووو طمني عليها هيا عامله ايه 
مهران: كلنا كويسين الحمدلله 
ريم: انا عندي ليك خبر حلو 
مهران: ايوه بقي فرحي قلبي ♥????
ريم:انا راجعه اخر الاسبوع ده وحشتوني اوووي 
مهران:بفرح ان اخيرا حفيدته هترجع بجد ي حبيبتي قلبي الف حمدلله على سِلَآمًتٌکْ 
ريم:الله يسلمك ي جدوو وبصراحه في خبر تاني بس،لما ارجع بقي 
مهران:وانا هستنى لما ترجعي وتقوليلي الخبر الاحلى 
ريم:مع سلامه ي حبيبي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفى
المقدم:محمد:احم جالنا اتصال ان المدام فاقت  وممكن ناخد اقوالها
رعد:طيب ينفع بكره علشان هي لسه فايقه انهارده
المقدم:لا للاسف واكيد حضرتك عارف ده كويس
برق:انا هكلم اللواء عبد الحميد وهو هيتصرف
رعد:لا ي برق انا جاهز اروح معاهم 
المقدم:انا لازم اسال المدام كام سؤال 
رعد:اتفضل حضرتك 
رعد،بيخبط علي بابا 
اميره:نعم 
رعد:المقدم محمد هيسال مريم كام سوال 
اميره:ممكن دقيقه واحده
المقدم:خدي راحتك 
اميره:مريم حبيبتي 
مريم:مين ي اميره 
اميره:مفيش بس انا عايزكي تبقي قويه وخليكي واثقه اني معاكي 
مريم:في ايه انا مش فاهمه حاجه
اميره:في واحد هيسالك كام سؤال وبعد كده هتمشي 
مريم:مين ده وعايز ايه 
اميره:هو هيدخل دلوقتي ويسالك وانا هستني بره ماشي ي حبيبتي
مريم:هزت راسها 
أميرة:اتفضل ي فندم هيا جاهزه
برق:هو امتحان جاهزه والله انتي مجنونه ي اميره
اميره:دورك جي متخفش 
برق:لا انا مستني نصيب عارف والله انك مش هتعديها 
رعد:بطل استظراف 
برق:طيب بزمتك مش بقولك الحقيقه تحس انها ماشية توزع الادوار وبتقولى دورك جي اقولها ايه انا مستني اهووو 
رعد بابتسامه:مش عارف انت حبيتها ازاي والله 
برق:القلب وما يريد ي اباه
رعد: اخرس بقي الله يخربيتك فضحتنا 
برق: في اكتر من كده فضيحه وبيشاورعلي اميره
اميره: بتتكلم في الفون 
الووو ممكن اكلم استاذ احمد 
.. ثواني هحول المكالمه 
اميره: استاذ احمد انا عاوزه حضرتك تجهزلي ورق الطلاق بسرعه يعني خلال يومين كده 
برق: طيب والله جيه علي نفسك علي فكره يقدر خلال يوم 
اميره: ملكش دعوه 
المحامي: انا 
اميره: لا مش انت يا استاذ واحد تاني 
برق: طيب اساليه يقدر يعمله في يوم كده ???? لو معرفش اشوفلك حد. 
اميره: خلاص شكرا ي ميتر 
اميره: ملكش دعوه بيا فاهم 
برق: هو انا بفهم ي سبحان الله 
رعد: برق خلاص بقي 
اميره: لا يسكت ازاي مينفعش لازم يرغي 
برق: وكمان انا اللي طلعت رغاي 
ي بنتي انتي في ايه ولا ايه اخلصي من موضوع رعد وسجنيه الاول. وبعد كده نطلق مش عارف هتعملى كل ده ازاي 
رعد: انت مالك انت احسن حاجه اميره انك اشتغلتي في كل المواضيع مع بعض 
اميره: بغيظ من الاتنين: اتريقوا براحتكم 
بعد شويه بيطلع المقدم من الغرفه 
االمقدم: استاذ رعد انا اسف…
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!