روايات

اسكريبت زواج سري الفصل الأول 1 بقلم سولييه نصار

اسكريبت زواج سري الفصل الأول 1 بقلم سولييه نصار

اسكريبت زواج سري البارت الأول

اسكريبت زواج سري الجزء الأول

اسكريبت زواج سري الحلقة الأولى

– انا بحبك يا احمد
قولتها بسرعة …من غير تفكير ..من غير تردد …وبصيت ليه بخوف …ضحكته اختفت …وبان الغضب علي وشه …
-احمد
قلت بخوف
-اخرسي يا جهاد ….اخرسي خالص …ايه اللي انتي بتقوليه ده فهميني ازاي بش تفكري في ده …ازاي عقلك يسمحلك تفكري كده
-مش عقلي ده قلبي يا احمد …قلبي بيحبك ..
وانت عارف …حاولت انساك  مقدرتش …سافرت واشتغلت ومليت يومي عشان ابطل افكر فيك بس برضه مقدرتش …قولي اعمل ايه
بصلي بقرف وقال:
– انتي لو كنتي اخر واحدة في العالم مش هبصلك حتي ….شروق اعتبرتك اختها ..تقومي تحطي عينك علي جوزك …مشوفتش حقارة بالشكل ده .
دموعي نزلت وزعقت بقهر:
-هي كانت عارفة اني بحبك ورغم كده وافقت عليك عشان تقهرني ….شروق عمرها ما حبتني….شروق وافقت عليك عندا فيا
-احترمي نفسك واتكلمي عن بنت خالتك عدل …بس الحق مش عليكي الحق عليا اني بتعامل مع واحدة زيك ….ات….اتفضلي اطلعي برة ومن هنا ورايح تعاملنا مع بعض في حدود الشغل بس …انسي في يوم انك كنتي صديقتي او جارتي ….حتي متتعامليش مع شروق تاني مش عايزك تقربي من عيلتي فاهمة ولا لا ….انا واحد متجوز وبحب مراتي
مسحت دموعي ورفعت راسي وقولت :
-تمام يا فندم
وطلعت من المكتب بتاعه وانا ببكي علي غبائي…ليه اعترفتله …ليه قللت من نفسي بالشكل كده….احمد هو حب طفولتي السري …انا وهو كنا جيران وأصحاب اووي …كان الكل متوقع اننا بما نكبر هنتجوز بعض …حتي ماما دايما بتقولي هتتجوزي احمد لحد ما الفكرة دخلت دماغي وحبيته…حبيته اووي كان الكل عارف اني بحبه حتي شروق …استنيت بفارغ الصبر انه يتقدملي …بس اتصدمت صدمة عمري لما خطب شروق وبعدين اتجوزها…حياتي وأحلامي اتحطمت …كنت بعيط دايما …سافرت وبعدت عشان انسي …بس مقدرتش وبعدين رجعت والقدر قرب بينا واشتغلت في شركته ….حاولت اعامله زي اخويا بش حبه جوايا كان بيزيد لحد ما قررت اني اعترفله وياريت ما اعترفتله…مكسبتش حاجة الا ان كرامتي اتبهدلت علي ايده !!
…..
روحت البيت وانا عيوني حمرا …وقفت قدامها وقولت :
-انا موافقة علي العريس يا ماما
ابتسمت براحة وقالت :
-ربنا يكملك بعقلك يا بنتي …اخيرا فوقتي لنفسك….انا هكلم ابوكي اخليه يتصل بيه يجي النهاردة. .
هزيت راسي. دخلت اوضتي….دفنت راسي في المخدة وقعدت ابكي !!
………
بالليل ….
كنا قاعدين مع العريس وأهله بنقرا الفاتحة ..في الوقت ده قررت انسي احمد نهائي واركز في حياتي الجديدة وبمجرد ما الاقي شغل هستقيل من الشركة …
…….
-جهاد اتقرت فاتحتها
قالتها شروق وهي حاسة براحة ان اخيرا جهاد شافت حياتها …من ناحية شعورها بالذنب خف لما اتجوزت احمد ومن ناحية جهاد هتشيل احمد من دماغها …بصلها احمد بصدمة …شعور غريب جواه …مكانش حاسس بالراحة ان البنت اللي اعترفتله بالحب من ساعات بيتقري فاتحتها دلوقتي …
بس ابتسم وقال لشروق:
-الف مبروك ليها بإذن الله بكره نروح ونباركلها
……
تاني يوم
دخلت مكتبه وانا متوترة وقولت :
-اتفضل حضرتك ده الورق اللي طلبته
بصلي وقال :
-الخطوبة امتي
-بعد اسبوعين يا فندم
-يااه بالسرعة دي ده انتي لسه امبارح كنتي بتقولي بتحبيني
حطيت الورق علي المكتب وقولت :
-عن اذنك يا فندم
ولسه هطلع مسك ايدي وزعق:
-كلامك كدب صح ….وحبك كان كدب
-انت عايز ايه دلوقتي مش فاهمة
-تنجوزيني !
-ايه ؟
-بقولك تتجوزيني؟!
-هتطلق مراتك؟
-لا انا بحبها مستحيل اتخلي عنها ….احنا هنتجوز في السر !!!
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (اسكريبت زواج سري)

اترك رد

error: Content is protected !!