Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم فاطمة جودة

            رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم فاطمة جودة

في العربيه 
 حازم .. ليان خلاص الموضوع عدي اهدي  هو كان بيقولك اي 
ليان .. خلاص 
حازم مسك ايديها عشان يطمنها .. قوليلي قال اي ليان انا لحد دلوقتي ماسك اعصابي والله بجد مش قادر قولي 
ليان .. هتزعقلي 
حازم .. مش هتنيل 
ليان .. شوفت بتتعصب ازي
حازم ماسك نفسه .. خلصي بقي 
ليان .. كان بيقولي اروح معاه البيت 
حازم حس أن في بركان جواه .. تمام .. ورن علي زين 
زين .. عامل اي 
حازم .. كويس كنت عايزك في حوار 
زين .. ها ارغي
حازم .. في واحد هبعتلك اسمه عايزك تعرفلي عنه كل حاجه 
زين .. حصل حاجه والا اي 
حازم .. لا بس عايز اعرف كل حاجه عنه الواد دا انا شاكك فيه 
زين .. اعتبره حصل خلال يومين هعرفك كل حاجه
حازم .. ماشي 
زين .. سلام وقفل 
ليان .. حازم 
Fatma goda 
حازم .. 
ليان .. زومه طب انا عملت اي انت شوفتني كلمته 
حازم ضمها ليه وهو بيتخيل لو فعلا مؤنس ضحك عليها وخدها بيته 
ليان .. حازم انت كويس 
حازم .. لا 
ليان همست .. وجودي في حياتك ضررك 
حازم .. 
ليان بعدت عنه .. اسفه يا حازم مكانش قصدي اقلب حالك كده 
حازم بحده .. لما اكون حضنك متبعديش 
ليان بعصبيه .. انت اهبل انت اصلا مينفعش تحضني انا بعدي الموقف إنما دا استهبال 
حازم ضمها وسط عصبيتها .. اسكتي عشان أنا مش قادر اتكلم 
ليان .. حازم انت كده بتستغلني 
حازم بعصبيه .. بستغلك عشان حضنتك عشان استرد قوتي منك عشان بعبر عن حبي اللي بحس انك مش شيفاه اصلا استغلك دي لما اقولك تعالي نروح البيت لوحدنا انا ممكن احضنك لو غرضي مش كويس إنما لما بحضنك عشان مش متخيل الموقف اللي حصل مش متخيل لو كان حصل حاجه وخدك معاه البيت انتي لي فكراني و**خ انا عارف أخلاقك وعارف انك عمرك ما كلمتي ولد ومتأكد برده انك بتسمحي اني المسك عشان بحبك وعارفه مشاعري وعلي فكره ادم وعاصم واونكل عمرهم ما هيسبوكي معايا لو مش واثقين فيا وعلي فكره اونكل كان كده مع لي لي واسأليها عشان كان بيعشقها مش بيحبها هتقوليلي بتبرر موقفك .. لا انا عارف أنه حرام بس ربنا عارف مشاعري 
ليان .. بس بس انا مش قصدي كده 
حازم سند رأسه علي الكرسي .. محدش حاسس بيا 
ليان مسكت رأسه وسندتها علي قلبها .. سامع قلبي بحبك والله بس فعلا مبعرفش اعبر 
حازم .. ليان انا والله بحبك ومش بستغلك 
ليان .. بس يا حازم .. انا كنت عايزه اعرف حقيقة مشاعرك 
حازم بتركيز .. انتي حاطه اي في خدودك 
ليان بصتله وضحكت .. بتغير الموضوع في ثانيه .. مش حاطه 
حازم .. لا فيه والله 
ليان .. حازم دي خدودي والله 
حازم .. قمر جدا 
ليان طبطبت عليه بحنيه .. علي فكره انا بعشقك واسأل ميرا كانت كل يوم تشوفني متنحه في صورك 
حازم .. بس خلاص انا عارف بس انتي شبه لوح التلج 
ليان ضحكت 
********
Fatma goda
عاصم .. عهد هو في اي احكيلي 
عهد .. معرفش مره واحده لقيت راجل قدامي بلبس اسود وعايز يموتني بس عارف هو جسم بس الوش مش وش انسان 
عاصم .. عهد اقرائي قرآن كتير ومتفوتيش صلاه وكمان انسي الموضوع 
عهد .. دي اول مره اشوفه كان بيظهر في الكابوس بس 
عاصم .. خلاص انسي كل حاجه تحبي اخرجك انهارده 
عهد .. تؤتؤ عملالك مفجأه 
عاصم .. انتي سيبتي مفاصلي وخلتيني جريت من الشركه 
عهد .. بجد .. بس فدايا فدايا 
عاصم .. فين المفجأه 
عهد طلعت لوحه راسمه عاصم 
عاصم ضحك بحب  .. حلوه اوي 
عهد .. بتضحك لي
عاصم .. رسمتيها امته 
عهد .. الصبح 
عاصم حضنها .. جميله يا روحي احسن حاجه أنها منك 
عهد قبلته .. انا بحبك قد الدنيا دي كلها 
عاصم .. الدنيا بس 
عهد .. والبحر وسمكاته 
عاصم مسكها من خدودها .. حبيبت قلبي هبله .. البسي عشان ننزل نتغدي 
عهد .. منا لابسه 
عاصم بحده .. هتنزلي كده قدام ادم وبابا وشعرك ده 
عهد .. حلو يا عاصم يلا 
عاصم مسكها من قفاها .. ادخلي غيري عشان هزعلك 
عهد .. براحه بس نتفاهم 
عاصم بعصبيه .. نتفاهم في اي انتي عبيطه عايزه تنزلي قدام اخويا وبابا بمنظرك ده بيجامه نص كم وبنطلون ضيق عبيطه انتي 
عهد ضحكت .. بأستفزك بس 
عاصم .. لو في مره اتعصبت وضربتك متزعليش
عهد زقته علي السرير .. والا مش عشان بتلعب بوكس هتعمل كبير عليا دا انا بميت راجل 
عاصم كان ميت علي نفسه من الضحك .. اجري يا عهد غيري بس الأرانب اللي انتي لابساها وابقي تعالي اتكلمي 
عهد بطفوله ضربته بالبوكس في بطنه 
عاصم .. يا بنت العبيطه 
عهد .. والا متشتمش امي 
عاصم .. اي رأيك أعلمك البوكس 
عهد بخوف .. بوكس اي انا لو خدت ضربه سلم على الشهداء 
عاصم ضحك بشده .. خشي غيري عشان مش قادر وجعان 
******
Fatma goda
ليليان .. بس ده اللي حصل 
عز .. ممكن تكون اتلبست 
ليليان ضحكت .. والله مش عارفه يلا عشان نتغدي فين ليان يا ادم 
ادم .. مع حازم 
عز .. ازي متقوليش 
ميرا .. هو في الغالب يا اونكل حازم هيجي معاها هو وكارمن عشان يشرحلنا اللي فاتنا 
عز .. ماشي بس هي ازي متقوليش أنها خرجت 
ادم حب يعدي الموضوع .. هي استأذنت مني انا 
عز .. ماشي 
عاصم وعهد نزلو 
عهد .. عامل اي يا اونكل 
عز بحب .. بخير يا حبيبتي 
عهد .. دايما يارب 
وخلصو اكل
Fatma goda 
وليد .. كارمن ركزي معايا وسيبي الاكل 
كارمن .. بذمتك انت والا الكريب  من غير تفكير الكريب طبعا 
وليد .. يا بنتي منك لله 
كارمن .. سديت نفسي إلاهي يسد نفسك 
وليد بصدمه .. انتي وأكله اربعه  كريب لارج وسديت نفسك اومال لو نفسك مفتوحه هتكليني 
كارمن ضحكت .. وليد انا امبارح مكلتش خالص وانهاره مفطرتش يعني هموت من الجوع وانت قولتلي عايز اتكلم معاكي ومخلتنيش اطفح يبقي تستحمل يا بيبي
وليد ضحك .. عندك حق مش عايزه تبلعي 
كارمن .. احبك وانت فاهمني انزل هات عصير كيوي 
وليد مسكها من طرحتها .. انا اتخنقت منك 
كارمن بضحك .. وليد وحياة اغلي حاجه عندك الطرحه مفيهاش دبوس هتقع 
وليد ساب الطرحه .. والله بجد انا لو معايا بنت اختي مش هتشلني كده 
كارمن بزعل طفولي .. مليش دعوه عايزه عصير كيوي 
وليد .. يختييييي نازل انا غلطان أني عايز اتكلم معاكي 
كارمن ضحكت .. خليه يزود التلج 
وليد .. خلااااااااص خلااااااااص 
بعد ما وليد جابلها العصير وانبسطت 
Fatma goda 
كارمن .. طلعلي كرش 
وليد ضحك بشده .. متقلقيش عادي بحبك الكرش 
كارمن .. اتنيل مش عليك عشان في بلوزه قصيره مش هعرف ألبسها 
وليد .. بطلي عشان مضربكيش 
كارمن .. ياااه انت قفوش اوي عايزني في اي 
وليد قرب منها .. موحشتكيش 
كارمن .. لا يا حبيبي 
وليد .. هتهزري 
كارمن .. وحشتني 
وليد .. امم 
كارمن سندت رأسها علي قلبه .. انا بحبك اوي انت الوحيد اللي بعرف اعمل اي حاجه معاه بتكلم معاك في اي حاجه بتسمعني وبتحتويني كتير 
وليد .. انا كنت عايزك عشان اقولك انا عايز نتجوز وكملي جامعه معايا 
كارمن .. وليد خلاص دي اخر سنه وبعدين انا معاك كل يوم بس لو اتجوزنا مش هركز في الجامعه 
وليد .. عاوزك تكوني معايا علي طول لأني علي طول عايزك في حضني 
كارمن بخجل .. عايزه اعمل حاجه بس خايفه من رد فعلك 
وليد .. عايزه اي 
كارمن داست علي الكلاكس وزمر 
وليد .. يارب خدني عشان كده كتير 
(وليد افتكر أنها هتحضنه عشان الموقف رومانسي بس اتصدم ) 
كارمن ضحكت .. خلاص بقي انا معاك اهو 
وليد .. بعد الحركه دي انا هفسخ الخطوبه  
كارمن مسكته من خده .. خلاص بقي يلا وديني عند اونكل عز حازم هيجيلنا هناك عشان يشرحلنا اللي فاتنا 
وليد .. هتكلميني بليل
كارمن .. مش هعرف انام غير لما اكلمك 
وليد قبل ايديها .. ربنا يخليكي ليا 
******
Fatma goda
حازم وكارمن وميرا وليان اتجمعو عشان حازم يشرحلهم اللي فاتهم 
حازم بدأ يشرح وهو ماسك ايد ليان 
*****
في آمن الدوله 
يوسف .. خلاص بقي انا خلصت 
زين .. وانا كمان 
يوسف .. هتروح ليارا
زين .. بص عايز اتكلم معاك
يوسف قعد علي المكتب .. كلي اذآن صاغيه 
زين .. حاسس ان مقصر مع يارا 
يوسف .. امم .. بص البنات بتحب الولد التقيل بس برده يهتم بيها وبشكلها وتفاصيلها الصغيره ويسمعها علي حاجه 
زين .. كمل 
يوسف اتنهد .. كلمة بحبك مش سهله عشان قولتها لازم تهتم وتحايل وتحترم كونها انثي ايدك اوعي تتمد عليها اوعي تجرحها لما تغلط احتويها هي بتسيب الدنيا عشانك 
زين .. اه يا رومانسي 
يوسف .. مش انت رايحلها خد معاك شوكولاته و ورد هاتلها حاجه بتحبها قرب منها واحتويها وخصوصا أن أهلها سابوها 
زين بحماس .. شكرا يا يوسف 
يوسف .. العفو يا روميو وحور كانت بترن  عليه 
Fatma goda
يوسف .. وحشتيني 
حور بتعيط .. يوسف 
يوسف اتخض .. في اي اهدي 
حور .. في روايه جامده جدا مش لاقيها خالص ورجلي وجعتني من اللف عليها في المكاتب 
يوسف .. حور انت فين 
حور .. في شارع **** 
يوسف .. هجيلك اصبري منك لله خضتيني 
بعد ربع ساعة يوسف وصل ونزلها 
يوسف .. انتي بتنزلي لي اصلا 
حور .. يوسف متنرفزش اللي جابوني 
يوسف .. انتي نزلتي من امته 
حور .. احم من الساعه 12
يوسف .. جميل اوي الساعه خمسه وانتي بقالك خمس ساعات في الشارع 
حور .. 
يوسف حس انها هتعيط .. اركبي 
ركبو العربيه وخدها في حضنه .. اسف بس خايف عليكي انتي مزه واي حد ممكن يخطفك 
حور ضحكت .. بس انت زعقتلي 
يوسف .. كويس اني مقتلتقيش بقالك خمس ساعات في الشارع بتلقي ولوحدك 
حور .. بجد انا زعلانه 
يوسف قبل خدها .. من اي 
حور .. اتلم عشان هزعلك .. ملقتش الكتاب 
يوسف .. اسم الكتاب اي 
حور .. ****
يوسف اتصل بشخص 
منعم .. ازيك يا باشا 
يوسف .. بخير الحمدلله كنت عايزك تجبلي الكتاب ده ****
منعم .. نص ساعه يا باشا وتيجي تلاقيه موجود 
يوسف .. تمام جايلك 
حور .. دا بجد 
يوسف .. ما انتي لو قولتيلي كنت هجبهولك بدل التعب ده 
حور مسكته من رقبته برقه .. بحبك اوي 
يوسف .. مفيش اي حاجه 
حور همست في اذانيه 
يوسف .. وحياة امك 
حور .. ايوه بعد كتب الكتاب 
يوسف .. هو احنا مستنين اي طب وليد وحازم وادم وسليم  مستنين البنات يخلصو جامعه انا مستني ايه
حور .. روح قول لبابا بتقولي انا ليه 
يوسف .. تعالي نجيب الكتاب يا قدري 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والأربعون : اضغط هنا

اترك رد