Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أحلام تامر

   رواية عشق الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أحلام تامر

مديحه بعياط عشان اختي.. نا مرمتهاش لمرات اب.. نا اديتها لاختي
انصدم اياد اختك!!
مديحه ببكاء اه فوزيه تبقي اختي
اياد طب ليه ليه اطلقتي من بابا لاني السبب بتاع انك خايفه تخلي ولادك يتمي مش مبرر
مديحه بدات تحكي لاياد
Flash back
كنت عايشه احلي ايام حياتي مع ناصر نا وهو متجوزين عن حب كنت عايشه مع مرات ابويا لما امي ماتت وبابا اتجوز عشان يبقي ليا ام لاني كنت صغيره بابا اتجوز ام واحده مطلقه ومعاها عيلين توأم فوزيه وصلاح.. كنت دايما بعاملهم كويس واللي كان ف ايدي مش ليا.. كانو اخواتي بقي وماما ماجده برضو عاملتني حلو اوي زي ولادها.. اتوفي بابا وبعدو اتوفت ماما ماجده كنت عندي 19 سنه وفوزيه وصلاح كان عندهم 21 سنه
خلصت الثانويه وناصر جه اتقدم ليا كان اكبر مني ب5 سنين كان معجب بيا من صغيري ونا كمان بس مكنتش بقول لاحد.. ف الاول فوزيه كانت رافضه ناصر وفضلت تطلع فيه العبر بس معامله واخلاق ناصر وافقت عليه وصلاح واختو كانو معترضين وقالو لا انتي اختنا ولا احنا نعرفك.. طبعا بلغت ناصر وجه اخدني وبما اني بلغت كنت نا وكيله نفسي وكتبنا الكتاب واتجوزنا عشنا سنتيم مع بعض كانو اجمل سنتين ف حياتي وبرضو ف حياه ناصر وكنت انت معانا كان عمرك سنين وكنت حامل ف ريماس..
جالي ف يوم تليفون ورديت  وكان صلاح قالي ان فوزيه تعبانه جدا وعايزه تشوفني
ناصر كان ف مأموريه ف اليوم ده روحت لفوزيه كان فعلا شكلها تعبان ومركبه كانيولا
جريت عليها مالك يفوزيه ياختي مالك يحبيبتي
فوزيه نا عايزه اقولك علي حاجه ي مديحه ما بحب ناصر.. ششش متقاطعنيش نا كنت بحب ناصر من قبل ما تتجوزيه ولما اتقدملك انتي فضلت اني اداري حبي ليه علشان سعادتك
كل ده ومديحه عماله تبكي
كملت فوزيه بتمثيل نا عرفت ان عندي مرض وحش والدكتور قالي خلاص مفاضلش من عمري كتير
مديحه ببكاء اناي بتقولي اي اميد ف حل ونا هخلي ناصر يوديكي لاحسن الدكاتره
فوزيه بخبث لا انا خلاص عارفه اني مقداميش كتير بس هطلب منك طلب واعتبريه اول واخر طلب اطلبه منك ف حياتي واعرفي ان إجابتك هتفرحني مهما كانت
مديحه عيوني ليكي ي اختي
فوزيه نا عايزه اتجوز ناصر
مديحه بصدمه اناي بتقولي اي
فوزيه نا عارفه اني هموت ونا بعشق ناصر ومرضتش اتكلم عشان تعيش كي حياتك ارجوكي خليه يتجوزني قبل ما اموت ارجوك دي امنيتي الاخيره.. ردي جميل اني امي اعتبرتك بنتها وربتك زيك زينا.. ردي جميل اني خبيت حبي لناصر عشان خاصر سعادتك
مديحه كانت متاثره جدا بكلامها وعماله تعيط
مديحه طب طب اعمل اي نا لو روحت قولت لناصر يتجوزك مش هيوافق
فوزيه مفيش غير حل واحد.. تطلبي منو الطلاق
مديحه بانكسار الطلاق
فوزيه بمسكنه انتي ممكن تقوليلو انك مش هتقدري تعيشي مع واحد دايما بين الحياه والموت بسبب ظروف شغله.. وكملت بعياط مصطنع ارجوكي توافقي دي الحاجه الوحيده اللي هتفرحني قبل ما اموت
مديحه فوزيه صعبت عليها اوي وقررت انها تحقق لها اخر طلب ف حياتها زي ما فوزيه بتقول
بدات اكره ناصر فيا واقولو اني مش هقدر اعيش مع واخد وهو ف شغله نا حاطه ايدي علي قلبي ي ترا هو عايش ولا اي
فضلت ورا ناصر لحد ما طلقني. وطبعا فوزيه كانت قايمه بدور الحنينه وفضلت مع ناصر بحجه تواسيه ف بعدي بس ناصر برضو متجوزهاش لحد اما جه ف يوم سمعت ان ناصر اتجوز فوزيه
حالتي الماديه مكنتش حلوه كنت عايشه نا وانت وبس فضلت اشتغل عشان اعرف اصرف عليك انت واختك بس للاسف مكنتش هقدر واول ما ولدت ريماس بعتها لعمك وهو اخدها واتولي بيها وبعد كده معرفتش اي اللي حصل لريماس..
عرفت ان فوزيه كانت بتكدب عليا وانها مش تعبانه ولا حاجه ف الوقت ده زاعو خبر ان ابوك بقي من ضمن المافيا وانو مات
بعد فتره اتحسنت حالتي الماديه روحت لفوزيه اطلب بنتي بس فوزيه بصت ليه بصه مفهمتهاش وقالتلي لا انا هخليها معابا تونسني زي بنتي واتحايلت عليا.. ونا برضو سدقتها وسبت ريماس ليها مهي برضو اختي????وبس لحد هنا ونا معرفش حاجه عن بنتي وتعبي لخمني عن كل حاجه.. وكملت بدموع بس والله والله مكان قصدي اني ارمي بنتي او اني اسيب جوزي نا كان نيتي اخلي اختي سعيده بس مكنتش اتوقع منها انها تكره بنتي وتعاملها وحش..
اياد عينو دمعت وحضن امو امتي احسن واحن واطيب ام ف الدنيا.. حقك عليا اني فهمتك غلط نا اسف
ربتت مديحه علي راس اياد وفضلت تعيط بي بي اختك مش راضيه تسمع مني.. اختك مش طايقه تبص ف وشي حتى
اياد متقلقيش ي ست الكل نا هحل الموضوع ده يلا ننام الاول عشان نا جعان نوم وتجهزي نفسك لبكره
مديحه بتساؤل بكره؟! ليه في اي
اياد مفاجأة ي دوحه ويلا بقي ننام ونا بصراحه مفتقد حنان الام بقالي فتره وعايز انام ف حضنك
مديحه ي واد ي قليل الادب انت كبرت
اياد بمرح دماغك راحت فين ي دوحه نا ابنك والله
وذهبو متجهين للنوم
********
تاني يوم صحي ابطالنا من النوم طبعا ريماس مسافرتش بس فارس فاهم انها سافرت..
صحيت ريماس من النوم بنشاط وقامت اخدت شاور وخرجت جهزت الفستان اللي هتروح بيه حفله تكريم باباها..
خرجت لقت ناصر لسه نايم راحت جمبو
ريماس. بابي حبيبي.. بابا قوم ي كسلان
ناصر مكنش معاها خالص كان في دنيا تانيه خالص
ريماس يلا ي بابا بقي قوم نا ملانه لوحدي
ناصر خلاص بقي ي حبيتي هقوم اهو
ريماس لا مش هسيبك الا متقوم
ناصر  بنوم ي مديحه ي حبيبتي حرام عليكي والله سيبيني انام شويه
ريماس اول ماس اسم مديحه دموعها مزلت وقامت وخرجت بره الاوضه
*******
عند فارس  علي صوت المنبه بتاع تليفونو بيقفلو لقي صوره ريماس ميك الفون وكلمه اكن ريماس قدامه
حبيتك لدرجه اني لازم اشوفك كل يوم حتي لو صوره ليي تعملي كده زنبي اي لكل ده ليه ظلمتي حبي ليكي.. الوقتي انتي ف بلد ونا ف بلد تانيه خالص حاسس اني مش قادر اتنفس ف المكان اللي انتي مش فيه.. مش هقدر اطلع حبك من قلبي بس هحاول اتقلم ي عشقي انتي وقام باس صورتها اللي ف تليفونو..
قام فارس دخل الحمام واخد شاور وخرج لبس بدله انيقه ولبس ساعه من افخم الموديلات ورش برفيوم الخاص به وخرج متجها الي الشركه لبدايه يوم جديد.
******
ف فيلا الشرقاوي
الكل متجمع ف سفره الفطار.. جت رساله لجودي من اياد.. حرام عليكو بقي عايز اتجوز
جودي عملت ايموشن ضحك وقالت اصبر تاخد حاجه نضيفه ????
اياد حرام عليكي اصبر اكتر من كده منكو لله
جودي اعمل ايه يعني
اياد لو انتي جدعه قولي نا عايزه اتجوز اياد. نفسي اسمعها منك
جودي كتبت بطل بقي ي يويو
اياد طب وحياتي عندك سجلي ريكورد وقوليه فيه نا عايزه اتجوز اياد
جودي تناست انها قاعده مع الكل وقالت بصوت سمعه الكل نا عايزه اتجوز اياد.
ابو جودي.. بتقولي اي ي جودي
جودي اخدت بالها من حيله اياد وقالت ف سرها اه ي اياد الكلب والله لوريك
وبتوتر.. لا اصل احم… اي.. اياد ككان
نهي بضحك صحيح بقي عايزين نجوزهم فعلا
جودي قامت بسرعه وسقفت بجد بجد والنبى انتي احلي ام ف الدنيا وراحت حضنت امها
ابوها رفع حاجبه وبص لخالد وانتصار اي الجيل ده.. ده نا ونا صغير والله كنت مكسوف اقول لابويا عايز اتجوز.. لا حول ولا قوة الا بالله
خالد معلش بقي احنا بقينا جيل قديم
وكملو فطورهم ف مرح وضحك طبعا فارس مكنش موجود
******
ريماس كانت قاعده ودموعها علي خدها لي ام تسيب بنتها.. واسئله كتير عماله تدور ف دماغها نفسها ف اجابه بس مفيش.. قاذع شرودها جرس الباب عمال يرن بغباء واللي بيخبط بيخبط جامد
ريماس طيب طيب اي الناس الغلسه دي
وراحت فتحت وكان اياد.. عندي ليكي خبر هيبسطك وهيجاوبك ع كل اللي ف دماغك
ريماس بعدم فهم تقصد اي
دخل اياد تعالي بس ونا افهمك.. ناصر خرج من اوضته كان باين عليه الزعل بس حاول يداري
اياد صباح الخير ي بابا
ناصر صباح الفل يبني
ريماس صباح الخير يا حبيبي
ناصر صباح النور يقلب بابا
اياد ايدا ايدا ايدا يعني اشمعني هيه نقولها يقلب باباولا نا مليش اي حاجه هو نا مش ابنك
ناصر انتو الاتنين اغلي ما عندي وان كانت هيه قلبي فانت كبدي
اياد حبيبي يا ابو الصحاب والله ????
ريماس انت عارفه يعني اي الكبد.. تعرف ان الكبد هو اللي بيشيل السموم اللي ف الجسم.. يعمي انت كلك سموم وقامت مطلعه لسانه
اياد بص لابوه بغضب مصطنع شوفت بتعاند ازاي
ناصر بصوت واطي عيله وغلطت معلش
ابتسم اياد وقال ان كان كده ماشي ????
ريماس بطفوليه لا والله ي استاذ بابا علي فكره سمعتك
ناصر نا قايم اتوضي واصلي نا مش هخلص منكو.. وسابهم ومشي.. اياد فضل يضحك ويهزر مع ريماس شويه َقرر انو يبلغ ريماس وناصر حقيقه فوزيه واللي امو حكته بس بعد الحفله
جه معاد الحفله وطبعا بما ان ريماس ايديها متجبسه ورجليها فلبست فستان طويل بكم  بحيث يداري الجبس لونه اسود ووضعت القليل من الميك اب فكانت ايه من الجمال 
اياد لبس بدله انيقه باللون الرصاصي وكانت مزز اوي
ناصر لبس بدله الجيش بتاعت شغله وكذالك خالد
 *****
عند فارس لبس بدله سودا ولبس ساعته ورش البيرفيوم
جودي لبست فستان سيلفر كانت ماشي مع بدله اياد بدون علمها طبعا وكانت ايه من الجمال رذهبو متجهين الي القاعه التي سيتم فيها التكريم..
*********
ف مكان اول مره نذكره شخص يتحدث ف الهاتف
مجهول الو يباشا.. الواد بتاعنا اكد لنا ان ناصر ده هو الجاسوس
مجهول نا بعت صورتو وقالي ان ده الظابط اللي عمل حاجه كبيره لبلدو وقضي علي المافيا وهيتم تكريمه.. وبعت له صوره قالي هو
مجهول اخلص عليه هو بس ولا كل الموجودين
…….
مجهول اوامرك ي باشا سلام.
يتبع…
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!