Uncategorized

رواية الطفل المغرور الفصل السادس 6 بقلم فرحة حسين

  رواية الطفل المغرور الفصل السادس 6 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل السادس 6 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل السادس 6 بقلم فرحة حسين

اروي بصدمه:زين لا
زين وقع بين ايديها
البوليس دخل و مسك مروان
اروي بعياط:زين فوق متسبنيش ونبي قوم يا زينننن حد يطلب الاسعاف بسرعه
زين بألم:اهدي متخفيش و ضحك بتعب انا هبقا زي الفل…….اهااا
اروي بعياط:متغمضش عينك لا يا زين فوق ونبي بص بص انا مش هضايقك تاني والله انا بص همشي زي ما انت كنت عايز حتي بس متموتش عشان خاطري
الاسعاف جت
في العمليات
كامل:اهدي يا اروي هيبقا كويس انشاء الله
اروي بعياط:يارب يارب
بعد شويه
الدكتور خرج
الدكتور:احنا طلعنالو الرصاصه الحمد الله بس لسه حالتو مش مستقره و هندخله العناية المركزه لان الرصاصه كانت قريبه من القلب جدا
اروي:طب ينفع اشوفه
الدكتور:للاسف مينفعش عن اذنكم
كامل:روحي انتي يا اروي و تعليلو بكره و انا هبات معاه
اروي:لا يعمي روح انت انا هبات 
كامل كان لسه هيتكلم
اروي:عشان خاطري يعمي انا عايزه اقعد معاه
كامل:ماشي يبنتي هجيلك الصبح
اروي:تمام
تاني يوم
اروي:لو سمحت يا دكتور هو حالتو اي انهارده
الدكتور:حالتو استقرت و شويه و هننقله اوضه عاديه
اروي:تمام شكرا جدا
كامل جه
كامل:اي عامل اي انهارده
اروي:تمام و شويه و هينقله اوضه عاديه
كامل:الحمد الله
بعد شويه
اروي:زين انت كويس عامل اي دلوقتي
زين ببرود:تمام
اروي بأستغراب:طب الحمد الله
زين:اها مش نمشي بقا ولا اي
اروي:ازاي يبني انت واخد رصاصه يا زين لازم تقعد علي الاقل لغايت ما نطمن عليك
زين ببرود:انا همشي من هنا و قام عشان يشيل الحاجات المتركبه في ايدو
اروي:مش هينفع تمشي يا زين اقعد يا دكتور
الدكتور دخل
اروي:يا دكتور عايز يمشي دلوقتي
الدكتور:اي يا استاذ زين مينفعش كده لازم ترتاح
زين ببرود:ياريت تمشوني بدل ما امشي انا بطريقتي
الدكتور بخيبه امل:تمام هكتبلك علي خروج بس لازم الراحه و العناية الكامله
اروي:متقلقش انا هبقا معاه
زين:شكرا ممكن تمشي عادي مش محتاجك
اروي بدموع:زين في اي مالك
زين ببرود:مليش ممكن نمشي ولا عايزه تباتي هنا
اروي:تمام يلا
في البيت
زين:انا هنا كويس هطلع لوحدي عن اذنك
اروي:مش هتعرف يا زين خليني اسندك
زين ببرود:ملكيش دعوه بيا يا اروي لو سمحتي
كامل:خلاص يا بنتي سيبيه علي راحتو  يا اروي و تعالي ورايا علي المكتب
زين طلع 
اروي:انا هطلت اطمن عليه بس من بعيد و هروح ورا حضرتك علطول
كامل:تمام و مشي كامل جاله تلفون
انا بره في جنينه الفيلا اطلعلي حالا و قفل السكه
كامل طلع لقا واحد واقف في الضلمه
كامل:انت متخلف ازاي تيجي هنا
انا مش جي لوحدي يا باشا و طلعت واحده من وراه
كامل:كمان انتو عايزين تكشفونا ولا اي
و بان وشهم
مروان:ما انت المش بترد و سيلا اتصلت بيك كتير وانت مش بترد
سيلا:خطيبه زين القديمه(مفجأه يا فوزي مفجأه)
كامل بعصبيه:امشو من هنا حالا اروي ممكن تطلع في اي لحظه و لو شفتكو ممكن تحصل مصيبه
مروان بشر:ما تحصل ما انت انقذتو و كل حاجه خطتنلها باظت بسببك
كامل:بسببي انا انت كنت هتموتو و احنا ما اتفقناش علي كده ده ابني برضو
 سيلا بضحك:ابنك لا ضحكتني والله انت ناسي انو مش ابنك ولا اي انت زقتني عليه زمان عشان اخد فلوسو و لما منفعش خلتني اجبلك مروان عشان يشوفلك واحده تمثل عليه و تاخد فلوسو ولا اها صح نسيت فلوس مامتو و مراتك الانت اتجوزتها عشان تاخد حقوقها  بس هو تعبان و انت عارف انها مش هتعرف تخففه الا قولي يا كامل هي رورو تعرف الانت عايزو و انت جيباها ليه ولا ضاحك عليها هي كمان شكلها متعرفش طب طلبت منها انها تجبلك الفلوس اكيد لا سيبنها بقا احنا نجبها بمعرفتنا عشان اللعبه طولت اوووي
كامل:مش هسمحلكو تأذو شعره منه هوديكو في ستنين داهيه
عند اروي
اروي:عزيزه هو عمي فين
عزيزه:شوفتو طالع بره في الجنينه
اروي:تمام ماشي غريبه ده قالي تعليلي المكتب و راحتلو
عند كامل
مروان:احنا في مركب واحده يا كموله  هديك مهله اسبوعين كمان اسبوعين بس يا كامل يا تجيب الفلوس و كل واحد ياخد نصيبو يا هنجبها احنا بس انت هتكون بره اللعبه خالص و مشيو و سابوا
كامل:هعمل اي في المصيبه دي
اروي:عمي
كامل بصدمه:اروي انتي هنا من امته
اروي بأستغراب:لسه جايه انت واقف كده ليه و اي الطلعك هنا مش قولت تعليلي علي المكتب
كامل بتوتر:اها اها بس قولت هنا احلى ممكن نتكلم
اروي:اها طيب يعمي في اي
كامل:كنت بس عايز اقولك يعني زين هو بيتعامل برود كده
اروي بحزن:اي ه يعمي معرفش ماله من ساعة ما قام من العمليه و هو كده تفتكر افتكر حاجه
كامل:كنا عرفنا يبنتي انا هتصل بالدكتور كده كده و يجي بكره
اروي:تمام
كامل:انا هطلع انام بقا 
اروي:تمام انا هقعد شويه لغايت ما زين ينام
كامل:هو لسه منمش ليه
اروي:معرفش بس يعني اكيد شويه و هينام متتعبش نفسك انت ادخل ارتاح
كامل:تمام يبنتي تصبحي علي خير
اروي:وانت من اهلو
ويه و اروي طلعت اطمنت علي زين و نامت
تاني يوم
اروي بتخبط علي الباب
زين:نعم
اروي:احم ينفع ادخل
زين:اوووف اتفضلي
اروي:دخلت و كانت في ايديها فطار
اروي:انت مكلتش حاجه من امبارح لازم تاكل عشان تاخد العلاج بتاعك
زين:مش عايز و ياريت تشيلي الاكل ده و تطلعي بره
اروي بحزن:زين مالك انت مكنتش كده
زين:وانا كنت فكرك مش كده
اروي:مش كده ازاي يعني
زين:ملوش لزوم الكلام دلوقتي ياريت تطلعي بره او تطلعي  من حياتي اصلا
اروي بدموع:تمام عن اذنك و طلعت بره الاوضه
اروي كانت رايحه علي اوضتها 
بعد شويه
كامل:اروي
اروي و بتمسح  دموعها؛نعم
كامل:مالك انتي بتعيطي
اروي:لا دي حاجه دخلت في عيني بس
كامل:طب كنت عايز ورق من مكتب زين
اروي:انهو مكتب المكتب الي في البيت هنا بس ده محدش بيدخلو غير زين و هو مش بسمح لحد حتي انا اني ادخلو
كامل:مهو ورق مهم يبنتي وانا مش عايز اتعب زين انو يطلع يجيبو انتي روحي جيبيه و هو مش هيتكلم و ممكن ميعرفش اصلاا
اروي:يعمي طب متطلع انت تجيبه مهو ابنك مش هيكلمك برضو لاكن ده لسه طردني من شويه يعني
كامل:طردك
اروي:اها ابنك ده مجنون وربنا بس انا قاعده علي قلبو ماشي 
كامل:ماشي بس تطلعي يلا
اروي بتنهيده:ماشي شكلو اي الورق ده طيب هعرفو ازاي
كامل بخبث لان خطتو نجحت:اطلعي هتلقيه في الخزنه هتلقيه جوه ملف لونه اسود تمام
اروي:تمام ات المفتاح 
كامل:مفتاح اي
اروي:بتاع الخزنه اومال هفنتح الخزنه بأيه يعني
كامل:اهاا صحيح هما مع زين اطلعي جيبيهم من الاوضه هتلقيهم في الدرج الجنب السرير
اروي:بقولك لسه طردني من الاوضه و من حياتو هدخلو الاوضه تاني
كامل:معلش يبنتي هو مش هيكلمك ادخلي يلا و هو اصلا تلقيه نام بس اوعي تعرفيه انك هتخديه عشان احنا مش عارفين حالتو دلوقتي و منعرفش هيتعامل ازاي و ده شغل لازم يخلص
اروي بتنهيده:ماشي يعمي منو لله ابنك ده و راحت علي اوضه زين
دخلت لقيتو نايم
اروي:الحمد الله و راحت علي الدرج الجنب السرير
و فتحتو و اخدت المفتاح و لسه هتمشي لقت زين مسك ايديها
اروي:اي ده زين اي الجابك هنا
زين:اي الجابني هنا اي دي اوضي انتي كنتي بتعملي اي
اروي بتوتر:مكنتش بعمل حاجه كنت جايه بطمن عليك
زين:يشيخه
اروي:اها يبني انت مش مصدق كلامي ولا اي
زين و شدها فوقيه و هو نايم علي السرير
اروي:يخربيتك اي الانت عملتو ده
زين:اي يعني اوضي و انا اعمل الانا عايزو
اروي:طب ابعد كده و جت تقوم شدها تاني
اروي:زين ابعد عني
زين:تؤتؤ
اروي:انت مجنون هو مش انت لسه طردني من  اوضك ابعد بقا
زين:طردك اها بس انتي جيتي تاني اهو
اروي:طب سبني
زين:بوسه الاول
اروي بصدمه:انت قليل الادب اوعي كده و قامت جريت علي بره
زين:تعالي بس
اروي و رجعت:لا كمل نوم يلا و طلعت تجري تاني
زين:ماشي يا اروي لينا حساب
اروي:اوف و طلعت المكتب 
فتحت الخزنه و بتشوف الورق زي ما قلها كامل
اروي: فين الورق ده اي ده
قفلت الخزنه 
اروي:مش موجود الله
بدوري علي الورق ده
اروي:
يتبع……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد