Uncategorized

رواية أحببته ولم أدري الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

 رواية أحببته ولم أدري الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية أحببته ولم أدري الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية أحببته ولم أدري الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

في اي ي محمد خضتني قالت الكلام ده وهي بتبلس النضاره بسرعه 
ااا بصراحه مش عارف اقول اي بس كل شئ قسمه ونصيب 
نعم مش فاهمه تقصد اي بكلامك ده يعني 
بصراحه انا هخطب ي بسمله 
تخطب انت بستهبل ي محمد بجد انت واعي للي بتقوله هتخطب ازاي وانت خاطبني
ايوه انا هخطب منه بنت خالتي الخميس الجااي  
منه بنت خالتك الي هي صاحبتي هي موافقه 
ايوه انا مش هنكر أني لسا بحبك بس انا لو متجوزتهاش امي هتتبري مني بس فجاه مسك أيدها وقال أنا ممكن اتجوزها وبعدين أطلقها واتجوزك 
قامت ضربته بالالم جامد وقالت ……. يالا ي ننوس عين امك خد الدبله اهي وبرااااا وقول لامك شكرا بتقولك بسمله عشان كشفتليها قد اي هي كانت غبيه اما حبت واحد زيي براااااا 
انتي نسيتي نفسك ي بت انتي  تبوسي ايدك وش وضهر اني انا محمد الشافعي ابصلك بشكلك ده وبنظارتك دي  كعب الكوبيات وبيجلاليبك دي بلا قرف مش عارف انا الي ازاي كنت خاطب واحده زيك وسابها ومشا 
قعدت على الأرض تبكي على الي حصلها إذا كان من صاحبتها صاحبه عمرها ولا من حبيبها 
وفجاه قامت مسحت دموعها بشراسه وقالت…….اصبروا عليا بس 
وخرجت قابلها ابوها وعلامات الخوف والقلق على وشه ……مالك ي بوسي ي حبيبتي وشك ماله ومحمد خرج متعصب لي 
انا ومحمد سبنا بعض وبعد اذنكم سبوني لوحدي وخرجت برااا الشقه 
راحه فين 
مشوار وجايه 
راحت قعدت قدام البحر وقعدت تعيط جامد وبعد وقت طويل اوي 
انتي ي انسه بتعملي اي في الوقت ده لوحدك 
بلعب 
نعم والنبي يسطاااا مش ناقصه وجع دماغ 
انتي اتهبلتي في عقلك ولا اي انتي مش عارفه انا مين يروح .امك 
ضربته بالالم وقالت……..انت ازاي تجيب سيره امي بالغلط يقليل الادب انت
حط أيده مكان الالم وقال بشر ……انتي عملتي اي 
ضربتك اول ما لقيته بيتجهه ناحيتها طلعت تجري واخدت الطريق كله جري لحد ما وصلت عمارتهم ودخلت اوضتها وهي بتنهج وقالت …..يلهوي لوكان مسكني كان هيعمل مني كفته بن التيت ده يلهوي يخربيت جمال أمه كانت بترضعه اي كراميل وبعدين ضربت نفسها على دماغها وقالت ……وربنا انا هبله ورجعت تعيط تاني 
صحت الصبح ولبست وصلت وخرجت 
عادل( ابوها )……راحه فين 
راحه اجيب فستان وشويه حاجات لزوم الخطوبه 
خطوبه مين
 خطوبه صحبتي ي بابا انت نسيت 
صحبتك مين 
يوه انت نسيت صحبتي منه ي بابا على خطيبي يوووه اقصد محمد يابابا 
ايييه انتي شكلك اتجننتي بقا 
لا منجننتش ولا حاجه ياااحاج وايدك يالا على الفلوس عشان مفلسه خالص 
بسمله انتي اتجننتي انتي عارفه انتي بتقولي اي 
اي الغلط في كلامي بس ي حجوج والنبي يبابا والنبي يعدوله جيب الفلوس يالا عشان متأخرش 
يصلها بعدم رضا وقال ……برده هتفذي الي في دماغك وتروحي 
ايوه جيب بقااا متبقاش بخيل وانت مز كده 
خدي ياختي خدي ما هو ده الي انتي ناصحه فيه 
اخدت الفلوس وباسته من خده وقالت ….احلى عدوله في العالم وجريت على براااا 
عادل قعد يضحك عليها .
في يوم الخطوبه 
لبست الفستان  اسود طويل لحد الكاحل لونه اسود ضيق محدد منحنيات جسمها المثيره وجذمه كعب عالي حمرا والشنطه الحمرا وقلعت النضاره ولبست سلسله مكتوب عليها اسمها فضه وعملت ميكب سيمبل رقيق  وسابت شعرها الاصفر الطويل وخرجت ابوها اول ماشافها صفر وقال …..بسم الله ماشاء الله تبارك الله عليكي يروحي اي كل الجمال ده لا انا كده هغير عليكي 
بسمله بضحك وقالت …….غير ي دوله غير والله لو ماكنت ابويا كنت اتجوزتك ي مز ي قمر انت والله لو زين مالك شافك ليغير منك 
مين ده 
ده مغني اجنبي المز بتاعي 
أتلمي ي بت وروحي يالا متتأخريش العربيه تحت بالسواق هيوصلك ويجيبك متتاخريش 
باسته وقالت …..من عيوني ي مز انت ومشت 
دخلت بكل ثقه ودلال  واتوجهت ليهم عند الكوشه وقالت بدلع ورقه شديده …… هاي ي حلوين عاملين اي وحشتوني اوي اوي
محمد يصلها بصدمه ……. اااا مش معقول بسمله 
بسمله بدلع ….. ايوه بسمله عامل اي ي عريس اختفيت مره واحده يعني مش بتسأل وحتي مش عزمتني بجد انا زعلانه منك واوي كمان يرضيك ازعل 
قاطعهتها منه بشر ……  وانتي كمان وحشتينا ي بوسي بس معلش بقا انتي عارفه يوسف حبيبي مكنش فاضي ولا انا كمان كنا بنحضر للفرح بس اي رايك قالتها بشماته واضحه وغل 
جميل اوي يروحي تتهنو 
بس ده ميمنعش اني لسا زعلانه وحتي انتي ي منه ي بيستي ما عزمتنيش انا زعلانه اوي 
محمد بسرعه …. طب اصالحك ازاي 
منه ضربته في جنبه 
اه اقصد يعني نصالحك ازاي 
منه بصتله بغضب 
بسمله بدلع…… لا  يحوده خلاص انا  عشان طيوبه  و كيوت هسامحك شوفوا انا قلبي ابيض ازاي 
محمد بصلها بهيام  ومنه  بشر وقال …… طبعا انتي بيستي ازاي مش هعرف 
بسمله بسخريه …… بيستك هه ربنا يخليكي ليا 
منه بغل ….. قوليلي بقا يبوسي انتي لسا زي ما انتي مش ناويه ترطبتي ولا اي يبنتي 
بسمله بغرور ……  مين قالك اني مرتبطش يروحي ده انا مخطوبه وبعدين انتي اكتر واحده عارفه انا العرسان كانوا عليا ازاي 
 منه بغيظ …… ايوه ايوه اومال في خطيبك ده مش شيفااه معقول هيسيبك تروحي فرح لوحدك كده
بسمله بتوتر ……اااا لا هو بيركن بس أو او هتلاقيه هنا ولا هنا 
طب هو لابس اي او عامل ازاي 
ااا طويل وعيونه عسلي وشعره بني طويل و عنده عضللات ولابس بدله كحلي غامق
بسمله في سرها …..يلهوي انا قولت اي مش عارفه ليه جتلي صوره الزفت الظابط الي قابلته على البحر 
قاطعتها منه وهي بتقول بصوت عالي كله غل وشر  …….. لو سمحت لوسمحت 
فجاه جه شخص طويل ولابس بدله كحلي بس انا مشوفتش غير ضهره العريض وقال بصوته  الرجولي الجذاب ……ايوه
منه بخبث …..هو ده خطيبك ي بسمله 
محمد بصدمه ……ايهم بيه نورت يباشا اي ده انت خطيب بسمله 
صدمه ايوه صدمه ده طلع الظبوطه يلهوي انا مني لله لقيته بيبصلي بخبث وابتسم ابتسامه جانبيه كده وقال …. ايوه ي محمد وبعدين قال بخبث … كونتي فين يحبيبتي كنت بدور عليكي 
بسمله ????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!