Uncategorized

رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمود

 رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمود

رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمود

رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمود

السكرتيره(يمني): طلعت ل مكتب عمر واعطته الورقه وقالت له دي اسامي الموظفين الجداد 
عمر: طيب حطي الورقه علي المكتب واتفضلي انتي
يمني: تمام 
عمر: بعد ماهي خرجت شاف الورقه واتصدم اما لقي اسم تمارا نفس اسم البنت اللي كانت في الكافيه من ضمن اسامي الموظفين وفي نفس الوقت انبسط ان هو هيبدأ ياخد حقه منها بس عايز يتأكد ان هي ولا لا
ف هيستني لليوم التالي علي ما الموظفين الجداد تيجي
 وبعدين هيتصل ب يمني ويقول لها ابعتيلي الاسم ده (تمارا يعني) علي مكتبي 
وبالفعل تمارا راحت
تمارا: بصدمه ايه ده انت هنا
عمر: ايوه انا هنا عندك اعتراض ولا حاجة
تمارا: انت ايه اللي جابك هنا وعايز مني ايه
عمر: زي ما انتي شايفه قاعد في مكتب المدير هيكون انا ايه
تمارا: بصدمه لا أوعي تقول انك … 
عمر: ايوه انا المدير وصاحب الشركه 
تمارا: بلعت ريقها وقالت ل عمر اوك تمام حضرتك دلوقتي طلبتني.
عايز تقول لي حاجة ?
عمر: هههههههه لا بصراحه انا كنت عايز اتأكد انتي ولا لا
تمارا: ماسكه نفسها بالعافيه وقالت له بعصبيه انا مش شايفه حاجة تضحك يعني وايه المطلوب مني دلوقتي!
عمر: بكبرياء. خلاص روحي انتي دلوقتي والسكرتيره هتقول لك المطلوب
تمارا: تمام. وياريت تتكلم بطريقه احسن من كده وخرجت ورزعت الباب وراها 
عمر: بدهشه. طيب انا هوريكي بقي واعلمك ازاي تكلميني كده
عمر: الوو…
يمني:ايوه يافندم
عمر: يمني تعالي علي مكتبي دلوقتي
يمني: حاضر 
يمني: نعم يافندم
عمر: الموظفه الجديده اللي اسمها تمارا عاوزك تقوليلها علي كل المطلوب اللي في الورقه دي وتخلصه وتجيبه معاها بكره 
يمني: حاضر يافندم
تؤمرني بحاجة تانيه?
عمر:اعملي فنجان قهوه ساده وخلي تمارا تبعته
يمني: باستغراب. حاضر يافندم. وخرجت
يمني:  بتقول ل تمارا التصيمات والطلبات اللي في الورقه دي تخلصيها النهارده وتكون جاهزه بكره
تمارا: بإندهااش. ايه كل ده وانا هخلص ده كله ازاي النهارده
يمني: دي اوامر مستر عمر
تمارا: تمام
عمر: في نفسه البنت دي ازاي جايبه الجرأه دي كلها
بس علي مين انا لو ماعلمتهاش الادب ماابقاش انا عمر 
يمني: اتفضلي القهوه دي وديها علي مكتب مستر عمر
تمارا:بإستغراب.  طيب معلش ماتوديها انتي
يمني: بشده. هو اللي قال لي اتفضلي يلا وديها
تمارا اخدتها وودتها
تمارا: اتفضل القهوه
عمر: مابصلهاش وقال لها حطيها عندك
حطتها وخرجت اتصلت بصاحبتها أسيل
تمارا: اي يا أسيل الحقييني
أسيل بخوف: في ايه يابنتي قلقتيني
تمارا: عمر اللي انا اتخانقت معاه في الكافيه هو صاحب الشركه اللي انا شغاله فيها دلوقتي!
أسيل: بصدمه. ايه ازاي ده
تمارا: انا عايزه اسيب الشغل ده واشوف مكان تاني اشتغل فيه بعيد عن اللي اسمه عمر ده 
أسيل: لأ ماتسيبيش الشغل مهما حصل واعملي المطلوب منك في الشغل علشان ياعاالم ممكن مانلاقيش شغل تاني
تمارا: ازاي هبقي انا والمتخلف ده في مكان واحد ده هيجيبلي الضغط
أسيل: فكك منه ياتمارا تجاهليه واعملي اللي عليكي وخلاص
تمارا: ازاي هستحمل كبريائه وطريقته معايا اللي معصباني دي انتي عارفه مش بحب حد يجرحني او يقل من كرامتي يا أسيل وكمان مدي المساعده بتاعته ورقه ليا مليانه تصاميم وحاجات كتير اعملها وقال ايه 
لازم تكون جاهزه بكره وانا مش هستحمل اكتر من كده
أسيل: معلش يا تمارا علشان خاطري خليكي في الشغل ده دلوقتي وحاولي علي قد ما تقدري تعملي المطلوب منك ده بالذات لان هو اكيد بيختبرك وكمان من اول يوم شغل ليكي يعمل معاكي كده ف هو قاصد  يشوفك هاتعملي ايه واكيد هيفرح اما انتي تخلصي الطلبات دي في الميعاد المحدد وانا هساعدك ياستي
تمارا: حاضر يا أسيل اما نشوف اخرتها ايه
وقفلت
وبدأت انها تعمل المطلوب منها وعملت تصميم من التصاميم المطلوبه
ووهي بتشتغل موبايلها رن
تمارا: ايوه بتتصلي عليا ليه وعايزه مني ايه
إيمان (تبقي أم تمارا): هعوز منك ايه يعني انا عايزه فلوس
تمارا: حرام عليكي بقي انتي ليه بتعملي معايا كده ده بدل ما تطبطبي عليا وتحتويني بتعملي كده علشان اوامر جوزك
إيمان: اعدلي لسانك مع امك يابت واتكلمي عدل 
انا عايزه فلوس علشان الفلوس اللي معايا خلصت 
تمارا: انا ماليش أم انا أمي ماتت 
وقفلت في وشها
وقعدت تعيط علي حظها الاسود وتقول ليه ياربي كده انا عملت ايه لكل اللي بيحصل لي ده
وبعدين قامت علشان تدخل التوليت تغسل وشها وقعت مغم عليها
يمني: تماارا تماراا 
وبصوت عالي اتصلوا بالاسعاف بسرعه
عمر خرج علي الصوت وشافها مرميه في الارض والموظفين حوليها ماكانش قدامه حل غير انه يشيلها يوديها علي اقرب مستشفي 
عمر: فيه ايه دكتور طمني
الدكتور: المريضه اتعرضت لصدمه عصبيه وضغوطات ومحتاجه رعايا
وانا دلوقتي اعطيتها ادويه ومهدئات وهتفوق بعد شويه
عمر: تمام شكرا يادكتور
وفضل واقف مصدوم من اللي حصل وفكر انه يكون هو السبب في اللي حصل لها وحس بالذنب
بعد حوالي نص ساعه
الدكتور: المريضه فاقت تقدر تدخل تشوفها
عمر: دخل لقاها بتعيط بدون صوت واما شافته مسحت دموعها
تمارا: بدموع انت عايز مني ايه وايه اللي حصل لي 
عمر: افتكر كلام الدكتور وبدأ يهديها
اهدي بس وانا هحكيلك
تمارا: اهو هديت تقدر تقول لي ايه اللي حصل
عمر: بدأ يحكيلها اللي حصل وبعد ماقال لها كان مغمي عليكي بدأت دموعها تنزل
وبعد ماشافها بتعيط قلبه اتقطع عليها
عمر: بحنيه.  اهدي بس وممكن تقوليلي ايه السبب اللي خلاكي تتعصبي واغم عليكي 
تمارا: وانت مالك مايخصكش
عمر: طيب مش هضغط عليكي وارتاحي النهارده من الشغل علي ماتخفي
تمارا: لا انا كويسه واسفه علي اللي حصل
عمر: ماتبقيش عنديه واسمعي الكلام انتي تعبانه
تمارا: انا خلاص بقيت كويسه صدقني 
عمر: تمام اللي انتي شايفاه
تمارا: انا هروح الشركه دلوقتي
عمر: طيب مش هضغط عليكي 
تمارا: قامت علشان تمشي وقفها عمر
 قال لها استني كده كده انا رايح الشركه طريقنا واحد.
تماارا: شكرا انا هروح لوحدي
عمر: علشان انتي تعبانه ولقدر ممكن يحصل لك حاجة تاني في المواصلات
تمارا:بتصميم.  لا ماتخافش انا بقيت كويسه
واما خرجت من المستشفي مش لقت عربيات فضلت واقفه شويه وبردو مافيش عربيات
عمر: بضحك. قال لها اركبي بقي ماتبقيش عنديه كده 
ركبت معاه وفضلوا طول الطريق صامتين لحد ماوصلوا الشركه
يمني: ……….
ياتري ايه اللي هيحصل…
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!