Uncategorized

رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل السادس 6 بقلم ملك محمود

  رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل السادس 6 بقلم ملك محمود

رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل السادس 6 بقلم ملك محمود

رواية مغرور ولكنني أحببته الفصل السادس 6 بقلم ملك محمود

وبعد شويه الباب خبط
أسيل وحور راحوا يفتحوا
مايا: مين فيكوا بقي ست الحسن والجمال اللي اسمها تمارا
حور: باستغراب. انتي مين
مايا: مش مهم انا مين وبعدين وسعولي كده
وزقتهم وقامت داخله قاعده وحاططه رجل علي رجل
تمارا خرجت علي الصوت
تمارا:فيه ايه ومين دي
أسيل: دي ياتمارا واحده جايه بتسأل عليكي
تمارا: خير فيه حاجة 
مايا بتبص ل اسيل من فوق ل تحت وضحكت بصوت عالي بمياصه
انتي بقي ياحلوه  اللي بتتقربي من خطيبي 
تمارا: باستغراب انا مش فاهمه حاجة وضحي كلامك
مايا: قامت وقربت منها ومسكتها من دراعها وقالت لها مديرك في الشركه اللي هو خطيبي
 اليومين دول فيه اي بينك وبينه وبتدخلي تقعدي في مكتبه كتير بتحكوا في ايه ولا بتقولوا ايه انطقي
تمارا: اولا كده وسعي ايدك دي بدل ما اقطعهالك وماتنسيش انك في بيتي 
ثانيا بقي بصي ياحلوه شوفي مين اللي جه لعب في دماغك وحكالك كل الهبل ده واسأليه ولا اقول لك (ببرود واستفزاز) إسألي خطشيبك
وكمان عايزه اقول لك علي حاجة العلاقه بتبقي مبنيه علي الثقه وانتي كده مش واثقه فيه 
ولو عايزاني اتصل لك عليه اتصل لك واساليه
مايا: قطعت كلامها وضربتها بالقلم علي وشها وقالت لها بعصبيه اخرسي 
وتمارا لسه هتضربها أسيل مسكتها 
حور: قامت ردالها القلم وقالت لها انا بحذرك لو مديتي ايدك اللي عايزه القطع دي علي اختي تاني ماهخلي فيكي حته سليمه
أسيل: اطلعي بره ياحيوانه انتي جايه تزعقي وتتهجمي علينا في بيتنا
تمارا: لا يا أسيل مش هسيبها تمشي غير لما اخد حقي وقامت زقت أسيل وقامت ماسكه مايا من شعرها بقوه وقالت لها
لا ده انتي طلعتي بتعرفي تمدي ايدك اهو وانا هوريكي ازاي تمدي ايدك عليا 
وضربتها قلمين علي وشها ومايا بتحاول انها تضربها ولكن ماقدرتش عليها 
ف تماره جرتها من شعرها لحد باب الشقه وزقتها بره وقالت لها اوعي اشوف وشك هنا تاني
ورزعت الباب
مايا نزلت ورحت بيتها وبعدين اتصلت ب عمر
مايا: بعياط ايوه ياعمر تعالالي دلوقتي حالا
عمر: فيه ايه يامايا بتعيطي ليه
مايا: مش هعرف احكي علي الموبايل
عمر: طيب اهدي انا جاي حالا وقفل وراحلها
فيه ايه وبتعيطي كده ليه اهدي
مايا: تمارا الموظفه الجديده عندك في الشركه روحتلها البيت علشان اسألها لو هتدخل في المسابقه اساعدها وكده قامت ضربتني
عمر: بعصبيه انتي بتقولي ايه وايه اللي خلاكي تروحيلها وعرفتي بيتها ازاي
مايا: ياحبيبي ما انا قولتلك انا  روحت اساعدها
عمر: طب بصي مع اني مش مصدقك بس تستاهلي اللي هي عملته فيكي لان انتي اكيد قولتيلها حاجة ف علشان كده عملت كده فيكي
مايا: ياحبيبي والله ابدا
&_______________&
تمارا: انا لازم اتصل ب عمر بتاعها ده اعرفه 
هو فيه ايه هو كل شويه حد يجي يقول لي انتي بتقعدي كتير بتعملي ايه عنده كل ده
أسيل: لا يا تمارا ما تتصليش ل يطلع الغلط عليكي وممكن يطردك من الشركه
حور: ايوه يا تمارا ممكن يطردك ماتتصليش
تمارا: اصلا زمان اللي اسمها مايا دي كلمته واكيد هتبرر لنفسها
حور: لا هتكلمه تقول له موظفه عندك ضربتني!
تمارا: بصي انا هتصل بيه خلاص اعرفه اللي حصل بدل ما هي تكذب عليه و تقول له حاجة تانيه 
أسيل: يابنتي اسمعي الكلام
تمارا: بزعيق خلاص بقي انا هتصل
تمارا:ترررررن تررررررن ……
&_______________&
عمر: اهي بتصل بيا اهي استني
مايا: بشك. بتتصل عايزه ايه
 البت دي انا مش مرتاحالها مش عارفه عايزه منك ايه
عمر: اهدي اما ارد عليها اشوف عايزه ايه
مايا: طيب افتح الاسبيكر
عمر:الوو
تمارا: ايوه يامستر عمر
عمر: اي ياتمارا 
تمارا: دلوقتي فيه واحده جات بيتي وماعرفهاش وبتقول ان هي خطيبت حضرتك واول ماشافتني قعدت تزعق وتقول لي انتي بتدخلي تعملي ايه في مكتب خطيبي
وقبلها يمني السكرتيره بتاعت حضرتك اتصلت بيا وسألتني ان كنت هشترك في المسابقه ولا لا وانا متأكده ان فيه ورا السؤال بتاعها ده حاجة انا مااعرفهاش
عمر: برق ل مايا وكان هاين عليه يموتها
معلش يا انسه تمارا انا فعلا ما اعرفش هو فيه ايه انا بعتذر منك وهشوف الموضوع ده
تمارا: تمام يامستر سلام
عمر: سلام
مايا بتبلع ريقها وهتموت من الخوف 
عمر: تقدري تفهميني ايه اللي حصل ده وازاي تتجسسي عليا وتروحي لموظفه عندي البيت
مايا: بخوف من طريقه كلامه. والله انا ع ع عملت كده علشان خايفه عليك منها
عمر: بعصبيه. تقومي تروحيلها بيتها وتهدديها وتتهميها ان هي علي علاقه بيا
 مايا:………
عمر: ردي سكتتي ليه 
مايا:انا اسفه
عمر:بعصبيه. اسفه ايه بقي بعد ايه 
انتي دلوقتي بتشكي فيا ومش واثقه فيا وانا من بعد دلوقتي بقول لك كل واحد يروح لحاله وكل شئ قسمه ونصيب
مايا: لا والنبي ما تقولش كده انا اسفه والله مش هتتكرر تاني انا ما اقدرش استغني عنك
عمر: بعد اللي عملتيه ده ماينفعش ابقي معاكي لحظه زياده عن كده ومش عايز اشوفك تاني وخليكي فاكره انتي اللي هديتي كل حاجة وانا اكتر حاجة تكرهني في الشخص اللي قدامي انه مايكونش واثق فيا وفي حبي ليه.  سلام
وخرج وقفل الباب جامد وراه
مايا: فضلت تعيط جامد وتكسر في الحاجة اللي حواليها 
وبتقول لنفسها  والله يا تمارا الكلب ما هتشوفي يوم عدل من النهارده لانك السبب في ضياع حبيبي
&_______________&
تمارا: بزعل. انتو بتبصولي كده ليه
مابيردوش عليها
تمارا: خلاص ماتزعلوش مني انا كنت متعصبه والله انا مااقدرش علي زعلكوا 
حور: انا مااقدرش ازعل منك ياقلبي
أسيل: بقي انتي ياهبله تفكري ان انا ازعل منك.  ده انتي صاحبتي واختي وحبيبتي
&_______________&
في الشركه تاني يوم
عمر داخل بعصبيه ويمني راحت المكتب وراه
عمر: يمني اياك اشوف وشك هنا تاني امشي اطلعي بره
يمني: ليه بس انا عملت ايه
عمر:  ماتعمليش الشويتين دول عليا انا
بتتصلي ب تمارا تسأليها عن المسابقه وسببتي مشكله كبيره
يمني: والله يامستر عمر انا ما حكيت ل استاذه مايا حاجة تاني
عمر: بزعيق امشي اطلعي بره وممنوع تدخلي الشركه هنا تاني وكلمه زياده هيحصل مني تصرف مش هيعجبك
يمني: خرجت ببكاء وطلعت من الشركه ووهي خارجه تمارا شافتها واستغربت. بس في بالها بقت تقول لو هو زعقلها تستاهل لان انا حاسسه ان فيه وراها حاجة
&_______________&
ايمان: اي يابت الكلب مابترديش ليه
حور: عايزه مني ايه حلي عني بقي انتي مش سيبتي جوزك طردني وانتي ماسألتيش فيا
إيمان: جرا ايه يابت اتكلمي عدل 
حور: انتي كنتي عملتيلي ايه حلو علشان اكلمك عدل ماتتصليش بيا تاني 
وبعدين سمعت صوت إسلام جوز امها بيقول ل امها
إسالي البت دي عايشه فين وبتصرف علي نفسها منين
حور: قولي ل جوزك مش هريحكوا ومش هتعرفوا مكاني وانا في داهيه ومالكوش دعوه بيا انتو عايزين مني ايه تاني 
وقفلت في وشهم
&_______________&
عمر: تعالي يا انسه تمارا علي مكتبي دلوقتي
تمارا: حاضر
تمارا: دق دق دق
عمر: اتفضل
تعالي يا تمارا اقعدي
دلوقتي انا عرفت اللي حصل واتصرفت ويمني مش هتشتغل هنا تاني وعاوزك من النهارده تبقي انتي السكرتيره بتاعتي
تمارا: انا اسفه لو كنت سببت لحضرتك مشاكل او كنت السبب في ان يمني مشيت من الشركه
عمر: لا انتي مالكيش ذنب 
تمارا: تمام 
عمر: هتبقي السكرتيره بتاعتي مكان يمني اوك
تمارا: اوك
عمر: باعجاب. بيقول ل تمارا خلصتي التصميم بتاع المسابقه
تمارا: ايوه خلصته وقدمته
عمر: طيب انا عايز اقول لك ان من النهارده مرتبك هيزيد ويبقي الضعف
تمارا: بفرحه. بجد
عمر: ايوه 
تمارا: تمام. اعمل لحضرتك حاجة تشربها
عمر: عصير ليمون بعد اذنك
تمارا: حاضر 
و خرجت وهي مبسوطه اوي 
وعملت الليمون وودته وخرجت وفضلت قاعده تخلص شغل علي الكمبيوتر
&_______________&
مايا: بعصبيه بقي انتي روحتي قولتيله ان انا بسألك عليه و بتجسس عليه
يمني: والله هو اللي عرف لواحده من كاميرات المراقبه وكمان كلامي كان هو نفس كلامك ف عرف ان انا اللي قولتلك وطردني من الشركه وبحمد ربنا ان هو ماعمليش حاجة ده كان حالف يموتني
مايا: احنا لازم نشوف التصميم بتاع البنت دي علشان انا مش هسمح ان هي تكسب
يمني: بس دي مستحيل تكسب هي تعرف ترسم و تعمل تصميم دي 
مايا: احتمال تعملها وتكسب ف علشان كده انا عايزه اشوف حد من اللي في الشركه يساعدنا في المهمه دي
يمني: انتي عايزاه يموتنا لو عرف
مايا: لا مش هيعرف
بقول لك ايه اي رأيك نكلم تمارا ونعرض عليها مبلغ نديهولها قصاد كل خبر هتقول لنا عليه بخصوص عمر
يمني: لا انا ماليش دعوه بالحوار ده. مع نفسك انتي
مايا: يابت اكيد هي شغاله علشان الفلوس ف احنا في الاول نديها مبلغ كبير نغريها بيه وبعدين نديها فلوس علي حسب الخبر اللي هتقولنا عليه وتشتغل معانا ومع عمر
يمني: يعني انتي دلوقتي شاككه فيها وبتقولي بتحاول تتقرب من عمر ف اكيد معني كلامك ان هي بتحبه وبتحاول تقربه ليها ف مش هترضي تقول لك علي حاجة واكيد هتقول ل عمر
مايا: طيب ثواني هتصل بيها اقول لها تيجي تقابلني وهبقي لوحدي واعرض عليها مبلغ حلو كده
يمني: بس ماتدخلينيش انا في الموضوع
مايا: ماتخافيش 
مايا: الو اذيك يا تمارا
تمارا: مين
مايا: انا مايا
تمارا: لسه هتزعق
مايا: انا والله بكلمك ونيتي صافيه
تمارا: عايزه ايه ادخلي في الموضوع علطول
مايا: انتي في الشغل ولا في البيت
تمارا: وانتي مالك
مايا: عايزه اشوفك ضروري
تمارا: اها انا عرفتك وعرفت اللي بيدور في دماغك من اول ماشوفتك
مايا: لا مافيش حاجة وحشه والله خير ان شاء الله
تمارا: ايوه قولي عايزه ايه في التليفون
مايا: مش هينفع في التليفون
تمارا: تمام اشوفك بعد ساعتين في ……….
مايا: تمام وقفلت
وافقت انها تقابلني ومش عارفه ابدأ معاها كلام ازاي 
يمني: كلميها بكل هدوء وحب وقوليلها انا عايزاكي تساعديني لان انا في مشكله بيني انا وعمر بسبب واحده كل يوم تجيله الشركه وبتوقع بيني انا وهو واقعدي اتمسكني عليها شويه
تمارا: هستأذن من حضرتك بس نص ساعه وراجعه علطول 
عمر: تمام مش تتاخري 
تمارا: حاضر مش هتأخر
&_______________&
تمارا: عايزه تقولي ايه 
مايا: بدموع كذابه انا عايزاكي تساعديني لان فيه مشكله بيني انا وعمر بسبب واحده بتوقع بيننا وبتقول له عليا كلام ماحصلش
تمارا: قطعت كلامها وقالت لها ادخلي دوغري وقولي عايزه ايه والمطلوب مني ايه
مايا: بدأت تعيط بتمثيل انا عايزاكي بس تعرفي هو البنت دي لما هتيجيله تحاولي تدخلي وراها تشوفي بيقولوا ايه وهديكي اللي انتي عايزاه
تمارا: انا مستحيل اعمل كده انتي اتجننتي
مايا: والله مافيه غيرك انتي يساعدني واللي تطلبيه هعملهولك
تمارا: مقابل كام
مايا: 5 الاف علي كل خبر ولو خبر يستاهل هزود
تمارا: هفكر
وبعد ساعه ونص تمارا راحت الشركه وبعدها عمر سألها كنتي فين
تمارا: كنت بجيب حاجة مهمه
عمر: حاجة ايه 
تمارا: ……………….!!!!
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد