Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل العاشر 10 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل العاشر 10 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل العاشر 10 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل العاشر 10 بقلم ريهام

وعد لفت فوطه ع جسمها وطلعت 
عمر اتصدم من شكلها وقف مكانه ذي الصنم من جمالها بشرتها ناصعة البياض وشعرها المبلول زادها جمال بلع ريقه  
وعد: عااااااااا  اان نت دخلت هنا ازاي اطلع بره،،، 
لقيته مبيردش وعيالها بعنيه بعني اتمنى الأرض تنشق وتبلعني من الموقف اللي هي في هتموت من الكسوف،،،،
فتحت باب الحمام لس هتدخل عمر سبقها وسحبها عليا  مانعها تدخل رايحه فين
وعد: ع عمر ابعد خليني البس ،،،،
عمر:بخبث بس انتي شكلك حلو كده وغمزلها وعد اتكسفت وخدودها حمرت 
ع فكره انت طلعت قليل الادب قوي  ابعد كده 
عمر قهق بصوت عالي ومسكها من خدودها بتتكسفي يا بيضه هبعد بس بشرط تيجي معايا من غير نقاش 
وعد: لا وابعد بقا  
عمر: لف ايده ع نصها وسحبها عليه اكتر 
وعد:: بتوهان عمر ابعد 
عمر حاول يبعد بس حس بنفسها اللي اخطلط مع نفسه جن جنونه ولم يستطيع التحكم في نفسه اكتر والتهم شهد شفتيها بقبله عميقه ليروي عطشه لتحاول وعد التملص منه وهي تضربه ع صدره ليشدد عمر من احتضانها ويلصق جسمها  بجسمه الصلب وبيقبلها بكل شوق وحب وحنيه وعد دابت مابين قبلته الزي حطمت جدران قلبها ولم تدرك لما يحدث رفعت ياديها ولفتها حوالين رقبته وبادلته القبله عمق عمر القبله لما حس باستجابة فضل يقبله  بعد وقت لما يعرف كم استغرقه ابتعد عنها ليسمح لها بالتنفس فمال عليها وأسند جبينه ع جبينها يلهث بقوة لجمع مشاعره تجاهها أنا هطلع استناكي بره وانتي البسي 
وعد حطت أيدها ع قلبها ف اي يا وعد مالك اهدي  
قلبه بيدق ليه كده لبست وطلعت
عمر يلا 
وعد :يلا فين بس كده معلهش 
عمر : برفع حاجب لا والله 
وعد اه والله عمر امم طب ادخلي البسي ولا هتروحي كده 
وعد: لا اله إلا الله  ما قولنا مش جايين بستفزاز وبعدين انت مش بتشوف ما انا لابسه اهو اسدال زي العسل ويلا بقا هويني عايزه انام 
عمر امم طيب انتي اللي جبتيه لنفسك وطه لمستواها وشالها وعد :بزهول انت بتعمل ايه يا عم انت نزلتي 
عمر: لا وهاخدك كده لتحاول وعد التملص منه وهي ترفص بي رجلها  ليشدد عمر احتضانها ووطي عليها والله ي وعد لو مبطلتيش حركة هعمل حاجه مش هتعجبك وانا صلا نفسي اعملها وعد فهمت قصده و اتكسفت ومتحركتش 
عمر ابتسم شاطره بتسمعي الكلام 
وعد بغيظ طب نزلني امشي 
لا كان من  الاول تفوه بها عمر  
وعد :عمر متهزرش 
عمر: لا وعد: طب ونبي عمر:  نزلها 
وعد  هغير واجي 
عمر: مسكها ليه انت مش بتشوف ما انا لابسه اهو اسدال زي العسل قلد صوتها 
وعد: عدلت وشها الناحيه التانيه وضحكت 
عمر: يلا والله ماهنروح  غير  كده عشان تاني مره تسمعي الكلام 
وعد افف ع فكره انا هاجي معاك بس برضه هنطلق 
عمر: ضحك طب يسهل ربنا
***********
سلمى: ماما فين أسر 
سناء ( ولدتها) قاعد ف الصالون 
سلمى اشطه ي عسل راحت قعدت جنبها ايه الاخبار يا وحش سبع ولا ضبع 
أسر: ساب التلفون من ايده وبصلها بزهول ايه 
سلمى: بلعب بليه نيهنيهنهيه 
اسر:بصلها بقرف هي دي ضحكه ي بت 
سلمى: متهربش عملت ايه ف الحته وغمزتله 
اسر:حته  هو انتي متاكده انك ف قسم انجليزي 
سلمى: بفخر طبعا ي بابي 
أسر: طب براحه لحسن رقبتك تتخلع وانتي رفعاها معرفش ليه وانتي أصلا فاشله وبتجيبي مقبول بالعافيه
سلمى :والله انا نفسي معرفش  بنجح ازاي بعدين حلوه اوي مقبول ربنا يجعلنا من المقبولين يارب
أسر: ضحك طب يلا يختي مش فاضيلك 
سلمى: امم يعني بتوزعني ماشي بس برضه ليا عزومه يا اسوره وغمزتله 
اسر : مسك المخده بتاعت الانتريه وحدفها عليها غور ي بت وانتي مجنونه زيها 
سلمى: سمعتك هاا هاا هي مين بقا قفشتك  
أسر: تعالي وانا اقولك 
سلمى: ليه كنت مستغنيه عن نفسي انا 
*”********
اسراء:  زيزو ي ماما  مامااا عاااااا 
زينب بتزعقي ليه يا بنت الجزمه عايزه ايه 
اسراء ببالها ههههه حبيبتي يا زيزو دا انا كنت بجرب الاسم بس  زينب عوض عليا عوض الصابرين يارب طب غور نامي
اسراء: لا دا انا مستنيه فلم روبنازل هروح اسمعه 
زينب: لوت ف شفيفه يمين وشمال ( الحركه المشهوره عندنا ف مصر ????) الناس خبتها السبت والحد وانا خيبتي موردتش ع حد روحي يلي هتشليني قريب 
اياد : ماما فين اسراء 
هتلقيها مرزوعه عند الشاشه 
اياد :راح قعد جنبها رحتي  ل وعد  هي عامله ايه انا  مكنتش فاضي النهارده فامشفتهاش 
اسراء:  ولا حتى واخده بالها منه ومركزه ف الشاشه 
اياد: انتي يا زفته مش بكلمك بعدين انتي سمعتيه كام مره الزفت دا 
اسراء: هاا انت بتكلمني 
اياد : اللهم طولك ياروح غورتي عند وعد 
اسراء: امم 
اياد: خد منها الريموت طب هاتي كده مش سامعه 
اسراء: اعااااا يا باباااا 
اياد :اه عيطيلك شويه مش هدهولك هسمع الماتش 
اسراء: طب مش هقول أن عمر خد وعد 
اياد: نعم يا ختي عمل ايه خدها فين 
اسراء: هات الريموت وانا اقولك 
اياد: بزعيق ايه اللي حصل ف غيابي 
اسراء : واحد وخد مراته البيت عادي 
إياد: بزعيق نعم يا روح امك منك ليها 
اسراء: هو انت قلبت ليه ع ابو لهب كده اهدى ي حج 
اياد: ازاي ياخدها وكان فين من شهر ولا كان بيسال عليها ولا معبرها وبكل سهوله ياخودها والهانم تروح معاه عادي 
اسراء: ومين قلك اني مكنش بيسال هو كان بيجيلها وبيرن عليها بس هي كانت عايزه تقعد لوحدها 
اياد : هدي شويه انا اصلا مش مصدقك ولا مرتاح من ساعت متجوزها ع غفله بس انا ساكت بمزاجي ومش راضي اغصب ع حد فيكم ع حاجه لما اشوف ايه اخرتكم معايا 
اسراء: لا اضمن اخرتنا فل الفل 
**********
عمر انزلي 
وعد انبهرت من جمال الفيلا اللي عايش فيها كبيره وتصميمها جميل
خالد: استقبلهم واخيرا نورتينا وجيتي يا وعد 
وعد : دا بنورك ي عمو ربنا يخليك ،،،،
رنا واقفه عند السلم ومتغاظه انها جت قربت عليها ورسمت ابتسم ع وشها نورتينا ي وعد،،،،
وعد: دا بنورك 
رنا: بستفزاز اي دا يا وعد اللي لبساه انتي جايه كده 
وعد: اتحرجت ،،،
عمر رد عليها معلش يا رنا اصلا انا مرضتش اخليها تغير عشان متتاخرش عليا اصلها بتوحشني وانا نفسي اخدها بيتنا وتبقى ف حضني  
وعد: اتكسفت من جرأته ف الكلام قدام والده 
رنا اتغاظت منها اكتر وودانها بطلع ناار 
خالد: بفرحه ان ابنه خلاص هيستقر ف حياته 
طب خدها خليها ترتاح
عمر خدها وطلع،،،  
عمر ايه رايك ف اوضتي 
وعد: انبهرت من جمال الاوضه كانت الاوضه كبيره باللون الأبيض مع الرمادي وف النص سرير كبير وفي ريسبشن كنبه كبيره وشاشه وف حمام وف باب تاني بس متعرفش بتاع ايه وشبابيكها قزاز بطل ع الجنينه الله 
حلوه اوي،،،،،
عمر: بابتسامه وسيله عيونك الحلوين هيا اتكسفت طب تعالي فتح الباب اللي جنب الحمام 
وعد: دي اوضة اي شهقت،،،
اي دا كله انت فاتح محل ملابس 
عمر هههه لا دي اوضة الملابس بتعتي 
وعد باانبهار من كميه الملابس 
رف فيه بدل رسميه شيك من اغلى المركات وصف تاني في قمصان وتشرتات وصف   في كرفتات وصف ف جزم مركات وساعات وبرفانات وصف ف ملابس بيتي وحاجات كتير ممكن تتخيلها ،،،
عمر :دي هدومك انتي 
وعد لفت لقيت ركن بعيد شويه ملان ملابس بنات شيك خروج وبيتي وكل حاجه ممكن تعوزها  
وعد: شكرا بس انا هجيب لبسي 
عمر خد هدوم ليه يغير وهو طالع خدي راحتك وغيري يا وعد وبلاش كلامك العبيط سابها وراح يغير،،
وعد لبست بجامه بنص كم لونها وردي وفردت شعرها الحرير 
طلعت لقيت عمر قاعد ع السرير وماسك الابتوب ومركز فيه وعد : ع فكره انا عايزه انام 
عمر رفع رأسه من الابتوب وبص عليها انبهار من جمالها وشعرها طويل الاسود مع لون عيونها الزرقاء   سرح ف جمالها وجهها الابيض البرئ للغايه،،،،
وعد: انت ي عم رحت فين 
عمر فاق شكلك ناويه تجننيني يا وعد،،،،
عمر عايزه ايه 
وعد : عايزه انام 
عمر: بستفزاز هو حد مسكك متنامي 
وعد :لا والله 
عمر: اه والله وعد: استغفر الله العظيم ممكن تطلع تشوفلك اوضه غير دي عشان عايزه انام،،،،،
عمر: هو انا مقلتلكيش 
وعد:  بستهزاء لا والله لسه محصلناش الشرف 
عمر: بابتسامه وسيمه هنام ف الوضه  مينفعش انا انام  ف اوضه ومراتي ف اوضه و بابا ورنا موجودين في البيت،،
وعد: بضيق اه يعني انام فين 
عمر باابتسامته الوسيمه  هنا جنبي 
وعد: بغيظ دا عند ام ترتر 
عمر ليه متخفيش دا انا مؤدب قوي ,,,,
وعد :اه عارفه انت هتقلي سحبت الغطه بغيظ وراحت ناحيه الكنبه ونامت 
عمر: بتعملي ايه,,,,
وعد :بلعب كوره تيجي تلعب 
عمر بخبث والله انا نفسي العب قوي ،،،
وعد غطت رأسها وبتشتم فيه بصوت واطي ،،،
عمر:  بتبرطمي بتقولي ايه 
وعد ملكش دعوه 
عمر ضحك وراح فوق راسها ووقف وحاش الغطه من ع وشها وعد :بصتله  بشراسه عايز ايه،،،
عمر: قومي نامي ع السرير 
وعد لا  عمر قومي ولا انيمك انا بطريقتي وعد لا عمر طيب،،،
وعد: فهمت أنه هيشيلها وينيمها هو غمت عنيها مسكت ف القنبه وكلبشت فيها ،،،
عمر ضحك لما مسكت ف القنبه،،،
طيب مدام انتي حابه الكنبه اوي كده يبقى انام جنبك  محستش اللي بجسمه الصلب،،،
لامس جسدها الناعم  سارت قشعريره ف أنحاء جسدها  فتحت عنيها  اا انت بتعمل ايه قوم،،،، عمر، تصدقي النوم هنا حلوه اوي  
وعد :زقته بكامل قوتها ،، 
عمر وقع اااه يامفتريه كسرتيلي ضهري
وعد : والله ي عمر لو مسبتنيش انام هطلع من الاوضه كلها ،،،
عمر طب تعالي نامي ع السرير وانا انام ع الكنبه 
وعد غطت وشها لا انا هنام هنا ،،
سابها وراح نام ع السرير 
********** ف صباح يوم جديد 
عمر قام بدري عشان الشغل راح ناحيه وعد وقف يتأملها وهي نائمه بوجهها الملاك وشعرها المشع اسار نومها وطى لمستوها وقبلها ع خدها ثواني،،، 
ونزل عمر بقبله الي عنقها ناصع البياض يشم رحيق 
جسدها الياسمين ابتعد عمر بعدما لاحظ حركتها،، 
دخل الحمام قبل ما يفقد أعصابها ويبهدل الدنيا 
طلع بعد فتره ولبس ونزل الشغل،،،،
صحيت وعد بعد فتره ملقيتوش عرفت أنه نزل الشغل دخلت اخدت شاور ولبست ونزلت  ملقيش حد دخلت المطبخ صباح الخير 
جملات صباح النور بسم الله مشاء الله عسل مش  انتي الست هانم مرات عمر بيه ،،،
وعد حست بإحساس غريب لما ربطت اسمها باسمه 
وعد اه انا بس بلاش ست هانم دي انا اسمي وعد ،،،
جملات: ماينفعش يا هانم  
وعد لا ينفع لو مش حابه قوليلي يا دكتوره تمام 
جملات: فرحت أن عمر رزقه بواحده طيبه وحنونه طب تحبي تفطري 
وعد ؛امم طب هو عمو خالد مش موجود 
جملات ايوه  مشى هو وعمر بيه وعد هزت راسها،،،
وطلعت تتفرج على الجنينه،،، 
رنا لمحتها من فوق بضيق  خدي راحتك عشان ايامك معدوده ومش هتطولي وراحت نازله طلعت الجنينه تشوفها بتعمل ايه لقيتها واقفه عند المسبح وبتتكلم ف التلفون ومش واخده بالها،،
جتلها فكره شيطانيه وقربت منها وراحت زقاها ف المسبح 
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!