Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الحادى عشر 11 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الحادى عشر 11 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الحادى عشر 11 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الحادى عشر 11 بقلم ريهام

المكالمه كانت
وعد :بتكلم اسراء ف الفون مش عارفه والله يا اسراء خايفه
ع الناحيه التانيه
اسراء: يا بنتي خايفه من ايه والله مش هتندمي اديه فرصه ومتبقيش عنيده بقا 
وعد لا لازم أعلمه الأدب الاول ،،،
رنا جت من وراها واستغلت انشغالها ف الفون بصت حوليها وراحت زقاها ف المسبح واسخبت وعد اعااااااا وقعت ف حمام السباحه والمشكلة أنها مش بتعرف تسبح 
ع الناحيه التانيه ف التلفون 
اسراء :الو وعد مالك الو انتي رحتي فين الخط قفل رنت تاني ملقيتش رد يا ترى حصل اي وليه زعقت،،،،،،،
*********
وعد ف حمام السباحه بتغرق ومش عارفه تطلع س،، ساع ،،ساعد،، و،، ني,, بتحول تطلع صوت عشان حد يسمعها من الخدم ،،،،
جملات: بت يا هنيه روحي نادي الست هانم تفطر هتلاقيها ف الجنينه 
هنيه، حاضر هنيه دي وحده من الخدم ،،،،
هنيه : شهقت يالهههوي الست هانم بتغرق صوتت الحقينننني ي خاله جملات الست هانم بتغرق،،، 
جملات جت جري يالهوووي يا مري هاتي حاجه تمسك فيها ونطلعها بسرعه 
هنيه راحت جابت حبل اهو 
جملات رمته ف المياه امسكي يا هانم،،،
وعد مش قادره وحسه انها خلاص هتختنق بس حاولت تقاوم وتوصل لي الحبل مسكته وجملات وهنيه بيسحبوها وصلت عند البر وجملات وهنيه شدوها وطلعت وهي  مقدرتش واغمى عليها،،،
هنيه: يالهوي لتكون ماتت 
جملات بعد الشر اتجري هاتي التلفون ورني ع عمر بيه 
جملات: بتحاول تفوقها فوقي ي بنتي عيني عليكي ي ضنايا اي وداكي عند المسبح بس ،،،،
رنا واقفه ورا الشجراه وشافت كل حاجه اه يا غبيه منك ليها لو كنت سبتوها شويه كانت غارت وريحتني 
رنا:  اي دا ف ايه ي 
جملات الست هانم وقعت في المسبح،،،،
هنيه رنيت ع عمر بيه وجاي  
وعد فاقت ااه ،،،
جملات: الحمدلله فاقت انتي كويسه ،،،
وعد امم جملات ساعدتها تطلع فوق تغير 
عمر جه ف وقت قياسي  زي المجنون نزل من العربيه وطلعت يجري وعد وعد،،
هنيه طلعت من المطبخ  الخاله جملات سعادتها وطلعتها فوق،،، 
عمر: سابها قبل ماتكمل كلامها وطلع يجري فتح الباب 
وعد هي فين جملات ف الحمام خد اديها دول لما تطلع ادته الهدوم بتاعتها وطلعت وسابتهم 
*********
اسراء رايح جاي ومش مبطله رن ع وعد وتلفونها مقفول لا بقا اكيد حصل حاجه انا مش مرتاحه طب هروحلها ازاي وانا معرفش طريق بيت عمر ولا حتى رقم تلفونه اممم بتاكل ف اظافرها وبتفكر انا لازم ألاقي حاجه توصلني لوعد باي طريقه بس ازاي،،،،
اااه لقيتها اسر رنت ع اسر رد رد رد
اسر: الو 
اسراء:  اديلي ساعه برن 
أسر: معلش مكنتش فاضي ومسمعتش الفون 
اسراء: بعصبيه مليش فيه اول ما ارن ترد وتسيب اللي ف ايدك 
أسر: بخبث هو انا ليه حاسس ان بكلم مراتي وبتحاسبني اني اتاخرت عليها 
اسراء:عضت ع شفايفها من الاحراج اا انا م مش قصدي هو يعني ااف هو فين عمر
أسر: ابتسم عمر معرفش جاله تلفون ومشى زي المجنون من غير ما يقول هو رايح فين ومردش عليا ليه هو ف حاجه 
اسراء : معرفش بس انا كنت بكلم وعد وفجاه صوتت والتلفون قفل ومش عارفه أوصلها وانا معرفش طريق بيت عمر
اسر : طب انتي فين 
انا ف الصيدليه 
أسر تمام هعدي اخدك اسراء تمام شكرا،،،
أسر ابتسم بخبث  هو في واحده تشكر جوزها 
أسراء: بغيظ ماقولنا خلاص يعم الله
أسر:  انتي هتقلبي ع جعفر ليه خلاص
***********
وعد ف الحمام حاسه ان جسمها واجعها وتعبانه لبست برنص الحمام وفتحت الباب  وندهت ع جملات 
عمر مد ايده وادهاه الهدوم من غير ما يتكلم لبست وطلعت 
عمر قرب منها عامله ايه وانتي وقعتي ازاي،،، 
بعصبيه وبعدي لما انتي مبتعرفيش تعومي ايه اللي وقفك عند حمام السباحه 
وعد بتعب معرفش ي عمر حسيت أن حد زقي بس مكنش ف حد معرفش ازاي 
عمر: هدي شويه لما لقي وشها مرهق طب تعالي اقعدي 
وعد همشط شعري،،
عمر طب اقعدي قعدها قدام المرايه مسك منها المشط 
وعد بصتله بأستفهام 
عمر انتي تعبانه همشطهولك انا،،،
وعد :بصت قدامها وسابته من غير نقاش وهي مبسوطه من اهتمامه بيها 
عمر : بتركيز بيمشط برااااحه خايف ليوجعها وشعرها بيمشي معاه وسهل ،،،
وعد ابتسمت لما  بيمشطلها بحنيه بس كفايه،،،
عمر ، تمام كده وعد هزت راسها 
عمر طب ارتاحي انتي وانا  هغير هدومي،،،،
واخلي داده جملات تعملك حاجه سخنه  
دخل لبس بنطلون قطن اسود وتشرت بنفس اللون
وكان عسل فيهم وعضلاته باينه ،،،
انا نازل عايزه حاجه تاني اخليها تعملهالك ،،،،،
وعد سرحت فيه لثواني هااا احم لا
,,,,,,,,,,,,,,,,
أسر: نزل  يلا انزلي هي القعده عجبتك فى العربيه 
اسراء وهي قاعده ع الكرسي برياحه ومغمضه عنيها يااااه الهواء حلو اوي هنا اخر حاجه يا حماده  روح انت وانا هستناك 
اسر: ضحك هههه والله مجنونه بعدين مين حماده دا  انزلي يابت 
اسراء: خلاص ي عم دا انت فصيل ،،
الله انت جيبتنا فله حلوه هو عمر  شغال بواب هنا لا  بواب اي دا دكتور يبقا اكيد باباه 
أسر: قهق بصوت عالي ههههه امشي يا هبله دي فلتهم
أسر: ازيك يا داده عامله ايه 
جملات بابتسامه نحمده  عاش من شافك اخبارك ايه 
اسر: الحمدلله والله الشغل وخد وقتي 
جملات: مين العسل اللي معاك دي انت اتجوزت اسر بصلها بخبث  
اسراء : بتبص كده لي  لا انا صاحبه وعد هي فين 
جملات: اه اهلا ي حبيبتي فوق 
رنا: ايه الاشكال دي 
اسراء:  مين الصفراء دي 
اسر: كتم ضحكته قالها صفراء دي رنا بنت عمت عمر  
اسراء: ومالها نافشه ريشها علينا ليه ،،،
رنا بمياعه بتقولي حاجه ي حلوه 
اسراء: قلدت صوتها  لا يا بصل 
رنا: بصتلها بقرف اي بصل ده،،
اسراء: بصت لأسر هو لسانها أعوج ولا هوكده وبتبص كده لي هي قرفانه من حاجه 
رنا بتقولي ايه يا بتاعه انتي 
اسراء: برفع حاجب بتاعه امم طب لمي لسانك يا حلوه لايوحشك 
رنا :بقرف بيئه ،،،،،،
اسراء:  لااااا بقااا  انتي ذودتيها اوي  مييييين دي اللي بيييئه  دي يا بيييئه  يعرررت العررر ياااااااحمد يااااعمررر
لسه هتمسكها من شعرها 
اسر: بضحكه مسكها هههههههه مش قادر هتعملي ايه يا مجنونه 
اسراء اوعى كده سيبنيييي عليها الصفرا دي اربيييها 
رنا خافت منها ومشت وهي ماشيه اشكال بيئه ،،،
اسراء: طب انت سامعهااا اه ي بنت الكلب سيبنيييي عليهااااا اديها علقه الصفرا دي بتقاوم تفلت منه علشان توصلها  أسر سحبها عليا جامد اتهدي بقا،،
اسراء: حست بقشعريه من قربه 
ط طب ابعد،،،
أسر: بتوهان ها 
اسراء انت لسه هتنح ابعد 
أسر :سبها وضحك هههه،،
عمر وهو نازل شافهم مقربين من بعض بخبث خير ايه سر الجمعه الحلوه دي ،،،
اسراء: باحراج فين وعد عايزه اشوفها،،،،،
فوق ع ايدك اليمين الاوضه اللي ف الوش سابتهم وطلعت عمر :بخبث ايه 
اسر :ايه
عمر ايه انتي 
اسر : مافيش حاجه من اللي فدماغك وبلاش البصه دي،،،، 
عمر امم طيب داده اعملي حاجه سخنه وطلعيها لوعد 
جملات حاضر،،،،،
عمر : لما احنا الاتنين  هنا مين ف المستشفى 
اسر : كتيررر اوي 
عمر: اسررر 
أسر: هههه اضمن قولتلهم لو ف حاجه مهمه يبعتوها لدكتور خالد أو يرنو عليا 
***********
وعد: ادخل اسراء  
اه يختي إسراء لما برن عليكي مش بتردي ليه يا  كلبه 
وعد : وانا بكلمك وقعت في حمام السباحه 
اسراء شهقت اي ازاي طب انت مبتعرفيش تعومي مين طلعك 
وعد :حكتلها كل حاجه 
اسراء : طب اللي انا مش فهماه انتي بتقولي انك حسيتي أن حد زقك مين دا بقا،،،،
وعد: معرفش مكنش ف حد موجود،،، المهم انتي جيتي هنا ازاي 
اسراء : احم مهو اسر اللي جابني،، 
وعد:اااه قولتيلي أسر هو اسر اللي اعرفه ولا اسر حد تاني اصل انا ع حد علمي اعرف انك مش بطيقيه ،،،،
اسر : ابت هو انا قولتلك اتجوزته  دا وصلني 
وعد : خلاص انتي هتقلبي على برعي ليه
***********
سناء والدة سلمى انتي يا زفته يعني مروحتيش الكليه 
سلمى حاطه الهاند فري ومش سمعاها (وبتغني مع الاغنيه حببتي افتحي شباكك انا جيت )
بتعاكس طب برضك مش هاجي معجب كلم دادي لو وافق ياحياتي هديك عنيا ،،،
سناء:اه يا بت الجزمه يا فاشله بتكللللمي ميييين 
سلمى: اتخضت ف ايه يا حجه مالك انتي بتتحولي
ولا ايه  
سناء: وطت مسكت الشبشب اااه يا بنت الكلب يا حيوانه كنتي بتكلمي ميييين وبتدلعي،،،
سلمى: طلعت تجري والله مكنت بكلم حد انا كنت بغني مع الاغنيه حتي اسمعي 
سناء هديت طب مرحتيش الكليه ليه،،، سلمى معنديش محاضرات ،،،
سناء طب غوري من وشي 
سلمى: الله وانا عملت حاجه يا لمبي سناء رمت عليها الشبشب،،، 
سلمى:هههههه مجتش سناء: يارب صبرني،،،
سلمى :انتي بتدعي ع نفسك يا ماما عايزاه تبكي صبار تلفونها رن برقم غريب مين دا كمان 
الو مين معايا 
ع الناحيه التاني الو معايه سلمى  
اه انا مين معايا
انا اياد 
سلمى : قلبها دق هاا اه اتفضل 
اياد: احم ممكن تيجي ع القسم عشان نقفل المحضر الشاب طلع من المستشفى،،، 
سلمى :حاضر قفلت معاه ماما انا رايحه عند ملك اجيب منها محاضره محضرتهاش 
سناء :روحي ومتتاخريش 
سلمى حاضر يا سوسو ي عسل ،،
ف سرها انا اسفه يا ماما اني كذبت عليكي  
*********ف القسم 
اياد :اتفضلي اقعدي 
سلمى : شكرا  
اياد عامله ايه 
تمام الحمدلله اياد: طب احنا هنقفل المحضر لو انتي مش عايزه وعايزه تفتحي محضر أنه اتحرش بيكي تمام 
سلمى : لا لا مش عايزه انا عايزه اخلص من الموضوع دا  ومحدش يعرف ،،،
اياد: تمام امضي هنا،،،
ايده لمست ايدها وهو بيديها القلم 
اياد:اسف
سلمى هزت راسها وقلبها بيدق جامد وحاسه بإحساس غريب اتفضل خلص كل الاجرات،،،،
سلمى همشي انا ولا لسه ف حاجه اياد: لا بس ،،،
سلمى طلعت وقفت عند الباب وحطت ايدها على قلبها اااه ينهار اسوح الواد مز وهيوديني ف داهيه كان هاين عليا  ارقعه ابوسه ابن الوارمه يخرب بيت حلاوت امك ولا عيونه يلههههوي هححح حاجه ف الخيال ولا عضلاته هححح ،،،
اياد:  جه من وراها بخبث يااا هو انا حلو كده 
سلمى شهقت احي ه ه و هو انت سمعت حاجه 
اياد بابتسامه وسيمه سمعت كل حاجه،،،
سلمى : اتمنت الأرض تنشق وتبلعها  سبته وطلعت  تجري من الكسوف 
اياد ضحك ههههه  لما جريت ،،،،،
ينهار اسود دا سمعني هحط وشي ف وشه تاني ازاي بس كان لازم لساني يتسحب مني 
***********
اسراء همشي انا بقا اتاخرت  سلام 
دقيقه انزل معاكي لبست اسدال ونزلت
أسر: ازيك يا وعد عامله ايه 
وعد بابتسامه تمام الحمدلله وانت،،،
أسر تمام طب هستازن انا بقا 
عمر بخبث طب وصل اسراء ف طريقك
أسر: بصله وفهم صحبه بيلمح ل ايه،،،،
اسراء : لا شكرا انا هاخد تاكسي وعد: خليه ياخدك ف طريقه الوقت اتاخر
اسراء بصتلها 
أسر: يلا اسراء راحت معاه من غير نقاش 
عمر: قرب منها  عامله ايه دلوقتي 
وعد:تمام انا هطلع انام،،،،
عمر: امم طيب انا عندي شغل دخل المكتب وفتح الكاميرات يشوف وقعت ازاي ف حمام السباحه شاف رنا زقتها واستخبت وازاي وعد مكنتش قادره تاخد نفسها وتطلع قبض ع ايده وعنيه بطلع شرار كان عايز يروح يموتها بس مسك نفسه لما يعرف هي عملت كده ليه وايه غايتها
*********
اسراء: شكرا ااف بيتفك  ازاي ده معلق 
أسر: مالك 
أسراء: مش عارفه افك الحزام بتاع الامان 
أسر: فك حزامه وميل عليها 
اسراء بتعمل ايه 
اسر هفكه ميل عليها وطأ رأسه وبيفكه وقلبه بيدق من ريحتها اللي سكرته وهي مش اقل منه حاسه بجسمه تنحت من ريحته الرجوليه ودقات قلبها عليت لدرجت خافت ليسمعها ،،،،
اسر :فكه ورجع برأسه لورا وشه قصاد وشها وسرح ف عيونها البنيه لون القهوة سكرته اكتر مقدرش يبعد نفسه والتهم شفتيها الوردايتين بقبله حطمت كل المسافات بينهما 
اسراء اتصدمت وهي كانت بتقاوم وتبعده عنها 
بعد اسر  بصوت متحشرج اثار القبله انا اسف 
اسراء :سابته وطلعت تجري
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد