Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع 9 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع 9 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع 9 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل التاسع 9 بقلم منة فتحي

اسد بغضب:الحااااان ادخلي.
الحان دخلت بسرعه من غير ماتفهم في ايه…
اسد بص للشخص ده وكان معاه شاب في نفس عمر اسد:انا اسد..انتوا مين؟
_مش عيب لما ماتعرفش اخوك.
اسد بعدم فهم:اخويا!!؟
ريان:هي تمارا ماحكتلكش عني ولا ايه؟
اسد:انت ابن تمارا الكبير.
ريان:اه…ايه هتسيبنا ع الباب كتير.
اسد بغموض:ثواني.  ودخل وبص لالحان بغضب وهمس.   اطلعي البسي حاجه.
الحان باستغراب:ما انا لابسه.
اسد بغيره:هو انتي مش محجبه ي هانم بتفتحي الباب ليه وانتي بلبس قصير كده.
الحان شهقت بصدمه:نن نسيت.  وبدموع.   اسفه.
اسد مسح دموعها بحنان:خلاص روحي البسي حاجه وانزلي.
الحان:ماشي.   وطلعت اوضتها ودخل ريان وامير.
ريان بص للطفل اللي مع اسد:مين ده!؟
اسد ببرود:ابني.
امير بصدمه:هو انت لحقت تخلف..ده انت متجوز امبارح.
اسد بشك:وانت مين قالك اني اتجوزت امبارح.
امير بتوتر:من من النت.
اسد بسخرية: ماحدش اصلا يعرف بجوازي ايه بتراقبوني.
ريان بص لأمير بغضب:مش أخويا لازم اعرف عنه كل حاجه.
اسد بسخرية:طبعا طبعا.
الحان نزلت وكانت لابسه فستان ازرق وطرحه بيضا قعدت جنب اسد بهدوء..
الحان بصت للطفل: مين العسل ده ي اسد…اسمك ايه ي قمر.
فهد:فهد.
ريان :هو مش ده ابنك من مراتك الأولي.
الحان بصت لاسد بصدمه:ااا انت  متجوز!!؟
ريان بمكر:ايه ده هو انتي ماتعرفيش أنه كان متجوز وق*ت*ل مراته وحاول ي*ق*ت*ل ابنه اللي كان عمره سنه.
الحان بصت لاسد بخوف:انا هطلع اوضتي.   وبصت لفهد.  تعالي معايا.  وطلعت اوضتها وفهد وراها.
اسد بص لريان بغضب:انت قصدك ايه باللي عملته.
ريان قام وببرود: قصدي هتعرفوا مع الايام…يلا عن اذنك.  وخرج واميره وراها.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في اوضه الحان
اسد دخل وكانت الحان غيرت وقاعده ع السرير ضامه ركبتها لصدرها وبتعيط بخوف.
اسد: الحان.
الحان اتنفضت بخوف وبدموع:انت انت ق*ا*ت*ل!!؟
اسد اتنهد:انا ماقت*لت*هاش احنا عملنا حادثه هي ماتت وفهد دخل غيبوبه وجيت هنا عشان لسه فايق.
الحان مسحت دموعها بطفوله:ماشي.
فهد:بابا هي دي ماما؟
اسد:ايوه ي فهد.
فهد حضن الحان:انا بحبك اوي اوي ي ماما.
الحان ابتسمت:وانا كمان. 
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
بعد اسبوعين
اسد رجع ومعاه الكان وفهد وصل الفله وكان الكل موجود ادهم وزين ونور ولمار …
لمار ونور جريوا ع الحان وحضنوها: وحشتينا.
الحان:وانتي كمان.
لمار بهمس:ليل مستحلفه ليكي عشان ماقولتلهاش انكم اتجوزتوا.
ليث بغيظ’بقا سايبني أشيل مسؤوليه الشركات ورايح تتجوز وتعمل شهر عسل من غير ماحد يعرف.
اسد ببرود:اعمل اللي انا عايزه.
ليل بغيظ:لا وتتجوز صحبتي طب قولي وكنت جيت رقصتلكم…وانتي ي حيو*انه ماقولتليش ليه؟
اسد بملل:ادهم هيفهمكم.
ادهم بغيظ:هو حد قالك اني ابوك ولا اخوك الكبير ماهو في زين.
اسد باستفزاز:كيفي كده.
فارس:احم اسد كنت عايز اكلمك في موضوع لوحدنا.
اسد:اطلع اخد شور وانزل…تعالي ي الحان.
الحان:ايه هحميك ي نونو.
اسد باصلها ورفع حاجبه بدهشة والكل ضحك ع جملتها..
اسد بدهشة:نونو!!؟ 
الحان بلعت ريقها بتوتر:اسفه.
اسد بضيق:هاتي فهد وتعالي…عندي 4 مج*انين ربنا كرمني بالخمسه.   وطلع اوضته والحان وفهد وراه.
ليل حست بخنقه وخرجت وادهم استأذن وخرج وراح الجنينه الخلفيه وكانت ليل هناك…
ادهم مسكها من دراعها بقوه وبغضب:هتتجوزي ي ليل.
ليل بغضب:ابعد عني..وبعدين انت مالك؟
ادهم بغضب:انا قولتلك اني بحبك.
ليل بغضب وكره:وانا بكر*هك بكره*ك…الحب مش بالعافيه وابعد عني بدل ما اقول لاسد عليك.. واسمعه مكالمتك مع صاحبك وانت بتتفق انك تخط*فني وت*غ*ت*ص*ب*ني.   وشدت دراعها من أيده.   ابعد عني انا اصلا بق*رف منك.   ومشيت.
ادهم وقف مكانه مصدوم من كلامها..
زين: هي دي اللي بتحبها.
ادهم بسخرية:بس هي مش بتحبني.
زين:بتكدب عليك دي بتحبك بس في حد موصلها كلام غلط حاول تفهمها.
ادهم بحزن:رافضه تفهم فبراحتها..عن اذنك.    ومشي.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في مكتب اسد
اسد:في ايه ي فارس؟
فارس:انا طالب ايد ليل.
اسد ببرود:وهي موافقه 
فارس:اه.
اسد ببرود:تمام.
فارس بحماس: الخطوبه وكتب الكتاب بكره والفرح بعد أسبوعين
اسد:هشوف ليل.
ليل دخلت :انا موافقه.
اسد؛تمام.
فارس ابتسم وقام:يلا عن اذنكم.   وخرج.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في المساء في شقه ادهم
أحمد: سرحان في مين؟
ادهم طفي سيجارته:مش سرحان.
أحمد:عليا!؟ ده انا أحمد.
ادهم اتنهد بحزن:روح جت صح.
أحمد:اه قاعده مع بابا.
محمد خرج وهو شايل روح
*روح عندها 3 سنين عايشه مع خالها من بعد موت مها امها لأن مها وادهم أطلقوا بعد ما مها ولدت روح*
محمد: خالها جابها ومشي.
روح جريت ع ادهم:بابي بابي.     وجت تحضنه ادهم رفض.   وحثتني ي بابي.
ادهم بغضب:قولتلك ميت مره ماتقوليلش بابا.
روح بحزن:اوماي اقويك ايه(اومال اقولك)
ادهم بغضب:ادهم.
روح والدموع اتجمعت في عينيها: حاضي… هو انت مث هتوديني ايمياهي (الملاهي)
ادهم بغضب:مش فاضي ويلا ع اوضتك.
روح بدموع: حاضي.   وجريت ع اوضتها.
محمد بحزن:حرام عليك ي ادهم.
ادهم بغضب:وانت مش حرام عليك اللي عملته فيا وفي احمد واللي خليت مراتك تعمله فينا.   وقام وبغضب.   اتصلي بخالها خليه ياخدها.
أحمد:مش عايزها.
ادهم ببرود:خلاص…روح ي روح.
روح جت وابتسمت:نعم ي باب قصدي ادهم.
ادهم ببرود:روحي هاتي شنطتك وتعالي هنروح مشوار.
روح بسعاده:حاضر.    وجريت ع اوضتها.
أحمد بقلق:هتاخدها فين؟
ادهم بقسوه:دا*ر أيت*ام.
أحمد بغضب:انت اتجننت.
ادهم بزعيق:انا بك*رهها بكر*هها هي وأمها ي اوديها دا*ر الاي*تام ي تروح لامها وارتاح منهم هما الاتنين.
محمد بحزن:حرام عليك ي ادهم انا عارف اني غلط بس ماتعملش كده في البت الصغيره.
ادهم باصلهم بغضب وخرج ورزع الباب وراه…
روح خرجت وبدموع؛هو بابي ليه مش بيحبني…هو انا وح*شه.
أحمد بحزن:تعالي ي روح.
روح حضنته وبدموع:هو انا وح*شه ي عمو احمد.
أحمد بحنان:لا ي حبيبتي انتي مش وحشه.
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد