Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثانى عشر 12 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثانى عشر 12 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثانى عشر 12 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثانى عشر 12 بقلم منة فتحي

اسد خبط ع الباب بهدوء:الحان انتي لسه جو.. الحان يلا أخرجي.   وبقلق.   الحان ردي عليا..انتي بتعملي ايه كل ده؟؟ الحان لو ماردتيش انا هفتح الباب..تمام انا هكسر الباب.   وخبط بكتفه مرتين والباب اتفتح وكانت الحان مغمي عليها شالها بخوف وحطها ع السرير جاب بجامه ليها ولبسها واتصل بالدكتورة وعدت 10 دقائق والباب خبط ودخلت الدكتوره وبدأءت تكشف ع الحان…
الدكتوره:احم عندها انهيار عصبي انا كتبتلها ع علاج تنتظم بيه لأن جسمها ضعيف جدا..عن اذنك.   وخرجت وأسد اتنهد ونزل يجبلها العلاج…
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في شقه في التجمع الخامس
لمار صحيت ولقت نفسها عري*انه وجنبها ليث عري*ان شدت اللحاف عليها وبدأءت تعيط وتصرخ بهستريه وليث صحي وبص ليها ولنفسه بصدمه…
ليث قام لبس البنطلون بسرعه وقرب من لمار:لمار اهدي.
لمار بصراخ وانهيار:ليييييييه عملت كده لييييييييه انا حبيتك ليييه تطلع بالوس*اخه دي لييييييه ي ليث ليييييه…حرام عليك حرام عليك.
ليث بدموع ع حالتها:صدقيني انا ماعملتش حاجه…والله انا.    وبفزع.  لمار لمار.  وقام بسرعه لبسها وليس قميصه وشالها ونزل جري.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في القسم في مكتب الظابط
الظابط بص للادهم:انا جبتك تكلم انسه ليل عشان خاطرها بس غير كده ماكنتش جبتك.
ليل: شكرا ي حضرت الظابط.
الظابط بإعجاب:بلاش حضرت الظابط قوليلي ي اشرف.
ليل ابتسمت بهدوء:حاضر ي اشرف.
اشرف ابتسم بإعجاب وقام:, هسيبكم سوا 5 دقائق.   وخرج.
ادهم بص لليل بغيره ووجع وبعد قدامها وببرود:جايه ليه؟
ليل بغضب:ليه عملت كده في فارس؟
ادهم ببرود:انا ماعملتش حاجه.
ليل بسخرية:اومال موجود هنا ليه؟ 
ادهم بص لليل ببرود: امشي.
ليل قامت وبغضب:اياك تكون فاكر باللي عملته انا هبعد عن فارس لا انا بحبه وهتجوزه.
ادهم قام وزقها ع الحيطه وحاصرها وبغيره:انتي ليا بتاعتي فاهمه.
ليل بغضب وعند:لا انا لفارس و
اسميتها بقبله داميه كان يقبلها بقوه وغضب وغيره وحب واشتياق بعد عنها لما سمع صوت…
اشرف بغضب:ايه اللي بيحصل هنا.
ادهم بعد عن ليل وباصلها بتوعد وشر وشاور ع اشرف:ده رحمك مني بس اقسم بالله ي ليل أخرج منها وانا هوريكي النجوم في عز الضهر.
ليل بصت لادهم بسخرية: ايد مش هيسيبك.
اشرف:خوده ي بني.
العسكري مسك ادهم،ادهم بوعيد:ماتنسيش ي ليل.   وخرج مع العسكري.
اشرف:انا اسف للي حصل.
ليل بحزن وكسوف: تمام..عن اذنك وخرجت
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في فله الدمنهوري في اوضه الحان وأسد
اسد دخل وكانت الحان فاقت وضامه ركبتها لصدرها وبتعيط قرب منها وحط صينيه الاكل والدواء ع الكمود وقعد ع طرف السرير…
اسد:الحان.
الحان بدموع وصوت مبحوح:سيبني لوحدي.
اسد بحزن:اسف.
الحان رفعت وشها ليه وبدموع:اسف!! قولي تسفك هيعمل ايه؟ هيداوي جرحي ازاي؟ رد عليا.. انا حبيتك ي اسد وانا كسرتني…كسرتني بكلامك..انا لما عيط عيط عشان بعدت عني وانت ندمان كأنها غلطه مش شئ طبيعي.   وبانهيار وصراخ.   انا غلطه صح ي اسد..انت غلطت لما اتجوزتني غلطت لما قربت مني..انا غلطه بالنسبه ليك صح.
اسد:اسف.
الحان بصراخ وانهيار:اسف!! اسف ع ايه؟ ع جرح أنوثتي وكرامتي..ع جرح قلبي..ع كسرت نفسي…ي اخي حرام عليك من يوم ما شوفتك وانا حياتي كلها بايظه حزن وقهره ووجع..أما زهقت زهقت..ع قد ما حبيتك ع قد ماكرهتك ي اسد..بكرهك بكرهك ي اسد.   ورمت الابجوره والأكل.  انا من يوم ما اتولدت وانا متعذبه ماعداش عليا يوم حلو غير لما شوفتك.  وقامت والباب اتفتح ودخلت تمارا وليل بقلق..
تمارا بقلق:مالكم ي ولاد.  وقربت من الحان بحنان.   بتعيطي ليه ي حبيبتي اهدي.
الحان مسكت قطعت قزاز ورجعت وري خطوتين وحطتها ع رقبتها وبدموع وانهيار:انا تعبت وزهقت من كل حاجه في حياتي نفسي ارتاح.
اسد قام بغضب: سيبي اللي في ايدك.
الحان وبتضغط ع رقبتها وبدأءت تخرج نقط دم وبدموع:لا لا انا عايزه أموت زهقت من حياتي وزهقت منك..انا عارفه أنك مش بتحبني وعمرك ماهتحبني وانا مش هقدر اطلق وأبعد عنك غير بالموت.   وبصراخ وانهيار.   ماحبتش حد قدك وانت خذلتني.
فهد وروح كانوا واقفين ع الباب واترعبوا من صراخ الحان.
الحان بدموع:انا عارفه انك بتحب مايا ومش هتنساها.  وبوجع.   عارف وانت في حضني كنت بتقولي ي مايا لما ندمت انك قربتلي افتكرت مايا وقولت انك خونتها مافكرتش في مشاعري وجعاني وكسرتني بدل المره الف كل يوم تيجي تنام جنبي تقولي بحبك ي مايا ارحمني بقا.
اسد قرب من الحان وبغضب:سيبي اللي في ايدك.
الحان بصت لاسد بتحدي وعند:لا ي اسد لا. 
اسد بص لالحان بغضب وسحب منها قطعه القزاز وأيده نزفت رماها ع الأرض ومسكها من شعرها بقوه…
اسد بغضب:عايزه تموتي نفسك!!؟
الحان بدموع:ابعد عني.
تمارا مسكت ايد اسد وبرجاء:سيبها ي اسد.
اسد بص لتمارا وبغضب:أخرجوا بره.
تمارا:ي اسد
اسد قاطعها بزعيق:قولت بره كله بره.
تمارا:ماشي هنخرج بس وحياه فهد ماتعملها حاجه.
اسد ببرود: أخرجوا.
الكل خرج..
اسد بص لالحان بغضب وزقها وراح دخل البلكونه والحان قعدت ع الأرض وعيطت اكتر…
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في مستشفي الدمنهوري في غرفه مريض
ليث كان قاعد ع كرسي قدام سرير لمار وماسك ايديها بحزن…
ليث بدموع:انا انا اسف ي لمار بس مش انا اللي عملت كده.  وقام وقف.  انا بحبك اوي ي لمار وهرجع حقك ومش عليكي تشوفي وشي تاني.   وخرج وسابها نايمه من أثر البينج….
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في اليوم التالي في فله الدمنهوري
الكل كان بيفطر وهو سرحان وموجوع…
تمارا بحزن:مالكم ي ولاد ساكتين ليه؟
اسد ببرود؛مافيش ي تمارا. 
روح بصت لاسد:اونكي أثد بابا واحثني اوي امتي هيوحيوا؟؟
اسد: انهارده.
فهد بص لروح بحزن:عايزه امشي وتسيبني؟؟
روح ببراءه:يا هيوح لبابا اثلم عييه وايجع اقعد معاك (لا هروح لبابا اسلم عليه وارجع)
فهد ابتسم: ماشي وانا هاجي معاكم.  وبص لاسد.  ممكن.
اسد ببرود:لا.
فهد: لا ليه؟
اسد:كده.
فهد بعند:انا هروح حتي لو انت مش موافق.
اسد بغضب:قولت لا.
فهد بغضب:وانا عايز اروح.
اسد بزعيق أفزع فهد:قولت لا ويلا غور ع اوضتك.
فهد بص لاسد بغضب وحزن والدموع اتجمعت في عينيه وجري ع اوضته وروح وراه.
تمارا بحزن:ليه ي اسد؟
اسد بغضب:عشان يعلي صوته ع أبوه تاني.   وقام.   هخلص شغل وهعدي اخد روح.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في المستشفي في غرفه لمار
نور بدموع:بالله عليكي ردي عليا ايه اللي حصل وصلك للحاله دي.   ومسكت ايديها.    لمار انا ماليش غيرك احنا مالناش حد غير بعض ارجوكي اتحركي او اعملي اي رده فعل.
لمار ساكته تماما وباصه لنقطه واهميه وفي عالم تاني خالص.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
بعد يومين 
لمار لسه زي ماهي ونور والحان زعلانين عليها خالص.
ليث من وقت الحادثه وهو مختفي.
فارس لسه في غيبوبه.
ادهم ليه في السجن…خطوبه ضحي اتحدد وقتها وأحمد موجوع وتعبه زاد ومحمد حابس نفسه في الاوضه وموجوع ع ولاده.
الحان وأسد بقوا يبعدوا عن بعض وكلامهم محدود وتمارا بتحاول تصلح بينهم.
ليل بتروح لادهم كل يوم وبتروح لفارس تطمن عليه وبتدعي أنه يفوق….
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في فله الدمنهوري
اسد كان قاعد ساكت وعلامات الغضب والضيق ع ملامحه ودخل جبر (رئيس الحرس ودراع اسد اليمين)
جبر:احم اسد بيه ادهم باشا محكمته انهارده.
اسد بضيق:تمام..عرفت حاجه عن ليث؟
جبر:لا.
اسد:تمام روح انت.
جبر خرج وليل بصت لاسد بدموع…
ليل بدموع:هو كده هيتحبس؟؟
اسد اتنهد:مش عارف ي ليل مش عارف.   وقام
تمارا:رايح فين؟
اسد:هدور ع ليث.
تمارا بحزن:بقالك يومين مش بتنام اطلع ريح شويه.
اسد ابتسم بسخرية: وتيجي منين الراحه ي تمارا تيجي منين.   وخرج…
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في المساء في المحكمه
القاضي:كل الادله مثبوته ع ادهم.
المحامي:بس فارس بيه ايه في غيبوبه.
القاضي:في تقرير من المستشفي بيقول أن نسبه أن فارس يفوق 30٪ ولازم المجرم يتعاقب.   وبص لادهم.   مش هتدافع عن نفسك ي حضرت المقدم!؟
ادهم بص لليل وفي نفسه:اسد وزين هيخلوا بالهم من ابويا وأحمد وروح وكده كده ليل هتتجوز فارس.  بص للقاضي واتنهد.   انا اللي حاولت اقتل فارس.
القاضي:ليه؟
ادهم:عشان 
قاطعه صوت
_ادهم ماعملش حاجه…..
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد